Rusland heeft er weer een anti-holebi wet bij.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:27

Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 16-02-14 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:28

LadyMadonna schreef:
In dit lijstje komt alleen de vs en zuid Afrika naar buiten dat ze echtparen m/m en v/v accepteren, de rest allemaal echtparen v/v
http://img69.imageshack.us/img69/8105/c1yx.jpg

Lees het eens door voor de overige eisen...

Stemmingmakerij dus...

ik zie een ergonomische kruk/stoel :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:29

_Cowgirl schreef:
Ik heb ook niets tegen holebi's en ze lopen mij ook echt niet in de weg, maar ze trekken nu continu de aandacht en willen maar zielig gevonden worden.

'Ze' willen dat helemaal niet per se en ik denk bovendien dat de verontwaardiging niet alleen maar over homoseksualiteit gaat, maar eerst en vooral over mensenrechten en de houding van Rusland in het algemeen.
Poetin laat hiermee heel nadrukkelijk zien dat hij echt volkomen lak heeft aan diplomatieke praatjes - en daarmee wegkomt. Het is ook niet voor niets dat dit nota bene tijdens de OS wordt gedaan...

Als je dat dan reden vindt om de homoseksuelen weg te zetten als dat 'ze' continu de aandacht trekken, mis je denk ik het punt.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:30

LadyMadonna schreef:
In dit lijstje komt alleen de vs en zuid Afrika naar buiten dat ze echtparen m/m en v/v accepteren, de rest allemaal echtparen v/v
http://img69.imageshack.us/img69/8105/c1yx.jpg

En het gaat er ook niet om welke echtparen men accepteert.
Rusland gaat schijnbaar ook m/v koppels weigeren uit landen waar er wettelijke een homohuwelijk is toegestaan. Dat lijkt mij toch vrij uniek?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:30

vuurneon schreef:
ik zie een ergonomische kruk/stoel :')

Oeps ;) gefixt ;)

LadyMadonna

Re: Rusland heeft er weer een anti-holebi wet bij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:33

Overigens vind ik een wetsvoorstel hiervoor uit juni 2013, wat in oktober 2013 is terug getrokken :?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:33

Shadow0 schreef:
_Cowgirl schreef:
Ik heb ook niets tegen holebi's en ze lopen mij ook echt niet in de weg, maar ze trekken nu continu de aandacht en willen maar zielig gevonden worden.

'Ze' willen dat helemaal niet per se en ik denk bovendien dat de verontwaardiging niet alleen maar over homoseksualiteit gaat, maar eerst en vooral over mensenrechten en de houding van Rusland in het algemeen.
Poetin laat hiermee heel nadrukkelijk zien dat hij echt volkomen lak heeft aan diplomatieke praatjes - en daarmee wegkomt. Het is ook niet voor niets dat dit nota bene tijdens de OS wordt gedaan...

Als je dat dan reden vindt om de homoseksuelen weg te zetten als dat 'ze' continu de aandacht trekken, mis je denk ik het punt.

Ik heb toch niet gezegd dat ik het goedkeur dat Rusland holebi's zo behandeld? Verreweg van goed vind ik het, maar ik wil alleen zeggen dat Rusland niet het enigste land is waar dit gebeurt. ;)

Ik denk niet dat dit van de ene op de andere dag besloten is en ik denk ook niet dat dat met de OS te maken heeft ...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:34

Even een screenshot van een kaartje van wikipedia:

Afbeelding

Rusland is dus echt niet het enigste land dat het niet toestaat. En ik vind persoonlijk het bestraffen met de doodstraf schrikbarender.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 16-02-14 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:35

Als ik die lijst zie, word je als alleenstaande man ook uitgesloten bij heel veel landen...

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:40

ik ben het helemaal met Narita eens :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:45

_Cowgirl schreef:
Ik denk niet dat dit van de ene op de andere dag besloten is en ik denk ook niet dat dat met de OS te maken heeft ...

De wetgeving niet, maar het nieuws nu naar buiten brengen is natuurlijk wel puur uitdagerij. Een duidelijke lange neus naar het westen. Daar staat Mark Rutte dan met z'n "we gaan het echt ter sprake brengen."
Als je dat namelijk niet wilt en je maakt je druk om de goodwill van het westen, zorg je namelijk dat zoiets gebeurt op een ander moment. Iedereen die een beetje politieke spelletjes volgt weet dat zoiets niet alleen maar 'toevallig' zo uitkomt.

Hier overigens het persbericht: http://en.ria.ru/news/20140213/18749677 ... nions.html?

Verder reageerde ik op jouw uitspraken over dat 'ze' zielig gevonden willen worden.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:51

Shadow0 schreef:
_Cowgirl schreef:

De wetgeving niet, maar het nieuws nu naar buiten brengen is natuurlijk wel puur uitdagerij. Een duidelijke lange neus naar het westen. Daar staat Mark Rutte dan met z'n "we gaan het echt ter sprake brengen."
Als je dat namelijk niet wilt en je maakt je druk om de goodwill van het westen, zorg je namelijk dat zoiets gebeurt op een ander moment. Iedereen die een beetje politieke spelletjes volgt weet dat zoiets niet alleen maar 'toevallig' zo uitkomt.

Hier overigens het persbericht: http://en.ria.ru/news/20140213/18749677 ... nions.html?

Verder reageerde ik op jouw uitspraken over dat 'ze' zielig gevonden willen worden.

Het zal zeker niet volkomen toevallig zo uitkomen, maar ik denk dat als die wet gewoon rond is ze hem naar buiten laten komen. Maar goed, dat zullen wij niet via Bokt te weten komen verwacht ik.

Ik heb daar ook nog even op gereageerd, maar niet heel duidelijk. Ik heb gelukkig zelf niet te maken met discriminatie om wat voor 'n reden dan ook. Ik ben een hetero, blanke meid en zit op het VWO dus gelukkig geen discriminatie, maar ik heb wel Marokkaanse vrienden die werkelijk álles als discriminatie opvatten en zich daardoor ook heel erg ondergewaardeerd voelen. Vanuit die kennis neem ik aan dat (dus een aanname) dat dat bij holebi's ook wel (een beetje) het geval is.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:55

Shadow0 schreef:

Dit persbericht komt toch niet overeen met de openingspost van dit topic???
Want in de OP staat dat de wet ook effect heeft op heterokoppels uit landen met een legaal homohuwelijk.
Maar dat haal ik uit dat persbericht toch niet uit?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:15

_Cowgirl schreef:
Het zal zeker niet volkomen toevallig zo uitkomen, maar ik denk dat als die wet gewoon rond is ze hem naar buiten laten komen. Maar goed, dat zullen wij niet via Bokt te weten komen verwacht ik.

Dat komen we zeker niet via Bokt te weten, maar in het politieke spel zou niemand zo'n enorme blunder maken om zo'n wet op dit moment uit te laten komen als dat niet de bedoeling was. Je kunt veel tegen Rusland hebben, maar ze zijn niet achterlijk.

Luckystory: je hebt gelijk, dat staat er niet :oo De eerste zin lijkt dat te impliceren, maar in de rest van de tekst lijkt het alleen om bepaalde stellen te gaan. Alleen snap ik dan niet wat dit toevoegt aan de eerdere wet.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:34

_Cowgirl schreef:
Ik ben een hetero, blanke meid en zit op het VWO dus gelukkig geen discriminatie, maar ik heb wel Marokkaanse vrienden die werkelijk álles als discriminatie opvatten en zich daardoor ook heel erg ondergewaardeerd voelen. Vanuit die kennis neem ik aan dat (dus een aanname) dat dat bij holebi's ook wel (een beetje) het geval is.

Maar met aannames kom je rond deze onderwerpen nog steeds niet ver. Ik vind het krom dat holebi's en buitenlanders in 2014 nog steeds gediscrimineerd worden, en dat hetero blanke mensen dan ook nog vinden dat holebi's en buitenlanders zich zielig gedragen. Holebi's en buitenlanders worden vaak veel minder snel aangenomen en moeten 2x zo hard werken voor dezelfde baan.
Hoe zou jij het vinden, elke dag aangestaard worden en (gelukkig niet in Nederland, maar wel in andere landen) beperkt te worden in je rechten? Stel je eens voor hoe frustrerend dit is. Ik ben zelf geen holebi, ook geen buitenlander, ook een Nederlandse blanke hetero vrouw zoals jij, maar ik heb donkere vrienden en spreek ook vaak holebi's, en als ze dan vertellen wat ze recentelijk weer is overkomen schrik ik me rot.
Even een voorbeeldje, dan wel over donkere mensen maar om aan te tonen dat discriminatie nog steeds in grote mate bestaat: in een straat wonen Jay-Z, Mary J. Blige en Kevin Hart. Grote namen, verdienen tonnen met geld en zijn grensverleggend geweest, wereldwijd bekend, enz. Wie woont ernaast? Een blanke tandarts. Die man heeft niets grensverleggends gedaan, niet wereldwijd bekend.. Maar hij is een blanke man met een opleiding.

Dit is inderdaad een politiek spelletje, wat Rusland speelt, maar dat is het niet alleen. Het is een racistische wet, die mensen beperkt in het kunnen zijn wie ze zijn. Dan mag met zo zijn dat dit in meerdere landen is, en dat keur ik ook zeker niet goed, maar dat betekent niet dat we geen kritiek kunnen hebben op Rusland.
Het gaat hier niet alleen om een spelletje.. het gaat hier om mensen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 21:35

Narita, wauw, héél mooi gesproken :j

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:22

toen begin jaren 30 de joden in nederland aangaven dat het in duitsland niet goed ging, viel het volgens de gewone nederlander ook wel mee en moesten ze niet zeuren.....maar ja dat waren geen joden en zei liepen geen gevaar...toch??!!

de anti gay wet in rusland stelt de overheid daar instaat veel verder te gaan dan ze nu doen.
gezinnen met ouders van gelijk geslacht leven daar in angst of vluchten naar het westen, want lang zal het niet meer duren voor hun kinderen weggehaald worden en ze zelf in het gevang belanden.

wat er in rusland gebeurd gaat iedereen wat aan die de vrijheid lief heeft.
dit soort afkalving van mensenrechten begint altijd bij een zwake minder geliefde groep, zoals joden of gay's, maar uiteindelijk komt iedereen aan de beurt.
de reactie's die ik hier lees doen mijn nekharen overeind staan......wat zijn sommige mensen toch kortzichtig :r

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:38

Het verbaasd me inderdaad hoe mensen nog steeds tegen homo's aankijken. Op mijn werk bijvoorbeeld. Iedereen roept dat er niets mis is met homo zijn, maar toch maken ze opmerkingen waardoor ik zelf als man nooit zou toegeven dat ik homo was op de zaak. Voor een vrouw vinden ze het weer anders, want dat vinden ze mooi om te zien... Kortzichtig...

Maar dit ging over adoptie. Het verbaasd me sowieso altijd hoe streng de regels mbt adoptie zijn. Als je zelf vruchtbaar bent kan je met elke gek een kind verwekken, ook als je dat kind niets te bieden hebt. Als je al meerdere kinden hebt moeten afstaan aan jeugdzorg kan je nog steeds 'nieuwe' kinderen verwekken omdat je vruchtbaar blijft. Zag dat bij een (welliswaar) Candadese kennis. Had al twee kinderen af moeten staan aan jeugdzorg, en was nu zwanger van de derde. Ze zei letterlijk: "Zo lang ze mijn kinderen af blijven nemen, blijf ik kinderen krijgen. Ik heb recht op een kind!"
Toen heb ik het contact maar verbroken, want ik kreeg gewoon niet aan haar verstand gepeuterd dat ze haar kinderen nooit zou mogen houden als ze niet met zichzelf en haar relatie aan de slag ging.

Maar ik vind het heel extreem dat zo iemand gewoon door kan gaan en kinderen dit leed aan kan doen. En iemand die holebi moet hemel en aarde verzetten om een kind een betere toekomst te kunnen geven... Dat begrijp ik niet. Ik snap dat er een soort van controle oid moet zijn, zodat mensen geen kinderen 'verzamelen' om in te zetten voor andere doeleinden, maar waarom is er dan niet meer controle op mensen die zelf kinderen krijgen maar er niet goed voor kunnen zorgen?

Ik ben blij dat ik niet in Rusland oid woon. Ookal ben ik een blanke hetero. Wij hebben hier zoveel mazzel met onze vrijheid. Het steekt mij dan ook enorm dat sommige mensen nog steeds een afkeer hebben tegen holebi's. Waarom?! Ik snap het echt niet....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:16

Ik sluit me helemaal aan bij eilleen333, maar ik denk dat het alleen maar moeilijker gaat worden om een kind te adopteren...

Ik ben het wel een beetje met _Cowgirl eens, als mensen uit mijn klas frauderen en daardoor bonuspunten niet krijgen. (geheel terecht) dan is dat volgens hun discriminatie omdat ze turks zijn. Want "een blanke had die punten wel gehad." Echt je had haar moeten zien flippen tegen die docent.

Dan denk ik gewoon je bek houden met je "discriminatie". :+

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:58

Ik begrijp sowieso niets van discriminatie, ongeacht het "thema". Of je nou op mannen/ vrouwen valt, zwart, blank of voor mijn part pimpelpaars met gele stippen bent, goed kan leren of zwakbegaafd, gehandicapt of gezond bent, je bent een mens, en hebt wat mij betreft mensenrechten. Punt.

Echter, op veel plaatsen hebben ze andere normen en waarden. En wie zijn wij om onze normen en waarden, die zij mogelijk heel erg verwerpelijk vinden (net zoals wij hun normen en waarden verwerpelijk vinden), op te komen leggen omdat wij die nou eenmaal "goed" en "eerlijk" vinden? Ik denk dat homofoben serieus denken dat homofilie een ernstige ziekte is die de mensheid bedreigt, dat gelovigen ongeacht hun religie vinden dat hun geloof de enige ware weg is en daar de wereld van willen overtuigen, en iedereen al dan niet stiekem vind dat zijn/ haar eigen cultuur de allerbeste is en dat iedereen maar volgens die cultuur moet gaan leven.

Leef en laat leven, en geef op zijn minst het goede voorbeeld door de daar onderdrukte groep te ondersteunen waar mogelijk, maar niet onze normen en waarden aan de mensen daar op te willen leggen. Zij hebben hun eigen normen en waarden, ongeacht of wij ons daarin kunnen vinden. En daar hebben ze ook recht op! Ondanks dat ze bepaald niet overeen hoeven te komen met de onze.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:02

mick75 schreef:
Echter, op veel plaatsen hebben ze andere normen en waarden. En wie zijn wij om onze normen en waarden, die zij mogelijk heel erg verwerpelijk vinden (net zoals wij hun normen en waarden verwerpelijk vinden), op te komen leggen omdat wij die nou eenmaal "goed" en "eerlijk" vinden?

Ik vind de rechten van de mens wel een mooi uitgangspunt (die zijn namelijk niet uit onze cultuur voortgekomen maar uit overleg met alle landen.) En dan maken de Russische wetten en gedrag wel wat inbreuk op het in vrede en vrijheid kunnen leven en niet in elkaar geslagen worden bv.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:16

sonova schreef:
Ben het gezeur over homos onderhand wel een beetje zat, ik heb niks tegen homos, begrijp me niet verkeerd maar er wordt de laatste tijd wel erg veel over gediscussieerd, leven en laten leven en gewoon niet teveel ophef erover maken.

Lijkt mij niet voor zelfsprekend he, om gerust naar bijvoorbeeld Rusland op vakantie te gaan terwijl je homo bent. Daar moet je zorgen dat je niet half kapot geslagen word..
Ik vind dit ook echt een wet van niks.. Menig holebi koppel zou hun kind een super leven geven :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:32

knetterhard schreef:
sonova schreef:
Ben het gezeur over homos onderhand wel een beetje zat, ik heb niks tegen homos, begrijp me niet verkeerd maar er wordt de laatste tijd wel erg veel over gediscussieerd, leven en laten leven en gewoon niet teveel ophef erover maken.

Lijkt mij niet voor zelfsprekend he, om gerust naar bijvoorbeeld Rusland op vakantie te gaan terwijl je homo bent. Daar moet je zorgen dat je niet half kapot geslagen word..
Ik vind dit ook echt een wet van niks.. Menig holebi koppel zou hun kind een super leven geven :j

Niet alleen in Rusland...
Ik snap niet zo goed waarom Rusland de gebeten hond is zolang er landen zijn waar er de doodstraf op staat....
De hetze tegen Rusland is nu puur vanwege de OS.
Over 4 jaar een hetze tegen Korea dan maar?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:32

LadyMadonna schreef:
Overigens vind ik een wetsvoorstel hiervoor uit juni 2013, wat in oktober 2013 is terug getrokken :?

Hier iemand nog meer info over trouwens?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:37

LadyMadonna schreef:
Ik snap niet zo goed waarom Rusland de gebeten hond is zolang er landen zijn waar er de doodstraf op staat....

Oa omdat Rusland een behoorlijk invloedrijk land is, waar de situatie steeds slechter wordt. IK vind dat wel zorgelijk.

Maar inderdaad niet alleen maar om homoseksualiteit ofzo, maar om de hele situatie. We waren een tijdje redelijk op weg in het verminderen van oorlogen en strijd en het verbeteren van mensenrechtensituaties... en nu lijkt het erop dat we alle stomme dingen uit het verleden graag nog een keer willen doen. (En straks weer een koude oorlog ofzo?)