Gossup.. Van leuke grap tot pesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: Gossup.. Van leuke grap tot pesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:02

Wie verzint zo'n onzin app ook.

ElsRoosje

dat uitlekken van die foto's gebeurt ook genoeg via snapchat enzo

KimD

Nou meestal ook wel, er zijn zeker andere redenen. Maar veelal zijn het pubers die maar al te graag willen horen hoe lekker ze eruit zien.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:03

lieveli schreef:
Again, je kunt niet oordelen, het zijn niet zomaar domme sletjes of wat dan ook. Fijn dat jij je niet kunt voorstellen dat je zo onzeker bent over jezelf dat je zoiets weggeeft, maar die meiden zijn er wel. Het enige wat je als school kunt doen is proberen om ze weerbaar te maken. Maar ja.

Ik zeg niet dat ik het niet snap of het me niet kan voorstellen, ik kan me best voorstellen dat een jongen ze een bepaald gevoel geeft, en ze misschien wel gemanipuleerd worden? en hieraan toegeven omdat ze hem niet kwijt willen.
Ik heb er alleen geen medelijden mee.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:03

KimD schreef:
Nou meestal ook wel, er zijn zeker andere redenen. Maar veelal zijn het pubers die maar al te graag willen horen hoe lekker ze eruit zien.

Hoe weet je dat? Heb je onderzoek gedaan? Ken je die meisjes?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:05

KimD schreef:

Waarom denk je dat? Dat is niet altijd zo hoor.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:07

De gevallen die hier in de buurt bekend zijn wel. Daar is er maar eentje van die eigenlijk gechanteerd is tot het maken van deze foto's. Zelfs een meisje dat zich gevingerd heeft voor de webcam omdat haar vriend dit zo lekker vond om te zien. Is ook de school 6x rond gegaan...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:09

KimD schreef:
De gevallen die hier in de buurt bekend zijn wel. Daar is er maar eentje van die eigenlijk gechanteerd is tot het maken van deze foto's. Zelfs een meisje dat zich gevingerd heeft voor de webcam omdat haar vriend dit zo lekker vond om te zien. Is ook de school 6x rond gegaan...

Wij praten langs elkaar heen en ik vind de discussie te onzinnig om er diep op in te gaan, maar laat ik het zo stellen... Ik heb dat nog niet meegemaakt. :)

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:10

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:11

lieveli schreef:
KimD schreef:

Wij praten langs elkaar heen en ik vind de discussie te onzinnig om er diep op in te gaan, maar laat ik het zo stellen... Ik heb dat nog niet meegemaakt. :)

Ik vat dit ook niet op als discussie, ik denk dat het te snel in de doofpot wordt gestopt om er echt 'onderzoek' naar te doen. Goed ook, dat zeker, alles om die meiden te beschermen maar het is wel veel gebeurt hier in de omgeving. :j

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:02

Achter het zelf versturen van naaktfoto's zit op die leeftijd vaak een diepe onzekerheid, en dus zeker de behoefte om leuk en knap en lekker gevonden te worden. Maar niet om stoer te zijn, maar om extreme onzekerheid te lijf te gaan! En het verspreiden ervan is niet alleen buitengewoon onfatsoenlijk en strafbaar, je schopt toch al onzekere meiden nog verder de grond in met alle mogelijke gevolgen.

En ja, ook het mooiste en populairste meisje kan net zo onzeker zijn als het muurbloempje annex pispaaltje!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:43

Ik denk dat deze app bedoelt is als een soort "Secret". ook een app. (http://edition.cnn.com/2014/02/28/tech/ ... cial-apps/)
Maar dat is duidelijk een beetje uit de hand gelopen...

Naakt foto's wel of niet vind ik een andere discussie. Er zijn meiden die het dom genoeg 1 keer doen en gelijk nooit weer, maar ook meiden die het constant doen.

Ik had nog nooit van de app gehoord en heb het ook gelijk verwijderd. Rot dat jullie school zo de dupe is geworden, ik ben wel benieuwd naar de uitzending!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:44

Ik ken de hele app niet, maar vind het sowieso een kansloos idee om zoiets op te zetten :Y)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:50

Dus meiden die iets doen wat niemand schaadt zijn meer schuldig hieraan dan de gozers die bewust iemand enorm veel leed aandoen? Vind dat nogal een bizarre verschuiving van de schuld. De meiden kun je als je dat zo graag wil naief noemen, maar dat mag niet afdoen aan het feit dat die heren heel fout zijn geweest.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:31

Dat lijkt wel een tendens ja, dat als je iets doet wat onhandig is en een ander daar misbruik van maakt, dat de misbruikmaker nog net niet de hemel in word geprezen en diegene die de onhandige actie had gezien wordt als zware crimineel voor wie een leven lang boeten nog een veel te lage straf is. Tot iemand zelf natuurlijk een onhandige actie uithaalt en iemand anders daar misbruik van maakt want dat is altijd anders.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:33

Killyenn schreef:
Dus meiden die iets doen wat niemand schaadt zijn meer schuldig hieraan dan de gozers die bewust iemand enorm veel leed aandoen? Vind dat nogal een bizarre verschuiving van de schuld. De meiden kun je als je dat zo graag wil naief noemen, maar dat mag niet afdoen aan het feit dat die heren heel fout zijn geweest.

Het schaadt haar nota bene. :')