Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FriesWytske schreef:Moet je even de Hoaxwijzer informeren. Zitten ook op facebook. De meeste foto's zijn nl. al heel oud en komen regelmatig terug.
https://www.facebook.com/Hoaxmelding?fref=ts
arabcarla schreef:Maar dat is dus het vervelende met dat hele deel gedoe..... Mensen kijken niet verder dan hun neus lang is. Dit is al oud nieuws, zelfde met vermiste kinderen, soms zie ik berichten van 3 maanden terug of langer terwijl die kinderen al weer thuis zijn.....
De mens heeft het zelf allemaal in de hand!
geerke schreef:arabcarla schreef:Maar dat is dus het vervelende met dat hele deel gedoe..... Mensen kijken niet verder dan hun neus lang is. Dit is al oud nieuws, zelfde met vermiste kinderen, soms zie ik berichten van 3 maanden terug of langer terwijl die kinderen al weer thuis zijn.....
De mens heeft het zelf allemaal in de hand!
ik betwijfel of het niet vaak andersom is....dat FB de mens in de hand heeft
Sabini schreef:'Gelukkig' kunnen die mannen zo wel gemakkelijk opgepakt worden.
Fiffill schreef:Sabini schreef:'Gelukkig' kunnen die mannen zo wel gemakkelijk opgepakt worden.
En dat is ook meteen het gevaar. Die openbare heksenjachten vind ik vreselijk, er kunnen namelijk ook heel gemakkelijk onschuldige personen mee in de problemen gebracht worden. Iedereen kan een foto van jou op FB zetten met een tekstje erbij wat voor verschrikkelijks je wel niet gedaan zou hebben en of men je kan opknopen aan de hoogste boom. En vooral delen met z'n allen!
FriesWytske schreef:Dat kun je dus allemaal op de volgende facebooksite melden. En dan gaan zij het uitzoeken en er werk van maken bij facebook.
https://www.facebook.com/Hoaxmelding?fref=ts
HorseTopShop schreef:Heb een heel gaaf Duits hoofdstel uit WW2. Had mooie foto's gemaakt en op Facebook geplaatst. Werden verwijderd ivm nazi-gedoe.
En dat dieren verminkt, mishandeld, etc worden mag wel. Hoe krom is het?
Laatst kwam er een foto op Facebook voorbij waarbij een man een hond beethad bij zijn keel en tegen een muur aan hield. De man stond met gebalde vuist om de hond te slaan. Afbeelding twee is dezelfde hond. Levend begraven met alleen het hoofd wat boven de grond uit steekt.
Ik werd er werkelijk misselijk van. Heb er ook slecht van geslapen.
Ik begrijp dit echt niet. Waarom? Waarom zou je zoiets plaatsen? Waarom zou je zoiets delen?
Waarom mag dat wel en een stukje geschiedenis niet?