kerngezonde giraffe door kop geschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:23

Die dierentuin heeft echt die giraffe niet opzettelijk ontleed 'voor de ogen van kinderen'. Het was open voor publiek, wat ik op zich goed vind, en er zijn ouders geweest die het nuttig leek om hun kinderen er naar te laten kijken. Ook een keuze waar ik heel goed in kan komen. Zo weten de kinderen tenminste waar vlees vandaan komen. Heel educatief.

Jammer dat er geen andere bestemming voor de giraffe mogelijk was, maar inderdaad, er worden zo veel dieren geslacht.

Bovendien is het niet bepaald iets vreemds dat dierentuindieren worden afgemaakt. Vooral mannetjes. De meeste dierentuingroepen hebben maar één mannetje dat de baas is, en misschien nog een jong mannetje. Maar zodra dat jonge mannetje de oude uit begint te dagen moet er eentje weg. Anders krijg je een bloedbad voor de ogen van het publiek. De meeste mannetjes kunnen niet terecht in andere dierentuinen, want die hebben hun eigen mannetjes al, dus wat denk je dat er met er met die dieren gebeurt?
Neem bijvoorbeeld de Stellerzeeleeuwen in het Dolfinarium. Eén volwassen mannetje op een stuk of 10 vrouwtjes. Die worden echt niet in die verhouding geboren hoor... En die dieren zijn nog veel bijzonderder dan giraffes, en nog op het randje van bedreigd ook.

Billy

Re: kerngezonde giraffe door kop geschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:25

Nu krijg je vast een OW, half bokt van zn roze wolk, want die dachten dat alle beestjes gezellig in goede gezondheid 25 jaar oud werden bij hun familie :D :D :D

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:27

Aagggh ik vind dit echt wel sneu zeg, wat een mooie beestjes zijn het.. En ze kijken super schattig uit hun ogen. <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:28

Ik hoorde het bericht eerder al en werd nogal onpasselijk van de beelden op tv, even fijn inzoomen op de kapot geschoten kop. :r zonder waarschuwing vooraf. Dat het gebeurt is op zich wel vreemd. Als er zoveel geboden wordt en het dier op een plek kan gaan lopen waar hij zich niet zou gaan voortplanten en dat weigeren omdat het niet goed genoeg is. Zelfs een goede dierentuin uit engeland werd niet goed genoeg bevonden.

Wat ik schokkender vond dan de ontleding is het blije hoofd van de dierenarts die uitgebreid gaat uitleggen hoe hij het dier heeft gedood met gebaren erbij. Alsof het een leuk toneelstukje is ipv het doden van een dier. Dat hij daarna aan de leeuwen is gevoerd kan ik niet mee zitten, dat is een nuttig doel.

Amaris

Poehpoeh wat lekker populair geschreven door die journalist. 'neergeknalt' alsjeblieft zeg.

over stemmingmakerij gesproken :r

Anoniem

Gowlan schreef:
Aagggh ik vind dit echt triest, wat een mooie beestjes zijn het.. En ze kijken super schattig uit hun ogen. <3
Alleen triest dat mensen ze zomaar af kunnen maken en er niet voor kiezen om het dan een ander huis te geven.. pff vraag me dan af wat er misschien wel mis is in je denkwijze

Kalfjes en lammetjes kijken ook echt heel schattig uit hun ogen, kuikentjes ook, en die maken ook hele schattige geluidjes <3

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:29

Gowlan schreef:
Aagggh ik vind dit echt wel sneu zeg, wat een mooie beestjes zijn het.. En ze kijken super schattig uit hun ogen. <3

Ja dat doen koeien en kalfjes ook :+

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:30

Gowlan schreef:

Sorry, maar nu ben ik pas echt geschokt...ik dacht dat hier een 12 jarige sprak.......

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:31

Ik kan me echt best wel ergeren aan mensen die dit sielug vinden en dan vanavond weer een biefstuk eten ...... Waar denken ze dat die vandaan komt?
Laatst bijgewerkt door xSogno op 10-02-14 10:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:32

Heus niet van een schattugh kalfje. :n

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:33

Nee, nooit gehoord van biefstukbomen? :D

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:34

Zo'n prachtig dier !
Wat absurd om dit te doen, die dierentuin is zijn naam niet waardig... ;(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:36

Ik denk dat het vooral heel raar is omdat het hier niet gaat om een kalf of kip waar geen mens interesse in heeft ( :(:) ) maar om een bijzonder dier dat blijkbaar verschillende nieuwe huisjes aangeboden kreeg en nog voor een goed bedrag ook.

Dan vraag je je toch af waarom zo'n dier dood zou moeten onder het motto van "we hebben geen ruimte / hij is niet goed genoeg om mee te fokken"...terwijl anderen wel graag het dier alle ruimte willen geven en het blijkbaar niet boeit dat het geen topper is.

Maak dat dier dan onschadelijk voor de voortplanting als je echt niet wilt dat hij zijn genen doorgeeft, en gun hem een leven bij een ander.

Mits men wel een geschikte plek biedt natuurlijk :j Geen idee of het daar aan gelegen heeft?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:38

Cer schreef:
Misschien hadden ze m levend bij de leeuwen moeten laten lopen, dan had het natuurlijker geweest :j

Ik zie niet echt het verschil tussen een giraffe en een kalf.. er worden wel meer dieren doodgeschoten, en deze giraffe heeft wellicht nog een leuke 18 maanden gehad?

_/-\o_

Ik zie het probleem echt niet

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:40

Ik vind dat meer dierentuinen zo met hun overschot/onbuikbare/niet geschikte dieren om zouden gaan. Het dier voldoet niet aan............ (vul zelf maar in) hop, schot door de kop en voeren aan de vleeseters.

Zo zou de natuur het ook doen als wij mensen niet in de weg zouden staan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:40

Esmeej333 schreef:
Ik kan me echt best wel ergeren aan mensen die dit sielug vinden en dan vanavond weer een biefstuk eten ...... Waar denken ze dat die vandaan komt?

Echt hé, bokt op zijn schijnheiligst. :+
Allemaal vegetariër, behalve tijdens het eten.

Ik vind het voor het beestje sneu, maar ik denk dat dit niet zonder reden gedaan is, je kan moeilijk dat beest apart zetten in een klein hokje omdat er al een mannetje is oid.

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:41

Daar ga je toch niet met je jonge kind bij staan kijken??
Lijkt me echt niet verstandig.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:42

Ceriadwen schreef:
Ik vind dat meer dierentuinen zo met hun overschot/onbuikbare/niet geschikte dieren om zouden gaan. Het dier voldoet niet aan............ (vul zelf maar in) hop, schot door de kop en voeren aan de vleeseters.

Dat doen ze. Allemaal. :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:43

Ceriadwen schreef:
Zo zou de natuur het ook doen als wij mensen niet in de weg zouden staan.

Nou dat weet ik niet hoor..
in de natuur worden prooidieren eerst afgezonderd, zodat ze alvast flink zenuwachtig kunnen worden over hun lot, dan worden ze wellicht net zo lang achterna gezeten tot ze van ellende en ademnood in elkaar storten waarna met een beetje geluk eerst hun nek gebroken wordt (want niet altijd in 1x goed lukt) en met een beetje pech ze levend aangevreten worden...
Ja, de natuur is prachtig :j en een kogel door de kop is wel sneu :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:44

Maar met dat geld hadden ze ook heel veel koeien kippen of varkens kunnen 'redden' maar die zijn niet 'bijzonder' genoeg..
Leeuwen eten vlees, waarom mogen die geen giraffe eten maar wel rund of ander vlees? Terwijl giraffe toch een stukje dichter bij de natuurlijke voeding staat.
Giraffes te veel, hij mag niet verplaatst worden (volgens de regels?) leeuwen moeten eten, dus giraffe is voor de leeuwen, zo vreemd is dat niet.. De ophef is alleen omdat dit toevallig een giraffe is en geen koe, kip of varken, dan had je er niemand over gehoord.. Of wel omdat het nu zichtbaar is dat een dier dood moet voor het vlees en het geen oude beestjes met gebreken zijn die opgegeten worden (ook door de mens)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:46

Ieder voorjaar moeten de Dierentuinen/kinderboererijen bezoekers trekken met jonge dieren.....
Waar denken dat al die jonge dieren blijven?
Natuurlijk is het even slikken wat er met de giraffe is gebeurd.
Maar het is wel realiteit.
Net als al die lieve gezonde kalfjes die naar het slachthuis gaan....

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:48

Billy schreef:
Gowlan schreef:

Sorry, maar nu ben ik pas echt geschokt...ik dacht dat hier een 12 jarige sprak.......

Dan mag ik het nog wel sneu vinden voor het Girafje. :) Jeetje sorry hoor.
Heb gewoon geen zin om nog te zeggen wat ik er verder van vind, de meningen zijn toch wel verdeeld. :')

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:50

Voor hetzelfde geld is er over een aantal jaar een 'tekort' aan Giraffen en staan ze op een lijst van bedreigde diersoorten, goed bezig zeg ik dan :')

Nou ik vind het zielig... Beest kon gerust ergens anders heen en waarom in godsnaam voor de ogen van andere mensen en kinderen laten zien?

En er staat nergens specifiek dat hij niet verplaatst mocht worden.

Maar goed ik heb dierenzorg gedaan en hecht zoiezo al veel belang aan dit soort dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:52

_Alarm_wlkp schreef:
Voor hetzelfde geld is er over een aantal jaar een 'tekort' aan Giraffen en staan ze op een lijst van bedreigde diersoorten, goed bezig zeg ik dan :')

Nou ik vind het zielig... Beest kon gerust ergens anders heen en waarom in godsnaam voor de ogen van andere mensen en kinderen laten zien?

En er staat nergens specifiek dat hij niet verplaatst mocht worden.

Maar goed ik heb dierenzorg gedaan en hecht zoiezo al veel belang aan dit soort dieren.

Alleen aan 'dit soort' dieren? Ook ik heb een diploma Dierverzorging maar voor mij maakt het niet uit wat voor dier het is, een giraffe is voor mij niet meer waard een konijn, ja ze zijn mooi en je ziet ze minder vaak dan een konijn maar ook een giraffe is een prooidier en voor mij maakt het dan ook geen verschil of er een konijn of een giraffe geslacht word.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:55

Met dit soort dieren bedoel ik de niet-gedomesticeerde dieren ;)
Ik zeg niet dat het niet vaker gebeurd, maar waarom moet het nu ineens de media bereiken?!