wat vinden jullie hiervan!! ik, belachelijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:02

Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 24-03-14 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:03

Ts: bedenk ook even welke gevolgen het heeft voor de verzekering als jij met je opgevoerde snorscooter bij een ongeluk bent betrokken. Dus niet uitstellen maar als de sodemieter even de begrenzer er weer op (laten) zetten.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:03

Ik heb ook altijd een opgevoerde brommer gehad, maar ik woonde dan ook in een buitengebied. In de stad zou ik nooooit met een brommer durven rijden haha ;)

Maargoed jouw vraag. Ik vind het normaal dat een voertuig harder kan dan de max snelheid. Dit omdat dat in sommige situaties nou eenmaal nodig is. Daarom vind ik ook dat voertuigen die zich op een weg bevinden waarop zij de max snelheid niet eens halen hier niet zouden moeten rijden.
Dan over de begrenzer. Deze zit op meerdere voertuigen (vrachtwagen, brommer, aantal sportwagens :') ) en deze zitten hierop met een bepaalde reden en zijn bij wet vastgesteld. Dan moet je je hier ook aan houden. Simpel. Punt.
Mogen van mij ook best een begrenzer op auto's zetten, hoewel dit weinig nut zal hebben. De meeste ongelukken gebeuren namelijk in de bebouwde kom / op 80 wegen, hier heeft een begrenzer dus geen functie aangezien je 130 moet kunnen halen als je op de snelweg zit.

scrappiecoco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 18:04

nou mensen, ik ben het eens even anders gaan bekijken..het is inderdaad ook veel veiliger voor binnen de bebouwde kom. kunnen pizzabezorgers ook een vb aan nemen :P

en laten we mij er verder buiten houden, want ik rij veilig! voor alle duidelijkheid.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:05

Ik vind het alleen maar goed. Zoals je al aangeeft weet je heel goed dat je niet mag rijden op een scooter die is opgevoerd. Daarmee kies je er zelf voor om het risico te lopen aangehouden te worden en een boete te krijgen.

Scooters kunnen gewoon ontzettend gevaarlijke vervoersmiddelen zijn. Ze zijn snel wendbaar en rijden op diverse plekken op fietspaden.
Op het lange fietspad dat ik fiets om mijn dochter naar school te brengen rijden ook scooters. Een deel neemt netjes flink gas terug bij het passeren/tegemoetkomen, maar er is ook een deel dat gewoon met 45 km/uur of harder door gast.
Ik word daar niet blij van aangezien mijn 6 jarige dochter zelf fietst. Ze fietst keurig, maar ze schrikt natuurlijk wel als ze hard wordt ingehaald of er komt een scooter haar vol gas tegemoet.

Veel scooterrijders zijn jong (16/17 jaar) en naar mijn mening kunnen zij nog niet zo goed anticiperen in het verkeer. Ze kunnen nog niet zo goed gevaarlijke situaties inschatten en inschatten hoe andere verkeersdeelnemers kunnen reageren. Het is bewezen dat op die leeftijd de hersenen nog niet volledig ontwikkeld zijn en dat jong volwassenen daardoor vaak nog niet de gevolgen kunnen overzien van bepaalde acties.

En muziek luisteren??? Ik mag hopen dat jij geen oortjes in hebt met muziek terwijl jij je scooter bestuurd, want dat is helemaal levensgevaarlijk!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:06

scrappiecoco schreef:
nou mensen, ik ben het eens even anders gaan bekijken..het is inderdaad ook veel veiliger voor binnen de bebouwde kom. kunnen pizzabezorgers ook een vb aan nemen :P

en laten we mij er verder buiten houden, want ik rij veilig! voor alle duidelijkheid.

Maar je verzekering ziet het anders hoor als je betrokken raakt bij een ongeluk en uit onderzoek blijkt dat je brommertje is opgevoerd. Dus bedenk dat wel :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:06

Bedenk ook dat er een uitsluitingsclausule in je verzekering is opgenomen voor het geval je brommer/scooter is opgevoerd?!
Bij een ongeval heb je dus kans dat ze de schade bij jou komen verhalen.

scrappiecoco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 18:07

vuurneon schreef:
scrappiecoco schreef:

Maar je verzekering ziet het anders hoor als je betrokken raakt bij een ongeluk en uit onderzoek blijkt dat je brommertje is opgevoerd. Dus bedenk dat wel :)

ik rij veilig maar op de verzekering na zou het inderdaad een probleem kunnen worden.
begrenzer komt sowieso..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:08

TS, misschien is dit topic wat voor je:

[LZP] Uitstelgedrag op de schop

Kappen met uitstellen en heel snel die bromfiets,snorfiets,scooter of wat het ook is terug laten voeren. Je roept 'laten we mij er verder buiten houden' maar je hebt het topic geopend over jezelf, én voor jezelf :+

En dat een ander het wel doet (pizzabezorgers) maakt het dan niet top dat jij het uit blijft stellen om op te voeren. Als de agenten iedereen die 'maar ik rijd niet zo hard hoor' gelooft, dan hebben die controles niet eens nut meer.. Zo'n ding mag niet opgevoerd worden, jij wist dat ie opgevoerd was met de verkoop (ga ik vanuit) en je hebt ervoor gekozen om deze te kopen én om hem niet terug te laten voeren (of hoe je dat ook schrijft). Je had het ook gewoon gelijk kunnen regelen óf een bromfiets/snorfiets/geval kunnen kopen welke niet was opgevoerd; dan had je het hele probleem niet gehad!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:09

Jij kan veilig rijden, maar je hebt geen invloed op de medeweggebruikers :) en dan nog kan de verzekering dus denken van; ja doeehooeg; betaal alle schade aan de tegenpartij maar lekker zelf want dit valt niet onder de verwerking. Ik zou zeggen; ipv van bokt even de begrenzer erop zetten ;)

Want het zal je maar gebeuren ...

Geld voor de auto's; als ik met 130 door de stad jaag en een ongeluk krijg; dan betaald de verzekering niet.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:11

Het heeft niet te maken met wat je op dat moment doet, het heeft te maken met wat je zou kunnen doen. De politie kan van (snor)scooters, brommers e.d. niet goed controleren op de snelheid.

Veiligheid is een erg belangrijk aspect - in meerdere opzichten - in deze. Deze voertuigen rijden ook op de fietspaden en de fietsers moeten hier in bescherming worden genomen. Ten eerste omdat zich onder de fietsers weggebruikers bevinden die nog jonger zijn dan de bestuurders van brommers. Ten tweede heeft gemiddelde bestuurder van een brommer nu eenmaal niet het besef, of schat de gevolgen van harder rijden niet voldoende reëel in. Je rijdt harder en je hebt op die leeftijd gewoon niet de ervaring, het inzicht en de tijd om op tijd op de juiste manier te reageren in bepaalde situaties. Ten derde is het zo dat wanneer je een ongeval veroorzaakt met zo'n ding, onder andere door het gewicht, het materiaal, de warme onderdelen en de snelheid de gevolgen niet te overzien zijn wanneer de maximum snelheid nog meer wordt opgeschroefd. Dit alles even los van het feit dat niet iedere brommerbestuurder voldoende verzekerd is om in alle gevallen waarin een ongeval plaats vind de schade te kunnen ondervangen. Waar dit met de verzekering van een autobestuurder wel het geval is (daarom heeft de wetgever bepaald dat wanneer een auto in een ongeval verzeild raakt waar fietsers en/of brommers bij betrokken zijn, de bestuurder altijd aansprakelijk is voor schade, los van de schuldvraag).

En er is nog een stukje milieu wat hier meespeelt. De uitstoot van die dingen op zo'n snelheid is gewoon niet gewenst. Te meer omdat het motorblok van een brommer een beetje olie mee moet verbranden om fatsoenlijk de draaiende delen te smeren.

purny

Re: wat vinden jullie hiervan!! ik, belachelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:17

Ik vind met muziek op rijden niet veilig, voor je het weet lig je onder een auto/vrachtwagen/tram/bus.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:37

purny schreef:
Ik vind met muziek op rijden niet veilig, voor je het weet lig je onder een auto/vrachtwagen/tram/bus.

Ik vind dat altijd een beetje onzin, tenzij je zo'n grote koptelefoon gebruikt op volume "ik hoef niet meer te horen na mijn 40ste" kan je het verkeer om je heen nog prima horen. Als je wilt dat mensen dingen horen aankomen in het verkeer moet je eigenlijk goed lopende fietsen en hybride auto's ook maar verbieden en alle voetgangers belletjes om :P :P

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:50

liedje89 schreef:
purny schreef:

Ik vind dat altijd een beetje onzin, tenzij je zo'n grote koptelefoon gebruikt op volume "ik hoef niet meer te horen na mijn 40ste" kan je het verkeer om je heen nog prima horen. Als je wilt dat mensen dingen horen aankomen in het verkeer moet je eigenlijk goed lopende fietsen en hybride auto's ook maar verbieden en alle voetgangers belletjes om :P :P

Dit ben ik met je eens liedje89, in de auto wordt ook door de meeste muziek geluisterd en niet iedereen heeft de radio zo staan dat je het verkeer om je heen ook nog hoort. Natuurlijk heb je wel je spiegels enzo, maar toch. Ik reed ook altijd met muziek op, op m'n scooter, ik moest er een half uur mee naar school rijden en vond muziek dan altijd erg fijn. Ik deed 1 oortje in zodat m'n oor naar de weg vrij was, en ik gebruikte altijd beide spiegels, en m'n scooter kon harder dan toegestaan.

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:32

Ik bedoel NIET harder dan toegestaan :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:22

9 van de 10 gewonden bij mij in de stad zijn mensen die met oortjes infietsen en muziek luisteren.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 07:34

Het geluid is naar mijn mening té erg geisoleerd op 1 plek. In de auto heb je geen oortje en kunnen ook andere geluiden binnen komen. Dat is naar mijn idee toch nét even wat veiliger maar overal geldt dat het volume niet te hoog moet zijn.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:16

purny schreef:
9 van de 10 gewonden bij mij in de stad zijn mensen die met oortjes infietsen en muziek luisteren.

Ik denk dat het grootste probleem niet bij die oortjes ligt, maar bij het feit dat veel mensen gewoon bar slecht uitkijken. Die oortjes zitten tenslotte niet voor je ogen, dus wat let mensen om bijvoorbeeld even over de schouder te kijken voordat ze linksaf slaan? Wie dat consequent doet komt echt niet zomaar onder de bus terecht, oortjes of niet.
Op het gehoor kun je toch niet vertrouwen in het verkeer. Niet alleen muziek, maar ook het geluid van tegenwind of regen op een capuchon kunnen het geluid van achterop komend verkeer overstemmen. En daarbij maken niet alle weggebruikers veel geluid. Wielrenners en elektrische scooters en auto's hoor je vaak helemaal niet aankomen.
Kijken, kijken en nog eens kijken dus. En voor wie dat goed doet is een muziekje voor onderweg m.i. niet zo'n probleem.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:27

Ik fiets regelmatig op de elektrische fiets van mijn moeder, ding gaat 27 km/h als je windstil weer hebt en gewoon trapt! Moet er niet aan denken vol op de rem te moeten dan. :+
Harder lukt ook echt niet hoe hard je ook trapt op vlak terrein. :+
Antwoord is idd gegeven, vanwege de bouw van het hele ding.. Hij kan minder hebben..

Muziek en verkeer gaat vind ik ook niet samen.
Ik loop hard met muziek, in een gebied waar weinig tot geen auto's komen en niet hard kunnen in verband met heel veel wandelaars/fietsers/hardlopers. Je zou wel stapelgek zijn als je het daar wel deed, er lopen nogal wat mensen onverlicht rond namelijk en het is zo'n typisch stuk wat mensen nog even met de hond lopen s'avonds.
Maar toch schrik ik me soms helemaal de pestpokke als ik ineens lichten naast me zie verschijnen van achter in het donker...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:17

Zodra ik met mijn auto de Duitse grens overga ben ik heel blij dat er geen begrenzer op zit van 130km.

Misschien ook je topictitel volgende keer even duidelijk maken.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:27

scrappiecoco schreef:
jeetje wat een aanvallen.

zoals ik al zei ik rij MAX 30. jullie weten niet hoe hard het werkelijk kan.
wie zegt dat ik 2 oordoppen in heb en dat het geluid daarvan op MAX staat.
en iedereen die nou gereageerd heeft, heeft dus nooit muziek op buiten. dan kan je ook niet wandelen, hardlopen of fietsen met muziek op. dan hoor je toch ook niets?
en auto's hebben net zo veel risico met hard rijden. remweg is gewoon te lang, klaar. misschien is de bestuurder dan wel beter beschermd dan iemand op een scooter. maar de rest buiten de auto dan? andere verkeersgebruikers bijvoorbeeld.

ik snap dat het natuurlijk ook met veiligheid te maken heeft.. ik ben tenslotte 25 dus verstandig genoeg om na te denken of ik veilig rij ja of nee. boete omdat het opgevoerd is? oke, eigen fout door het uitstellen keer op keer.
zulke reacties had ik natuurlijk kunnen verwachten...maar het had ook wel wat minder gekund

enige vraag was:
of jullie ook vinden of auto's ook afgevoerd moeten worden net als de rest.
of dat scooters ook hun max snelheid mag behouden..

Ben je echt serieus 25????

Ga je dan eens heel gauw een beetje volwassen gedragen!!

Dacht echt met een 16 jarige ts te maken te hebben.

Dat je niet harder rijdt dan 30 omdat je de muziek niet kan horen....

Ik rijdt ook op een snorbrommer maar nooit dat het ook maar 1 seconde in mij op gekomen is om muziek op te zetten.
Ding maakt al lawaai genoeg, en hoor het graag als er auto's o.i.d. achter mij zitten.

Dus kom met je luie reet van de bank en zorg dat je scooter word aangepast, hoef je ook niet van dit soort zielige topics te openen

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:29

liedje89 schreef:
purny schreef:

Hybride auto's zijn leuk voor het milieu. Maar zeker niet voor het verkeer.

Ben vorig jaar een week rond gereden in een hybride auto. En menig fietser/ wandelaar is zich kapot geschrokken van ons..

De chauffeur die voor het eerst in een hybride auto reed vond het ook vreselijk, je moet je rijden aanpassen.

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:35

scrappiecoco schreef:
ja ja ik heb vandaag de 25 berichten behaald en mag nu eindelijk topics in elk forum openen *\o/*

gelijk maar eens even een vraag droppen wat jullie hier nou van vinden.

het gaat over vervoersmiddelen en boetes.
ik heb nu een jaartje een snorscooter...erg handig. scheur er elke dag mee naar stal.
dat ding mag max 25 rijden maar natuurlijk is hij opgevoerd (dat was al toen ik hem aanschaf)
zeker 9 op de 10 scooters/snorscooters zijn hier in mijn omgeving opgevoerd. ik denk dat dat eigenlijk overal wel zo is op de oudere mensen na :P

maargoed, opgevoerde scooter is tegen de regels. mijn scooter moet nog afgevoerd worden, ik ben er alleen een beetje lui voor.
ik rij max. 30 omdat ik het niet fijn vind om hard te rijden. ten eerste hoor ik geen muziek meer als ik harder rij en ten tweede, het is nog koud ook om hard te gaan!

maar stel! de politie staat op de hoek....en, hoppaaaa. mevrouw mag mee op de lopende band.
natuurlijk heb ik geen poot om op te staan dan, regels zijn regels. maar wat ik dan echt ZOOOO STOM vind is!:

Waarom scooters een boete krijgen als het voertuig is opgevoerd maar zij zich wel aan de snelheid houden (zoals ik :+ ) en auto's niet.
dan moeten auto's toch ook afgevoerd worden naar 130??? precies hetzelfde in mijn ogen...

of alles afvoeren tot de max snelheid, of de rollerbank weg... boetes voor snelheidsoverschrijding uiteraard toegestaan.

Omdat je met je auto ook nog naar Duitsland kan en daar op sommige wegen harder dan 130 mag en ik ervanuit ga dat mensen niet met hun snorscooter de autobahn op gaan....

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:50

Tja, in Nederland is de max snelheid 130 (al is dat al op weinig plekken). In Duitsland is dat heel anders en zo geld dat ook voor andere landen. Moet iedere auto dan per land worden begrensd? Niet zo handig lijkt mij.

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:58

snorscooter veranderd? dan kun je hem later herkeuren door de RDW wat inhoud geel plaatje en helm op. tevens nieuw keteken bewijs
Auto aangepast? herkeuren door RDW

In beide gevallen krijg je een boete wanneer dit niet is gebeurd, en dan bedoel ik natuurlijk motorisch en niet een spoiler geplaatst.
Dus wanneer ik een oude volkwagen kever uitrust met een motor van een porsche dien ik hem te laten herkeuren en word op het kenteken bewijs de nieuwe motor inhoud aangegeven mist de RDW het goedkeurt.