attractiepark slagharen koopt 70 pony's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:30

xMyrth schreef:
Maar heeeuuul vroeger, toen kon je met je pony ook tussen de attracties lopen. Dat is nu niet meer.

Ja dat weet ik nog wel: als klein meisje heb ik ze wel gezien. Was zo teleurgesteld toen mijn ouders daar een huisje huurden een paar jaar later (zal toen zo'n jaar of 10 geweest zijn), dat dat niet meer mocht. Je kreeg toen ook al geen pony meer bij het huisje. Je kreeg toen alleen nog maar een pony bij het huisje als je een huisje boekte op dat andere huisjespark van ze; idd ken dat ook als Collendoorn.
Raar dat ze nu na zo'n pakweg 30 jaar de ponies weer terug bij de huisjes op het park zelf doen.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 13-03-14 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Re: attractiepark slagharen koopt 70 pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:32

Collendoorn bestaat nog steeds,maar gaat alweer wat jaren door het leven als Ponyparkcity.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:34

xMyrth schreef:
Ik denk dat ze bedoelen ze gewoon dat de pony's er vanaf nu weer zijn...
Het seizoen is weer begonnen: de pony's zijn terug!

Op die manier :)

Da's ook een goeie... Die paardjes hebben toch vakantie buiten het hoogseizoen ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:37

Vanaf oktober hebben ze vrij tot maart dan begint het seizoen weer

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:38

Jullie zijn denk ik in de war met Ponyparkcity, dat zit dus in de buurt.
De pony's liepen vroeger in het pretpark en zijn toen verdwenen. Nu zij ze weer terug. Alleen niet in het park,maar bij hun eigen vakantiehuisjes. Die vakantiehuisjes hadden ze zelf ook al, maar daar heb je nu dus ook een pony bij net als Ponyparkcity. Alleen bij Slagharen krijg je er dus max 1 per huisje, bij Ponyparkcity kun je er eventueel 1 bijhuren.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:38

@ Doanigue ja dan gaan ze naar mensen die genoeg weiland hebben en die ook enig rudimentaire kennis hebben over wat een pony nodig heeft. Althans dat was heel vroeger zo.
Je kon je daar gewoon voor opgeven bij het park.

Fanniehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:58

Zo te lezen mag je ze alleen knuffelen en borstelen, lijkt me iig stuk beter dan ook erop rijden! Hebben ooit weleens in Collendoorn een huisje gehad, en dochter heeft erg genoten. Wel zijn we geschrokken van de manier van omgang door het merendeel van de vakantiegangers (alsof het een crossfiets was) met de arme pony`s..

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:28

Vroegah had Slagharen (ponypark Slagharen toen nog) ook al pony's! Zie nog wel eens foto's langskomen van vroeger. Die beestjes liepen dan tussen een soort verhoogde stoep met kinders op hun rug de hele dag rondjes.. Weet niet of dat weer de bedoeling is, maar if so, ben ik niet zo gecharmeerd van dat plan.. :=

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:38

Ik ben al lang blij dat ze in Collendoorn een aantal jaren geleden bitjes hebben afgeschaft, dat was hels om te zien af en toe, meisje die hun pony leerden 'stijgeren' door er op te gaan zitten en dan hard te rukken.
Ik heb op zowel het attractiepark als op ponyparkcity gewerkt en met AL die mensen weet ik inderdaad niet of dit wel zo'n goede ontwikkeling is, maar ja het trekt mensen hè.
We zullen wel zien hoe het uitpakt, die beesten hebben over het algemeen een luizenleventje,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:40

Klopt daar was ik ook blij om.. , collendoorn loopt uit de klauwen ze staan om 6 uur al in de rij voor een pony pff

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:42

pmarena schreef:
Ik denk dat het waar is gezien men het zelf op de site zegt :P
http://slagharen.com/

En ik vind de site die je post een hele nare negatieve smaak geven, bah wat een vervelende toonzetting daar -O-

ja inderdaad, de hamburgers....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:12

He het staat nu op de voorpagina van bokt -O-

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:53

Ach op zich vind ik het niet eens zo'n drama, het hangt wel volledig af van hoe ze dit gaan regelen.
Het punt is deze beestjes krijgen vol op de aandacht voor zo'n 8 uur per dag voor 6 maanden, buiten die tijden om lopen ze vrij rond met onbeperkt ruwvoer in een grote kudde. Ik denk dat sommige van onze paarden het minder hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:54

Ja idd menig manege is veel erger...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:58

Ik stond gestald bij een camping met van die 'hollanders' (ja sorry, maar zo voelde het als limburger dus echt aan) die nog nooit een echte koe gezien hadden.
Je moest eens zien hoe brutaal en onopgevoed die kinderen waren en hoe ze met de camping pony omgingen...
Ik vind het maar een slecht idee. En dat was maar een camping. Hoe kunnen ze al die ponies in de gaten houden bij al die huisjes? Dat gaat toch niet?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:00

takkie_muis schreef:
Nope dik 30 jaar geleden , dus ben benieuwd of het echt of nep is

haha nou nou het is nu ook weer geen 30jaar geleden hoor dat die pony`s nog een attractie waren :P
zo oud ben ik nu ook weer niet denk dat het inderdaad jaartje of 15 geleden is

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:18

Toch moet ik eerlijk bekennen (ik dacht altijd dat pony park city bij slagharen hoorde maar stond me altijd bij dat het inderdaad een stukkie vanaf lag maar nu snap ik de link :') ) maar ik heb daar als kind wel een geweldige tijd gehad :o We zijn er 1 keer geweest voor een weekje en toen was er net een nieuw valk welshje en weet als de dag van gisteren ik had die :D *toen al verliefd op valk* dat wij weg gingen ging dat valkje naar de dochter van de eigenaar.. Man ik kan het als de dag van gisteren nog herinneren jaartje of 8/9 was ik. Prachtig vond ik het maarja wij hadden zelf ook altijd al paarden dus wisten hoe of wat.. Nog wel in de tijd van de halster met bitjes.. naast het huisje staan in een rondje ofzo staat mij bij zit achter gras met een hek en wij deden onze pony's altijd daar in als we gingen eten of ze lekker paar uur niks mochten doen.. Apart dat zulke dingen je altijd bij blijven als zo klein meiske

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:24

Chimello, over het algemeen is het welzijn van de pony's er enorm op vooruit gegaan de afgelopen jaren, vooral tijdens de verhuur. Er wordt ook veel strenger gelet op lengte en gewicht tegenwoordig.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:29

zo kan het niveau in de link nog iets lager??? mijn god zeg.
zowel de tekst als de reacties.... triest.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 16:08

Wij hebben er een jaar of 25 geleden ook wel eens een huisje gehuurd en dan kon je idd. 's ochtends een pony afhalen. Dan kreeg je gewoon de eerste de beste pony die ze te pakken kregen uit een grote kraal en verzonnen er volgens mij ter plekke een naam voor :=

Die moest je dan eind van de middag / tegen de avond weer terugbrengen maar al die tijd kon je er in principe mee doen wat je wilde.

Beetje apart vond ik het wel want dan zag je dus kinderen die de hele tijd met die dieren aan het crossen waren, en het huisje naast ons waren zowel kinders als ouder met een pony bezig alsof het een hond was, in zijn nekvel pakken en zeggen dat hij mee moest komen enzo :?

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:26

Ik vind het ook maar een raar idee, van mij hoef het niet. Arme dieren

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:27

Molfre schreef:
Chimello, over het algemeen is het welzijn van de pony's er enorm op vooruit gegaan de afgelopen jaren, vooral tijdens de verhuur. Er wordt ook veel strenger gelet op lengte en gewicht tegenwoordig.

Maar 70 ponies en dan wat er al staat, hoe kun je die werkelijk iedere dag in het oog houden?
Ieder moment van de dag... Ik kan m'n eigen kudde niet eens de hele dag in de gate houden.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:00

Die 70 nieuwe pony's gaan niet naar dezelfde plek als de 300 anderen. Die staan in Collendoorn, de 70 nieuwe pony's gaan naar het attractiepark zelf.
Ik weet ook wel dat je niet bij iedere pony een supervisor mee kan geven, maar dat is met maneges ook zo helaas.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:25

Netam89 schreef:
Ik vind het ook maar een raar idee, van mij hoef het niet. Arme dieren

Ja, zielig hè :+ (sarcasme)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 12:34

als je bij jouw huisje een pony krijgt waar staat die pony dan. staat die vastgebonden aan de veranda of zo of moet je die s ochtends ergens ophalen.

en idd toezicht houden hoe doe je dat als ze bij die huisjes staan.?

lijkt mij dat er weer zat kinderen zijn die volledig los gaan met die beesten.