Inbraken tijdens uitvaart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 01:45

VivaLaVida schreef:
annastasia schreef:
Het moet niet nog gekker worden, wat zijn we met elkaar toch een ascociaal volk geworden

Meestal is het ook geen eigen volk wat inbreekt

Wat is eigen volk?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:10

bij mij is eigen volk: vrienden, familie, kennissen.

Maar in die opmerking wordt duidelijk buitenlanders bedoelt, wat nog eens onzin is ook nog. Meeste inbraken worden gewoon door Nederlanders gedaan.

En zoals ik en anderen al hebben gezegd; is van alle tijden dit. Dankzij oa facebook en twitter is het voor inbrekers wel een stuk makkelijker gemaakt, maar daar zorgen desbetreffende posters zelf voor.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:18

Toen mijn oma was overleden, dit heeft ook in de krant toen gestaan.
Hebben ze ook willen inbreken, maar de buren zagen het toevallig en kwamen in actie. Het was nog dezelfde dag van overlijden. Hoe triest.

Kinke

Re: Inbraken tijdens uitvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:22

hetzelfde geldt voor bruiloften. Wij hebben iemand geregeld die bij ons in huis was.

pascal8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:15

Het wordt dieven dan ook erg gemakkelijk gemaakt door de overlijdensadvertenties waarin de NAW gegevens vermeld staan.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:20

pascal8 schreef:
Het wordt dieven dan ook erg gemakkelijk gemaakt door de overlijdensadvertenties waarin de NAW gegevens vermeld staan.

Al staat de deur wagenwijd open, andere horen gewoon het fatsoen te hebben van een ander zijn spullen af te blijven.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:34

little_king schreef:
pascal8 schreef:

Al staat de deur wagenwijd open, andere horen gewoon het fatsoen te hebben van een ander zijn spullen af te blijven.

dachten mensen tegenwoordig maar eens na, helaas kunnen de meeste mensen dit niet.

schandalig en te gek voor woorden.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 08:43

Te afschuwelijk voor woorden. Een inbraak zit je zoiezo natuurlijk nooit op te wachten, maar het moment als je net een dierbare bent verloren :n .
Wij thuis hebben vorige week nog een uitvaart gehad , maar knappe inbrekers die ons huis indurven te komen we hebben namelijk 2 gigantische honden die echt wel enorm afschrikken.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 08:49

Eigen volk zijn alle mensen met een Nederlands paspoort :)).
Ik vraag me af wat voor personen er dan worden bedoeld? Jammer die kortzichtige uitspraken soms.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 08:51

Dit is inderdaad een oude methode. Evenals de inbraken als mensen op bijvoorbeeld Facebook zetten dat ze dan en dan op vakantie gaan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:04

Hier ook bekend inderdaad, maar het is toch te verschrikkelijk voor woorden, als je in zo'n moeilijke tijd van alles aan het regelen bent, je er nog aan moet denken een ander adres op te geven want anders...... :(

En soms zijn de verhalen zelfs nog sterker... Hier op het dorp werd vorig jaar een man afgevoerd met de ambulance vanwege hartklachten. Hij heeft een alarmsysteem op zijn huis, maar daar werd op dat moment uiteraard even niet aan gedacht dat in te schakelen. Toen zijn zus daar 's avonds in huis kwam, was er dus ook ingebroken.... :x je zou dan toch bijna zeggen dat er iemand op de loer heeft gelegen?!?!?

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:09

Daarom hebben wij het postbus nummer van mijn oom&tante in de advertentie gezet. Wij wilden geen huisadressen in de advertentie om inderdaad inbraken te voorkomen...

Nu heeft natuurlijk niet iedereen zomaar even een postbus nummer dus dan lijkt het me idd verstandig om iemand op je huis te laten passen.

Iedereen zegt wel dat het vreselijk asociaal is om in te breken wanneer iemand naar een uitvaart is, en daar ben ik het mee eens. Maar het is toch sowieso asociaal om bij iemand in te breken? Wat diegene ook aan het doen is.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 09:09

idd niets nieuws, in mijn jeugd was dat ook al zo hoor.
Ergens ook heel "logisch" vind ik, als je inbreker bent, dan speel je meer op safe op zulke adressen dan op willekeurige adressen.
Nee ik wil het niet promoten, maar als je het van de kant van de inbreker bekijkt....veel mensen die inbreken zijn verslaafd en hiermee "afhankelijk" van de buit die ze ophalen.

en, nee, ik keur het gedrag niet goed!!!