Gemeenteraadsverkiezingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Gemeenteraadsverkiezingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:48

Ik heb vanmorgen gestemd. Ik was nr. 25 die ochtend :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:59

Ik ga wel stemmen, maar twijfel nog tussen twee partijen óf toch voor een blanco stem gaan.
Laatst bijgewerkt door Winged op 19-03-14 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:04

Goh, mijn ouders hadden me even niet verteld dat stempas binnen was en hebben hem verstopt.

Ik wil dat de winkels hier open gaan op zondag :')
Laatst bijgewerkt door Selina op 19-03-14 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:07

Ben je een beetje laat mee. :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:08

Found it ;d
Heb misschien vanavond nog tijd.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:10

Na dus een heel bericht voor niks te hebben getypt hier poging 2 :+

Ik was nr. 18 vandaag en vriend nr. 9.

VVD is het geworden omdat zij nog de meeste standpunten hebben waar ik mij in kan vinden. Meer een gebrek aan beter deze keer. Ook was het een heel gedoe om achter de standpunten van partijen te komen, heel erg slecht!

Ik ben best bekend met heel wat mensen die zich verkiesbaar hebben gesteld en dat maakt het totaal niet aantrekkelijk om op zo'n partij te stemmen. Ook vind ik het slecht dat de gemeentes steeds meer verantwoordelijkheden krijgen. Als je ziet wat het gros van de mensen doet die in de gemeenteraad zitten dan vraag ik mij af waarom zij zich niet gewoon bij hun eigen huishoudboekje houden..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:19

Ik heb al gestemd, liep lekker door bij ze gelukkig. We hebben geloof ik 5 stemburos in de gemeente, waarvan 1 in onze wijk. Daar is het altijd vrij druk. Veeel mensen die hun hond ook meteen uitlaten. :D

Was voor hier nog even een twijfel tussen twee partijen maar heb toch maar weer dezelfde gekozen. Vooral omdat zij niet samen willen gaan met een foute landpikkende gemeentes. We zijn een kleine gemeente waarvan een aantal partijen maar wat graag willen opgaan in twee van de drie omliggende gemeentes. Alleen die twee wil je niet, de een melkt zijn inwonenden uit en maakt alles aan sociale dingen steeds schraler. De andere wil alleen maar grond hebben voor huizen en de woonlasten omhoog jagen. Gemeente drie zou een vrij goede keus zijn, ook landelijk en nig een beetje een sociaa beleid. Maar beter zelfstandig blijven.

Voor de gemeente een keuze, voor provincie een ander en landelijk en europees weer andere partijen. Ik zal altijd gaan stemmen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:26

Ik kon zelfs stemmen op een achterachternicht, een oud klasgenootje (vorige keer zelfs 2 oud klasgenootjes) of een ander ver familielid. Helaas allemaal niet de partij waar ik op heb gestemd. Ene klasgenootje vond ik altijd al een kwal en schijnheil, dus die wordt het principieel al niet :=

Ben wel benieuwd naar de opkomst. Elke keer weer dat gezeur over een lage opkomst.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:51

Ik stem altijd op een vrouw, de eerste op de lijst van de partij die ik kies, dus die ken ik dan vaak niet. Maar dit keer doet onze dierenarts mee dus stem ik op haar.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:01

Ik ben net geweest, kon zo doorlopen. Ik heb gestemd op een vrouwtje van de SP die zich wil inzetten voor de cultuur in de stad. Aangezien manlief kunstenaar is zou dat erg welkom zijn :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:08

Ik ga zeker stemmen, maar ik weet nog niet op wie. In de stemwijzer stond schandalig genoeg niets over zorg en jeugd, terwijl dat vanaf 2015 de belangrijkste taken worden van de gemeente! 60% van het budget, waarvan de meeste gemeenten geen idee hebben wat te doen.
In de meeste verkiezingsprogramma's zie je er ook maar weinig van terug, bij ons gaat de discussie vooral over het nieuwe stadskantoor (moet dat er nu wel of niet komen, terwijl de gemeente al de grootste schuld heeft van alle gemeenten, wat mij betreft dus een non-discussie).
Maar vanwege het ontbreken van goede zorg standpunten weet ik het dus nog steeds niet :n

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:20

Ik ga na het werk heen stemmen, heb de stempas vanmorgen direct meegenomen maar kon voor het werk niet meer redden.

Was er aan de hand van een mooi verkiezingskrantje in onze gemeente wel uit eigenlijk.
Vandaag nog wel even de stemwijzer van onze gemeente gedaan en dat bevestigde compleet wat ik al zelf had gedacht. CDA it is hier.
Zijn op de belangrijke thema's duidelijk in hun mening en mijn mening sluit daar bij aan.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:56

Ik heb vanmorgen gestemd, maar ik ga over twee weken verhuizen naar een andere gemeente. Uit de stemwijzer kwam voor mij PvdA, maar ik heb SP gestemd (gewoon de lijsttrekker). Dit omdat ik landelijk veel meer heb met de SP dan de PvdA en mijn ouders in deze gemeente blijven wonen en zij meer profijt zouden hebben als de SP (meer) invloed zou krijgen in de lokale beslissingen.

Is er trouwens iemand die wat van die prognoses snapt? :+ Ik heb gekeken op nrc.nl, maar word er niet veel wijzer van. :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:03

Uiteraard gestemd.

Uit de stemwijzer kwamen een progressieve partijen.....en een van die is het ook geworden.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:20

Ik was uiteindelijk te lui :+
Heb m'n vader gemachtigd.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:46

Ik heb voor mezelf en voor mijn vriend een stem uitgebracht.
Ik woon in een klein dorp binnen de gemeente en ik vind her belangrijk dat de voorzieningen hier blijven, zoals bijvoorbeeld het zwembad ed. Daarnaast vind ik het verenigingsleven belangrijk. In de dorpen is dat vaak een (groot) deel van het sociale leven, ik vind het belangrijk dat dat ook in de kleinere dorpen gewoon blijft bestaan

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:54

Ik heb vvd gestemd en was nr. 800 :Y)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:02

Hier Kon je niet stemmen op de sp helaas..
er was wel een nieuwe hele goeie partij, artikel 50.
ik geloof dat mijn ouders en broer daar op gestemd hebben :)) maar weet het niet zeker haha

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:09

Ik heb ook gestemd, ik ga altijd :D

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:13

Dit was de eerste keer voor mij, ben maar gegaan waar ik me landelijk goed bij voelde, want stemwijzer hebben ze niet. Bijna de enige niet christelijke partij die er te vinden valt..

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:17

Heb vanmiddag ook gestemd, op een lokale partij. :)
Er was ook een stembureau ingericht op m'n oude basisschool, dus dat was een mooie kans om dat gebouw weer eens van binnen te bekijken. :D Hoorde van de mensen die daar zaten dat het al de hele dag behoorlijk rustig was. Kwam rond half 5 binnen en was nummer 400-nog iets. Dat zegt alleen niet zo heel veel want er zitten hier een flink aantal stembureaus behoorlijk dicht op elkaar.

Ben wel benieuwd hoe hoog de totale opkomst was in deze gemeente. Volgens de prognose op de regionale tv was deze ongeveer gelijk aan die van vier jaar geleden.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 00:18

Ik heb VVD gestemd. Dat zou ik landelijk niet stemmen, maar in mijn gemeente vond ik dat op dit moment de enige redelijke partij. PvdA en ChristenUnie (die nu zitten) zou ik graag zien vertrekken, want het is een groot drama. := Van de partijen heb ik de standpunten over de gemeente vergeleken en ik zat het meest op een lijn met de VVD. Zodoende.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:40

Zoo die speech van Wilders gezien? :n Not done....

Mbt de uitslag in mijn gemeente ben ik tevreden :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:42

Partij waar ik op gestemd heb heeft gewonnen. Ben heel benieuwd hoe ze het er vanaf gaan brengen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:16

Winged schreef:
Zoo die speech van Wilders gezien? :n Not done....
Inderdaad kompleet not done. Maar of het in de rechtbank steek gaat houden.. Hij heeft een vraag gesteld, niet zelf een groep beledigd. Hij had ook net zo goed kunnen zeggen willen jullie meer of minder PVDA’s in deze stad.
Ik vind de reacties uit het publiek dus nóg shockender!