Pakkertje spelen mag niet meer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Pakkertje spelen mag niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:37

What else is new? Op de school waar mijn kinderen zitten is dit al jaren verboden, dat was zelfs al zo toen ik er nog werkte (en dat was voor ik kinderen kreeg). Dit omdat het vaak blessures opleverde.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:46

Nhmeisje schreef:
Ik sta zelf voor de klas en heb laatst een hele interessante studiedag gehad van Young Works en dat ging er juist over dat we jongens soms gewoon wat meer jongens moeten laten zijn en daar hoort stoeien e.d. nou eenmaal bij. Als er andere kinderen last van hebben of het er echt te hard aan toe gaat mag je wel ingrijpen natuurlijk, maar kinderen leren er toch ook juist van. En juist ook als ze wel een keer pijn krijgen leren ze weer dat ze het bij iemand anders dus beter ook niet kunnen doen!

Doen ze die jongens toch lekker op judo. Ik stoor me mateloos aan het gedrag van die jongens bij mn dochter in de klas. Het lijkt wel een apenrots. En daarbij, de meisjes in die klas vinden het ook niet leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:49

Ik vind het persoonlijk wel een beetje overdreven. In mijn basisschooltijd (ben nu 26) werd dit ook vol op gespeeld, en ja soms liep er iemand een geschaafde knie of een blauwe plek op, maar dat gebeurde met tikkertje net zoveel. Kan zijn dat ik op een heel brave school zat hoor, maar er was nooit iemand die te ver ging of een ander echt bewust pijn deed :n

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:50

Wij deden vroeger vaak "jongens en meisjes pakkertje" .
Daar bij moesten de jongens de meisjes pakken en andersom.
Dat vonden we hartstikke leuk en spannend natuurlijk ook!
Ik vind niet dat ze dat moeten verbieden.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:04

janderegelaa schreef:
Nhmeisje schreef:
Ik sta zelf voor de klas en heb laatst een hele interessante studiedag gehad van Young Works en dat ging er juist over dat we jongens soms gewoon wat meer jongens moeten laten zijn en daar hoort stoeien e.d. nou eenmaal bij. Als er andere kinderen last van hebben of het er echt te hard aan toe gaat mag je wel ingrijpen natuurlijk, maar kinderen leren er toch ook juist van. En juist ook als ze wel een keer pijn krijgen leren ze weer dat ze het bij iemand anders dus beter ook niet kunnen doen!

Doen ze die jongens toch lekker op judo. Ik stoor me mateloos aan het gedrag van die jongens bij mn dochter in de klas. Het lijkt wel een apenrots. En daarbij, de meisjes in die klas vinden het ook niet leuk.

Dan kan een oplossing zijn dat degene die het spelletje niet willen spelen, zoals de meisjes dit duidelijk aangeven, gaan de jongens dan toch door dat dáár een straf opstaat.
Bij ons op school staat geen straf op stoeien, maar wel op het feit dat als iemand "stop hou op" zegt en je luistert daar niet naar.
Als er 10 kinderen het spelletje wel willen spelen, waarom zou je dat dan verbieden? De andere 10 die niet mee willen doen, die hoeven dat toch niet perse? Daar heb je regels voor ipv alles maar verbieden.