Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Natsuki schreef:Een straf vind ik niet overdreven. Maar zo een? Dit is echt te gek. Dit valt voor mij toch echt wel onder lijfstraffen, wat gewoon niet de juiste manier is.
Ik weet dat je dieren en mensen niet moet vergelijken, maar als jouw dier iets verkeerd doet, ga je ze dan ook maar met een stok slaan?
Nikass schreef:Vjestagirl schreef:Toch is Singapore veiliger dan Nederland. De misdaadcijfers zijn vele malen lager, de pakkans vele malen hoger.
En daar komt dat dus door: de pakkans. Niet door de hogere straffen.
RoosG schreef:Ik vind het nog moeilijk om daar een mening over te hebben. Aan de ene kant denk ik je weet waar je aan begint als crimineel. Je weet dat je iets doet wat niet mag, zeker in Singapore want daar staan ze daar bekend om. Die jongens wisten dus heel goed dat grafitti spuiten zwaar bestraft wordt.
Aan de andere kant denk ik, ze zijn pas 17. Kwajongens gedrag zou ik dit onder scharen. Maar goed, als je dat niet bestraft, wordt het alleen maar erger.
Overigens vind ik lijfstraffen te ver gaan. In geval van mishandeling of moord had ik er nog enigszins in kunnen komen, maar ik vind dit te ver gaan.
Ik vind het heel moeilijk en lees graag reacties van anderen.
LadyMadonna schreef:Interessant om te lezen
Mag ik vragen wat voor mensen het punt is tegen lijfstraffen?
Als ik bokt zo eens lees als er een paard net een mes bewerkt is worden er zat lijfelijke straffen aangedragen, en nu mag het ineens niet?
eenitraM schreef:Perfect! Schijnbaar zijn zulke straffen effectief! Voer ze hier ook maar in.
_Femkeeex schreef:eenitraM schreef:Perfect! Schijnbaar zijn zulke straffen effectief! Voer ze hier ook maar in.
Niks meer aan toe te voegen! Helemaal mee eens. De straffen in Saudi-Arabie zouden hier ook mogen worden ingevoerd:
'Met welke hand heb je het voorwerp gestolen'
'Rechtse'
'BAM rechtse hand d'r af'
(Uiteraad nadat er is bewezen dat hij/zij daadwerkelijk de dader is ^^ )
Eigen schuld dikke buld. Nederland is een mietje vergeleken met landen zoals Arabie en Singapore. Heerlijk zulke veilige landen.
_Femkeeex schreef:'Met welke hand heb je het voorwerp gestolen'
'Rechtse'
'BAM rechtse hand d'r af'
Vjestagirl schreef:Vandalism carries a jail term of up to three years or a fine of up to S$2,000 and at least three strokes of the cane.
Telpeva schreef:Ik zit een beetje te googlen en ik kom er op dat de max straf in nederland voor vandalisme/vernieling uit zou komen op maximaal 2 jaar cel, en een boete tot maximaal €20.250.
maura schreef:Om een mening te kunnen vormen over dit geval lijkt het me best relevant hoe de muur in kwestie er uit zag voordat er graffiti op werd gespoten en erna. Een hartje met een pijl erdoor en twee letters erbij dat de ene vandalistische jongere heeft opgespoten om de andere vandalistische jongere ermee te plagen dat hij op zijn buurmeisje is, is net zo goed graffiti als een werk van 100 m2 in alle kleuren van de regenboog. Toch vind ik dat eerste al helemaal geen misdaad die schreeuwt om de maximale straf voor iedereen die er bij was.
Verder vind ik lijfstraffen niet eens een discussie waardig en kan ik persoonlijk de mening van iemand die vindt dat lijfstraffen een optie zijn, totaal niet serieus nemen.