Nucleaire top, wie heeft er last van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danseresje

Re: Nucleaire top, wie heeft er last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:44

Richting werk heb ik er geen last van...dat kan ik lopend of fietsend af. Mijn probleem zit hem op de dinsdagavond.....normaal ga ik dan altijd bootcampen in Katwijk en aansluitend paardrijden in Noordwijkerhout. Volgend mij kan ik wel op beide plaatsen komen, maar weet niet of ik genoeg tijd ga hebben tussen bootcamp en manegeles. Denk dat ik dan een keer niet ga bootcampen......

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:45

phormicola schreef:
Ik vind terrorismebestrijding onzin. Er gebeurd veelste weinig om zo'n massale bijeenkomst te organiseren. nee hoor, van mij hadden ze het ook in andere zaken mogen stoppen, maar ja, wie ben ik :+

Dat er zo weinig gebeurd is juist door de bestrijding. Als die er niet was hadden we een veel grotere terrostische dreiging.

Voor het publiek is lang niet elke actie zichtbaar. De Nationaal Coördinator Terrorisme Bestrijding en Veiligheid zit echt niet de hele dag in z'n pak op kantoor uit z'n neus te vreten. Die beste man doet er juist alles aan om Nederland veilig te houden.

Grote aanslagen zijn inderdaad niet frequent in NL of onze omringende landen, maar dreigingen zijn er wel. Vaak wordt alleen de werkelijke actie afgebroken doordat we bestrijden.

Nu gaat deze top over veel meer dan terrorisme bestrijding in NL zoals boven mij al wordt uitgelegd.

Ik denk dat het makkelijk praten is: het kost teveel en laten ze dat ergens anders instoppen.
Wij Nederlanders zijn wat dat betreft niet gewend om in angst voor aanslagen (al dan niet nucleair) te leven. Wees daar gezegend mee.

(het is trouwens niet allemaal gericht aan jou Phormicola, meer een algemeen stukje tekst ;) )

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:56

MarliesV schreef:
Dat er zo weinig gebeurd is juist door de bestrijding. Als die er niet was hadden we een veel grotere terrostische dreiging.

Helaas is dát niet helemaal waar. De maatregelen die de NSA getroffen heeft bijvoorbeeld hebben mogelijk één aanslag weten te voorkomen. Meer niet. Dat geven ze zelf inmiddels ook toe. Het is echt maar de vraag of alle veiligheidsmaatregelen ingevoerd na 9/11 nou werkelijk iets hebben opgeleverd. En steeds meer experts denken van niet. En andersom had 9/11 voorkomen kunnen worden als er simpelweg beter was gecommuniceerd. Het probleem zat 'm niet in de informatievergaring maar in hoe ze vervolgens met die informatie om zijn gegaan.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:01

LovingTweety schreef:
MyHorseGirl schreef:
Zelf woon ik in Wassenaar, dus ik ben eigenlijk totaal geïsoleerd van de omgeving. :') Met de fiets/scooter kun je opzich nog wel een eindje komen (behalve over de fietspaden die ook zijn afgesloten), dus kan wel naar stal en naar het dorp, maar naar een ander dorp om iets leuks te doen, nee. Ik ben gelukkig vrij van werk, mijn ouders ook, dus dat is best gezellig. Lekker lang weekend! Snap dat mensen er veel last van ondervinden, maar het brengt ook (economische) voordelen met zich mee. Vind het echt niet erg voor een keertje en dan over 5 jaar weer.

Jij blij! ik moet zelfs extra werken. L'dam is ook compleet afgesloten. De tunnels zijn dicht, de Noordsingel gaat bij tijd en wijlen dicht dus de Veursestraatweg is de enige weg richting A'dam. Die zal dus de hele dag vast staan vrees ik.

Ik ben zeker content. }:) Kan alleen niet lekker naar buiten gaan met paardlief.. Wordt afgeraden ivm de F16's en helicopters en weet ik het die over en weer vliegen over strand en duin. In de bak rijden wordt dan vast ook heel gezellig.. ~~}>

En mensen, wees juist blij dat ze zo veel voorzorgsmaatregelen nemen! Alle belangrijke mensen zijn hier aanwezig die twee dagen, we kunnen ons echt niet permitteren dat er ook maar iets gebeurt.. Stel je voor, een aanslag, paar wereldleiders dood.. Dan hebben we wel een groot muchos problemos..
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 19-03-14 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:02

Je mag hier de buurt alleen in met een legitimatie bewijs, je mag niet met een telelens de straat op. Je mag geen helm op, dus mijn schoonzusje vroeg zich af hoe ze dan in vredesnaam met haar motor de wijk uit komt...
Ik vind het echt te ver gaan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:03

Dani schreef:
MarliesV schreef:

Helaas is dát niet helemaal waar. De maatregelen die de NSA getroffen heeft bijvoorbeeld hebben mogelijk één aanslag weten te voorkomen. Meer niet. Dat geven ze zelf inmiddels ook toe. Het is echt maar de vraag of alle veiligheidsmaatregelen ingevoerd na 9/11 nou werkelijk iets hebben opgeleverd. En steeds meer experts denken van niet. En andersom had 9/11 voorkomen kunnen worden als er simpelweg beter was gecommuniceerd. Het probleem zat 'm niet in de informatievergaring maar in hoe ze vervolgens met die informatie om zijn gegaan.

Tussen dreiging en aanslag zit voor mij nog wel een verschil. Vandaar mijn formulering.

Dat er niet veel echte aanslagen worden voorkomen geloof ik wel uit jou verhaal. Maar de dreiging van aanslagen is vaak voldoende om een groep mensen te ontwrichten en een heel groot gebied in angst te laten leven, precies wat een terrorist wil, verwarring en angst zaaien om doelen te bereiken.

Zonder bestrijding zou dit uit de hand lopen. Neem simpelweg Iran als voorbeeld, als daar de controle weg is wil ik niet weten wat er gaat gebeuren. Dus bestrijden en controleren heeft zeker nut.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:03

Zelf heb ik er geen last van, kan zo op de fiets naar m'n werk :)
M'n vriend werkt op Schiphol en zal er zeker 'last' van hebben.
Ik vind het best heel spannend of alles goed gaat verlopen!
Een ding weet ik wel... dat ik uit voorzorg die dagen niet zou gaan vliegen 8-)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:05

Kentaro schreef:
Zelf heb ik er geen last van, kan zo op de fiets naar m'n werk :)
M'n vriend werkt op Schiphol en zal er zeker 'last' van hebben.
Ik vind het best heel spannend of alles goed gaat verlopen!
Een ding weet ik wel... dat ik uit voorzorg die dagen niet zou gaan vliegen 8-)

Ze komen over mijn huis aangevlogen om op die bewuste baan te landen. :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:06

:D Misschien toch maar voor de zekerheid ergens anders iets afspreken?! :')

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:09

Gelukkig blijven de kruisingen op de N14 wel open.

Zo kan dus nog wel naar stal.
Reken er wel op dat het drukker op de weg zou zijn.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:10

Mars schreef:
Voor mijn werk zal ik er geen last van hebben, maar ik heb wel 'last' van de enorme bak geld die hier weer in wordt gestoken. 24 miljoen waarvan ik liever had gezien dat het bvb in de ouderenzorg was gestopt ipv deze onzin. Onbegrijpelijk.

_/-\o_ :j totaal mee eens!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:11

Kentaro schreef:
:D Misschien toch maar voor de zekerheid ergens anders iets afspreken?! :')

Ik heb mijn rug gebroken en kan geen kan op. Ach ik lig op mijn rug op bed en heb mooi uitzicht als ze hem hier neer willen leggen. Front row tickets :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:28

Danseresje schreef:
Richting werk heb ik er geen last van...dat kan ik lopend of fietsend af. Mijn probleem zit hem op de dinsdagavond.....normaal ga ik dan altijd bootcampen in Katwijk en aansluitend paardrijden in Noordwijkerhout. Volgend mij kan ik wel op beide plaatsen komen, maar weet niet of ik genoeg tijd ga hebben tussen bootcamp en manegeles. Denk dat ik dan een keer niet ga bootcampen......

Dinsdagavond zal het waarschijnlijk wel weer meevallen. Katwijk/Noordwijkerhout zal nog wel te doen zijn.

Ik vind het niet zo'n bezwaar dat deze top georganiseerd wordt, alleen vind ik de locatie bedenkelijk. Voorgaande belangrijke meetings als dit zijn bijvoorbeeld op IJsland gehouden.
Maar nee, in ons dichtbevolkte Nederland en dan ook nog eens in het drukste gedeelte van het land.

Waarom niet ergens meer afgelegen? Dan hou je ook gelijk de beveiligingsrisico's meer in de hand?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:30

Ik woon naast Huis ter Duin, waar die lui allemaal slapen. De hele wijk wordt hier hermetisch afgesloten. Ook het strand wordt zwaar beveiligd. Het lijkt wel of de oorlog gaat beginnen :+ Ik hoorde dat wij pasjes krijgen en alleen daarmee de wijk in en uit mogen en dat maandag en dinsdag het internet wordt afgesloten. Waarom gaan ze niet gewoon in het Witte Huis vergaderen? :+

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:36

Mars schreef:
Voor mijn werk zal ik er geen last van hebben, maar ik heb wel 'last' van de enorme bak geld die hier weer in wordt gestoken. 24 miljoen waarvan ik liever had gezien dat het bvb in de ouderenzorg was gestopt ipv deze onzin. Onbegrijpelijk.

Ik vind het ook belachelijk hoeveel geld er wordt ingestoken :\

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:48

Ik woonen werk in den haag, maar heb 2 dagen vrij genomen, ik kan bijna nergens komen. Ga naar mijn ouders in Limburg, scheelt een boek gezeik.
Echt bizar, onze artsen kunnen ook locaties nauwelijks bereiken, maar daar hebben ze geen boodschap aan. Er worden geen pasjes aan artsen verstrekt, als er spoed is wordt dat ter plekke wel bekeken. Zorgelijke situatie, bronovo ziekenhuis is helemaal moeilijk te bereiken, ik voorspel echt problemen..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:51

Lootje1991 schreef:
Ik kan zondag misschien niet naar mijn vader zijn verjaardag in Hoofddorp want de a4 zetten ze helemaal af tot Schiphol en daardoor rijd de bus ook niet op tijd dus met het ov ook bijna niet te doen, ook omdat we dan 40 euro kwijt zijn en met de auto niets!

Pas na 16.00 uur

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:00

__Nicky schreef:
Ik woon naast Huis ter Duin, waar die lui allemaal slapen. De hele wijk wordt hier hermetisch afgesloten. Ook het strand wordt zwaar beveiligd. Het lijkt wel of de oorlog gaat beginnen :+ Ik hoorde dat wij pasjes krijgen en alleen daarmee de wijk in en uit mogen en dat maandag en dinsdag het internet wordt afgesloten. Waarom gaan ze niet gewoon in het Witte Huis vergaderen? :+

Het is hoogst onwaarschijnlijk dat het internet wordt afgesloten, dat staat nergens vermeld in de noodveroderdening van de gemeente Noordwijk. Wel dat er met pasjes etc gewerkt gaat worden.

Afijn, ik moet dus werken tijdens de top, ik heb normaal een 8-5 kantoorbaantje, maar ik moet nu 4 nachten te beginnen op zaterdagnacht van ongeveer 22:00 tot 8:00 werken.
En nee, ik vind het niet erg, het is leuk en dankbaar werk en weer eens wat anders, alhoewel ik vermoed dat ik totaal gesloopt ben de rest van de week, vooral omdat ik nog nooit in de nacht heb moeten werken en mijn ritme helemaal van slag zal zijn.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:03

Mijn man is verslaggever op de top.
Ik zelf ga bij een collega logeren, ik wil wel graag fatsoenlijk bij mijn werk en paard kunnen komen (staat in de buurt van Wassenaar)

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:05

Ik :(
Ik werk op de verloskunde in het KG (Haarlem) en woon zelf in Leiden. En ga normaal gesproken via de a44, a4, a9 en a5 naar mn werk. DUS.

En ik moet maandag en dinsdag werken. Ga denk ik bij mijn ouders slapen, die wonen in hilversum, maar dan ben ik sowieso al 2x langer onderweg, maar nu met die top denk ik dat ik nog maar eerder van huis weg ga. En ik begin al om 07:15... |( *\o/*
Laatst bijgewerkt door Painttobe op 19-03-14 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:05

Ik ga er last van hebben. Ik werk op dinsdag op station leiden van 5 tot laat. Gezien alles nu met OV moet gaan en niet met auto kan, betekent dit dat het giga druk gaat worden op het station :+ (Leiden is 10 minuten van Den Haag CS)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:07

@painttobe: kan je die dagen wel werken dan? Gave baan trouwens!
@Lifaya: dat wordt een goede omzet ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:09

Hoop dat ze wel meerdere mensen kassa doen want anders heb ik een probleem :+ Die drukte ga ik niet in mijn eentje bij kunnen houden.

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:09

Ja zal wel moeten :D
En het is mijn droombaan, haha :D

Als ik maar in het ziekenhuis kom.. Als ik het zou ik maandag iig thuis kunnen komen. Maar naar werk toe is het grote probleem. Nu scheelt het hopelijk wel dat ik al supervroeg op de weg zit.. (rond 05:45)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:11

Weet iemand trouwens waar de a4 precies dicht gaat? Ik kom er maar niet uit... Ik moet er hier bij Rijswijk op (die oprit net voorbij winkelcentrum de Boogaard) en moet er bij de afrit Leidschendam af. Ik moet naar de Stomwijkseweg.