Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:37

Wat heftig zeg, ben benieuwd hoe dit afloopt... heel vreemd dat zo'n groot vliegtuig zomaar kan verdwijnen, dan zou het toch haast wel gezonken moeten zijn?

Ik geloof dat Malaysia Airlines een van de betrouwbaarste maatschappijen van Aziƫ is en de 777 een van de veiligste vliegtuigen.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:38

Dat zeker! Zeker als ze het signaal kwijt zijn. Maar zou een boeing zomaar kunnen zinken? Ik kijk altijd Air Crash Investigation en zie toch vaak dat vliegtuigen noodlandingen maken op de oceaan. Hij zinkt wel, maar niet zo heel snel dat ze plotseling het signaal kwijt zijn.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:40

Leslie90 schreef:
Dat zeker! Zeker als ze het signaal kwijt zijn. Maar zou een boeing zomaar kunnen zinken? Ik kijk altijd Air Crash Investigation en zie toch vaak dat vliegtuigen noodlandingen maken op de oceaan. Hij zinkt wel, maar niet zo heel snel dat ze plotseling het signaal kwijt zijn.

Hangt maar net af van hoe het vliegtuig het water raakt.

Douraque

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:43

Het is al meer dan 12 uur geleden dat het contact is verloren, een vliegtuig kan echt geen 12 uur drijven.

Dat vliegtuig van Air France 2 jaar geleden is toen toch ook gezonken bij Zuid Amerika? Is pas 2 weken later teruggevonden

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:47

Bahbahbah wat verschrikkelijk!!
Hoewel de kans klein is hoop ik toch dat het vliegtuig veilig wordt teruggevonden!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:51

Over dat vliegtuig van Air France wist ik niet. Ik lees net dat die 2 jaar later is gevonden. Verschrikkelijk :n hij zou inderdaad nu wel gezonken zijn dan, ik hoop eerder dat de mensen 'veilig' met reddingsvesten in de zee drijven en wachten op hulp die hopelijk ook snel komt. Al is die kans ook niet zo groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:52

Douraque schreef:
Het is al meer dan 12 uur geleden dat het contact is verloren, een vliegtuig kan echt geen 12 uur drijven.

Dat vliegtuig van Air France 2 jaar geleden is toen toch ook gezonken bij Zuid Amerika? Is pas 2 weken later teruggevonden

2 jaar later pas gevonden. Die crash is trouwens alweer 5 jaar geleden!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:57

Ik meen dat die reddingsvesten alleen in het vliegtuig zitten om de mensen enigszins gerust te stellen. De kans is nihil dat een vliegtuig het water op zo'n manier raakt dat het niet over de kop vliegt. Zodra een vleugel het water eerder raakt dan de romp is het klaar. Dan hebben de vesten als vanzelfsprekend ook geen nut meer.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 14:05

xMendy schreef:
Ik meen dat die reddingsvesten alleen in het vliegtuig zitten om de mensen enigszins gerust te stellen. De kans is nihil dat een vliegtuig het water op zo'n manier raakt dat het niet over de kop vliegt. Zodra een vleugel het water eerder raakt dan de romp is het klaar. Dan hebben de vesten als vanzelfsprekend ook geen nut meer.

en dan nog moeten ze eerst het vliegtuig uitkomen voor ze hem kunnen opblazen. dan was er ruimte geweest voor een noodoproep oid.als de pasagiers dat nog konden.
en als er nog iemand levend drijft is dat ook niet voor lang vrees ik.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 14:07

Ze zeiden net op het nieuws dat er wel een grote olievlek daar in de regio op zee gezien is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 14:10

Als hij wel gezonken is, dan zullen door de waterpressie toch wel dingen naar boven moeten komen drijven.
Pfff, wat een nachtmerrie. Het zal maar een familielid, vriend etc van je zijn die nu vermist is :\

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 14:19

Urielle schreef:
Ze zeiden net op het nieuws dat er wel een grote olievlek daar in de regio op zee gezien is.

Dat zijn meestal de eerste berichten. Vaak word het toestel dan wel snel gevonden.
Erg trieste en afschuwelijke zaak.

Malaysia Airlines is verder een prima en veilige maatschappij.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 14:29

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 14:41

unihorses schreef:
xMendy schreef:

en dan nog moeten ze eerst het vliegtuig uitkomen voor ze hem kunnen opblazen. dan was er ruimte geweest voor een noodoproep oid.als de pasagiers dat nog konden.

Precies.. echt vreselijk, ik hoop dat de passagiers niet al te lang in angst hebben gezeten. :\

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 15:53

unihorses schreef:
xMendy schreef:

Daarnaast heeft dat zinkende vliegtuig zo'n zuigkracht dat je nog moet oppassen dat je er niet achteraan gezogen wordt ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 16:00

Pfff, ik durf hierdoor nooit meer in een vliegtuig te stappen geloof ik.

Vreselijk :(

Moet er niet aan denken dat daar iemand inzit die ik ken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 16:03

Beloven schreef:
Pfff, ik durf hierdoor nooit meer in een vliegtuig te stappen geloof ik.

Vreselijk :(

Moet er niet aan denken dat daar iemand inzit die ik ken.

Vliegen is nog steeds de meest veilige manier van reizen... Een ongeluk kan altijd gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 08-03-14 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 16:03

Lijkt me vreselijk om dit nieuws te krijgen als familielid. De 777 is het veiligste vliegtuig ter wereld en omdat mijn partner piloot is op de 777 vlieg ik er dus ook regelmatig mee en ik vraag me dan ook ontzettend af wat er mis is gegaan. Ik hoor net inderdaad op de radio dat er oliesporen gezien zouden zijn. Verschrikkelijk voor de nabestaanden want van overlevenden ga ik niet meer uit...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 16:05

Vreselijk, helemaal voor alle mensen die geliefden in dat vliegtuig hadden zitten, de onzekerheid en nu het besef dat er misschien geen overlevenden zijn.
Mocht het vliegtuig wel zijn neergestort, en daar ziet het nu naar uit, hoop ik dat ze de zwarte dozen snel vinden en kunnen achterhalen wat er is gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 17:09

@Cayenne, ik kijk ook altijd Air Crash Investigation, hierdoor word ik toch ook wel een beetje bang. Ik weet dat de kans er altijd is maarja. :l

Reis dan liever met de trein denk ik.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 17:15

Maakt het wat uit of er Nederlanders of kinderen aan boord zijn... het is voor /iedereen/ erg. Ik vind dat echt altijd stom staan. Ik hoop dat er snel iets gevonden wordt, mocht er eventuele hulp nodig zijn voor eventuele overlevenden... Kijk ook altijd Air Crash en toch zijn er heel soms nog wonderen waar er nog overlevers zijn. En hulp is altijd van levens belang in zo'n situatie. Maar ik ga er eerlijk gezegd ook niet meer van uit... Vreselijk :(

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 17:17

Pff ik hou mijn adem in, hoop dat alles goed komt en er niemand ernstig gewond is geraakt! :(

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 17:45

Maanoogje schreef:
Pff ik hou mijn adem in, hoop dat alles goed komt en er niemand ernstig gewond is geraakt! :(

Nou dat kan je helaas wel vergeten....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:19

Mijn baas vliegt zeer regelmatig met Malaysian Airlines. Is een zeer betrouwbare airline.

Dat toestel van Air France stortte in de Atlantische Oceaan toen en is teruggevonden op kilometers diepte. Dat overleef je nooit. Ze konden het heel moeilijk bergen omdat het zo diep lag. Volgens mij zijn ook niet alle slachtoffers teruggevonden.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 18:45

hoor net op het nieuws dat er de oostenrijker en zweed? niet erin zaten maar die hadden hun paspoort gestolen. ben ik dan de enigste die denkt aan een aanval? plotseling geen contact en mensen met andermans paspoorten...