Kritiek op bedrijfsvoering Jumbo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:27

Sorry maar vlees is gewoon hartstikke duur, is gewoon bijna de helft van het wekelijkse boodschappenbudget. Als er toevallig eens 'verantwoord vlees' in de aanbieding is neem ik het mee maar anders trekken wij het financieel echt niet om bewust te kopen.
Eigen kippen hebben we maar die ga ik niet slachten, die zijn voor de eitjes.
Ik denk dat het bij alle supermarktketens trouwens ook hetzelfde is, dat Jumbo daar niet alleen in staat.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:28

@magrathea, wakker dier citaten raken me echt niet. Die organisatie snapt lang niet alles van een economie.

@wendybrian, ik kan alleen kippen houden in een hok/ren anders worden ze opgegeten door roofvogels (of door onze eigen hond) maar neem zelf wel altijd of weide eieren of biologische eieren bijvoorbeeld.

@anouk_17 ik neem aan dat die regel in alle supermarkten geld. Mensen gaan rare dingen uit halen om aan gratis spullen te komen (ja ook personeel)

Urielle

Re: Kritiek op bedrijfsvoering Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:29

Voor mensen die trouwens bijna-over-de-datum dingen in de koelkast hebben staan en dat niet meer opeten: hiervoor zijn FB-pagina's om het te doneren aan arme mensen.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:30

Ik heb net gebeld met ah bij ons om de hoek , en ik heb de vraag neergelegd wat er met de producten gebeurd als die niet meer goed zijn.
Volgens hun worden die terug gestuurd en verder verwerkt voor voedsel voor dieren.
Er was geen anderen mogelijkheid en ze gingen geen ander beleid in voeren,punt.

Ach, het is altijd beter dan de vuilstort

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:31

Elise_0o schreef:
Ja maar wat willen mensen dan?
Als Jumbo geen plofkippen meer verkoopt dan gaan de prijzen omhoog en kopen de mensen het bij een supermarkt die goedkoper is..
Het probleem ligt dus niet bij de Jumbo, maar bij de mensen die de kip kopen!

Mee eens.

Mijn boodschappen doe ik bij de Emté en daar zie ik juist dat het biologisch assortiment steeds kleiner wordt omdat mensen het gewoon niet kopen. Daardoor kan ik vaak goedkoop biologisch vlees meenemen wat bijna aan datum is (gaat gewoon de diepvries weer in). Maar het geeft wel aan dat de consument eigenlijk het echte probleem is op dit punt.

Trouwens, als je slim inkoop hoeven biologische producten echt niet zo duur te zijn hoor :n

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:31

Brood gaat inderdaad terug voor dierenvoer. De rest gaat gewoon in de vuilnisbak hoor, geloof niet dat het anders is bij de appie.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:32

Urielle schreef:
Voor mensen die trouwens bijna-over-de-datum dingen in de koelkast hebben staan en dat niet meer opeten: hiervoor zijn FB-pagina's om het te doneren aan arme mensen.

Oh dat meen je niet!
Goed initatief!
Ik weet ook dat er een fb pagina is om mensen op te roepen iets meer te koken wat later opgehaald kan worden door iemand die dit hard kan gebruiken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:33

Urielle schreef:

Wat een onzin... gewoon zelf opeten en niet meer zeuren dat alles zo duur is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:34

WowAmigo schreef:
Ik vind biologische kip ook wel erg duur, maar ik doe boodschappen bij de Emté en die heeft ook scharrelkip in het assortiment (AH volgens mij ook), die wel duurder dan de plofkip maar wel beter voor mijn geweten. Ik koop echt alleen maar scharrelkip, maar moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet hoeveel beter die dan de plofkip nou is...

Maar "het raakt me in mijn hart"? In je portemonnee zal je bedoelen!

@wendybrian owww daar is dus ook nog wat te behalen voor mij, ik eet veel scharrelsupermarkteieren -O-

Negen kippen in een kooi van 1 m2 voldoet aan het criterium scharrelkip.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:35

Wendy schreef:
Urielle schreef:

Niet iedereen heeft crisis...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:35

Tja, dat er voor duizenden euro's per dag eten weg word gegooid is voor mij echt geen eye-opener meer, daar zijn de Appie en de Jumbo echt niet de enigste in. Ik ga verder geen bedrijfsnamen noemen, maar voor een event hadden wij een keer enorm veel belegde broodjes over (veel te veel gemaakt) en aan het eind van de dag ben ik naar mijn leidinggevende toe gegaan om te vragen wat ze daarmee wouden, tja, dat wisten ze niet want bewaren was geen optie. Vervolgens heb ik geopperd de voedselbank te bellen, die waren maar wat blij met al het eten en we zijn ook meerdere malen bedankt :)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:36

Nikass schreef:
WowAmigo schreef:
Ik vind biologische kip ook wel erg duur, maar ik doe boodschappen bij de Emté en die heeft ook scharrelkip in het assortiment (AH volgens mij ook), die wel duurder dan de plofkip maar wel beter voor mijn geweten. Ik koop echt alleen maar scharrelkip, maar moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet hoeveel beter die dan de plofkip nou is...

Maar "het raakt me in mijn hart"? In je portemonnee zal je bedoelen!

@wendybrian owww daar is dus ook nog wat te behalen voor mij, ik eet veel scharrelsupermarkteieren -O-

Negen kippen in een kooi van 1 m2 voldoet aan het criterium scharrelkip.

Ja helaas hebben mensen bij het woord scharrelkip vaak vrije-uitloop kippen in hun hoofd. Vind het woord ook misleidend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:37

Wat heeft de crisis daarmee te maken? Mensen moeten die datum eens wat minder serieus gaan nemen en hun verstand gebruiken om te kijken of iets nog goed is. Wat de Jumbo betreft; laat ze lekker janken, moeten ze maar geen plofkip aanbieden in de winkel.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:38

Zag dat je t ook al had gepost Esmeej333. Sorry :o

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:40

je mag overdatum voedsel niet meer verkopen. ik heb vroeger bij de c1000 gewerkt en daar gooiden ze ook erg veel weg. niet omdat ze dat wouden maar ze zaten vast aan de regeltjes.

ik ben trouwe jumbo klant.
:)

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:41

Laten we elkaar geen mietje noemen, je weet dat als je iets meer betaald voor je eten en er wat meer tijd in steekt om de verschillende lokale bio winkels te bezoeken je wel precies weet wat je op je bord krijgt.

Maar daar zit nu juist het probleem, mensen willen/kunnen of hebben die tijd en het geld niet om dit te doen en daar spelen de supermarkten handig op in en blijkbaar kopen er toch behoorlijk wat mensen de plofkip want anders was hij al lang uit de schappen verdwenen. Je hoeft ook niet specifiek plof op een verpakking te zetten om als weldenkend mens vraagtekens te zetten bij de prijs, men weet dat er iemand/iets ergens op inleverd en wil er niet over nadenken dat dat in dit geval de kip zelf is.

Anoniem

Bij de spar kreeg ik het eten wat over was, wel altijd mee toen ik daar werkte. Vlees, zuivel, etc. En wat er dan nog overbleef mikte mijn baas in de vriezer en nam hij mee voor een gezin in het dorp waar hij woonde wat het minder had. Maar dat was een zelfstandige supermarkthouder, die de naam spar droeg.

Zo lang biologisch vlees zo enorm duur is zal er altijd goedkoop vlees, wat dus minder dierwaardig is, blijven bestaan. Zelf haal ik mijn vlees het liefst bij de slager in het dorp: eigen land vlees. Dat is nog goedkoper!!!! dan het biologische vlees van de supermarkt. Dus ja, als ik eens noodgedwongen naar de AH of Hoogvliet moet omdat de slager om 18 uur sluit en ik niet altijd voor 18 uur thuis ben, dan haal ik ook niet de biologische kip.. ook hier moet er gewoon op de centen gelet worden..

De VWA is erg streng wat over datum spul betreft, ligt dat in je winkel dan is de boete niet mals..

belle_boef

Ik kocht daar vaak mijn kip maar vind de kwaliteit (filet ziet er niet uit, rafelig, bloederig, veel wit en weinig smaak) de laatste tijd bagger slecht. Dus voor mij geen Jumbo kippies meer.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:43

Nikass schreef:
Zag dat je t ook al had gepost Esmeej333. Sorry :o

Maakt niet uit hoor! :)

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:51

Wendy schreef:
Urielle schreef:

Mijn reactie : niet iedereen heeft crisis, was zo bedoeld dat niet iedereen zeurt dat alles te duur is en zich niet onnodig vol wilt proppen als je eens teveel inkopen hebt gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 11:55

Zolang mensen niet van plan zijn om meer te betalen voor een stukje kip of vlees blijft dit probleem bestaan.
O ja, sommigen kunnen ook niet meer betalen omdat hun inkomen dat niet toelaat.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:02

Ik vind die supermarktkip niet eens lekker. Koop het nooit.

Vlees halen we bij de slager in het dorp; is er een keer geen budget voor eten we een keer geen vlees.

Er komt hier 1x in de week een eierboer langs de deuren met eitjes van kipjes van de boeren in de polder.

Is allemaal toch net een stukje lekkerder en bewuster...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:04

Wendybrian schreef:
Ik zit er dan toch stevig aan te denken om een organisatie op te starten die dit voedsel over kan nemen. Als ik kijk op mijn vriend zijn werk word er ook zoveel weg gegooid. Luxe broodjes en donuts voor een vergadering gaan onaangeraakt de prullenbak in! Belachelijk. Huur iemand in die dit maar ouderen verzorgings tehuizen breng oid

Even tussendoor: wat denk je dat een ouderen verzorgingstehuis ermee doet? Die zitten ook vast aan HACCP regels en die mogen die broodjes of donuts die al een paar uur in een vergadering op tafel hebben gestaan ook echt niet meer aan hun bewoners geven.

Sowieso komen bejaarden echt niets tekort hoor, qua voeding.

Ik denk dat als iedereen zou stoppen met denken dat vlees iets is wat je 7 dagen per week moet eten, en terug gaat naar 2x per week (wat ook veel beter is voor je lichaam) dat mensen dan wél biologisch vlees kunnen betalen...

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:07

Ik heb er net een topic over geopend!
@vjesta girl. Ja daar heb je ook gelijk in , niet aan gedacht!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:12

Ik weet niet hoor: bij onze jumbo staat regelmatig een vrachtwagen van de Voedselbank op de stoep.
Volgens mij halen zij restanten op.

Dat doet me aan iets denken. Ik zal straks eens naar de Jumbo gaan en vragen of dat zo is en als het daadwerkelijk zo is, zal ik vragen of ze niet een karretje voorBIJ de kassa willen neerzetten, dat mensen daar iets van hun boodschappen in kunnen doneren.
Dat lijkt me een topidee.