Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elise_0o schreef:Ja maar wat willen mensen dan?
Als Jumbo geen plofkippen meer verkoopt dan gaan de prijzen omhoog en kopen de mensen het bij een supermarkt die goedkoper is..
Het probleem ligt dus niet bij de Jumbo, maar bij de mensen die de kip kopen!
Urielle schreef:Voor mensen die trouwens bijna-over-de-datum dingen in de koelkast hebben staan en dat niet meer opeten: hiervoor zijn FB-pagina's om het te doneren aan arme mensen.
WowAmigo schreef:Ik vind biologische kip ook wel erg duur, maar ik doe boodschappen bij de Emté en die heeft ook scharrelkip in het assortiment (AH volgens mij ook), die wel duurder dan de plofkip maar wel beter voor mijn geweten. Ik koop echt alleen maar scharrelkip, maar moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet hoeveel beter die dan de plofkip nou is...
Maar "het raakt me in mijn hart"? In je portemonnee zal je bedoelen!
@wendybrian owww daar is dus ook nog wat te behalen voor mij, ik eet veel scharrelsupermarkteieren
Wendy schreef:Urielle schreef:Voor mensen die trouwens bijna-over-de-datum dingen in de koelkast hebben staan en dat niet meer opeten: hiervoor zijn FB-pagina's om het te doneren aan arme mensen.
Wat een onzin... gewoon zelf opeten en niet meer zeuren dat alles zo duur is.
Nikass schreef:WowAmigo schreef:Ik vind biologische kip ook wel erg duur, maar ik doe boodschappen bij de Emté en die heeft ook scharrelkip in het assortiment (AH volgens mij ook), die wel duurder dan de plofkip maar wel beter voor mijn geweten. Ik koop echt alleen maar scharrelkip, maar moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet hoeveel beter die dan de plofkip nou is...
Maar "het raakt me in mijn hart"? In je portemonnee zal je bedoelen!
@wendybrian owww daar is dus ook nog wat te behalen voor mij, ik eet veel scharrelsupermarkteieren
Negen kippen in een kooi van 1 m2 voldoet aan het criterium scharrelkip.
Wendy schreef:Urielle schreef:Voor mensen die trouwens bijna-over-de-datum dingen in de koelkast hebben staan en dat niet meer opeten: hiervoor zijn FB-pagina's om het te doneren aan arme mensen.
Wat een onzin... gewoon zelf opeten en niet meer zeuren dat alles zo duur is.
Wendybrian schreef:Ik zit er dan toch stevig aan te denken om een organisatie op te starten die dit voedsel over kan nemen. Als ik kijk op mijn vriend zijn werk word er ook zoveel weg gegooid. Luxe broodjes en donuts voor een vergadering gaan onaangeraakt de prullenbak in! Belachelijk. Huur iemand in die dit maar ouderen verzorgings tehuizen breng oid