Waar trekt facebook een grens?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 14:09

Nee, maar de beheerders van facebook zijn degene die de macht hebben zulk soort afbeeldingen te verwijderen...en de mensen die het melden zijn degene waarvan ze het moeten hebben zulk spul tegen te komen en dan te verwijderen.
Mijn vraag hierin is dan ook niet wat er exact is gebeurd met de honden, maar waar facebook de grens trekt. De andere dierenmishandeling plaatjes mogen ook gewoon blijven bestaan? Vanaf welk punt word het te erg?
Is het inderdaad wanneer een homostel in de achtergrond staat te zoenen? Waar is die grens?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:10

Sabini

Re: Waar trekt facebook een grens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:11

'Gelukkig' kunnen die mannen zo wel gemakkelijk opgepakt worden.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 14:12

FriesWytske schreef:
Moet je even de Hoaxwijzer informeren. Zitten ook op facebook. De meeste foto's zijn nl. al heel oud en komen regelmatig terug.

https://www.facebook.com/Hoaxmelding?fref=ts

Thanks, dat ga ik even doen ;)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:12

Ik dacht dat het wel mee zal vallen en heb op de link geklikt (achteraf gezien erg dom, maargoed)
Ik snap echt niet hoe dat zomaar kan bestaan!
Ze lijken er ook nog trots op, gatver!

RIP..

Ik zal echt uit mijn vel springen als ik die gastjes tegen kwam..
Hoe dúrven ze?
Echt..

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:13

Maar de mensen krijgen wel weer hun zin, want iedereen opent die foto's of filmpjes wel. Nu ook het is te erg voor worden dat die foto's er zijn maar ze zijn nu ook op bokt verspreid.

Ik snap dat het heel erg is dat die foto's worden verspreid maar denk is wat je nu zelf hebt gedaan, jij bent nu ook iemand die meerdere mensen laat kennis maken met die foto!

Het beste is het gewoon te negeren of een actie starten, maar stop met verspreiden van die foto's!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:14

Misschien maakt het ze niet zoveel uit, blijkbaar vinden mensen het leuk/belangrijk om dit te delen, misschien denken ze wel lekker laten gaan, het is bovendien een vrije wereld. Dat kan ik me prima indenken, ik zie het probleem zelf namelijk ook niet. Als je het niet wilt zien dan kun je daar zelf wat aan doen, kunnen de mensen die het wel willen zien het blijven zien, iedereen happy.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:16

Sabini schreef:

Zoals eerder gezegd zijn deze mannen in 2011 al opgepakt en gestraft.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:22

Maar dat is dus het vervelende met dat hele deel gedoe..... Mensen kijken niet verder dan hun neus lang is. Dit is al oud nieuws, zelfde met vermiste kinderen, soms zie ik berichten van 3 maanden terug of langer terwijl die kinderen al weer thuis zijn.....

De mens heeft het zelf allemaal in de hand!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:00

arabcarla schreef:
Maar dat is dus het vervelende met dat hele deel gedoe..... Mensen kijken niet verder dan hun neus lang is. Dit is al oud nieuws, zelfde met vermiste kinderen, soms zie ik berichten van 3 maanden terug of langer terwijl die kinderen al weer thuis zijn.....

ik betwijfel of het niet vaak andersom is....dat FB de mens in de hand heeft :7

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:06

Ik zag een filmpje waarbij een vrouw de baby an haar been rond zwaaide en aan haar armen. Baby huilen en krijsen, maar bleef maar mee gezwaaid worden en armen maakte bewegingen die een volwassen niet hoort te kunnen maken. Werd ook niet verwijderd, was geen sprake van mensenleed oid. 8)7 Echt te achterlijk.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:07

geerke schreef:
arabcarla schreef:

ik betwijfel of het niet vaak andersom is....dat FB de mens in de hand heeft :7

Dat is ook nog een goede, maar mensen lezen gewoon niet... en dat vind ik gewoon jammer.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:10

facebook legt de grens bij naakt. Elke vorm van bloot, al is het niet ordinair ofzo, mag niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:10

Bah wat een vreselijke foto, deze heb ik dan weer niet eerder zien langskomen. :n Gisteren zag ik wel een foto van een kind dat 'te koop' was gezet door haar moeder hier in NL. Was als grapje bedoel van die moeder maar gaat heel FB rond en waarschijnlijk dus ook weer richting het buitenland. :n

Van mij mochten ze die hele delen knop er vanaf halen. :j Die mensen wat zo'n dingen ook herhaaldelijk delen gooi ik zonder pardon van mijn FB af.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:42

Sabini schreef:

En dat is ook meteen het gevaar. Die openbare heksenjachten vind ik vreselijk, er kunnen namelijk ook heel gemakkelijk onschuldige personen mee in de problemen gebracht worden. Iedereen kan een foto van jou op FB zetten met een tekstje erbij wat voor verschrikkelijks je wel niet gedaan zou hebben en of men je kan opknopen aan de hoogste boom. En vooral delen met z'n allen!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:46

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:49

Daders zijn een paar jaar geleden al opgepakt en mensen blijven die foto maar delen.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:51

Nergens trekken zijn een grens, want waarnee je iets meld word er ook helemaal niks aan gedaan :roll:
Steeds minder check ik de facebook tijdlijn, omdat er allemaal dierenleed tussen komt..
Ook over kuikentjes.. kreeg het bericht doorgestuurt.. heb het niet aangeklinkt maar bleek niet veel goeds te zijn :n

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 15:54

Ook jonge kittens die in een meer werden gesmeten, kindermishandeling alles zie je voor bij komen echt niet normaal meer.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:01

Fiffill schreef:
Sabini schreef:

En dat is ook meteen het gevaar. Die openbare heksenjachten vind ik vreselijk, er kunnen namelijk ook heel gemakkelijk onschuldige personen mee in de problemen gebracht worden. Iedereen kan een foto van jou op FB zetten met een tekstje erbij wat voor verschrikkelijks je wel niet gedaan zou hebben en of men je kan opknopen aan de hoogste boom. En vooral delen met z'n allen!

Dat is zelfs al een aantal keren gebeurd.

Vorig jaar was er zo'n hele ophef rond die "ponypletters", van die meiden in nogal dubieuze kostumen die op kleine shets lagen te bonken en te schoppen. Een van de grote facebooklichten vond dat het gezicht van het meisje toch echt wel verdacht veel leek op de profielfoto van een andere facebookgebruiker. Terwijl ze er helemaal niet op leek(ze had enkel hetzelfde kapsel) en er ook in de verste verte niets mee te maken had. Maar de heksenjacht was begonnen en meisje werd overspoeld met doodsbedreigingen dat ze zelfs moest onderduiken.

En nog niet zo lang geleden zette hier in België iemand een filmpje online van een echt zwaar asociale bmw-rijder die levensgevaarlijke dingen deed op de snelweg. Nummerplaat was herkenbaar, de heksenjacht begon en een of andere snuggere gebruiker vond een foto terug van dezelfde bmw geparkeerd voor een juwelierszaak(op een gewone openbare parkeerplaats in de stad). Uiteraard wist facebook meteen dat de juwelier de schuldige was of op zijn minst zijn zoon. Dat hij helemaal geen bmw heeft en zijn zoon drie jaar oud is maakte niet uit: hij kreeg een storm van doodsbedreigingen voor hem en zijn familie over zich heen en zijn etalage werd zelfs met eieren bekogeld.

Dus ik snap heel goed de bezwaren tegen zulke openlijke heksenjachten. De mens kan er blijkbaar zijn gezond verstand niet bijhouden en het mond veel te vaak helemaal verkeerd uit.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:06

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:55

Machie schreef:
facebook legt de grens bij naakt. Elke vorm van bloot, al is het niet ordinair ofzo, mag niet.

bloot als in chemokapsel mag ook niet.
Mijn oude profielfoto is een poosje geleden verwijderd door FB, ben er overigens niet van op de hoogte gebracht.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:57

Dat is hetzelfde als met dat filmpje waar een ze een ezeltje van een rots schoppen. Dat mag allemaal schijnbaar.

Vind het heel raar dat facebook hier geen duidelijke grens trekt. Blij dat dat niet aan mijn botte verstand ligt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:17

FriesWytske schreef:
Dat kun je dus allemaal op de volgende facebooksite melden. En dan gaan zij het uitzoeken en er werk van maken bij facebook.

https://www.facebook.com/Hoaxmelding?fref=ts

Handige site, heb me meteen aangemeld, er staan er al een aantal tussen die ik wel eens op mijn tijdlijn heb zien passeren :j .
En ik lees binnen vijf minuten alweer met verbazing (om misschien niet) dat sommige bij bepaalde hoaxen roepen "dat dit echt geen hoax is maar echt gebeurd want het heeft op officiële nieuwskanalen gestaan". Wat mij dan weer bij mijn algemene conclusie brengt van de gemiddelde facebookgebruiker en iq enzo }:0 :+ .

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:20

HorseTopShop schreef:
Heb een heel gaaf Duits hoofdstel uit WW2. Had mooie foto's gemaakt en op Facebook geplaatst. Werden verwijderd ivm nazi-gedoe.

En dat dieren verminkt, mishandeld, etc worden mag wel. Hoe krom is het?

Laatst kwam er een foto op Facebook voorbij waarbij een man een hond beethad bij zijn keel en tegen een muur aan hield. De man stond met gebalde vuist om de hond te slaan. Afbeelding twee is dezelfde hond. Levend begraven met alleen het hoofd wat boven de grond uit steekt.
Ik werd er werkelijk misselijk van. Heb er ook slecht van geslapen.

Ik begrijp dit echt niet. Waarom? Waarom zou je zoiets plaatsen? Waarom zou je zoiets delen?
Waarom mag dat wel en een stukje geschiedenis niet?

;( Wat verdrietig... Ik word er ook naar van.