Dat gedoe rond die motorrijders...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:57

love_western schreef:
_Denise_ schreef:
Je provoceert als je motorkleding draagt? Wat als je op de motor naar de kermis bent gegaan?

Dan moet je je blijkbaar omkleden :+

Vooral lastig als je op motor vakantie bent en nauwelijks ruimte hebt voor kleren :')

Ja, zo kan je mijn zin ook uitleggen. Maar als eenling val je natuurlijk amper op met motorkleding.

Een groep echter gaat in mijn ogen niet "toevallig" naar een kermis. Wil er nog wel even bij vertellen dat er al stemming gemaakt was door de media, dat er een bezoek zou worden gebracht.
Ik spreek voor mezelf....als ik op vakantie ga met de motor (en de groep) bezoeken wij geen kermissen, maar gaan we motorrijden.
Als ik en mijn man gaan motorrijden, leggen we de nadruk ook op het rijden, omdat we het lopen in vol ornaat ook nog eens een keer oncomfortabel vinden.

Amaris

Re: Dat gedoe rond die motorrijders...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:12

Persoonlijk snap ik de hetze tegen alle MC rijders totaal niet.

Je ZIET toch dat iemand van een of andere onbekende MC is of dat er jassen gedragen worden met de naam Nomads, Hells Angels, Satudarah, No Surrender of zo'n andere 1% club.

Wat kan mij de eerste de beste onbekende MC schelen? Ik ga pas aan de kant als ik een van bovenstaande namen tegenkom. Alhoewel... eigenlijk ook niet. Ik zal er geen straat voor omlopen.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:27

loveidefix schreef:
Darkness85 schreef:
Hou op schei uit. Mijn vriend en ik zijn niet eens echt lid van een motorclub. We gaan soms wel is rijden met een bevriende club. (Wij rijden een Suzuki Intruder) Maar zijn geen lid en dragen ook geen colours. Wij zijn echter wel metalheads en dragen dus beide ook een jas met patches. Echter zijn dat band patches en geen club patches. Als wij nu naar een festival of concert of weet ik veel wat gaan worden onze jasjes zowat onder n vergrootglas bekeken op zoek naar colours. En moeten we 6x een rondje draaien en worden grondig gefouilleerd. Ik voel me gvd net een crimineel. Laatst ook, we liepen ff op de kermis. Nou echt, ten alle tijden liep er een bewaker op zo'n 10 passen afstand... Grrrr...

Ik vind t sowieso belachelijk. Al dat gedoe. Ze moesten t voetbal eens gaan verbieden. Die zogenaamde supporters richten elke keer weer voor duizenden euro's schade aan. Maar nee, voetbal is heilig. Want daar verdienen de hoge heren dik geld aan...

Bah... _-:(

Maar als je weet dat je met zon jack word aangekeken of dat mensen je dan niet vertrouwen, dan trek je voor zo'n gelegenheid als de kermis toch gewoon een andere jasje aan? :o Ik snap dat je gewoon alles aan wil wat je aan wilt, maar als dit dan je dag zo vergalt dan zou voor mij de keuze snel zijn gemaakt :)

Nou voor mij niet. ;) Ik draag dat jasje elke dag. Naar mn werk, boodschappen doen, op stal. Waarom moet ik dan in godsnaam als ik naar een festival of idd de kermis ga een ander jasje aan trekken?? Das toch van de zotte. Draag dat ding al jaren en heb nog nooit ergens problemen gehad...

Marjoow schreef:
loveidefix schreef:
Maar als je weet dat je met zon jack word aangekeken of dat mensen je dan niet vertrouwen, dan trek je voor zo'n gelegenheid als de kermis toch gewoon een andere jasje aan? :o Ik snap dat je gewoon alles aan wil wat je aan wilt, maar als dit dan je dag zo vergalt dan zou voor mij de keuze snel zijn gemaakt :)

Waarom doen moslima's dan niet gewoon die hoofddoek af? Ze weten toch dat daar commentaar op geleverd word? Doen ze toch een haarbandje in ;)
Dankuuuu... :D

Marjoow schreef:
Tis even om aan te geven dat we wel met een hele dubbele standaard overal naar kijken. Waarom zou je je kledingstijl aanpassen omdat anderen er niet mee om kunnen gaan? ;)
Dankuuuu... :D

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:36

Ersina schreef:
_Denise_ schreef:
Je provoceert als je motorkleding draagt? Wat als je op de motor naar de kermis bent gegaan?

Ja, zo kan je mijn zin ook uitleggen. Maar als eenling val je natuurlijk amper op met motorkleding.

Een groep echter gaat in mijn ogen niet "toevallig" naar een kermis. Wil er nog wel even bij vertellen dat er al stemming gemaakt was door de media, dat er een bezoek zou worden gebracht.
Ik spreek voor mezelf....als ik op vakantie ga met de motor (en de groep) bezoeken wij geen kermissen, maar gaan we motorrijden.
Als ik en mijn man gaan motorrijden, leggen we de nadruk ook op het rijden, omdat we het lopen in vol ornaat ook nog eens een keer oncomfortabel vinden.

Mijn vriend en ik liepen niet in vol ornaat op de kermis. We hadden beide gewoon een spijkerbroek aan. Hier naar de kermis gaan met de auto is geen doen. Je kan m nergens kwijt. Net als we ff naar t centrum gaan. Parkeergeld kost hier een godsvermogen. Dus gaan we lekker op de motor. Je kan m overal kwijt. En t kost niets. En die leren jassen, tsja, die hebben we altijd aan. Dat is gewoon onderdeel van wie we zijn...

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:21

Darkness85: Hee kijk, het maakt mij echt geen malle moer uit, maar jij komt met het verhaal dat je het niet leuk vind, ik geef tips hoe dat mischien minder zou worden en word dan eigenlijk een beetje de grond in gestampt. Nou laat dan maar hoor :evaw:

Maar even het volgende: een prutsmuts loopt ook niet over straat in lingerie, een dokter zie je toch ook niet in witte jas op de kermis, een brandweer kleed zich ook om. Ik snapt dat dit voor jullie anders overkomt, maar ik vind bikers, hoe lief en zachtaardig ze ook zijn, zelf die bikers die dat katjes red progamma hebben ( :* ) er gewoon niet toegankelijk of vriendlijk uitzien. Ik snap persoonlijk dat mensen dan omkijken!

Wil je dit niet, trek dan wat anders aan, wil je dit wel dan is dit blijkbaar een hele bewuste keuze en dan deal je ook maar met de gevolgen. Je kunt hier eeuwig over blijven zeuren. Het gaat niet veranderen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:43

Het is inderdaad zo jammer dat veel ander motorvolk ook na wordt gekeken.

Mijn man rijdt ook een Harley, is ook lid van een Nederlands chapter en pas geleden hebben we nog een prachtige rit door de betuwe gereden met ik denk wel 100 rijders (ik zit achterop).
Van te voren wordt er altijd even gebrieft en nu werd nog nadrukkelijk er op gewezen dat iedereen zich zo goed mogelijk moet gedragen.
Let op paarden in de wei, of andere dieren die kunnen schrikken, rij voorzichtig om fietsers en wandelaars heen en wees een heer in het verkeer.

Moest onderweg wel lachen om wat tegenliggers.
Om onze mederijders achter ons te waarschuwen voor tegenliggers en te attenderen dat we niet dakpansgewijs maar in lijn moeten rijden, steken we een arm recht omhoog .
Dat betekent dat er een soort wave ontstaat bij de motorrijders , de voorste steekt zijn arm recht omhoog en na elkaar geven de motorrijders dat door naar achteren.
Sommige tegenliggers dachten dat we zwaaiden, anderen keken ons meewarrig aan en maar een aantal begreep wat we werkelijk deden.

Ook bij "ons" zien er een altijd wat imponerend uit maar het zijn over het algemeen hele gezellige lui met geen greintje kwaad in de zin.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:06

loveidefix schreef:
Darkness85: Hee kijk, het maakt mij echt geen malle moer uit, maar jij komt met het verhaal dat je het niet leuk vind, ik geef tips hoe dat mischien minder zou worden en word dan eigenlijk een beetje de grond in gestampt. Nou laat dan maar hoor :evaw:

Maar even het volgende: een prutsmuts loopt ook niet over straat in lingerie, een dokter zie je toch ook niet in witte jas op de kermis, een brandweer kleed zich ook om. Ik snapt dat dit voor jullie anders overkomt, maar ik vind bikers, hoe lief en zachtaardig ze ook zijn, zelf die bikers die dat katjes red progamma hebben ( :* ) er gewoon niet toegankelijk of vriendlijk uitzien. Ik snap persoonlijk dat mensen dan omkijken!

Wil je dit niet, trek dan wat anders aan, wil je dit wel dan is dit blijkbaar een hele bewuste keuze en dan deal je ook maar met de gevolgen. Je kunt hier eeuwig over blijven zeuren. Het gaat niet veranderen.

Motorrijden is hun werk niet, dus dat is anders dan jou voorbeelden. Bovenstaande is gewoon een levensstijl. Ik vind van die typische jongeren, wat tegenwoordig aardig hip is (en ook veel wordt gedragen door criminele jongenen) nogal ... crimineel overkomen, dus ze moeten zich maar omkleden als ze naar de kermis gaan als ze niet bevooroordeeld willen worden?

En ja, dat gothic-je wordt geschaduwd door een psycholoog die hoopt om meer werk? Jou visie over leren jassen is puur persoonlijk. En net zoals je anders gewend bent, zullen mensen andere kleding intimiderend vinden... we moeten maar allemaal naakt gaan zodat niemand geïntimideerd word (door kleding stijl)...

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:12

Ik vind het gewoon een machtig mooi gezicht (en gehoor) als er zo`n groep voorbij komt.
Pas geleden stonden we met een groepje paarden te wachten om over te steken, kwam er ook een stel aan.
De gene voorop stak zn hand in de lucht zodat de rest langzaam ging rijden.
Was echt geweldig, hoewel de paarden er niet om geven, en rustig voor hun uit keken.

Persoonlijk denk ik dat een gewone burger geen last van die bende`s ondervind.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:13

Samblabla schreef:
Motorclubs hebben mij nooit lastig gevallen

Moslims en Polen hebben mij nooit lastig gevallen, toch is er genoeg discussie over.
Feit is nu eenmaal dat als bepaalde groeperingen voor overlast zorgen, de goede onder de kwade lijden....

Marjo

Re: Dat gedoe rond die motorrijders...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 23:37

Eerlijk gezegd komen die motorrijders in hun stoere hesjes helemaal niet angstaanjagend op mij over. Wellicht omdat ik het "volk" beter ken... Ik weet namelijk zeker dat als je "aangevallen" word je door zulke stoere bikers wél geholpen word..

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 23:45

Darkness85 schreef:
Hou op schei uit. Mijn vriend en ik zijn niet eens echt lid van een motorclub. We gaan soms wel is rijden met een bevriende club. (Wij rijden een Suzuki Intruder) Maar zijn geen lid en dragen ook geen colours. Wij zijn echter wel metalheads en dragen dus beide ook een jas met patches. Echter zijn dat band patches en geen club patches. Als wij nu naar een festival of concert of weet ik veel wat gaan worden onze jasjes zowat onder n vergrootglas bekeken op zoek naar colours. En moeten we 6x een rondje draaien en worden grondig gefouilleerd. Ik voel me gvd net een crimineel. Laatst ook, we liepen ff op de kermis. Nou echt, ten alle tijden liep er een bewaker op zo'n 10 passen afstand... Grrrr...

Ik vind t sowieso belachelijk. Al dat gedoe. Ze moesten t voetbal eens gaan verbieden. Die zogenaamde supporters richten elke keer weer voor duizenden euro's schade aan. Maar nee, voetbal is heilig. Want daar verdienen de hoge heren dik geld aan...

Bah... _-:(

Niets aan toe te voegen, helemaal mee eens!!