Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Woogy schreef:waar maak je je druk om? Als je graag wilt herdenken op 4 mei kun je dat toch nog steeds doen?
Woogy schreef:ik zie echt het probleem niet, al wil je het op 18 maart herdenken. ieder voor zich toch? Ik zie dan ook echt het probleem niet dat ze in diverse gemeentes de dag verplaatsen vanwege de zondag. Als je in een flink religieuze gemeente woont is het toch begrijpelijk?
Sonja_vR schreef:Woogy schreef:ik zie echt het probleem niet, al wil je het op 18 maart herdenken. ieder voor zich toch? Ik zie dan ook echt het probleem niet dat ze in diverse gemeentes de dag verplaatsen vanwege de zondag. Als je in een flink religieuze gemeente woont is het toch begrijpelijk?
de religieuze helft vergeet alleen dat er ook mensen wonen dieniet op die wijze religieus zijn en die groep zal dus altijd maar moeten wijken voor de mensen met een religie ...
want mensen die niet zwaar religieus zijn zijn minder?
dat is mijn issue met het hele verhaal, als het aan de religieuze partijen ligt (wat blijkt uit hun handelen en beslissingen) zijn de aanhangers van hun religie meerderwaardig over de mensen die hun religies niet aanhangen,
na bijna 34 jaar in dergelijke omgevingen te hebben gewoond ben ik dat idd wel eens beu,
er word respect geëist vanuit bepaalde groeperingen, maar dat respect zal er andersom op veel vlakken echt niet zijn weet ik uit ervaring.
Sammie, het word op een aantal vlakken wel degelijk aan je opgedrongen , ik heb uit eerste hand ervaring dat onder het mom van religie en respect eisen vanuit het geloof activiteiten op de helling komen te staan en de partijen hier een stokje voor proberen te steken met de stelling dat "ons geloof gerespecteerd moet worden" terwijl ze op dat moment geen enkel respect tonen voor de keuzes en de leefwijze van een ander en zij hun eigen leefwijze proberen op te leggen aan mensen die een andere keuze maken terwijl zij niet gedwongen worden naar festivalletjes en concerten te gaan die wij organiseren, ze hoeven niet naar een halloween feestje, ze hoeven niet
_San87_ schreef:verootjoo schreef:Ik snap het probleem niet... Hier wordt het ook verplaatst als het op zondag is. In zoveel plaatsen.
Ik ben wel benieuwd hoe twee minuten stilte de zondagsrust verstoren, eigenlijk. Naar de kerk op zondag is geen probleem, waarom twee minuten stilte dan wel?
Sammie schreef:Er zijn trouwens verhalen bekend dat er op zondag en/of met kerst idd niet gevochten werd. Zelfs zo gek geweest dat er tijdens WOII de Duitsers en de Fransen in de loopgraven samen kerst vierden en elkaar de volgende dag weer beschoten.
Cassidy schreef:cutecaro schreef:je mag helemaal geen tv hebben
Nou wordt alles duidelijk, alleen als je je zo afschermd kun je zo achterblijven qua ontwikkeling.