heidy_wilco schreef:switt schreef:Ik heb zelf ook een (potentieel dodelijke) pinda allergie en iets bestellen met de naam saté zou ik me sowieso al niet in mijn hoofd halen.. Maar heb ook altijd een epipen en medicijnen mee omdat ik inmiddels weet hoe gemakkelijk het tóch per ongeluk fout kan gaan, hoe goed je ook oplet. Zoenen met iemand die twee uur geleden pinda's heeft gegeten bijvoorbeeld :p vreselijk dit te lezen, dit is echt mijn grote angst..
Potverdorie, zo erg kunnen allergieën dus zijn. Wat kan je erge reacties krijgen door, in mijn ogen, zo goed als bijna niets van die stoffen binnen te krijgen.
Verschilt per persoon wel hoor. Ik ken mensen met notenallergie die "sporen van noten" wel kunnen hebben maar noten als ingrediënt niet. Op mijn instructiedag toen ik in een horeca-uitzendbureau ging werken werd daar ook heel erg op gehamerd: als ik een boterham met pindakaas smeer op een werkblad en het wordt daarna niet schoongemaakt, kan een pinda-allergie-persoon daar last van hebben. Dus inderdaad handschoentjes aan en een schone snijplank nemen die in de spoelmachine is geweest.