ING start proef met delen betalingsgedrag klanten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:04

Mij maakt het dus echt niets uit dat ze straks weten dat ik een grote voorliefde heb voor de H&M en dat ik daar al mijn geld aan uitgeef.. :')

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:38

Totdat er iets gebeurd waardoor het wel gevolgen kan hebben. we kunnen niet in de toekomst kijken wat later van belang wordt.

Voorbeeld. Je wilt solliciteren voor een baan in een andere kledingwinkel, maar zij weten dat jij veel kleren koopt bij de H&M en nemen jou niet aan en een ander die de kleren koopt bij hen wel.

Gegevens die nu niet schadelijk zijn kunnen later wel schadelijk worden.

Ik vind het persoonlijk niet fijn dat veel dingen worden opgeslagen en later terug kunnen worden gehaald. Het zou zomaar eens kunnen zijn dat iets in de toekomst tegen je gebruikt wordt.

Douce

Re: ING start proef met delen betalingsgedrag klanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:05

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 18:54

Alleen dit stukje vind ik nogal dubbel.
Citaat:
ING gaat nu met zijn klanten overleggen. "We willen kijken hoe we de rekeninghouders het beste van dienst kunnen zijn bij het besparen op de dagelijkse uitgaven". Dat was volgens ING de achterliggende reden voor de proef.

Uiteindelijk willen ze dus toch mensen kunnen laten besparen, maar je heb toch altijd gegevens nodig dan om een klant een aanbieding te doen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 18:57

Besparen door reclame, ik verwacht daar niet zoveel van. Reclame is er toch echt op gericht om je meer geld uit te laten geven over het algemeen.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:04

Toen ik het stukje in het AD las heb ik direct een mail gestuurd naar ING. Binnen twee dagen had ik antwoord.

Op 10 maart heeft u ons een e-mail gestuurd over het verkopen van uw persoonsgegevens aan bedrijven. Wij begrijpen dat de desbetreffende situatie vragen oproept. Graag geven wij onze reactie.

In verschillende media is aandacht geschonken aan een proef die ING dit jaar wil starten met een selecte groep klanten. Hiertoe onderzoekt ING of er belangstelling is onder klanten om ze, passend bij hun bestedingspatroon, relevante aanbiedingen te doen van andere partijen. Daarbij zal ING nauwgezet aan alle privacyvoorwaarden voldoen en kunnen klanten alleen meedoen als ze expliciet toestemming geven voor het analyseren van hun betaalgegevens. Daarnaast hecht ING er groot belang aan te benadrukken dat er absoluut geen sprake zal zijn van verkoop van klantdata aan derden. Alle klantdata blijven altijd bij ING.

Miljoenen klanten bankieren bij ING en doen via ING rekeningen hun betalingen. Vanzelfsprekend worden deze transacties zorgvuldig vastgelegd; u wilt immers dat uw af- en bijschrijvingen goed worden verwerkt en door u terug te vinden zijn via Mijn ING, de Mobiel Bankieren App of via papieren afschriften. Daarnaast legt ING persoonsdata vast en, mits u daarvoor via cookies toestemming heeft gegeven, uw surfgedrag op de ING website. Op deze wijze hoeft u uw voorkeuren niet iedere keer opnieuw in te voeren en probeert de bank u steeds meer op maat gemaakte informatie te geven en aanbiedingen te doen. Informatie over ‘ sparen of aflossen op uw hypotheek’ wordt zo bijvoorbeeld aan klanten met een hypotheek getoond en een 15-jarige klant zal geen aanbod voor een pensioenspaarplan ontvangen.
Met vriendelijke groet,

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:41

Ik wilde jullie deze niet onthouden: :) Excuses! Huh wat? Nee joh! Oh toch
"De brief begint al schitterend, met wat we in marketingtermen voortaan een ING’tje kunnen noemen: een Irrelevante Noot ter Geruststelling"

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:44

Kort gezegd: als deze proef doorgaat, brengen wij onze rekeningen over naar een andere bank.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 21:20

Die link ik echt prachtig Shadow0.

Zelf heb ik gelukkig geen rekening bij ING, vriendlief wel en die vind het "allemaal wel best". Die rolt met zijn ogen om het feit dat sommige mensen hier dus een beetje paniekerig van worden. Want quote"niks is meer prive en ze weten toch alles al". Hij vind het een kansloze zaak om tegen de ING in te gaan mochten ze dit toch ooit willen doorzetten. Tja, persoonlijk geef ik niet "zomaar" mijn privekwesties op, zoals vriendlief dus wel zou laten gebeuren.