gohya schreef:Ik zeg ook niet dat ik het niet zielig vind voor álle andere dieren!
Een mens heeft nu eenmaal vlees nodig.
Dat is allang achterhaald. Ik eet al 12 jaar geen vlees meer, en ik geloof dat ik geen alien ben en ik leef nog steeds.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimberley12 schreef:gohya schreef:Ik zeg ook niet dat ik het niet zielig vind voor álle andere dieren!
Een mens heeft nu eenmaal vlees nodig.
Een mens kan prima zonder vlees leven, vroeger aten ze ook geen vlees, omdat het toen
veel te duur was.
Sammie schreef:Je moet het op lange termijn zien. De mens was zonder vlees eten nooit zover gekomen als zij nu is. Het dieet van vroeger was wel anders dan nu.
Mens heeft en had zeker vlees nodig, maar niet zoveel als de vleesindustrie ons wil laten geloven. Dagelijks is zeker niet nodig.
gohya schreef:quartel schreef:Ik heb eens een reportage gezien van iemand die alleen roadkill at![]()
En hij vond het het lekkerst als er een dikke laag schimmel op stond.....dus bewaarde hij het in potjes
Die heb ik ook gezien.Gadver dat was gewoon smerig.
Sammie schreef:Xsogno je moet wel de hele post lezen... Niet selectief gaan lopen tegensputteren met argumenten die ook niet uit een al te objectieve achtergrond komen..
Sammie schreef:Je leest helaas niet prima, want ik had het niet (slechts) over de huidige mens. Ik heb het over een veel langere periode. Een mens in de huidige wereld twaalf jaar geen vlees eten kun je helemaal niet vergelijken met onze voorouders met een compleet ander dieet over een periode van duizenden jaren.
bliver schreef:eigenlijk vind het een beetje hypociet als je paardenvlees niet eet maar kip/varken/koe wel. Ik eet het gewoon en kijk niet wat erop staat
Lara_Silver schreef:Ja, als ik paardenbiefstuk koop, koop ik enkel vlees wat hier geslacht en verwerkt is. Betaal ik wat meer voor, maar dat maakt niet uit. Gelukkig is het hier extra makkelijk omdat op alle verpakkingen met 'inheems' vlees onze vlag staat, is het geïmporteerd staat dit ook aangegeven. (Kip en salami bijvoorbeeld) Maar eigenlijk komt al het vlees hier uitsluitend uit eigen land. Geïmporteerd paardenvlees zou ik niet kopen.
gohya schreef:Voorheen las ik het nooit, tot ik dus hoorde dat er zoveel paardenvlees in omloop is.
Had een blikje stoofvlees in de kelder staan,even gechekt,en ja hoor paardenvlees.Hoppa gelijk de prullbak in.In de tomatensoep van Unox waren de gehaktballetjes van paardenvlees,nooit geweten.Sinds ik het weet kocht ik geen Unoxsoep meer.Blijkbaar meer mensen niet,want het paardenvlees is eruit gehaald volgens het etiket!