Facebook koopt WhatsApp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:13

Kentaro schreef:
Even gegoogled. Verschillende sites gaven dat het gratis was, op 1 kwam ik tegen dat je na een jaar gaat betalen.
Maar daar hoef je het niet voor te laten :D

Anders dan Facebook draait Whatsapp niet op advertenties. Het bedrijf is winstgevend doordat gebruikers betalen voor de app. Het eerste jaar is gratis, daarna kost de dienst afhankelijk van het besturingssysteem 0,79 of 0,99 euro per jaar.

Ja dat staat overal maar in de praktijk heb ik na drie jaar nog niets betaald. :+

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:14

Amaris schreef:
Kentaro schreef:
Even gegoogled. Verschillende sites gaven dat het gratis was, op 1 kwam ik tegen dat je na een jaar gaat betalen.

Anders dan Facebook draait Whatsapp niet op advertenties. Het bedrijf is winstgevend doordat gebruikers betalen voor de app. Het eerste jaar is gratis, daarna kost de dienst afhankelijk van het besturingssysteem 0,79 of 0,99 euro per jaar.

Ja dat staat overal maar in de praktijk heb ik na drie jaar nog niets betaald. :+

Ik ook niet :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:14

Ik kwam het ook meer niet tegen dan wel :D Ik kan er nog niet over meepraten, want heb het pas sinds een paar maanden :+

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:16

In de appstore hoef je alleen eenmalig 79 of 89 cent te betalen voor whatsapp. Nou als dat het enige is... Bij blackberry weet ik nog dat je er niet voor hoefde te betalen, maar na een jaar wel.

En kom op mensen, wat is 79 of 99 cent nou op jaarbasis.......

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:18

Heb ook nog nooit hoeven te betalen.

Ik heb geen FB en wil ook helemaal geen FB, dus mag hopen dat ze je nou op deze manier niet weer gaan verplichten toch een FB account te moeten maken :roll:
Want ze zullen uiteraard weer wel willen dat je alles aan elkaar koppelt.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:19

ik heb er helemaal niets voor hoeven betalen terwijl ik het 8 maanden geleden heb gedownload? :?
en ik hoop dus niet dat het gekoppeld word aan fb, moet je daar ook je mobiele nummer gaan toevoegen en al die meldingen enzo.. nee laat het maar zo blijven

Amalarab

Re: Facebook koopt WhatsApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:20

Neem Kakao Talk als alternatief! Werkt ook prima

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:22

MyHorseGirl schreef:
In de appstore hoef je alleen eenmalig 79 of 89 cent te betalen voor whatsapp. Nou als dat het enige is... Bij blackberry weet ik nog dat je er niet voor hoefde te betalen, maar na een jaar wel.

Oh, maar betalen is geen enkel probleem! Al kost een advervrije versie straks € 1,50 dat betaal ik grif.

Alleen is het zo apart dat overal staat 'het kost iets' terwijl in de praktijk gewoon blijkt dat het gratis is.

Maar nu ik er nog eens over nadenk...... volgens mij is het voor android gratis, maar moeten de apple mensen er wel voor betalen :)*

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:23

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:23

We gaan het meemaken.. Zolang er niet te veel veranderd vind ik het best :)

Ik heb Whatsapp overigens al een jaar of 4/5 (weliswaar op 3 verschillende telefoons) en nog geen cent betaald :+ Elke keer vlak voor de datum van afloop, wordt het weer verlengd :P

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:24

verwijder ik een week geleden mijn facebook omdat ik het zat was, krijg je dit! op het journaal zeiden ze dat whatsapp een aparte app blijft, naja eerst maar zien en dan geloven.

Ik heb whatsapp nu meer dan een jaar, en staat dat ik nu pas in 2015 hoef te betalen, valt wat mee dus.

Skessa_

Bij Apple moet je al betalen bij downloaden idd.
Bij Android moeten sommige na een jaar betalen, andere weer niet?
Ik heb Symbian, maar nog nooit hoeven te betalen dus.

ElsRoosje

Amaris schreef:
MyHorseGirl schreef:

Oh, maar betalen is geen enkel probleem! Al kost een advervrije versie straks € 1,50 dat betaal ik grif.

Alleen is het zo apart dat overal staat 'het kost iets' terwijl in de praktijk gewoon blijkt dat het gratis is.

Maar nu ik er nog eens over nadenk...... volgens mij is het voor android gratis, maar moeten de apple mensen er wel voor betalen :)*

maar ik gebruik ook apple en heb nog nooit iets hoeven te betalen..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:25

oh -O-

*weg theorie* :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:26

Jeej, weg onze privacy :+ Nog even en alle whatsapp gesprekken worden afgetapt en kun je berichtjes liken. Dan kap ik ermee.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:27

Amaris schreef:
oh -O-

*weg theorie* :')

haha oh ik zie nu wel net dat mijn gebruik verloopt op 2-06-14 :?

fourseasons

Ik heb op meerdere telefoons wa langer dan een jaar gehad en ik kreeg inderdaad ook zo'n waarschuwing dat ik moest gaan betalen maar is nog nooit daadwerkelijk gebeurt.

Als je FB op je mobiel hebt is je sms ook al niet meer privé volgens mij.

SAKKIA

Bij mij staat er bij betaal gegevens:
Gebruik: Levenslang

Ik ga er dus vanuit dat ik niet alsnog voor WA hoef gaan betalen. Kan ook nergens anders een einddatum oid vinden.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:28

naomi_1998 schreef:
Ik heb op meerdere telefoons wa langer dan een jaar gehad en ik kreeg inderdaad ook zo'n waarschuwing dat ik moest gaan betalen maar is nog nooit daadwerkelijk gebeurt.

Whut! Serieus?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:28

MyHorseGirl schreef:

Ook dat is zelfs niet meer. :)
Heb een maandje geleden volkomen gratis, met hulp van een Apple medewerker (want mama had nog een ander probleempje met haar Iphone) Whatsapp geinstalleerd op de telefoon van mn moeder.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:29

ElsRoosje & Amaris, in de appstore moet je 79 cent betalen als je de app wil downloaden? Verder niks meer. Als je dat niet hoefde te betalen, stond er waarschijnlijk al op je apple-ID dat het door iemand anders een keer gedownload is en dus al is betaald waardoor je het gratis op je eigen telefoon kan zetten.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:29

Kentaro schreef:

Dat dus. Vriendinnetje van mij ook al hakken in het zand, "als ik moet gaan betalen gooi ik het eraf!". Meestal verlengt ie automatisch, en ander kost het 99ct per jaar inderdaad. Dat kan ik nog net wel opbrengen denk ik :+

Ik maak me er niet zo druk om eigenlijk. Ze doen er maar mee wat ze willen, als het echt duur of raar wordt is er wel weer iemand die een nieuwe app ontwikkelt, komt best goed.. En die privacy, alles wat je uit is niet privé in mijn ogen. Zowel je email, telefoondingen als wat je in persoon zegt kan heus tegen je gebruikt worden. Maar ik gebruik Whatsapp niet voor serieuze zaken (wie wel eigenlijk?) dus lekker boeiend..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:30

ElsRoosje schreef:
naomi_1998 schreef:

Whut! Serieus?

Zoiets heb ik gelezen in een ander topic maar ik heb zelf geen facebook dus ik heb die melding niet gehad.

Iris82

ElsRoosje schreef:
naomi_1998 schreef:

Whut! Serieus?

Bij de laatste update van Facebook werd er aangegeven dat ze ook inzage mochten hebben in je sms-berichten. Als je op oké gedrukt hebt, heb je daarmee toestemming verleend.

MyHorseGirl

Iris82 schreef:
MyHorseGirl schreef:

Ook dat is zelfs niet meer. :)
Heb een maandje geleden volkomen gratis, met hulp van een Apple medewerker (want mama had nog een ander probleempje met haar Iphone) Whatsapp geinstalleerd op de telefoon van mn moeder.

Ja als Whatsapp al een keer gedownload is met een apple-ID, dan kan verder iedereen die inlogt met jouw gegevens Whatsapp verder gratis op z'n telefoon zetten. :j