Dolfijnen Taiji worden attractie in Sotsji

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Dolfijnen Taiji worden attractie in Sotsji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:48

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:56

de mensen komen daar toch voor de spelen... die hebben die dolfijnen enz ook niet nodig.

en dan nog wilde ook :(

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:26

.
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:28

Ik vind heel sotsji niet fijn, weet niet goed waarom.
Maar, zolang ze echt goed met de dieren omgaan zie ik er niet zo`n probleem in.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:57

Ziekelijk gewoon...

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:59

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:06

nathalie_v schreef:
Dat stuk over Denemarken klopt niet.
Ik heb er een periode gezeten voor stage en dit nog nooit gezien op het nieuws of gehoord van collega's.

Ook deze week nog eens nagevraagd of dit inderdaad waar is, vroeger was dit inderdaad het geval. Maar vandaag de dag gebeurt dit echt niet meer.

Mijn ervaring is juist dat de Deenen heel respectvol met dieren omgaan, daar kunnen de meeste Hollanders nog eens wat van leren ;-)

Gaat het niet over de dolfijnenslachting op farao eilanden dat is een apart stukje Denemarken. En klopt helaas wel, er was onlangs een hele serie over op discovery.
Echt heel wreed en triest. Plus dat de mensen een kwikvergifteging krijgen van het eten van het vlees na zo een slachting. Wat waarschijnlijk ook het gedrag die ze vertoonde tijdens de docu verklaart....

Elspelsz88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:08

:( buikpijn als ik er naar kijk... arme arme dieren!

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:14

daar sta ik zeker achter, ze moeten stommen met het vangen van wilde dieren!! :j

maar niet dmv foutieve informatie de wereld in helpen, wat betreft attracties voor Sotsji...
dit is niet eens mogelijk voor de training van een wild dier in zo'n korte tijd,
en een atleet die tussen die dolfijnen door heen zwom? hell no, zeker niet deze wilde dolfijnen!

Wil je echt zo'n wildvang van dieren stoppen? dan moet je dat eerlijk en oprecht doen en niet dmv van fabeltjes :j
(tuurlijk moeten de landen die dit doen gestopt worden, ik kan hier enorm boos om worden hoor! en ik ben zwaar tegen het houden van zeedieren zoals dolfijnen, ze lijden hier onder,
maar om deze dolfijnen nou direct aan sotsji te linken is pure overdreven onzin om meer publiciteit te krijgen.. en daar kan ik echt niet tegen.. lieg niet, want met leugens ben je deze dieren niet dichter bij een goed leven hoor..... Het gebeurd in het land, maar niet in Sotsji... er is geen (wilde) dolfijn voor de olympische spelen...ja, dit gebeurd in rusland.. maar niet daar, dus kap met deze domme publiciteit en de olympische spelen te gebruiken om te wijzen op hun fouten, dat had je ver ver voordat ze aangewezen tot het regelen van de olympische spelen moeten doen. Toen had er moeten worden gezegd "rusland je bent niet welkom als je deze punten niet veranderd' en dan nu niet achteraf heel zwak alles op sotsji en de spelen afwijzen, heel heel veel dingen staan daar totaal los van. Rusland is een land dat zich voor enorm veel moet schamen, maar daar waar het zich voor moet schamen staat extreem los van de olympische spelen, dus handel aub correct :j ...)

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:51

Furrow schreef:
nathalie_v schreef:
Dat stuk over Denemarken klopt niet.
Ik heb er een periode gezeten voor stage en dit nog nooit gezien op het nieuws of gehoord van collega's.

Ook deze week nog eens nagevraagd of dit inderdaad waar is, vroeger was dit inderdaad het geval. Maar vandaag de dag gebeurt dit echt niet meer.

Mijn ervaring is juist dat de Deenen heel respectvol met dieren omgaan, daar kunnen de meeste Hollanders nog eens wat van leren ;-)

Gaat het niet over de dolfijnenslachting op farao eilanden dat is een apart stukje Denemarken. En klopt helaas wel, er was onlangs een hele serie over op discovery.
Echt heel wreed en triest. Plus dat de mensen een kwikvergifteging krijgen van het eten van het vlees na zo een slachting. Wat waarschijnlijk ook het gedrag die ze vertoonde tijdens de docu verklaart....

Deze staat ook op de "Hoaxwijzer" :

https://sites.google.com/site/dehoaxwij ... oorjongens

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:02

Lijkt me vreemd dat discovery channel een hoax zou uitzenden.
Met beelden en interviews van mensen zelf? En de gebeurtenissen zelf?
De documentaire ging wel niet over een overgangsritueel, ze zien het als voeding en traditie.
Maar goed, ik ga daar niet heen in het seizoen om te kijken of het echt is.

Staat japanners en walvissenjacht ook op de lijst :D