Nederlandse (14) aangehouden voor dreigtweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:18

Het feit dat ze inmiddels nog een stuk of 10 soortgelijke dreigtweets hebben gehad is tekenend hoe ziek sommige mensen zijn.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:29

Die mogen van mij wel een weekje in een (Amerikaanse :D ) cel blijven zitten _-:(

Kirsha

Re: Nederlandse (14) aangehouden voor dreigtweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:37

Ach, als ik zo kijk hoe dat hier gaat (met een zusje van 14), wie weet hebben een stel koters elkaar wel op zitten jutten, zo van 'wedden dat je niet durft'. Als ik zie wat voor domme acties sommige oudere pubers nog uithalen kijk ik er niet van op dat iemand van 14 zo'n tweet verstuurt.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:54

Ik vraag me ook af hoe mensen er direct bijkomen dat het kind wel een slechte opvoeding zal hebben gehad :') Knap hoor, als je dat met zo weinig informatie kunt beoordelen. De hersenen van tieners zijn nog niet volledig ontwikkeld waardoor ze soms domme dingen kunnen doen waarvan ze van tevoren de consequenties niet hadden bedacht. Domme zet van het meisje, maar die is inmiddels denk ik al wel genoeg geschrokken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:58

Dat ze vrij is gelaten vind ik OK. Ze heeft zichzelf immers aangegeven dus ik denk dat ze er wel van geleerd heeft, en dat is waar het om gaat. Zolang ze dit soort acties maar uit haar hoofd haalt en weet wat de consequenties zijn. Dat je dus niet zomaar alles op internet kan zetten. :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:01

Wat een idioot is zij zeg hahaha! Heb er smakelijk om moeten lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:13

Ze heeft zichzelf toch aangegeven de volgende dag? Wellicht is ze met 1 van haar ouders naar het politiebureau gegaan om zich te melden. Juist onder dwang van de ouders om haar eens op die manier te laten zien dat dit niet in de haak is.
Direct zeggen dat de ouders haar wel niet goed opgevoed zullen hebben vind ik wel een beetje kort door de bocht hoor.

Ik vind het wel terecht dat ze een tijdje is vastgehouden hoor, ze mag best weten dat wat ze heeft gedaan heel erg fout is. Ik snap dan ook niet dat ze dit zelf niet heeft kunnen bedenken. Maar goed op die leeftijd doe je soms hele rare dingen zonder daar direct de gevolgen van te kunnen overzien.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:14

heidy_wilco schreef:
Ik vind het zeer zeker terecht! Ik vind zulke dreig berichten zo onnodig. Ten eerste zijn er een paar aanslagen geweest die we echt nog niet vergeten zijn, ten tweede zet het meisje wel de hele luchtvaart (en de hele wereld) op zijn kop en kost dat weer miljarden Euro's die beter besteed hadden kunnen worden, ten derde is het zeer onrespectvol en niet het allerminste:

Ze doet net of het van een Moslim komt en dan heb je straks alle vingers weer naar de hele bevolkingsgroep wijzen. Ene Geert zal wel weer opmerkingen hebben en iedereen weer in rep en roer. Als je oorlog wilt hebben moet je vooral zulke dingen doen. Op dit moment is de wereld gewoon een tikkende tijdbom en dit zou maar net eens een aanleiding kunnen zijn om de Derde Wereldoorlog te kunnen beginnen.

Helemaal mee eens!

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:21

Nou nou een grapje de aanleiding van woIII, kijk dan eerder naar Oekraïne.

Ik vind het heel goed dat met zulke 'grapjes' serieus omgegaan wordt en dat er serieus en gedegen onderzoek gedaan wordt, maar ik vind een nacht op het bureau blijven wel een beetje te. Meisje is zich dood geschrokken toen ze die tweet terug kreeg, gaf toen meteen toe dat het stom was en een geintje, bood haar excuses aan en zei dat ze nu echt bang was. Ja het is oerdom en totaal niet mijn humor, maar dat onderzoek had ook wel op een andere manier gekund.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:25

Vind je?
Ik vind het precies wat ze nodig had.
Waarom zouden ze haar direct geloven als ze berichten plaatst met dat het een grapje is en dat ze nu echt bang is?

*edit* en ik lees trouwens nergens dat ze een nacht vastgezeten heeft. Ze is verhoord en daarna vrijgelaten, nadat ze zich maandag met een volwassene op het bureay gemeld had.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:28

Terecht ! Domme actie van het meisje.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:31

Wat wou ze hiermee nou bereiken :?
T is al vaker voorgekomen dat jongeren voor zo'n onnozele grap werden opgepakt. Bedreigingen zijn niet oké.... Ook niet voor de lol. Dat lijkt mij dat als je 14 bent dat je dat wel snapt maar na dit 'avontuur' zeker.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:32

Sakkia: Ja dat vind ik ja, neem haar mobiel en pc in beslag, laat haar flink schrikken, neem haar een middag mee voor verhoor, ze hoeven haar echt niet op haar blauwe ogen te geloven, maar een nacht vast dat vind ik wat extreem voor iemand die zo jong is.

Vroeger gingen de stoere jongetjes bij mij in de buurt ook wel eens vanuit de telefooncel 112 bellen, ook dom en niet grappig, potentieel levensbedreigend zelfs, echter zij waren echter niet zo makkelijk op te sporen. Het puberbrein is nu eenmaal niet altijd in staat om die gevolgen in te zien.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:38

0611 bellen was in mijn tijd ook spannend (en inderdaad, opsporen was lastig. Maar ik denk dat je er toen ook niet lief af zou komen als je een flinke bedreiging doet en wel opgespoord zou worden), maar toch anders dan opzettelijk een dreigtweet plaatsen naar American Airlines (want er zijn al vaker mensen opgepakt voor dreigtweets, dus ze had het kunnen verwachten...). Nachtje cel prima, wie z'n gat brandt.. :j hopelijk hebben alle vriendjes en vriendinnetjes en alle andere mensen hier ook wat van opgestoken.

(Persoonlijk zou ik het bangste zijn voor de reactie van mijn ouders als ik zo'n geintje zou uithalen, ik durfde al 0611 niet te bellen omdat ik bang was dat mijn ouders erachter zouden komen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:42

Het meisje moest overigens niet op het politie bureau overnachten om 'haar een lesje te leren' of wat dan ook.

Citaat:
Sarah zat gisteravond nog vast voor verhoor en heeft hoogstwaarschijnlijk de nacht moeten doorbrengen op het politiebureau. American Airlines had toen nog niet besloten of er aangifte tegen de Rotterdamse zou worden gedaan.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... ltje.dhtml

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:44

Kan een duur grapje worden als er wel aangifte wordt gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:46

Domme troela. :')

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:50

Jongens ik ken iemand en die kent haar en het was nooit haar bedoeling om het te plaatsen
Ze zat met wat vrienden en toen deed ze dat als grapje en heeft ze de tweet niet verstuurd, maar is hij ( per ongeluk) opgeslagen tussen haar opgeslagen tweets. Dit was een hele tijd terug, en laatst is om een of andere reden de tweet toch geplaatst, zonder dat ze het zelf wou.

Zeg zelf maar wat je hier van vind, maar dit is wat ik heb gehoord :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:00

Ik wist niet dat je tweets op kon slaan? Waar zit die functie? :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:02

Via via via :=

Waarom zou je voor de grap ook zoiets doen in je telefoon zetten en richten een American Airlines? Als je het niet erop wilt hebben verwijder je het toch accuut of beter... Maak je nooit een tweet van en grap je alleen met je homies. :+ per ongeluk is in de hondenpoep staan :+
Als je iets niet wil, moet je het gewoon gelijk al niet doen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 17:07

Dat dat kind dat gedaan heeft is één heul dom ding ding, maar dan ook nog zo dom zijn om het naar American airlines te doen snap ik niet. :')
Als er een land fel is op terrorisme zijn zij het wel.

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:32

laraxXxemma schreef:
Jongens ik ken iemand en die kent haar en het was nooit haar bedoeling om het te plaatsen
Ze zat met wat vrienden en toen deed ze dat als grapje en heeft ze de tweet niet verstuurd, maar is hij ( per ongeluk) opgeslagen tussen haar opgeslagen tweets. Dit was een hele tijd terug, en laatst is om een of andere reden de tweet toch geplaatst, zonder dat ze het zelf wou.

Via via zijn de verhalen vaak al niet betrouwbaar. Maar goed wel apart dat het bij haar per ongeluk langere tijd opgeslagen word en om de een of andere reden in eens geplaatst. Wat een pech.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:36

Zeker terecht. Ze heeft haar les wel even geleerd dat ze dit niet meer moet doen.. Erg domme actie van dat kind..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:36

Als ik me bedenk wat ik voor onzin heb getweet vind ik het geen gekke tweet eigenlijk. :')

Wel goed dat het serieus genomen is geworden.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:40

laraxXxemma schreef:

Zelfs al was het de bedoeling niet dan nog is dit van de zotte om zelfs als grapje te tikken en op te slaan. Ja dan kan je dit verwachten als reactie en niet meer dan terecht. Ik hoop dat ze zich het apezuur is geschrokken en voortaan goed nadenkt over wat ze op internet plaatst. En als er aangifte gedaan wordt vind ik dat ook niet meer dan terecht. Laat het haar maar even voelen wat voor belachelijks ze gedaan heeft.