Nieuwe anti-holebi wet in Oeganda.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:15

Maartje1990 schreef:
NatasjavE: Pedoseksualiteit gaat toch verder als geaardheid. Pedofilie, ja geaardheid, pedoseksueel, verkrachting....

En pedoseksualiteit is strafbaar. Pedofilie niet. En toch, als ik hoor hoeveel mensen er op bokt al voor onverdoofd castreren, ophangen aan de hoogste boom en allemaal andere vreselijke dingen zijn voor de gedachtes die mensen hebben.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:16

Tigra_ schreef:
Ik vind persoonlijk dat ze wel achter lopen, blijkbaar zijn ze nog niet zover in hun denkwijze dat ze beseffen dat homo's onderling dat gewoon willen. Ik snap eigenlijk niet waarom mensen dat ooit als een ziekte hebben kunnen zien. Het is wederzijds. Totaal anders dan waar jij het mee wil vergelijken.

Als je naar de geschiedenis kijkt, lopen ze in die landen helemaal niet achter. Voordat Westerse landen invloed hadden op deze Afrikaanse landen kwam er in een hele hoop stammen homoseksualiteit voor. De westerse wereld en vooral de kerk heeft in het verleden hun moralen opgelegd in die landen. De reden dat deze landen nu zo extreem tegen homoseksualiteit zijn is zelfs te wijten aan huidige westerse invloeden. Amerikaanse streng-christelijken brengen als zendeling de boodschap naar Afrika dat homoseksualiteit inderdaad een ziekte is en een bedreiging voor de mensheid. Afrikaanse kerken krijgen geld van Amerikaanse zendelingen als zij hun boodschap prediken. Dat is in de afgelopen jaren aan de hand geweest en daarom staat nu ook het hele volk achter die wet. De dominees zeggen dat het fout is, dus dan is het fout. Maar die dominees zijn gevoerd door Westerse extremisten...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:18

NatasjavE schreef:
Tabaluga12 schreef:
Het helpt me nog steeds niet de gedachtegang van daar te begrijpen :D

Zij zien homoseksualiteit daar als een ziekte zoals veel mensen hier dat zien bij pedoseksualiteit.
Het is beide een geaardheid.

Dat pedoseksualiteit ook echt schadelijk is voor de ontwikkeling van kinderen is absoluut waar. Maar daar gaat het in de vergelijking niet om.

Nee, homoseksualiteit en pedoseksualiteit zijn in hun cultuur/taal hetzelfde. In arabisch sprekende landen heb je een soortgelijk probleem, daar is er nl maar 1 term voor beide geaardheden. Vanuit die hoek bekeken is de agressie niet vreemd maar het resultaat van een erg verdrietig misverstand.

Tabaluga12

Re: Nieuwe anti-holebi wet in Oeganda.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:20

Precies Tamary, het lukt me maar niet dat vanuit hun oogpunt te begrijpen.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:29

Vjestagirl schreef:
Maartje1990 schreef:
NatasjavE: Pedoseksualiteit gaat toch verder als geaardheid. Pedofilie, ja geaardheid, pedoseksueel, verkrachting....

En pedoseksualiteit is strafbaar. Pedofilie niet. En toch, als ik hoor hoeveel mensen er op bokt al voor onverdoofd castreren, ophangen aan de hoogste boom en allemaal andere vreselijke dingen zijn voor de gedachtes die mensen hebben.

Vind je het gek..? Je moet met je tengels van kleine kinderen afblijven die geen weerstand kunnen bieden. Het is onze rol om kinderen tegen pedoseksuelen te beschermen en dat doen wij door straffen te handhaven. En terecht. Als een á la Robert M gevalletje een baby verkracht van 9 maanden oud, vind je het dan heel vreemd dat mensen zeggen: ballen eraf / ophangen / etc. Voor alsnog zijn het vaak gedachten en uitingen, voor hetgeen je in Nederland niet strafbaar kunt zijn (tenzij terroristische uitingen etc), aangezien je voor gedachten niet strafbaar gesteld kunt worden en er in Nederland zoiets geldt als vrijheid van meningsuiting. Zeggen of denken vind ik nog iets heel anders dan ook daadwerkelijk doen.

Daarom heb ik in principe ook niets tegen pedofilie. Natuurlijk, het is fout. Maar zolang het gedachten zijn die niet worden geuit en waar niks mee gedaan wordt, prima.

On-topic: homoseksualteit is vaak iets tussen mensen die op gelijk niveau staan. Dat zo'n onderontwikkeld land dit doet. Ik ben voor als alle miljoenen/miljarden van subsidies opgeschort worden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:34

Nee dat vindt ze niet gek dat zegt ze toch steeds. Lezen..

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:37

Jildau schreef:
Nee dat vindt ze niet gek dat zegt ze toch steeds. Lezen..

Zo komt het op mij over.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:40

Ja dat begrijp ik. Omdat je niet leest.

Vjestagirl schreef:
Een pedofiel is geen kinderverkrachter/aanrander. Een pedofiel is iemand die seksueel opgewonden kan raken van kinderen en / of verliefd wordt op kinderen. Een pedoseksueel is iemand die de handelingen daadwerkelijk uitvoert. Er is niets mis met pedofiel zijn.

Vjestagirl schreef:
Als jij fantaseert over een jongen die je op straat hebt zien lopen (ik noem maar iets) dan is dat ook niet gelijkwaardig. Hij weet er immers helemaal niets vanaf. Een pedofiel doet hetzelfde: handelt niet, heeft alleen de gedachtes.

Vjestagirl schreef:

Verschil tussen pedoseksualiteit en pedofilie.

Uiteraard vindt een gezond mens pedoseksualiteit niet normaal en strafbaar. Maar pedofilie niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:49

Maartje1990 schreef:

Nou zonder de geaardheid(pedofilie) geen pedoseksueel natuurlijk. Het hoort wel bij elkaar.
Met het verschil dat gelukkig niet alle pedofielen pedoseksueel actief worden.

Want laat ik duidelijk zijn,...dat keur ik ook af. Volslagen onacceptabel.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:50

Ja maar zonder heteroseksuelen ook geen jongens die meiden verkrachten. Dat hoort dan ook bij elkaar. ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:51

Jildau schreef:
Ja maar zonder heteroseksuelen ook geen jongens die meiden verkrachten. Dat hoort dan ook bij elkaar. ;)

En zonder homoseksualiteit geen mannen die mannen verkrachten, want ook dat gebeurd en hoort bij elkaar :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:54

tamary schreef:
Nee, homoseksualiteit en pedoseksualiteit zijn in hun cultuur/taal hetzelfde. In arabisch sprekende landen heb je een soortgelijk probleem, daar is er nl maar 1 term voor beide geaardheden. Vanuit die hoek bekeken is de agressie niet vreemd maar het resultaat van een erg verdrietig misverstand.

Aha...dat wist ik niet. Verklaard inderdaad de angst om de kinderen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:55

Vjestagirl: het verschil is natuurlijk wel dat zelfs veroordeelde pedoseksuelen hier nog altijd rechten hebben en ze niet in elkaar gemept / gedood mogen worden.

Verder vind ik het nare en enge dat dit hele conflict wordt aangejaagd en in stand gehouden door oa enkele hele enge (Amerikaanse) 'christen'fundamentalisten, die flink wat geld erin stoppen. En door politici die het gebruiken om hun eigen populariteit op te jagen.

En dat wij aan de andere kant niet snappen dat we niet moeten proberen mensen in Afrika te overtuigen van hun ongelijk (daar houden mensen namelijk niet van en het werkt vrijwel nooit) maar moeten investeren in onderwijs en grondrechten voor alle mensen, zodat mensen een beetje verweer hebben tegen die manipulatie.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:56

Amaris schreef:
Ik vind het nogal een verschil: geaardheid of ziek in je hoofd

Dus iemand die verliefd is op kinderen is ziek, en als je verliefd wordt op iemand van hetzelfde geslacht ben je niet ziek...

Het verschil zit in of iets strafbaar is of niet. Het is strafbaar als je seksuele handelingen verricht met minderjarigen. Het is niet strafbaar als je seksuele handelingen verricht met iemand van je eigen geslacht.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:03

Vjestagirl schreef:
In Nederland is het doodnormaal als mensen een pedofiel willen vermoorden, en geven veel mensen aan het daarmee eens te zijn als iemand roept dat te willen doen. Ook zijn hier websites waar die mensen ge-out worden, incl. naam, woonplaats etc. Wij doen precies hetzelfde, maar dan met een andere geaardheid die hier niet geaccepteerd wordt.

Dit snap ik dus echt niet. Pedofielen en Homoseksuelen als zijnde hetzelfde noemen.

Minderjarigen 'kunnen' niet voor zichzelf beslissen, en worden vaak dus ook misbruikt, ipv in vrije wil.
Maar daar gaat het topic niet over. Beetje jammer dat zoiets weer eens over 1 kam word gehaald. :n

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:12

Vjestagirl schreef:
Jildau schreef:

En zonder homoseksualiteit geen mannen die mannen verkrachten, want ook dat gebeurd en hoort bij elkaar :)

Lang niet/meeste verkrachters van mannen zijn niet homoseksueel. Meeste slachtoffers ook niet. Het gaat om macht, slachtoffer is combi van beschikbaar en controleerbaar, geslacht is ondergeschikt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:15

Homoseksualiteit gaat over twee volwassen mensen. Of en wat zij met elkaar uitspoken gaat alleen hen aan.
Pedoseksualiteit EN pedofilie gaat over een volwassene en een kind. Zij zijn niet gelijk aan elkaar en een kind hoort imo ook nog niet aan seks te doen of daarbij betrokken te worden. Ik vind het ook niet juist om verliefd of geil te worden op iemand die niet je gelijke is, dat heeft imo ook te maken met macht. Voor mij valt ook seks met dieren in die categorie.

Als homofilie en pedofilie in Oeganda hetzelfde woord hebben begrijp ik wel dat de Oegandezen daar tegen gekant zijn. Het lijkt me eerder dat er dan een bewustwordingsactie gestart zou moeten worden om duidelijk te maken dat het een verschillende geaardheid is (en dus een nieuw woord in het vocabulaire op te nemen). Misschien iets voor een Oegandese vorm van het COC.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:30

in Oeganda spreken ze engels, reken maar dat er verschillende worden zijn voor homo en pedo.
en een COC is daar niet dat kan niet dan beland je in de bak.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 18:24

alex66 schreef:

Er staat toch een citaat in van de nieuwe voorzitter van de SMUG? Die SMUG is toch een soort COC?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 19:20

Nouja, COC was in een tijd dat het ook nog niet geaccepteerd was (niet mocht? ) naam is ook een schuilnaam, coc staat namelijk voor Cultuur- en ontspanningscentrum

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:17

NatasjavE schreef:
Ik vind het heel schokkend wat daar in Oeganda gebeurt. Ook erg schokkend dat ik inwoners ook steeds zie roepen dat ze er zo blij mee zijn omdat het hun kinderen zal beschermen.

Tegen wat dan? Ook homo/lesbi worden? Of zijn ze bang dat een homo/lesbi meteen ook pedoseksueel is?

Voor mij is pedofilie overigens ook een geaardheid. Iets wat me heel sneu lijkt als je die geaardheid hebt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:44

@NikkiEnJij,...waaom quote je mij? Ik bedoel, ik zie er verder niets bij staan.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:31

Urielle schreef:
alex66 schreef:

Er staat toch een citaat in van de nieuwe voorzitter van de SMUG? Die SMUG is toch een soort COC?

grotendeels ondergronds en de gay's die wel (letterlijk) hun nek durven uitsteken staan met naam en foto in de krant zodat het volk weet wie ze moeten lynchen.
dat is dus niet te vergelijken met een COC zoals we dat hier kennen.

ik vind het zo jammer dat er altijd maar gelijk geroepen wordt dat het de cultuur van een land is en dat wij ons daar niet mee mogen bemoeien....maar of het nou om homo's gaat of gestenigde vrouwen, het blijven wel onschuldige mensenlevens.

een vrouw wordt verkracht in een moslim land en moet dus dood ......is dat cultuur of gewoon een manier om die vrouwen hun bek te laten houden?
een kind wordt geboren als gay en moet zich of verstoppen of de gevangenis in....is dat cultuur of homohaat?
een meisje van vier wordt besneden en dus verminkt voor het leven......is dat cultuur of kindermishandeling?

het is hun cultuur ja.......maar daar praat je misdaden niet mee goed.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:50

NatasjavE schreef:
@NikkiEnJij,...waaom quote je mij? Ik bedoel, ik zie er verder niets bij staan.

Ik ben het helemaal eens met jou :)

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:13

Om even on-topic te reageren: ik vind het ook heel erg dat holebi's zichzelf helemaal niet meer kunnen en zelfs mogen zijn in Oeganda en zich enorm bedreigd moeten voelen. Het is ook niet normaal dat mensen om hun geaardheid worden geviseerd. En degenen die denken dat holebi's in onze landen zoveel beter af zijn denken toch ook best 2x na want jammer genoeg is er ook hier toch nog ongelooflijk veel geweld tegen holebi's.
En ja, holebi's zijn nog altijd een stuk veiliger bij ons dan bijvoorbeeld in Oeganda maar er zijn nog steeds een heleboel mensen die holebi's niet accepteren en dit met geweld kenbaar maken. Dus in Oeganda is er nog meer werk aan de winkel voor de rechten van holebi's maar ook bij ons is er nog werk voordat elke holebi veilig met partner over straat kan lopen op eender welke plaats en op eender welk uur.