Derde wereldoorlog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:04

mijn opa is betrokken bij het leger, en die weet dat dus uit een zeer betrouwbare bron :j

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:04

Nee hoor, dat zal niet zo gauw gebeuren, ook niet vanwege Rusland. Als er een Derde Wereldoorlog, wordt dat sowieso een kernoorlog en niemand heeft echt veel baat bij het uitroeien van het gros van de wereldbevolking en het onbewoonbaar maken van deze planeet.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:05

Gini

Maar ben je daar nu echt bang voor? Natuurlijk is geen oorlog leuker dan oorlog. Maar om nu bewust bang te zijn omdat er misschien mogelijk in de nabije dan wel verre toekomst ergens een oorlog gaat uitbreken, nee hoor, daar is mijn leven mij te dierbaar voor.

Suzanne F.

Laten we hopen dat het niet gebeurt. Oorlog tussen Amerika en Rusland zou rampzalig zijn. De EU waartoe Nederland ook behoort zal wel de Oekraine en dus Amerika steunen. Kans om neutraal te blijven hebben we waarschijnlijk niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:07

Storm schreef:
_San87_ schreef:

De EU is er ook nog. Wat moet de EU gaan doen dan :+?

Wat dacht je van het stoppen met inkopen van het oorlogverklarende land? Geen import en export meer, handel totaal stilleggen.

Ja, en dan :+? Er zijn wel wat meer landen op de wereld dan de landen die betrokken zijn bij de EU.

Storm schreef:
_San87_ schreef:

Wel 2, nou daar maak je als groot Rusland indruk mee

Zeg ik dat het indrukwekkend was, dan :))? Ik geef alleen de bron die verklaart dat Rusland bommenwerpers erop uit stuurt, waar om gevraagd werd. So, don't shoot the messenger, please.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:07

Die derde wereldoorlog is er allang geweest. En de vierde en de vijfde ook. Alleen noemen we het niet zo.
(Voor de liefhebbers: Korea, Vietnam, en de Golfoorlog). Oh, en de zesde is Afganistan laten we die niet vergeten...
Met andere woorden, er zijn continu oorlogen waar óf Rusland óf de VS óf allebei zich mee bemoeien, die je zonder meer wereldoorlogen zou moeten noemen. Enige reden dat dat niet gedaan wordt, is dat ze niet op Europees grondgebied werden uitgevochten.

En dan heb je nog de kleinere 'schermutselingen' zoals de Falkland oorlog, waar de Britten opeens niet meer zo netjes waren. En vergeet Israël/Palestina en Engeland/Noord-Ierland niet.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:09

San87, dat was ook absoluut geen aanval op jou, verre van zelfs. Ik doelde juist op dat het groot opgeblazen wordt op die link.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:10

Storm schreef:
San87, dat was ook absoluut geen aanval op jou, verre van zelfs. Ik doelde juist op dat het groot opgeblazen wordt op die link.

Ah, oké, verkeerd opgevat dan, excuses :D.

Toch snap ik wel dat men poolshoogte gaat nemen. Bommenwerpers hebben in een tijd van 'vrede' helemaal niks boven Nederland/Duitsland te zoeken, natuurlijk :).

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:12

xSlvna schreef:
Laat maar komen, weg overbevolking en hallo werk. :+

_O_

Nja, je kunt het idd zo ook bekijken. :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:15

_San87_ schreef:
Ah, oké, verkeerd opgevat dan, excuses :D.

Toch snap ik wel dat men poolshoogte gaat nemen. Bommenwerpers hebben in een tijd van 'vrede' helemaal niks boven Nederland/Duitsland te zoeken, natuurlijk :).

Helemaal met je eens, ze hadden hier weg moeten blijven. Gelukkig is er ingegrepen. Maar ik vraag me echt af wat het doel nu was met slechts 2 vliegtuigen, enkel poolshoogte nemen lijkt me ook zo vreemd, vanuit de lucht is er boven de EU weinig te zien.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:19

Storm schreef:
Als, ik zeg als, er al een oorlog zou komen, gaat dat er heel anders aan toe dan de vorige 2 wereldoorlogen. Dit wordt een politiek spelletje en geen Hitler die aan de macht probeert te komen dmv concentratiekampen ed. dit gaat op een heel andere manier gespeeld worden en de burgers zoals wij worden daar een heel eind buiten gehouden.

Hitler is democratisch aan de macht gekomen, economisch slechte zeer tijden in Duitsland, zoveel goede beloftes, mensen stemden op hem. Eigenlijk is WO I deels een oorzaak van WO II.

Een wereldoorlog is heel complex qua ontstaan. Zoals eerder gezegd betrekken veel landen zich al bij andere oorlogen. Ik denk dat dit geen 'wereldoorlogen' worden genoemd, omdat mensen in meevechtende landen er geen last van hebben. (Ik heb iig nog nooit iets gemerkt van het feit dat er Nederlandse militairen in Afghanistan zitten).

Het zal inderdaad een politiek spel worden, maar er is veel veranderd, er zijn nieuwe machtblokken en bovendien de VN. Ook de EU zal flinke sancties tegen Rusland kunnen opleggen (wat niet snel zal gebeuren, omdat veel gas uit Rusland komt). Ik denk ook niet dat er direct een wereldoorlog komt omdat er wat gebeurd tussen Rusland en Oekraïne. Zou Rusland de VS aanvallen of andersom, dan hebben we wel een groot probleem.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Derde wereldoorlog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:26

In tijden van oorlog kan de VN de rug op, ben ik bang :). Net als dat de EU dan ook geen vinger meer in de pap gaat hebben.

We lijken wel zo ver ontwikkeld, maar ondertussen erkent de VS het ICC niet eens. Daarnaast worden internationale wetten zonder consequenties met de voet getreden. Dus wat zegt het allemaal nog?

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:28

Ik heb een vriend die er echt in geloofd. Hij heeft een hele tijd bestudeerd hoe het nou precies zit en of hij een trend kon ontdekken. Hij heeft gezegd dat een trend die hij heeft gevonden: Economie gaat super -> economie daalt -> economie -> is ingestort of staat op instorten -> oorlog -> economie opbouwen -> stabiel -> gaat super en dan ben je weer terug bij af.
Ik word daar niet zo blij van en denk er maar niet al te veel aan. Ik volg ook het nieuws niet, niks voor mij :o

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:28

Heel goed punt San87...
Een grote oorlog zal er zeker wel komen, een kwestie van tijd... over 1 jaar, 10 jaar, 100 jaar, wie zal het zeggen?

Wat is het ICC?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:30

EskeGirl schreef:
Heel goed punt San87...
Een grote oorlog zal er zeker wel komen, een kwestie van tijd... over 1 jaar, 10 jaar, 100 jaar, wie zal het zeggen?

Wat is het ICC?

Het internationaal strafhof in Den Haag (International Criminal Court).
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 25-04-14 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:30

EskeGirl schreef:
Heel goed punt San87...

Wat is het ICC?

"Het Internationaal Strafhof (International Criminal Court/Cour Pénale Internationale, afkorting ICC/CPI) is een permanent hof voor het vervolgen van personen die verdacht worden van genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden zoals deze zijn erkend in diverse internationale verdragen."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Internationaal_Strafhof

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:32

Overigens is Rusland ook geen verdragsstaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:37

Mijn vader zegt altijd dat als het zover komt, dat we dan in Zweden gaan wonen. We hebben daar toch al een huis, en kunnen daar kamers verhuren en ons restaurant openen. Alleen weet ik niet of het daar veiliger is dan hier... Zweden is ook best communistisch naar mijn mening. We zitten daar in ieder geval ongeveer 80 km van een stad, en dat is geeneens een hele grote stad.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:42

Storm schreef:
Wat dacht je van het stoppen met inkopen van het oorlogverklarende land? Geen import en export meer, handel totaal stilleggen.

rusland heeft jammer genoeg een zeer grote gasvoorraad, als we de export naar rusland boycotten en ze draaien daar de kraan dicht, dan mag jij hier een kampvuur maken in je tuin om je eten te koken, of je mag een voorraad donsdekens gaan kopen omdat je centrale verwarming die op gas werkt niet meer zal werken.

Er komt helemaal geen 3e wereldoorlog, er zal hier en daar wel nog een oorlogje zijn tussen bepaalde landen(regimes waar er geen vrijemeningsuiting is en die mensen onderdrukken), maar een wereldoorlog komt er niet.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:43

Ik ben er echt wel bang voor dat het gaat gebeuren ja :')
Probeer er gewoon niet over na te denken

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:47

inochiyo schreef:
Storm schreef:

rusland heeft jammer genoeg een zeer grote gasvoorraad, als we de export naar rusland boycotten en ze draaien daar de kraan dicht, dan mag jij hier een kampvuur maken in je tuin om je eten te koken, of je mag een voorraad donsdekens gaan kopen omdat je centrale verwarming die op gas werkt niet meer zal werken.

Er komt helemaal geen 3e wereldoorlog, er zal hier en daar wel nog een oorlogje zijn tussen bepaalde landen(regimes waar er geen vrijemeningsuiting is en die mensen onderdrukken), maar een wereldoorlog komt er niet.

Vind dat nogal een bewering, eigenlijk. Hoe weet jij zo zeker dat er geen wereldoorlog komt?

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat er nooit meer één zal ontstaan. Maar hoe kun je zo stellig beweren dat er geen 3e wereldoorlog zal komen? Als ik een ding opmaak uit de geschiedenis, is dat mensen niks leren van hun geschiedenis.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:48

Hier kon wel de derde wereldoorlog aan de gang zijn, het onweert hier zo hard dat ik echt bang word, ik, als persoon die niks eng vind. Ik ga zometeen mijn paarden op de wei checken. Het klinkt echt alsof we gebombardeerd worden... ;(

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:48

Dat Rusland gedoe is nu al zo lang bezig dus eerlijk gezegd denk ik wel dat de bom een keer gaat barsten ja. Of wij daar veel van meekrijgen is de tweede vraag en als dat wel zo is is dat maar zo. Wij kunnen er vrij weinig aan doen. Op jouw leeftijd was ik er ook wat banger voor maar ik zou er niet van wakker liggen hoor, voorlopig is het denk ik nog niet zo ver. :)

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:51

Ik denk dat je er maar niet te veel over na moet denken, geniet van je leven, en sta niet bij dingen stil waar je niks aan kunt doen.
Als het los zou barsten is dat maar zo, je kan er toch niks aan doen, weet ook niet of wij daar dan veel van mee zullen krijgen.
Ik denk er ook liever niet over na, is het leven veelste mooi voor :j