Ongeluk ronde van vlaanderen. Vrouw in levensgevaar.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:43

Je kan de wielrenner ook niks kwalijk nemen, absoluut niet. Ik vind het ook slecht van de organisatie. Nou hou ik niet van wielrennen maar zulke ongelukken, die niet hoeven, zijn toch vreselijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 19:44

LadyMadonna schreef:
Reactie Vansummeren :(:)

http://www.sporza.be/cm/sporza/videozon ... meren_reax

Jollie, ja, renners hebben tijdens een koers nu eenmaal voorrang. Dit is geen amateurtocht, dit is een wedstrijd.
Bij de formule 1 ga je toch ook niet op het parcours lopen?

Och jeetje, krijg er gewoon kippenvel van. Die arme man. :n

Het is zeker erg voor die vrouw dat het gebeurt is, maar ik vind dat niet dat je alle schuld op de organisatie kunt schuiven. Als je een beetje normaal denkvermogen hebt moet het toch in je opkomen dat dit op zijn zachts gezegd niet handig is.

Edit: Die foto, echt belachelijk! :oo

Aan die ploegenauto's mogen ze ook wel eens wat doen, die vragen verder ook nergens naar. Hier in de buurt is er vorig jaar ene door een hek een weiland ingereden waar (toevallig) paarden instonden. Ze zijn achteruit gereden en verder gereden terwijl het hekwerk helemaal openlag. Het is dat toeschouwers een menselijk hek hebben gemaakt en vervolgens om hulp hebben gebeld, als er op dat moment niemand had gestaan waren de gevolgen waarschijnlijk niet te overzien. :n
Laatst bijgewerkt door KimD op 06-04-14 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:44

Alles voor hun ploeggie he... Stoppen ho maar...
Toeteren en doorrijden....

Sowieso reageert er niemand.....dat vind ik nog het ergste..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:44

Team auto's moeten doorrijden. Die zijn verder niet medisch onderlegd en moeten in de buurt van hun eigen kopmannen blijven. Er rijden diverse artsen in het peloton mee

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:45

Jolliegirl schreef:
Alles voor hun ploeggie he... Stoppen ho maar...
Toeteren en doorrijden....

Sowieso reageert er niemand.....dat vind ik nog het ergste..

Jij snapt duidelijk weinig van wielrennen.....
Wat moeten ze dan? Met alle volgauto's op een kluitje gaan staan waardoor er niemand (ook hulpverlening niet) meer door kan?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:48

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:49

Ik weet zat van wielrennen gezien mn familie erin zit...
T is gewoon triest...

Verdere woorsen ga ik er niet over vuil maken..
Ik hoop dat Vansummeren goed herstelt en de vrouw ook!

LadyMadonna

Re: Ongeluk ronde van vlaanderen. Vrouw in levensgevaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:51

Je snapt niet dat de ploegauto's niet stoppen... Wat moeten die doen dan? Juist beter doorrijden en plaats maken :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:54

Staan ze daar lekker met een klutje de ambulance te hinderen, maar dan zul je ook weer mensen hebben die niet tevreden zijn 'omdat die auto's de weg blokkeerden'....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:55

Vansummeren is er enorm van aangedaan, en ik kan dat goed begrijpen. Als die vrouw niet haalt, zal hij daarmee gaan slapen elke avond, al kon hij er natuurlijk niks aandoen.

Dit krijgt absoluut nog een lange staart en ik denk dat er in de eerste plaats naar de organisatie gewezen moet worden. Maar toeschouwers gedragen zich ook zo ongelooflijk dom. Wie de ronde gevolgd heeft, heeft op een gegeven moment ook gezien dat er één of andere kerel de baan opsprong in een bocht, waardoor veel renners moesten uitwijken. Dat hebben ze ook nog herhaald... Daar kon net zo goed iets soortgelijks gebeurd zijn.

Ik hoop dat die vrouw het haalt en dat ze er volledig bovenop komt, ondanks dat het niet verstandig was om daar te gaan staan.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:00

Johan vansummeren is zelf ook goed van streek. Het was zeker niet met opzet!
Jammer maar helaas ongelukken gebeuren nou eenmaal.
Hopelijk komt het allemaal weer oke met de dame in kwestie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:49

Met 20 seconden na de aanrijding zie je ook iemand aan komen rennen, de rest staat te kijken, klopt, maar je weet ook niet wat er op dat moment in die mensen om gaat.
Ik weet ook niet of ik direct zou kunnen reageren. Shock is een raar iets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:03

Ik vind het eerlijk gezegd vreselijk dom dat je op een dergelijke plek gaat staan bij een wielrenwedstrijd.

Nog veel triester vind ik dat die lui die dicht bij die mevrouw staan maar een beetje voor zich uit staan te staren en gewoon niks doen. Jezus mina!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:01

Nogmaals, je weet pas hoe je in zo'n situatie reageert als je in zo'n situatie zit. Vanaf de zijlijn oordelen is erg makkelijk.

Ik vraag me vooral af: waarom staat daar niemand met een vlag? Als er niemand op de vluchtheuvel had gestaan hadden er ongetwijfeld meer renners overheen gevlogen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:04

LadyMadonna schreef:
Nogmaals, je weet pas hoe je in zo'n situatie reageert als je in zo'n situatie zit. Vanaf de zijlijn oordelen is erg makkelijk.

Ik vraag me vooral af: waarom staat daar niemand met een vlag? Als er niemand op de vluchtheuvel had gestaan hadden er ongetwijfeld meer renners overheen gevlogen

Die vraag stelden de commentatoren hier zich ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:05

LadyMadonna schreef:

In zo situatie reageert idd niet iedereen hetzelfde, maar deze mensen (en het zijn er meerdere) lijken bijna niet op of om te kijken.
Ik vind het maar vreemd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:07

Een kennis van mij heeft ooit voor haar ogen een (dodelijk) ongeval zien gebeuren. Ondanks dat ze bhver is kon ze niks, ze stond als aan de grond genageld.
Als ik daar zou staan zou ik niet eens wéten wat ik moet doen

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:10

Flowerbomb schreef:
De weg is op het moment van een wedstrijd wél van de wielrenners. Ik ga toch ook niet midden in de rijbaan staan als Edward Gal zijn proef aan het rijden is?!

Als je het filmpje had gezien, had je gezien dat zij in het midden stond tussen 2 verhogingen in. Als die wielrenner daar alleen had tegen was gefietst was hij in zijn eentje hard gevallen. Die wielrenner moest daar niet eens fietsen aangezien dat niet kon 8)7

Heel naar ongeluk.. Wielrenners gaan ook zo hard soms dat als ze in botsing komen ik me goed kan voorstellen dat het zo heftig is. Triest..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:16

maar... waarom reed die wielrenner daar? anders had hij zelf in de bosjes gelegen? waar was een bord/ verzin het maar?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:20

Ilaan, Vansummeren valt niks te verwijten, die rijdt echt niet voor zijn lol op iemand in. Het gaat ontzettend snel, maar hij lijkt ook ergens voor uit te wijken oid?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:22

Dat is een vraag die nu in handen ligt van het parket van Kortrijk.

In het live-verslag sprak men, als ik het me goed herinner, over dat hij moest uitwijken of dat hij een stoot kreeg van opzij en daardoor een "sprongetje" probeerde te maken over die middenberm... Of zoiets.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:27

LadyMadonna schreef:
Ilaan, Vansummeren valt niks te verwijten, die rijdt echt niet voor zijn lol op iemand in. Het gaat ontzettend snel, maar hij lijkt ook ergens voor uit te wijken oid?

Je begrijpt mijn post totaal verkeerd. Ik zeg alleen dat als die mevrouw er niet had gestaan alleen hij hard was gevallen. Door dat 'stoepje'. Want over stoepjes kun je niet met die snelheid. Dus ook voor hemzelf had hij niet door de midden gemoeten, was voor hem alleen ook niet fijn geweest. Zeg nergens dat hij even voor de lol die mevrouw raakt dacht ik zo.

vind het ook heel vervelend voor hem dat dit is gebeurd. Om wat voor een reden dan ook. En dan doet het er voor mij niet toe of hij het niet zag of dat het komt door een zetje oid. Hij is net zo goed slachtoffer imo. Als die mevrouw overlijd zal hij zich dat vast erg aantrekken en met zoiets leven doe je niet expres of voor je lol.

gewoon een stom ongeluk met grote gevolgen!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 07:51

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:07

Hij wordt helemaal nog niet vervolgd. Er is nog niks beslist.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:21

Zou het ook raar vinden als hij vervolgd wordt. Als er al iemand gestraft zou moeten worden, dan lijkt de organisatie me de enige logische keuze.
Dit is zo duidelijk een ongeval (dat naar mijn idee buiten Vansummerens schuld ligt), dat ik niet vind dat je de renner hiervoor aansprakelijk kan stellen. Het feit dat de organisatie niet eens weet of de vrouw op die plek mocht staan, geeft wel aan dat de fout bij hen ligt.