Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Een inwoner van Mechelen moest een GAS-boete van 75 euro en daarnaast 150 euro administratiekosten betalen omdat hij vanuit zijn autoraampje een handvol afval in een vuilnisbak had gegooid. Uitleg van de GAS-ambtenaar: dit is sluikstorten. Enkel ter plaatse geproduceerd afval mag in de vuilnisbakken gedeponeerd worden.
pmarena schreef:Net even gekeken op die GAS-boetes trouwens, er zitten inderdaad wel hele flauwe bijCitaat:Een inwoner van Mechelen moest een GAS-boete van 75 euro en daarnaast 150 euro administratiekosten betalen omdat hij vanuit zijn autoraampje een handvol afval in een vuilnisbak had gegooid. Uitleg van de GAS-ambtenaar: dit is sluikstorten. Enkel ter plaatse geproduceerd afval mag in de vuilnisbakken gedeponeerd worden.
Lekker hoor, dan ben je zo netjes om even een vuilnisbak op te zoeken om wat rommeltjes uit je auto weg te gooien, en dan krijg je zo'n boete. Dat schiet toch zijn doel totaal voorbij en dan krijg je toch ook het gevoel dat je onrechtvaardige boetes aan je broek krijgt
pmarena schreef:Je ziet ze nooit iemand pakken die keurig netjes beheerst niemand storend 130 rijdt waar je 120 mag.
Waarom zou zo iemand een boete moeten krijgen, wat is daar het nut van?
pmarena schreef:Je gaat als bestuurder met argusogen in de verte spiedend zitten focussen of er geen agent met een lasergun staat verderop bij de bosjes waar ze regelmatig staan. Zit je helemaal gespannen achter je stuur met 1 oog in de verte, andere oog op je teller om maar vooral die belachelijk traag aanvoelende 60 niet te overschrijden.
Als dan eenmaal blijkt dat er niemand staat, dan gaat het gas open, en nog even extra hard om die frustratie van het eerste stuk weer weg te blazen.
iirrssjjee schreef:Eventjes een klein rondje rijden, he chips, rijbewijs vergeten en heeeeel toevallig word ik dan aangehouden....
iirrssjjee schreef:Ik rijd per ongeluk 3 km te hard, op de bon (geflitst) (op een 80 weg, waar echt geen hond te vinden was op dat moment), tuurlijk eigen schuld dat ik iets te hard reed, maar ik ga niet elke seconde op mijn kmteller kijken, zou het alleen maar gevaarlijk maken. Zou ik nou te hard rijden binnen de bebouwde kom zou ik het snappen, of zou het echt 5/10km te hard zijn ook vet logisch, maar voor die 3km mij een boete van 60,- geven, kom op he...
iirrssjjee schreef:Een keertje parkeren niet in een vak (was een doodlopende straat, er waren allemaal parkeervakken, behalve de laatste 10 meter, ookal hadden daar dus makkelijk 2 parkeerplekken kunnen zijn), boete van 89,- euro voor foutief parkeren, 2 maanden later, waren het wel parkeervakken (zucht).
iirrssjjee schreef:Bel je ze op omdat er een ruzie voor mijn neus uit de hand loopt; "We zijn z.s.m. bij !" Heb ik mooi 20 minuten moeten wachten... Tsja, toen was er 1 al in elkaar gestompt en was de dader natuurlijk weggelopen....
Nee sorry, ik respecteer ze voor hun werk, alleen hebben ze verkeerde prioriteiten naar mijn idee....
Gub schreef:Batlow schreef:Wat mij vooral ergert is dat ze bij 5 km te hard jou een boete geven, maar als ik ze zelf zie rijden, rijden ze áltijd te hard. Zonder zwaailichten of geluid, met 60/70 over een 50 weg. Waarom zouden zij dat nou wel mogen?
Agenten mogen zonder zwaailicht en geluid harder dan toegestaan, (als ik het goed heb 20 km per uur) daarboven moeten ze zwaailichten en of geluid aan, en dat moet dan al weer doorgegeven worden aan de meldkamer.
Dus als ze ergens snel ter plaatse moeten zijn, buren ruzie oid. Dan mogen ze dus harder rijden dan wij, zonder dat ze daar lichten of geluid voor aan moeten hebben.
LOLLYYwood schreef:GAS-boetes slaan ook op niks, mijn broer heeft een boete gekregen omdat hij zijn peuk op de grond had gegooid en die vervolgens had gedoofd, toen ze kwamen antwoordde mijn broer: "dan zwier ik 'm de volgende keer wel in de vuilnisbak, maar dan is er wel kans dat die in brand vliegt" waarop hij verder stapte.
betadine schreef:Ik heb geen waardering voor ze. Ze kiezen zelf voor hun beroep en de bijhorende risico's, maar we moeten wel altijd enorm veel respect voor ze tonen en voor wat ze doen... Volgens mij zijn er nog altijd een hoop voordelen aan hun overheids-functie verbonden en moeten we ze dus niet al per definitie als helden gaan beschouwen. Ben trouwens benieuwd wat hun selectie criteria zijn om agent te worden, want als ik soms van mensen hoor dat ze zijn afgewezen terwijl andere alcoholische cowboys wel aan de bak komen bij de dienst en nog commisaris worden ook. Volgens mij zijn die agenten toch een speciaal soort volkje in 75% van de gevallen. Mijn reactie gaat er waarschijnlijk meer als 1,maar ik heb dan ook geen goede ervaringen met ze. Ook niet als ik zelf slachtoffer was...
Vjestagirl schreef:iirrssjjee schreef:Eventjes een klein rondje rijden, he chips, rijbewijs vergeten en heeeeel toevallig word ik dan aangehouden....
Jij denkt dat jouw rijbewijs een chipje heeft zodat ze kunnen zien of je m heb je hebt of nietiirrssjjee schreef:Ik rijd per ongeluk 3 km te hard, op de bon (geflitst) (op een 80 weg, waar echt geen hond te vinden was op dat moment), tuurlijk eigen schuld dat ik iets te hard reed, maar ik ga niet elke seconde op mijn kmteller kijken, zou het alleen maar gevaarlijk maken. Zou ik nou te hard rijden binnen de bebouwde kom zou ik het snappen, of zou het echt 5/10km te hard zijn ook vet logisch, maar voor die 3km mij een boete van 60,- geven, kom op he...
Als je een boete krijgt voor 3km/h dan heb je al bijna 10km/h te snel gereden, want er gaat een gedeelte van de meting af om eventuele afstellingsfouten van de camera te compenseren.iirrssjjee schreef:Een keertje parkeren niet in een vak (was een doodlopende straat, er waren allemaal parkeervakken, behalve de laatste 10 meter, ookal hadden daar dus makkelijk 2 parkeerplekken kunnen zijn), boete van 89,- euro voor foutief parkeren, 2 maanden later, waren het wel parkeervakken (zucht).
Jij parkeert ergens waar je niet mag staan. Of het daar nou kon, of jij het nou terecht vond of niet: daar mag je niet parkeren. Dan kan het zijn dat je een boete krijgt...iirrssjjee schreef:Bel je ze op omdat er een ruzie voor mijn neus uit de hand loopt; "We zijn z.s.m. bij !" Heb ik mooi 20 minuten moeten wachten... Tsja, toen was er 1 al in elkaar gestompt en was de dader natuurlijk weggelopen....
Nee sorry, ik respecteer ze voor hun werk, alleen hebben ze verkeerde prioriteiten naar mijn idee....
Weet jij wat er nog meer gebeurd is op dat moment? Voor hetzelfde geld is er net een verkrachtingsslachtoffer binnen gekomen en is er 2 straten verderop een oud omatje overvallen...
pimaude schreef:na gister is mijn waardering wel gedaald hoor.. ik zat in de auto met een vriend te chillen, komt ineens de politie aan.. moesten we legitimeren en gingen ze ons natrekken..
arabcarla schreef:pimaude schreef:na gister is mijn waardering wel gedaald hoor.. ik zat in de auto met een vriend te chillen, komt ineens de politie aan.. moesten we legitimeren en gingen ze ons natrekken..
Waarom gedaald, omdat iemand gewoon even wilt controleren??? Voor hetzelfde geld zit er wel een crimineel of nog erger een verkrachter in de auto en zijn ze de misdaad voor??!!
pimaude schreef:na gister is mijn waardering wel gedaald hoor.. ik zat in de auto met een vriend te chillen, komt ineens de politie aan.. moesten we legitimeren en gingen ze ons natrekken..