iirrssjjee schreef:Enne, je luistert muziek (met oortjes)? Daar krijg je ook ene boete voor!
Nee hoor, dat is toegestaan. Niet verstandig, wel toegestaan.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... fiets.html
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
iirrssjjee schreef:Enne, je luistert muziek (met oortjes)? Daar krijg je ook ene boete voor!
scrappiecoco schreef:nou mensen, ik ben het eens even anders gaan bekijken..het is inderdaad ook veel veiliger voor binnen de bebouwde kom. kunnen pizzabezorgers ook een vb aan nemen
en laten we mij er verder buiten houden, want ik rij veilig! voor alle duidelijkheid.
vuurneon schreef:scrappiecoco schreef:nou mensen, ik ben het eens even anders gaan bekijken..het is inderdaad ook veel veiliger voor binnen de bebouwde kom. kunnen pizzabezorgers ook een vb aan nemen
en laten we mij er verder buiten houden, want ik rij veilig! voor alle duidelijkheid.
Maar je verzekering ziet het anders hoor als je betrokken raakt bij een ongeluk en uit onderzoek blijkt dat je brommertje is opgevoerd. Dus bedenk dat wel
purny schreef:Ik vind met muziek op rijden niet veilig, voor je het weet lig je onder een auto/vrachtwagen/tram/bus.
liedje89 schreef:purny schreef:Ik vind met muziek op rijden niet veilig, voor je het weet lig je onder een auto/vrachtwagen/tram/bus.
Ik vind dat altijd een beetje onzin, tenzij je zo'n grote koptelefoon gebruikt op volume "ik hoef niet meer te horen na mijn 40ste" kan je het verkeer om je heen nog prima horen. Als je wilt dat mensen dingen horen aankomen in het verkeer moet je eigenlijk goed lopende fietsen en hybride auto's ook maar verbieden en alle voetgangers belletjes om![]()
purny schreef:9 van de 10 gewonden bij mij in de stad zijn mensen die met oortjes infietsen en muziek luisteren.
scrappiecoco schreef:jeetje wat een aanvallen.
zoals ik al zei ik rij MAX 30. jullie weten niet hoe hard het werkelijk kan.
wie zegt dat ik 2 oordoppen in heb en dat het geluid daarvan op MAX staat.
en iedereen die nou gereageerd heeft, heeft dus nooit muziek op buiten. dan kan je ook niet wandelen, hardlopen of fietsen met muziek op. dan hoor je toch ook niets?
en auto's hebben net zo veel risico met hard rijden. remweg is gewoon te lang, klaar. misschien is de bestuurder dan wel beter beschermd dan iemand op een scooter. maar de rest buiten de auto dan? andere verkeersgebruikers bijvoorbeeld.
ik snap dat het natuurlijk ook met veiligheid te maken heeft.. ik ben tenslotte 25 dus verstandig genoeg om na te denken of ik veilig rij ja of nee. boete omdat het opgevoerd is? oke, eigen fout door het uitstellen keer op keer.
zulke reacties had ik natuurlijk kunnen verwachten...maar het had ook wel wat minder gekund
enige vraag was:
of jullie ook vinden of auto's ook afgevoerd moeten worden net als de rest.
of dat scooters ook hun max snelheid mag behouden..
liedje89 schreef:purny schreef:Ik vind met muziek op rijden niet veilig, voor je het weet lig je onder een auto/vrachtwagen/tram/bus.
Ik vind dat altijd een beetje onzin, tenzij je zo'n grote koptelefoon gebruikt op volume "ik hoef niet meer te horen na mijn 40ste" kan je het verkeer om je heen nog prima horen. Als je wilt dat mensen dingen horen aankomen in het verkeer moet je eigenlijk goed lopende fietsen en hybride auto's ook maar verbieden en alle voetgangers belletjes om![]()
scrappiecoco schreef:ja ja ik heb vandaag de 25 berichten behaald en mag nu eindelijk topics in elk forum openen![]()
gelijk maar eens even een vraag droppen wat jullie hier nou van vinden.
het gaat over vervoersmiddelen en boetes.
ik heb nu een jaartje een snorscooter...erg handig. scheur er elke dag mee naar stal.
dat ding mag max 25 rijden maar natuurlijk is hij opgevoerd (dat was al toen ik hem aanschaf)
zeker 9 op de 10 scooters/snorscooters zijn hier in mijn omgeving opgevoerd. ik denk dat dat eigenlijk overal wel zo is op de oudere mensen na
maargoed, opgevoerde scooter is tegen de regels. mijn scooter moet nog afgevoerd worden, ik ben er alleen een beetje lui voor.
ik rij max. 30 omdat ik het niet fijn vind om hard te rijden. ten eerste hoor ik geen muziek meer als ik harder rij en ten tweede, het is nog koud ook om hard te gaan!
maar stel! de politie staat op de hoek....en, hoppaaaa. mevrouw mag mee op de lopende band.
natuurlijk heb ik geen poot om op te staan dan, regels zijn regels. maar wat ik dan echt ZOOOO STOM vind is!:
Waarom scooters een boete krijgen als het voertuig is opgevoerd maar zij zich wel aan de snelheid houden (zoals ik) en auto's niet.
dan moeten auto's toch ook afgevoerd worden naar 130??? precies hetzelfde in mijn ogen...
of alles afvoeren tot de max snelheid, of de rollerbank weg... boetes voor snelheidsoverschrijding uiteraard toegestaan.