Als het op de IVF manier wel kan, waarom niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gillbo schreef:Wat een idiote discussie. Wie bepaalt voor mij of ik wel of geen hulp mag krijgen bij het krijgen van kinderen.
Dan vind ik de discussie of rokers en drinkers wel alle medische zorg moeten krijgen interessanter. Zij hebben nl een keus, iemand die geen kinderen kan krijgen heeft geen keus maar wel een onbeantwoorde oerwens!!!
Gillbo schreef:Dan ook rokers, drugsgebruikers en drinkers extra laten betalen want tja als je niet goed voor je eigen lijf zorgt waarom dan wel de zorg ontvangen
wijkhuijs schreef:-Weeskinderen of adoptie die weg duurt jaren en veel komen er niet voor in aanmerking.
LadyMadonna schreef:Gillbo schreef:Wat een idiote discussie. Wie bepaalt voor mij of ik wel of geen hulp mag krijgen bij het krijgen van kinderen.
Dan vind ik de discussie of rokers en drinkers wel alle medische zorg moeten krijgen interessanter. Zij hebben nl een keus, iemand die geen kinderen kan krijgen heeft geen keus maar wel een onbeantwoorde oerwens!!!
Niet zo persoonlijk opvatten. Het is een stelling die Ts op school voor haar kiezen kreeg om over te debatteren. Dan kom je dus met argumenten waarom je voor of tegen bent, en niet met zo'n post imo...
Ik vind de stelling lastig, voor beide kanten is wat te zeggen... Ik denk er nog even over
liedje89 schreef:wijkhuijs schreef:-Weeskinderen of adoptie die weg duurt jaren en veel komen er niet voor in aanmerking.
@Selka: Ik vind het alsnog iets anders of je iemand behandeld omdat hij (fysiek) ondragelijk leid of mogelijk sterft ook al is dat zijn eigen schuld dan om behandelingen te vergoeden die alleen het levensgeluk verbeteren en dus niet strikt noodzakelijk zijn. Imo zou de vergoeding voor IVF dus heel beperkt mogen zijn.
Gillbo schreef:liedje89 schreef:
@Selka: Ik vind het alsnog iets anders of je iemand behandeld omdat hij (fysiek) ondragelijk leid of mogelijk sterft ook al is dat zijn eigen schuld dan om behandelingen te vergoeden die alleen het levensgeluk verbeteren en dus niet strikt noodzakelijk zijn. Imo zou de vergoeding voor IVF dus heel beperkt mogen zijn.
Waarom zou iemand die járen lang bewust doorrookt uiteindelijk meer recht hebben op een dure behandeling terwijl die persoon wist dat dit het risico zou zijn terwijl iemand die een kinderwens heeft en hier totaal buiten zijn/haar schuld om geen invulling aan kan geven.
Gillbo schreef:terwijl iemand die een kinderwens heeft en hier totaal buiten zijn/haar schuld om geen invulling aan kan geven.
Ir111 schreef:Gillbo schreef:terwijl iemand die een kinderwens heeft en hier totaal buiten zijn/haar schuld om geen invulling aan kan geven.
Dat vind ik lastig, waarom moet het perse mogelijk zijn een kinderwens te vervullen?
Dit is bedoeld als oprechte vraag overigens en zeker niet bedoeld met om stelling te nemen voor of tegen wat dan ook.
iirrssjjee schreef:Ik vind ook niet dat het verboden moet worden.
Als je zo'n ongelofelijk sterke kinderwens heb en het op een natuurlijke manier niet wil lukken, kun je echt depressief raken en doodongelukkig worden.
Ik denk dat dat veel erger is dan de kosten van IVF...
LadyMadonna schreef:Waarom moet er, zodra het over zorg gaat, altijd naar een andere groep gewezen worden? (Rokers, mensen met overgewicht, drugs gebruikers, kan mij het schelen wat)....
Gillbo schreef:Waarom moet iemand anders na denken over de kinderwens van een ander. Daar heb je niks over te zeggen.
Die behandeling is niet voor niks uitgevonden.