Protesten tegen Benno L wat vind jij er van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:41

Tigra_ schreef:
Ik vind het goed ik zeg alle pedoseksuelen op een onbewoond eiland dumpen daar zitten ze goed.
Al vindt ik wel dat als ze ergens gaan wonen dit zeker aan de buurt verteld moet worden.
Je wil toch niet dat zo iemand het vertrouwen gaat winnen van je kind met eventuele gevolgen.

Kon dat maar, konden ze lekker aan elkaar zitten in plaats van zich vergrijpen aan kinderen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:43

_Cowgirl schreef:
Anoeska27 schreef:
Nogmaals, de protesten zijn begonnen NADAT hij een schoolplein op is gelopen om kinderen aan te spreken. Vinden jullie dat dan echt kunnen omdat hij zijn straf heeft uitgezeten? Hoeveel van jullie hebben zelf kinderen?

Ik vind dat niet kunnen, ik dacht dat hij geen contact mocht maken met kinderen? Wat moet een wildvreemde man, zonder kinderen op die school, in vredesnaam op een schoolplein.

Ik ben zelf 15, gelukkig nog geen kinderen, maar zou het zelf niet bepaald fijn vinden zo'n man in de buurt te hebben zitten.

Dat contactverbod kwam nadat hij betrapt was op dat schoolplein.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:43

Ik wilde net gaan zeggen dat er vast wel op hem gelet word tot ik dat lat dat hij een schoolplein op liep... Maar dat veranderd de zaak, dan zou ik hem ook ábsoluut niet in m'n wijk willen hebben!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:44

Ik kan natuurlijk niet in zijn gedachten kijken sorry als mensen denken dat dit helemaal niet klopt. Ik heb met pedofilie het idee dat het altijd in je blijft zitten als een soort geaardheid. Dit geeft me het idee dat iemand die ooit uit angst een moord heeft gepleegd misschien nog minder kans heeft dat hij hetzelfde doet dan iemand die deze seksuele gevoelens heeft. Dat maakt moord natuurlijk helemaal niet minder erg maar...sja het is misschien wat lastig uit te leggen.hoop dat iemand een beetje kan begrijpen wat ik bedoel.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 22-02-14 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:44

Anoeska27 schreef:
_Cowgirl schreef:

Ik vind dat niet kunnen, ik dacht dat hij geen contact mocht maken met kinderen? Wat moet een wildvreemde man, zonder kinderen op die school, in vredesnaam op een schoolplein.

Ik ben zelf 15, gelukkig nog geen kinderen, maar zou het zelf niet bepaald fijn vinden zo'n man in de buurt te hebben zitten.

Dat contactverbod kwam nadat hij betrapt was op dat schoolplein.

Okee, dat wist ik niet.
Ik moet zeggen dat ik het overigens wel vreemd vind dat dat verbod er niet meteen was.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:45

Ik kan me die ouders wel voorstellen. Het zou mij doodeng lijken als zo iemand in de buurt kwam wonen.
Maarja, hij moet toch ergens terecht. En waar dat ook is, er zullen altijd mensen protesteren.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:45

Ik kan me goed indenken dat mensen protesteren. Ik heb zelf (nog) geen kinderen en als ik ze zou hebben zou ik ook niet blij zijn als dr zo eentje naast me kwam wonen. Maar een verkrachter bvb zou ik ook niet naast me willen hebben.
Fijn voor hem dat hij zijn straf uit heeft gezeten, maar zijn slachtoffers hebben de rest van hun leven ergens mee te dealen wat gewoon niet had gehoeven. Sexueel misbruik laat zo'n stempel op iemands leven, dat is meer straf dan een paar jaar in een cel zitten.

Ik zou zeggen laat de mensen protesteren, dat is miss wel meer straf voor hem dan in de cel zitten (waarbij ik dus niet zeg dat mensen eigen rechter moeten spelen)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:47

moonsparkle schreef:
Ik kan natuurlijk niet in zijn gedachten kijken sorry als mensen denken dat dit helemaal niet klopt. Ik heb met pedofilie het idee dat het altijd in je blijft zitten als een soort geaardheid. Dit geeft me het idee dat iemand die ooit uit angst een moord heeft gepleegd misschien nog minder kans heeft dat hij hetzelfde doet dan iemand die deze seksuele gevoelens heeft. Dat maakt moord natuurlijk helemaal niet minder erg maar...sja het is misschien wat lastig uit te leggen.hoop dat iemand een beetje kan begrijpen wat ik bedoel.

Ik kan je wel begrijpen, ik vind moord en pedofilie totaal niet te vergelijken.

Pedofilie is zoals jij ook zegt eerder een geaardheid waar je dus niet vanaf kunt komen door een gevangenisstraf of "therapie" daar geloof ik persoonlijk totaal niet in. Je hebt mensen die op mannen vallen, je hebt mensen die op vrouwen vallen en je hebt mensen die op kinderen vallen. Kun je daar iets aan veranderen? Nee, in mijn ogen niet.

Een moord is iets totaal anders en kun je niet vergelijken.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:48

Kady1 schreef:
Ik kan me goed indenken dat mensen protesteren. Ik heb zelf (nog) geen kinderen en als ik ze zou hebben zou ik ook niet blij zijn als dr zo eentje naast me kwam wonen. Maar een verkrachter bvb zou ik ook niet naast me willen hebben.
Fijn voor hem dat hij zijn straf uit heeft gezeten, maar zijn slachtoffers hebben de rest van hun leven ergens mee te dealen wat gewoon niet had gehoeven. Sexueel misbruik laat zo'n stempel op iemands leven, dat is meer straf dan een paar jaar in een cel zitten.

Ik zou zeggen laat de mensen protesteren, dat is miss wel meer straf voor hem dan in de cel zitten (waarbij ik dus niet zeg dat mensen eigen rechter moeten spelen)

Dat ben ik ook met je eens, ik denk dat als hij nergens "geaccepteerd" wordt dat emotioneel een hele zware (en terechte) straf is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:49

Anoeska27 schreef:
Nogmaals, de protesten zijn begonnen NADAT hij een schoolplein op is gelopen om kinderen aan te spreken. Vinden jullie dat dan echt kunnen omdat hij zijn straf heeft uitgezeten? Hoeveel van jullie hebben zelf kinderen?

Heb je daar een bron van? (dat hij op een schoolplein is geweest) Kan dat namelijk nergens terug vinden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:49

AnnemiekvM schreef:
Ik kan me die ouders wel voorstellen. Het zou mij doodeng lijken als zo iemand in de buurt kwam wonen.
Maarja, hij moet toch ergens terecht. En waar dat ook is, er zullen altijd mensen protesteren.

Hij moet inderdaad ergens terecht misschien moeten ze toch overwegen om iemand als Benno L levenslang te laten zitten wat hij heeft gedaan is niet even een vergrijp geweest. Maar heel doelbewust in wat hij deed.
Of wat ik al zei op een onbewoond eiland.

Citaat:
schuldig bevonden aan drie gevallen van gedwongen ontucht (aanranding), en nog 37 gevallen van ontucht, met minderjarige meisjes

Logisch toch dat je zulk volk niet in je buurt wil hebben.
Daarnaast heeft hij geen TBS gehad en heeft zo'n 3 jaar gezeten.
Dan ben je er naïef als je denkt dat hij "genezen" of misschien beter gezegd geholpen is om het niet meer te doen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 22-02-14 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:55

Anoniem schreef:
Anoeska27 schreef:

Heb je daar een bron van? (dat hij op een schoolplein is geweest) Kan dat namelijk nergens terug vinden.

http://www.sleutelstad.nl/nieuws/archie ... edoprotest

En zo zijn er meerdere linken. Gewoon googelen op Benno L gesignaleerd op schoolplein...

Eunomia

Re: Protesten tegen Benno L wat vind jij er van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:57

Wat moet die man daar? Niets! Dus dan is het in mijn ogen duidelijk..

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:58

_Cowgirl schreef:
moonsparkle schreef:

Pedofilie is zoals jij ook zegt eerder een geaardheid waar je dus niet vanaf kunt komen door een gevangenisstraf of "therapie" daar geloof ik persoonlijk totaal niet in. Je hebt mensen die op mannen vallen, je hebt mensen die op vrouwen vallen en je hebt mensen die op kinderen vallen. Kun je daar iets aan veranderen? Nee, in mijn ogen niet.

Maar je hebt pedofilie en je hebt pedoseksuelen. Een pedofiel is iemand die seksuele gevoelens
heeft voor kinderen, een pedoseksueel is iemand die daar ook echt naar handelt.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die pedofiel zijn, maar die gevoelens wel kunnen beheersen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:00

Anoeska27 schreef:
Anoniem schreef:

http://www.sleutelstad.nl/nieuws/archie ... edoprotest

En zo zijn er meerdere linken. Gewoon googelen op Benno L gesignaleerd op schoolplein...

Het is dus een gerucht.. Staat ook in het artikel. Zoiets kan enorm opgeblazen worden. Misschien fietsen hij naar de supermarkt en komt hij daarbij langs een school. Dan word dat al snel gezien als "hij stond daar te gluren".

Vind de geloofwaardigheid van dat gerucht dus behoorlijk discutabel.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:00

Mootje1980 schreef:
Tsja, misschien ben ik te naïef, maar deze pedo lijkt me een stuk minder gevaarlijk dan de 'onbekende' pedo's die in iedere gemeente echt wel wonen. Iedereen let op deze man, hij heeft een enkelband en kinderen zijn nog te instrueren daar niet in de buurt te komen. Ik denk niet dat ik aan de acties mee zou doen. Maar goed, hij komt niet bij mij in de buurt wonen dus ik heb makkelijk praten.

Citaat:
Ik vind niet dat je kinderen hiermee moet belasten, kinderen zijn erg gevoelig en als iedereen er dan op hamert dat je uit de buurt van die man moet blijven ga je gegarandeerd krijgen dat kinderen bang worden en niet meer buiten willen spelen...

Ik vind dat je wel degelijk over dergelijke dingen moet kunnen praten met je kinderen. Dat kan ook zonder ze angst in te boezemen. Praten over grenzen, grensoverschrijdend gedrag en weerbaarheid horen daarbij. Kinderen kunnen heus wel die straat door maar ik zal toch wel degelijk met mijn dochter praten en zeggen dat ze toch echt geen contact moet hebben met deze man. Jij zegt dat je kinderen er niet mee moet belasten, maar weet je wat voor last misbruik voor een kind is? Dan maar liever even praten over de realiteit. Bovendien horen kinderen m.i. sowieso op de hoogte te zijn van dergelijke gevaren en te weten hoe ze situaties die gevaarlijk kunnen zijn te vermijden of situaties die niet goed aanvoelen te verlaten. Dat vind ik niet belasten of bang maken. Er zijn nou eenmaal gevaren in de wereld.
Laatst bijgewerkt door Mootje1980 op 23-02-14 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:02

Kinderen hebben levenslange schade, dus wat mij betreft mag zijn straf levenslang zijn!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:04

Anoniem schreef:
Het is dus een gerucht.. Staat ook in het artikel. Zoiets kan enorm opgeblazen worden. Misschien fietsen hij naar de supermarkt en komt hij daarbij langs een school. Dan word dat al snel gezien als "hij stond daar te gluren".

Vind de geloofwaardigheid van dat gerucht dus behoorlijk discutabel.

Ik heb nu geen tijd om verder te zoeken, maar er wordt echt geen contactverbod opgelegd als er geen bewijs is dat hij contact gezocht heeft.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:07

Sem_ schreef:
_Cowgirl schreef:

Maar je hebt pedofilie en je hebt pedoseksuelen. Een pedofiel is iemand die seksuele gevoelens
heeft voor kinderen, een pedoseksueel is iemand die daar ook echt naar handelt.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die pedofiel zijn, maar die gevoelens wel kunnen beheersen.

Maar dat gaat wel samen, ik neem aan dat je als pedoseksueel ook gevoelens hebt voor kinderen. Ja, er zullen vast ook pedofilie zijn die het wél in bedwang kunnen houden, maar dan is het in mijn ogen alsnog een geaardheid en vind ik dat daar best wat meer aandacht voor mag komen. Het zijn ten slotte wel kinderen die voor hun leven beschadigd kunnen worden en ik weet niet of iedereen dat beseft..

Sem_

Re: Protesten tegen Benno L wat vind jij er van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:09

Het is ook een geaardheid, maar wat ik bedoel is dat pedofielen niets fout doen, maar eigenlijk gewoon
pech hebben met hun geaardheid.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:11

Mootje1980 schreef:
Mootje1980 schreef:
Tsja, misschien ben ik te naïef, maar deze pedo lijkt me een stuk minder gevaarlijk dan de 'onbekende' pedo's die in iedere gemeente echt wel wonen. Iedereen let op deze man, hij heeft een enkelband en kinderen zijn nog te instrueren daar niet in de buurt te komen. Ik denk niet dat ik aan de acties mee zou doen. Maar goed, hij komt niet bij mij in de buurt wonen dus ik heb makkelijk praten.

Citaat:
Ik vind niet dat je kinderen hiermee moet belasten, kinderen zijn erg gevoelig en als iedereen er dan op hamert dat je uit de buurt van die man moet blijven ga je gegarandeerd krijgen dat kinderen bang worden en niet meer buiten willen spelen...

Ik vind dat je wel degelijk over dergelijke dingen moet kunnen praten met je kinderen. Dat kan ook zonder ze angst in te boezemen. Praten over grenzen, grensoverschrijdend gedrag en weerbaarheid horen daarbij. Kinderen kunnen heus wel die straat door maar ik zal toch wel degelijk met mijn dochter praten en zeggen dat ze toch echt geen contact moet hebben met deze man. Jij zegt dat je kinderen er niet mee moet belasten, maar weet je wat voor last misbruik voor een kind is? Dan maar liever even praten over de realiteit. Bovendien horen kinderen m.i. sowieso op de hoogte te zijn van dergelijke gevaren en te weten hoe ze situaties die gevaarlijk kunnen zijn te vermijden of situaties die niet goed aanvoelen te verlaten. Dat vind ik niet belasten of bang maken. Er zijn nou eenmaal gevaren in de wereld.

Laat ik mijzelf even als voorbeeld nemen.

Ik heb vroeger ook geleerd dat ik nooit met vreemden mensen mee mag gaan, als er mensen stoppen en vragen of ik een snoepje wil dat ik dan weg moeten lopen, ik moet niet eens naar de auto gaan. Als mensen ooit vertellen dat er iets ergs met papa/mama is gebeurt niet meegaan: in dat geval zouden mijn opa en oma altijd komen.

Dit soort dingen hoor je in mijn ogen een kind inderdaad duidelijk te maken en schept geen angst en is gewoon goed om te weten. Je hebt hier echter geen specifiek beeld bij zoals je bij Benno L. wel zou hebben. Als mijn ouders tegen mij hadden gezegd: Voor die meneer moet je oppassen, nooit met hem meegaan, ed. dan zou ik bang zijn geworden als ik hem tegenkwam, of bang zijn om hem überhaupt tegen te komen.

Je weet als klein kind namelijk nog niet wat een pedofiel is en wat diegene doet, dus in Jip en Janneke taal is het al snel een vieze/vervelende/stoute meneer.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:12

Sem_ schreef:
Het is ook een geaardheid, maar wat ik bedoel is dat pedofielen niets fout doen, maar eigenlijk gewoon
pech hebben met hun geaardheid.

Klopt, maar er zijn ook genoeg pedofielen die het wél fout doen en we hebben het nu over een pedofiel die ook pedoseksueel is en in een buurt met kinderen woont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:12

Die man heeft zijn straf uit gezetten , hij moet toch ook ergens wonen ? Hij zal vast goed in de gaten worden gehouden, iedereen kent hem. Het lijkt mij echt verschrikkelijk om hem te zijn, niemand wil iets van hem weten en iedereen praat over hem, wat hij gedaan heeft is niet goed , maar hij heeft daar voor gezetten, hij moet nu door met zijn leven en dat gaat zo niet.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:15

[***] schreef:
Die man heeft zijn straf uit gezetten , hij moet toch ook ergens wonen ? Hij zal vast goed in de gaten worden gehouden, iedereen kent hem. Het lijkt mij echt verschrikkelijk om hem te zijn, niemand wil iets van hem weten en iedereen praat over hem, wat hij gedaan heeft is niet goed , maar hij heeft daar voor gezetten, hij moet nu door met zijn leven en dat gaat zo niet.

Dus jij vind dat die jaartjes gevangenis genoeg "straf" zijn voor de schade die hij heeft aangericht bij onschuldige kinderen? Doorgaan met zijn leven lijkt mij niet echt slim, hij moet zijn leven drastisch veranderen, want wat hij heeft gedaan kan écht niet.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:19

@ Cowgirl. Dat hangt misschien van de leeftijd af maar mijn peuter/kleuter komt sowieso niet alleen buiten. En vanaf een jaar of zeven durf ik een dergelijk gesprek wel aan hoor. Ik ben moeder en leerkracht, gaat wel goed komen zonder dat ik mijn kind belast of bang maak.