Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 13:43

Juist, voor hun kinderen! Dus niet de kinderen van anderen ziekmaken die wel gevaccineerd zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:10

purny schreef:
Ten zeerste mee eens. Waarom moet een ander zijn kind ziek worden omdat die ouders het kind niet in willen enten wegens geloofsovertuigingen.

De groep die hun kinderen om andere redenen niet willen inenten is vele malen groter dan die het uit geloofsovertuiging niet willen doen.. Maar voor de media veel minder interessant.

Maar ik snap in dit verhaal iets niet.. Kinderen die geënt zijn worden geënt om die ziektes te voorkomen ofwel de gevolgen ernstig te verminderen, al gaat het voornl. om het voorkomen van de ziektes. Niet voor niks werd er vorig jaar geroepen dat de nietgevacinneerde kinderen baat hebben bij de groep die wel ingeënt wil worden. Waarom dan nietgeente kinderen weren? Het is ook weer niet zo dat deze kinderen standaard ziek gaan worden.. Als het zo makkelijk is voor gevaccineerde kinderen om alsnog wel ziek te worden, kun je je afvragen wat die vaccinaties überhaupt voor nut hebben.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:17

@Sammie, omdat kinderen de bmr enting(bof, mazelen rode hond) pas krijgen krijgen met 14 maanden. Dus voor die tijd zijn ze niet geent tegen deze ziektes en wil je dus zoveel mogelijk voorkomen dat ze met kinderen in aanraking komen die niet tegen deze ziektes geent zijn en ze dus kunnen krijgen en overdragen.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:20

Ze worden gevaccineerd omdat ouders liever niet zien dat hun kind verlamd blijft na polio, of de kans willen lopen op een fikse hersenontsteking bij mazeling, of zien dat hun kind van binnen gekookt wordt bij roodvonk.en zo nog wat ziekten.
In Engeland is een arts geweest die met een vervalst onderzoek ouders wijs maakte dat kinderen autistisch werden can BMR, gevolg dat een heleboel ouders niet meer lietsn enten. Binnen 2 jaar was er op diverse plekken enorme uitbraak van mazelen, met tientallen doden tot gevolg.
Als men stopt met vaccinerdn dan komen ook ziekten als polio, roodvonk, pokken etc. Terug.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:38

Citaat:
Een baby van zes maanden is opgenomen in het ziekenhuis nadat hij door het kind van een anti-vaccingekkie was besmet met de mazelen.
Dit meldt de NRC vandaag. Het doodzieke baby'tje is slechts één van de slachtoffers van een mazelenepidemie die momenteel in de regio Den Haag heerst, aldus de GGD Haaglanden. Tot nu toe zijn twee volwassenen en veertien kinderen, merendeels onder de veertien maanden, besmet geraakt.

Kinderen worden pas op veertien maanden na hun geboorte ingeënt tegen de mazelen. Zeer jonge kinderen wisten zich tot voor kort echter beschermd door een relatief grote mate van immuniteit binnen de gehele kinderbevolking. Omdat steeds meer quinoa-vreters hun kinderen echter helemaal niet meer inenten, kunnen baby's nu makkelijker getroffen worden door een epidemie. Het hippiekroost dient hierbij als virologisch ground-zero.

Powned, maar toch.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:44

Choiix schreef:
Even vooropgesteld: Wat iemand met zijn/haar kind doet, vanwege geloofsindoctrinatie of een bewuste keuze, mag een ouder zelf weten. Dat is het goed recht van de ouders.

Echter, in Nederland doet de overgrote meerderheid wel aan inenten. Mij lijkt het dan ook bijzonder logisch dat kinderen die niet geënt worden geweigerd mogen worden bij welke plek dan ook waar het risico op eventuele overdraagbaarheid groot is.

Gelukkig is de groep niet-inenters wel groot genoeg dat zij gezamenlijk wel tot een alternatieve dagopvang kunnen komen lijkt mij, zeker in de geconcentreerde gebieden :)

helemaal mee eens! :j

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:49

akishino schreef:
@Sammie, omdat kinderen de bmr enting(bof, mazelen rode hond) pas krijgen krijgen met 14 maanden. Dus voor die tijd zijn ze niet geent tegen deze ziektes en wil je dus zoveel mogelijk voorkomen dat ze met kinderen in aanraking komen die niet tegen deze ziektes geent zijn en ze dus kunnen krijgen en overdragen.

En dan wordt even gemakshalve vergeten dat kinderen die NET ge-ent zijn OOK mazelen door kunnen geven. Dus al die kindjes van 14 maanden oud die ge-ent worden kunnen ook jouw kindje van 6 maand oud besmetten!

Tja maar daar hoor je niks over?

ik heb mijn oudste tot haar 9 jaars enting alle vaccinaties laten geven.
de middelste tot zijn 4e jaars.
en de tweeling tot 2 jaar.

HELAAS.

Ik ben me gaan inlezen en kom tot de conclusie dat er veel haken en ogen zitten aan wel enten.
Het heeft in ieder geval niet de vele voordelen die het volgens de overheid wel zou moeten bieden.

Ben nu zwanger, en ik weet nog niet wat ik ga doen. niet enten, of selectief enten.
Maar zeer zeker ga ik niet het programma volgen met vele nutteloze entingen die nu gegeven worden.

Over het weigeren op KDV absurd! vooral omdat je dus ook na een enting besmettelijk bent. dus kinderen vanaf de enting van 14 mnd ook een bepaalde tijd weigeren?

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:59

Ik kan maar niet snappen waarom al die mensen die hun kinderen wel enten zo bang zijn voor de niet-geënte kinderen, want hun kinderen zijn toch beschermd tegen de ziekte ....

En de kinderen die nog geen enting hebben gehad ivm een te jonge leeftijd, komen de ouders dan ook nergens met die kinderen, want stel je voor dat ze iets mee pikken van een ander kind.

Ook kinderen die geënt zijn kunnen de ziektes krijgen en de enting geeft geen levenslange bescherming, de BMR schijnt zelfs maar een "beschermingsduur" van 7 jr te hebben en met 9 jr wordt die dan weer gegeven.

En net als wat Wendyenbram zegt: de kinderen die net geënt zijn kunnen de ziekte ook doorgeven aan andere kinderen.

Ik oordeel echt niet over de mensen die er voor kiezen om wel te enten, ik word alleen heel erg moe van de enorm veroordelende vinger die continu opgestoken wordt naar de mensen die besluiten om niet te enten of een ander schema wensen te volgen.

Ik veroordeel toch ook de mensen niet die wel enten. Ik ga er vanuit dat een ieder een eigen keuze daarin maakt en die keuze maakt op basis van vergaarde informatie.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:19

Daf schreef:
Ik kan maar niet snappen waarom al die mensen die hun kinderen wel enten zo bang zijn voor de niet-geënte kinderen, want hun kinderen zijn toch beschermd tegen de ziekte ....

En de kinderen die nog geen enting hebben gehad ivm een te jonge leeftijd, komen de ouders dan ook nergens met die kinderen, want stel je voor dat ze iets mee pikken van een ander kind.

Ook kinderen die geënt zijn kunnen de ziektes krijgen en de enting geeft geen levenslange bescherming, de BMR schijnt zelfs maar een "beschermingsduur" van 7 jr te hebben en met 9 jr wordt die dan weer gegeven.

En net als wat Wendyenbram zegt: de kinderen die net geënt zijn kunnen de ziekte ook doorgeven aan andere kinderen.

Ik oordeel echt niet over de mensen die er voor kiezen om wel te enten, ik word alleen heel erg moe van de enorm veroordelende vinger die continu opgestoken wordt naar de mensen die besluiten om niet te enten of een ander schema wensen te volgen.

Ik veroordeel toch ook de mensen niet die wel enten. Ik ga er vanuit dat een ieder een eigen keuze daarin maakt en die keuze maakt op basis van vergaarde informatie.

Tuurlijk biedt niets 100% bescherming. Net zoals anticonceptie nooit 100% veilig is. Maar je zegt toch ook niet "Sorry maar ik ga echt geen condoom gebruiken om een SOA te voorkomen want dat kost me alleen maar geld en misschien ben ik wel allergisch voor latex en dan doet het meer kwaad dan goed want die ander heeft toch geen SOA" ?

Kinderen moet je beschermen, en als je het risico kan verkleinen dat jouw kind ziek wordt (of dat een ander kind ziek wordt door jouw keuzes, niet die van het kind zelf dus of van de ouders) waarom zou je dat dan niet doen?

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:35

Misschien omdat vaccineren ook risico`s met zich mee brengt, die te vaak verzwegen worden!
en nee ik geloof niet in complot theorieën echter geloof ik zeer zeker wel dat er meer schade is NA vaccineren dan men toe wil geven. Daarom.
En zolang men niet eerlijk is in de informatie blijf je dit soort dingen houden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:41

wendyenbram schreef:
Misschien omdat vaccineren ook risico`s met zich mee brengt, die te vaak verzwegen worden!
en nee ik geloof niet in complot theorieën echter geloof ik zeer zeker wel dat er meer schade is NA vaccineren dan men toe wil geven. Daarom.
En zolang men niet eerlijk is in de informatie blijf je dit soort dingen houden.

Geef mij eens een goed uitgevoerd, onderzocht en onderbouwd onderzoek waaruit blijkt dat je beter niet kan vaccineren. Ofwel: waaruit blijkt dat de gevolgen van vaccineren ernstiger zijn dan de potentiële gevolgen van niet vaccineren.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:48

En dit bedoel ik dus met het vingertje :+

Dat oa Wendyenbram en ik er voor kiezen om onze kinderen niet, danwel volgens een aangepast schema (niet) te laten enten wil toch niet zeggen dat wij niet goed voor onze kinderen zorgen. Voor mijzelf sprekend: ik bescherm mijn kind door mij te verdiepen in de vaccinaties en de keuze te maken om aangepast te vaccineren.

Geef mij anderzijds dan ook eens de goed uitgevoerde, onderzochte en onderbouwde onderzoeken waaruit blijkt dat vaccineren 100% veilig is.

En dat kan je niet, omdat die er niet zijn, zoals je zelf al zegt: niets biedt 100% bescherming en ik vind de risico's van het enten te groot. Een weloverwogen en doordachte keuze.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:53

Daf schreef:
En dit bedoel ik dus met het vingertje :+

Dat oa Wendyenbram en ik er voor kiezen om onze kinderen niet, danwel volgens een aangepast schema (niet) te laten enten wil toch niet zeggen dat wij niet goed voor onze kinderen zorgen. Voor mijzelf sprekend: ik bescherm mijn kind door mij te verdiepen in de vaccinaties en de keuze te maken om aangepast te vaccineren.

Geef mij anderzijds dan ook eens de goed uitgevoerde, onderzochte en onderbouwde onderzoeken waaruit blijkt dat vaccineren 100% veilig is.

En dat kan je niet, omdat die er niet zijn, zoals je zelf al zegt: niets biedt 100% bescherming en ik vind de risico's van het enten te groot. Een weloverwogen en doordachte keuze.

Nee hoor, geen vingertje hier :) ik heb geen kinderen en hoef ze ook niet, mede omdat je dan met dit gedoe te maken krijgt :+

Ik ben niet tegen niet-enters, of tegen wel-enters, ik ben vooral tegen mensen die keuzes maken die mijns inziens niet verstandig zijn. En dat baseer ik op mijn kennis van immunologie en kansrekening en statistiek.
Ik vroeg niet om een bewijs dat vaccineren 100% onveilig is, ik vroeg om een risico-afweging. Want ik mag aannemen dat jouw afweging niet zomaar uit de lucht is komen vallen :) Je hebt je ergens op gebaseerd, iets wat sterker is dan de algemeen geaccepteerde afweging. Wat is dat precies?

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:58

Ik heb mijn keuze gemaakt na het lezen van de site kritisch prikken en vaccin vrij, het aanhoren van veel verhalen van mensen om mij heen die te maken hebben gekregen met ziektes na het vaccineren, mijn gevoel ...

Ik vind deze opmerking toch een aardig vingertje bevatten, maar goed, als het zo niet bedoeld is
Magrathea schreef:
Kinderen moet je beschermen, en als je het risico kan verkleinen dat jouw kind ziek wordt (of dat een ander kind ziek wordt door jouw keuzes, niet die van het kind zelf dus of van de ouders) waarom zou je dat dan niet doen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:00

Toen ik het hoorde; terecht. Risico's verkleinen is niets mis mee.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:01

aan de ene kant eens, echter hoe in vredesnaam controleer je dit? moeten kinderen ook een enting boekje gaan krijgen?

Dan nog wat...wie in vredesnaam noemt z'n stichting voor kinderwelzijn...Boink...krijg er hele nare pedo gevoelens bij...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:03

Daf schreef:
Ik heb mijn keuze gemaakt na het lezen van de site kritisch prikken en vaccin vrij, het aanhoren van veel verhalen van mensen om mij heen die te maken hebben gekregen met ziektes na het vaccineren, mijn gevoel ...

Ik vind deze opmerking toch een aardig vingertje bevatten, maar goed, als het zo niet bedoeld is
Magrathea schreef:

Nee, dat is een vraag :) Tenslotte is het in veel pensions voor honden en pensionstallen voor paarden ook verplicht dat je dier geënt is. Om de doodsimpele reden om het risico op ziekte te verkleinen. Ik begrijp niet waarom je dat niet zou doen.

Ik zal de sites die jij noemt eens opzoeken als ik tijd heb. Ik ben ook ziek als ik de griepprik heb gehad, maar als ik daadwerkelijk griep krijg zit ik een week thuis met ademhalingsmoeilijkheden dus die paar daagjes loopneus neem ik voor lief :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:05

Woogy schreef:
aan de ene kant eens, echter hoe in vredesnaam controleer je dit? moeten kinderen ook een enting boekje gaan krijgen?

Dan nog wat...wie in vredesnaam noemt z'n stichting voor kinderwelzijn...Boink...krijg er hele nare pedo gevoelens bij...

Entingsboekje had ik zelfs al als uk :)

(Bij boink dacht ik eerder aan het geluid als je iets laat vallen := )

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:05

vuurneon schreef:
Woogy schreef:

Entingsboekje had ik zelfs al als uk :)

(Bij boink dacht ik eerder aan het geluid als je iets laat vallen := )

Ik ook haha. En het is een oudervereniging hè.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:07

Iedereen mag een keuze maken voor z'n kind, die zij zelf goed vindt. Maar ik zou met mijn kinderen geen extra risico willen lopen, omdat anderen bedenken dat ze niet willen inenten. Dus graag ongeente kinderen weigeren op het kinderdagverblijf waar mijn (eventueel toekomstige) kinderen zitten.

Jouw overtuiging om niet te enten, dus ook jouw risico. Ik wil niet dat mijn kinderen daar eventueel de gevolgen van ondervinden.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:10

Ik heb dan wel geen kinderen of ervaring daarmee maar vind wel dat de kinderdagverblijven/opvang ze moeten kunnen weigeren.
Als je paard niet is ingeent dan wordt je ook op veel plekken geweerd...
Niet dat ik kids en paarden wil vergelijken met elkaar :)
Ik vind dat deze mensen een andere opvang moeten regelen waarbij er niet naar gekeken wordt of alleen kids zijn die ook niet zijn geënt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:12

In zekere zin kun je hierbij wel paarden en kinderen vergelijken; in beide gevallen wil je risico op besmetting beperken immers.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:12

En hoe zit het dan met de risico's die mijn kind evt loopt, omdat jouw kind net gevaccineerd is en dus de ziekte bij zich draagt? Dan zeg ik toch ook niet: hou je kind bij mij weg?

Ik ben van mening dat een gezond kind in een gezonde leefomgeving prima in staat is om de ziektes van tegenwoordig natuurlijk door te maken. En nee tuurlijk wil ik niet dat mijn kind ziek wordt, maar ik vind de risico's van de vaccinatie groter dan het natuurlijk doormaken van de ziekte.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:13

En een vraag naar de mensen die wel enten: laat je je kind enten, omdat je je verdiept hebt in hetgeen gegeven wordt en op basis daarvan een keuze gemaakt, of omdat iedereen het doet en dan zal het wel veilig zijn?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:14

Daf schreef:
En hoe zit het dan met de risico's die mijn kind evt loopt, omdat jouw kind net gevaccineerd is en dus de ziekte bij zich draagt? Dan zeg ik toch ook niet: hou je kind bij mij weg?

Daar is een oplossing voor: je kind vaccineren.