Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kentaro schreef:PaulinJeetje, wat een bericht
![]()
Ik zou hierbij zelfs het gevoel krijgen dat mensen zonder kinderen een betere oplossing zouden zijn voor pleegkinderen!?
Kentaro schreef:PaulinJeetje, wat een bericht
![]()
Ik zou hierbij zelfs het gevoel krijgen dat mensen zonder kinderen een betere oplossing zouden zijn voor pleegkinderen!?
Wendybrian schreef:Kentaro schreef:PaulinJeetje, wat een bericht
![]()
Het is inderdaad een erg naar verhaal waar totaal geen respect is geweest van jou moeder naar jou toe.
Maar om nou te zeggen dat alleen mensen zonder eigen kids pleegkinderen mogen vind ik te ver gaan, een incident hoeft niet te bepalen over alle anderen zaken,
Want misschien is er ooit een pleegmoeder geweest die een pleeg kind een knal heeft verkocht, sja dan ook maar geen pleegmoeders meer?
Brainless schreef:Pleegzorg is vaak van korte duur, de meeste opvang is maar enkele maanden.
Ook heb je veel contact met oa BJZ en je moet altijd bedenken dat het niet jouw kind is en dat het doel is dat het kind weer terug gaat naar zijn eigen ouders.
Daardoor heb je ook met hun contact en krijg je hun (en hun problemen/zorgen) er gratis bij.
Het is super om te doen, maar niet het makkelijkste.
Kinderen hebben vaak een flinke rugzak mee en daardoor vergt het opvoeden en begeleiden veel van pleegouders.
Je krijgt ook geen gezag over het betreffende kind, dat is een voogd/de betreffende ouders of BJZ.
Het allerbelangrijkste wat je moet beseffen is: je voedt het kind niet alleen op.
Je wordt ook eerst gescreend of je geschikt bent en je moet deelnemen aan een cursus.
Ik raad je aan naar een info avond te gaan over pleegzorg en daarna rustig te bedenken of je het traject in wilt/kunt gaan.
Wij hebben na zo'n avond en een extra bijeenkomst besloten er niet verder mee te gaan.
missanita84 schreef:Brainless schreef:Pleegzorg is vaak van korte duur, de meeste opvang is maar enkele maanden.
Ook heb je veel contact met oa BJZ en je moet altijd bedenken dat het niet jouw kind is en dat het doel is dat het kind weer terug gaat naar zijn eigen ouders.
Daardoor heb je ook met hun contact en krijg je hun (en hun problemen/zorgen) er gratis bij.
Het is super om te doen, maar niet het makkelijkste.
Kinderen hebben vaak een flinke rugzak mee en daardoor vergt het opvoeden en begeleiden veel van pleegouders.
Je krijgt ook geen gezag over het betreffende kind, dat is een voogd/de betreffende ouders of BJZ.
Het allerbelangrijkste wat je moet beseffen is: je voedt het kind niet alleen op.
Je wordt ook eerst gescreend of je geschikt bent en je moet deelnemen aan een cursus.
Ik raad je aan naar een info avond te gaan over pleegzorg en daarna rustig te bedenken of je het traject in wilt/kunt gaan.
Wij hebben na zo'n avond en een extra bijeenkomst besloten er niet verder mee te gaan.
idd
mijn oom tante hebben dit een hele tijd gedaan, en ja hoe erg ook, kinderen gaan soms terug naar hun ouders.........![]()
emotioneel is dit bikkelen , hun zijn er uiteindelijk ook mee gestopt