GGD start onderzoek naar krijsende peuters zonder toezicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:18

Vjestagirl schreef:
Anoeska27 schreef:
Ik denk dat het afhangt van de manier waarop je zelf opvoed. Ik vind namelijk afzonderen op de gang of het gebruik van een stafstoeltje nooit een optie. Dus als mijn kind op de gang gezet zou worden dan zou ik net zo reageren als wanneer ze buiten gezet zou worden.

Maar daar kies je je KDV op uit lijkt me. Dan kies jij dus een KDV waar dat niet gebeurd. Wie weet is dit een KDV waar ze er duidelijk in zijn dat kinderen wel op de gang of op een strafstoeltje oid gezet kunnen worden.

Denk dat dat ook een beetje afhankelijk is van de samenstelling van de groep, als jij 1 op 1 met je kind bezig bent is dat héél anders dan als iemand 7 kinderen heeft om op te letten (of 13, als er 1 kindje naar de wc geholpen moet worden).

Dat klopt, maar ze vertellen niet altijd van te voren de waarheid. Mijn dochter heeft ook kort op een kdv gezeten waar van te voren mooie verhalen werden verteld die niet waar waren. Het hoofd van een kdv kan wel iets willen, maar zal er ook op toe moeten zien dat het beleid uitgevoerd wordt als hij/zij niet aanwezig is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:19

Vjestagirl schreef:
Maar daar kies je je KDV op uit lijkt me. Dan kies jij dus een KDV waar dat niet gebeurd. Wie weet is dit een KDV waar ze er duidelijk in zijn dat kinderen wel op de gang of op een strafstoeltje oid gezet kunnen worden.

Denk dat dat ook een beetje afhankelijk is van de samenstelling van de groep, als jij 1 op 1 met je kind bezig bent is dat héél anders dan als iemand 7 kinderen heeft om op te letten (of 13, als er 1 kindje naar de wc geholpen moet worden).

Er is een wettelijk maximum aan kinderen (per leidster) en hoe klein de groep ook, er moeten minimaal 2leidsters aanwezig zijn.
Ook mogen kinderen niet zonder direct (fysiek) toezicht verblijven in een andere ruimte.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:19

LindyH schreef:
Ik weet niet hoor, maar ik heb er als kind ook echt wel eens zo bij gestaan. Gevalletje moe, over de toeren, en niet meer voor rede vatbaar.

Als ze de kinderen op de gang hadden gezet had niemand er iets van gezegd. Het was alleen niet zo slim om ze samen buiten te zetten, want dan blijven ze elkaar versterken in hun gekrijs en koelen ze nooit af. Daardoor duurde het ook zo lang denk ik. Want normaal haal je ´afkoelpeuters´ al na zo´n 3 minuten alweer terug, maar dan moeten ze wel gestopt zijn met krijsen natuurlijk.

Ik ben geen professional, maar wij hadden vroeger wel 4 oppaskinderen thuis. Ik heb geen idee wat leidsters officiëel wel en niet mogen doen, maar ik vind dit dus niet echt schokkend.

Als ze op de gang waren gezet voor zo lang zonder toezicht, terwijl er vastgelegd is dat kinderen niet alleen in een ruimte mogen zijn, mag er net zoveel ophef komen. Daarbij is de regel voor even apart zetten het aantal minuten van hun leeftijd. Dan was het dus max 2 of 3 minuten geweest.

De keer ervoor waren er dan wel veel kinderen stout, als er 7 zo lang buiten hebben staan gillen en schreeuwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:21

Oliver schreef:
https://www.facebook.com/funxfm/posts/1 ... tif_t=like

Je moet voor de grap even de reacties hier lezen. Mensen reageren mega overtrokken. 'Ik wil die leidsters doodslaan' enz.

Kan ik niet zo goed tegen.

Gevalletje ontaarde moeder/ouder die een ander ergens de schuld van geeft.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:28

Moest dan wel weer lachen om de reactie van mijn moeder: "wat n gezeur, als dit nou het ergste is... Worden ze hard van."

Kan uiteraard niet, en als het je het eigen kind is dan is het heel anders dan als je betaald voor zo'n KDV, maar ik vond het toch wel mooi dat er ook nuchter op gereageerd kan worden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:33

Vjestagirl schreef:
Moest dan wel weer lachen om de reactie van mijn moeder: "wat n gezeur, als dit nou het ergste is... Worden ze hard van."

Kan uiteraard niet, en als het je het eigen kind is dan is het heel anders dan als je betaald voor zo'n KDV, maar ik vond het toch wel mooi dat er ook nuchter op gereageerd kan worden.

En dat is wat er in mijn ogen mis is in deze maatschappij. Er is weinig inlevingsvermogen in anderen en in wat dit doet met iemand. Of het nu een kind is of een ouder iemand. Mijn kind hoeft niet hard te worden, is nergens voor nodig. Ik heb echt geen watje die piept om van alles, maar ik heb wel een kind wat een huilend kindje gaat troosten. En zich niet omdraait en wegloopt en zo zie ik het graag.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:35

Anoeska27 schreef:
Vjestagirl schreef:

En dat is wat er in mijn ogen mis is in deze maatschappij. Er is weinig inlevingsvermogen in anderen en in wat dit doet met iemand. Of het nu een kind is of een ouder iemand. Mijn kind hoeft niet hard te worden, is nergens voor nodig. Ik heb echt geen watje die piept om van alles, maar ik heb wel een kind wat een huilend kindje gaat troosten. En zich niet omdraait en wegloopt en zo zie ik het graag.

Joh, niet zo aangevallen. Ik zeg toch ook dat het niet kan als je zo'n KDV hebt.

Mijn moeder heeft me echt wel laten krijsen hoor, toen ik jonger was. Ook niet altijd, maar ik mocht best een keer flink overstuur zijn en niet te kalmeren zonder dat ik direct getroost werd. En raad eens: ik sta bekend als een knuffelhippie, die het t liefst iedereen naar de zin maakt en niet tegen verdrietige mensen kan. Het een sluit het ander niet uit ;).

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:36

Vjestagirl schreef:
Moest dan wel weer lachen om de reactie van mijn moeder: "wat n gezeur, als dit nou het ergste is… Worden ze hard van."

Walgelijke opmerking :r

Ik zou als ouder van het kind ook boos zijn. Ik heb het filmpje gekeken en het krijsen ging mij door merg en been. Ik heb ook een kindje van bijna 3 en die laat je niet onopgemerkt 8 minuten lang buiten krijsen
Daarbij, ze horen de kindjes na buiten spelen, te tellen. Allemaal jasjes uit ect…

KDV was al bekend bij GGD, jammer dat ze niet op tijd ingegrepen hebben dan en dit gebeurd is.
Dat GGD een onderzoek insteld is namelijk al een waarschuwingssignaal.
Ik hoop dat ze de leidsters op staande voet ontslaan en nooit meer aan het werk komen als kinderleidsters

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:39

Vjestagirl schreef:
Joh, niet zo aangevallen. Ik zeg toch ook dat het niet kan als je zo'n KDV hebt.

Mijn moeder heeft me echt wel laten krijsen hoor, toen ik jonger was. Ook niet altijd, maar ik mocht best een keer flink overstuur zijn en niet te kalmeren zonder dat ik direct getroost werd. En raad eens: ik sta bekend als een knuffelhippie, die het t liefst iedereen naar de zin maakt en niet tegen verdrietige mensen kan. Het een sluit het ander niet uit ;).

Tja, als je dat een goede eigenschap vind? Ik denk dat het best lastig is als je het iedereen naar de zin wilt maken, want dat is gewoon onmogelijk. Mijn dochter wil ook wel eens niet getroost worden, maar dat wil niet zeggen dat ik haar dan maar alleen laat. Ik blijf er wel bij en ze weet dat ik er ben als ze wel een knuffel wil. Maar we gaan wel heel erg offtopic zo.

Ik ga me maar ontstippen, want ik word echt verdrietig dat er mensen zijn die dit normaal vinden. Ik ben zelf ook zo opgevoed en heb toch echt nog steeds last van de gevolgen daarvan.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:41

Nou nou nou wat een 'drama'.....
Ff 8 minuten dralen en janken, mag blijkbaar niet meer.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:44

manie schreef:

Inderdaad, wat hier gebeurd is MAG niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:44

Alleen al de titel,dat de kinderen zijn Opgesloten in de tuin.Ik dacht ze hebben kinderen in de schuur of in een hok in de tuin opgesloten.Die vrouw die het filmde had er beter even heen kunnen gaan en vragen wat er aan de hand is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:46

manie schreef:

Hoezo "niet meer".
Mijn moeder (nu 70) heeft mij nooit laten overstuur laten krijsen.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 04-04-14 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Ojajoh schreef:
Vjestagirl schreef:
Moest dan wel weer lachen om de reactie van mijn moeder: "wat n gezeur, als dit nou het ergste is… Worden ze hard van."

Walgelijke opmerking :r

Ik zou als ouder van het kind ook boos zijn. Ik heb het filmpje gekeken en het krijsen ging mij door merg en been. Ik heb ook een kindje van bijna 3 en die laat je niet onopgemerkt 8 minuten lang buiten krijsen
Daarbij, ze horen de kindjes na buiten spelen, te tellen. Allemaal jasjes uit ect…

KDV was al bekend bij GGD, jammer dat ze niet op tijd ingegrepen hebben dan en dit gebeurd is.
Dat GGD een onderzoek insteld is namelijk al een waarschuwingssignaal.
Ik hoop dat ze de leidsters op staande voet ontslaan en nooit meer aan het werk komen als kinderleidsters

Maar dat zeg ik er ook bij, dat ze ook aangeeft dat het niet kan, dat je veel betaald voor zo'n KDV en dat dit dus niet mag gebeuren.
Maar ik vind ook (en dat ben ik volledig met d'r eens): die kindjes gaan hier niet dood van, ze houden hier niets aan over. Tuurlijk is het vervelend als ze zo overstuur zijn en dit hoort niet te gebeuren, maar het is geen ramp.

Nooit meer aan het werk komen als kinderleidster vind ik ook heel erg afhangen van wat er precies gebeurd is, van hun kant van het verhaal. Een buurtbewoonster kan alles wel claimen, maar daar hoeft niets van waar te zijn... Het enige wat vast staat is dat deze 2 kindjes 8 minuutjes hebben buiten gestaan. Hoort niet, mag niet, moet zeker onderzocht, maar is ook niet ernstig genoeg om iemand voor altijd uit z'n vak te zetten (naar mijn mening)

Vjestagirl

Anoeska27 schreef:
Vjestagirl schreef:

Tja, als je dat een goede eigenschap vind? Ik denk dat het best lastig is als je het iedereen naar de zin wilt maken, want dat is gewoon onmogelijk. Mijn dochter wil ook wel eens niet getroost worden, maar dat wil niet zeggen dat ik haar dan maar alleen laat. Ik blijf er wel bij en ze weet dat ik er ben als ze wel een knuffel wil. Maar we gaan wel heel erg offtopic zo.

Ik ga me maar ontstippen, want ik word echt verdrietig dat er mensen zijn die dit normaal vinden. Ik ben zelf ook zo opgevoed en heb toch echt nog steeds last van de gevolgen daarvan.

Ik vind het een prima eigenschap, ben er erg blij mee dat ik geef om andere mensen, niet alleen mensen die ik ken maar ook vreemden :).
Wat ik probeer te zeggen is dat kinderen niet perse andere kindjes niet meer willen troosten als ze zelf niet altijd direct getroost worden.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 04-04-14 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:50

Het lijkt er mij meer op dat ze deze kinderen "gewoon" vergeten zijn dan dat ze daar voor straf staan.
Erg kwalijk, vooral als blijkt dat de leidsters echt met hun telefoon bezig waren ipv met hun werk=kinderen. Maar om ze dood te wensen, die leidsters, dat vindt ik wel erg overdreven.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:12

Vjestagirl schreef:
Ik vind het een prima eigenschap, ben er erg blij mee dat ik geef om andere mensen, niet alleen mensen die ik ken maar ook vreemden :).
Wat ik probeer te zeggen is dat kinderen niet perse andere kindjes niet meer willen troosten als ze zelf niet altijd direct getroost worden.

Dat zegt ook niemand.

Ik heb nooit overstuur hoeven krijsen, maar ik ben ook iemand die snel klaarstaat voor andere.
Snel andere troost enz.

Maar omdat iemand niet van een bepaalde gebeurtenis iets aan over houdt, wil niet zeggen dat het dan maar goed is om te laten gebeuren.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:14

Als het mijn kind was geweest.. Tja, blij word ik er niet van, maar van 10 minuutjes krijsen gaan ze niet dood en in mijn ogen word ze nou ook niet echt ondenkbaar leed aangedaan.
Ik ben ook wel eens per ongeluk buiten gesloten, heb toen ruim een half uur staan krijsen :D

Nee hoor, wat mij betreft is een berisping (in de zin van non-actief stellen) voor de leidsters prima en hoeven ze ook niet doodgeslagen te worden zoals op facebook gesuggereerd wordt :')

Rumina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 15:41

akishino schreef:
Het lijkt er mij meer op dat ze deze kinderen "gewoon" vergeten zijn dan dat ze daar voor straf staan.
Erg kwalijk, vooral als blijkt dat de leidsters echt met hun telefoon bezig waren ipv met hun werk=kinderen. Maar om ze dood te wensen, die leidsters, dat vindt ik wel erg overdreven.

Als ze vergeten zijn is het net zo ernstig. Als je zoveel kinderen onder je hoede hebt hoor je continu te tellen of ze er nog zijn, en al helemaal als je naar een andere ruimte gaat. Kinderen kunnen weglopen, meegenomen worden, ergens met iets gevaarlijks/onhygiënisch gaan spelen. Als professional hoort dat gewoon niet te gebeuren.

Britta31

Re: GGD start onderzoek naar krijsende peuters zonder toezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:01

Even afkoelen in de tuin bij ongewenst gedrag kan een goed idee zijn.Maar als een kind zo overstuur is werkt het niet meer.En is dus niet nodig.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:11

Doodwensingen keur ik zeker niet goed.
Maar als ik ouder was van een van deze kinderen, had ik toch het een en ander geëist geloof ik. Met mij waren ze iig niet zomaar klaar.

Daarnaast zie ik reacties als "is niet erg."

Ik moet echt op mn handen zitten om niet een relaas te doen, mede omdat ik t niet zo goed onder woorden kan brengen als ik zou willen.
Maar het is wel degelijk bewezen dat dit psychische gevolgen (kan) hebben bij het kind.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:16

Alle kinderen die hun zin niet krijgen produceren doorgaans dit geluid.Dus ook als je naar binnen wil en niet mag.

Het kind van mijn vriendin klinkt ook zo als ze dat mooie roze halster niet krijgt,alleen dat duurt iets langer dan 8 minuten :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:17

CarinaR schreef:
Doodwensingen keur ik zeker niet goed.
Maar als ik ouder was van een van deze kinderen, had ik toch het een en ander geëist geloof ik. Met mij waren ze iig niet zomaar klaar.

Daarnaast zie ik reacties als "is niet erg."

Ik moet echt op mn handen zitten om niet een relaas te doen, mede omdat ik t niet zo goed onder woorden kan brengen als ik zou willen.
Maar het is wel degelijk bewezen dat dit psychische gevolgen (kan) hebben bij het kind.

Dan is er een hele generatie 60 plussers gestoord geworden?Vroeger was dit namelijk heel normaal.Laat maar janken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:18

Geerke: nou, er zijn inderdaad heel wat oudere mensen die behoorlijk geschaad zijn door dat soort dingen. Dat maakt ze niet voor het leven ongeschikt, maar het heeft ze wel tekort gedaan. Ik vind dat niet nodig, en bij een KDV zelfs absoluut onaanvaardbaar.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:20

Juist shadow.