Mootje1980 schreef:Tsja, misschien ben ik te naïef, maar deze pedo lijkt me een stuk minder gevaarlijk dan de 'onbekende' pedo's die in iedere gemeente echt wel wonen. Iedereen let op deze man, hij heeft een enkelband en kinderen zijn nog te instrueren daar niet in de buurt te komen. Ik denk niet dat ik aan de acties mee zou doen. Maar goed, hij komt niet bij mij in de buurt wonen dus ik heb makkelijk praten.
Citaat:
Ik vind niet dat je kinderen hiermee moet belasten, kinderen zijn erg gevoelig en als iedereen er dan op hamert dat je uit de buurt van die man moet blijven ga je gegarandeerd krijgen dat kinderen bang worden en niet meer buiten willen spelen...
Ik vind dat je wel degelijk over dergelijke dingen moet kunnen praten met je kinderen. Dat kan ook zonder ze angst in te boezemen. Praten over grenzen, grensoverschrijdend gedrag en weerbaarheid horen daarbij. Kinderen kunnen heus wel die straat door maar ik zal toch wel degelijk met mijn dochter praten en zeggen dat ze toch echt geen contact moet hebben met deze man. Jij zegt dat je kinderen er niet mee moet belasten, maar weet je wat voor last misbruik voor een kind is? Dan maar liever even praten over de realiteit. Bovendien horen kinderen m.i. sowieso op de hoogte te zijn van dergelijke gevaren en te weten hoe ze situaties die gevaarlijk kunnen zijn te vermijden of situaties die niet goed aanvoelen te verlaten. Dat vind ik niet belasten of bang maken. Er zijn nou eenmaal gevaren in de wereld.
Laatst bijgewerkt door Mootje1980 op 23-02-14 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt