De kosten moeten omlaag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:56

Oh wat een goed idee :+
Fijn als ik na een dag werken gewoon naar huis wil, ik vind zulke acties zo belachelijk onzinnig. Als je écht iets wilt bereiken in dit land moet je gewoon eens een dag staken met zijn allen. En dan ook echt met alle werkenden (met beroepen als zorg etc is dat natuurlijk anders), moet je eens zien hoe snel er geluisterd wordt. Maarja, we zijn een braaf volkje he...

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:57

Die auto is anders wel een erg goede melkkoe.
Ik rij zelf bijna niets.privé maar wel veel om te werken. En dat wordt zo ongeveer afgestraft.

En actie. Graag!
Of het uithaalt, nee want de minister en andere top lui hebben loon genoeg. Die merken niets van een eigen risico plus hoge zorg premie, dure huren of wat ook.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:58

secricible schreef:
Kuggur schreef:
Achterlijke actie, vooral ironisch met je auto te protesteren hoe arm je het wel niet hebt...
Om nog maar te zwijgen van je onsmakelijke opmerking over "buitenlanders" TS.

Ik mis die onsmakelijke opmerking.. Het is gewoon een feit dat buitenlandse srbeiders in ons land voor 65e in de maand een zorgverzekering krijgen en eigen risico vervolgens weggescholden wordt..

En heb je ook gehoord waarom?
Omdat deze (hele!) groep zeer weinig zorgkosten heeft in Nederland.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:59

En heel de problemen van alle hoge kosten zijn de schuld van de buitenlanders en de regering gaat heel hun plannen omgooien en alles opeens goedkoper maken omdat er een paar op enkele wegen (laten we hopen niet gewoon pal in het midden van een snelweg, levensgevaarlijk) iedereen gaan blokkeren? Ik denk dat het probleem van de hoge kosten wel heel wat genuanceerder ligt en die oplossing ervoor vinden ook. Kom dan beter af met een idee hoe jij denkt dat het wel zou moeten en probeer daar het volk mee achter je te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:00

Je zou maar naar een begrafenis moeten... :\
En wat denk je van de hulpdiensten?? |o

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:01

Weet je hoeveel bedrijven er financieel nadeel bij hebben als ze niet op tijd hun spullen kunnen leveren?
Bedrijven die net de crisis te boven zijn en blij zijn dat ze weer werk hebben.

wemkelover

KoudbloedKim schreef:
Je zou maar naar een begrafenis moeten... :\
En wat denk je van de hulpdiensten?? |o

En daar dacht ik percies aan.
Of je zal maar op het punt staan te bevallen en direkt naar het ziekehuis moeten omdat het mis dreigt te gaan.

Hanna_94

En jullie denken dat jullie geen lekkere boete gaan krijgen voor het ophouden van verkeer?
Ik kan niet mee spreken over het systeem in Nederland, maar wat een belachelijke actie seg.
En die opmerkingen over buitenlanders, lekker veralgemenen. Bovendien is het inderdaad zo dat die het werk opnemen dat wij niet willen.

purny

Ben toch wel benieuwd op welke partij TS gestemd heeft tijdens de verkiezingen. En op wie ze in maart gaat stemmen.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:02

Je hebt geen enig benul hoe relatief goed we het in NL hebben....
Ben met je eens dat het best wat goedkoper kan maar met zon protest ga je dat zeker niet bereiken. Daar gaan staan met je auto... pff als je een auto hebt heb je het ook niet slecht lijkt me....
Laatst bijgewerkt door Bernoe op 22-01-14 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:03

Van deze actie heb ik zelf geen last, wel rijbewijs maar geen auto, maar dan nog zal ik niet mee doen. Waarom geheel Nederland tot last zijn om iets te bereiken.

@Mars, dat is mijn idee ook, als je iets wil bereiken, dan is staken met zijn allen de enige oplossing, met uitsluiting van bepaalde beroepen.

@Koudbloedkim, precies, alles blokkeren en er zal wat gebeuren. Of iemand uit je eigen vriendenkring / familie moet met spoed vervoert worden naar het ziekenhuis, uh kan niet, alles staat vast. Dat vergeef je je zelf nooit.

Een actie waar niet over nagedacht is, zonde van de tijd die er in is gestoken, idee om iets te doen is goed, maar alleen de uitvoering van de actie niet.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:03

Zeg dat eens tegen een vrachtwagen chauffeur in de ww dat hij te lui is omdat werk te doen wat nu een pool doet?

Echt die uitspraken zijn echt van mensen die echt niet weten waar ze het over hebben.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:04

Kuggur schreef:
Achterlijke actie, vooral ironisch met je auto te protesteren hoe arm je het wel niet hebt...
Om nog maar te zwijgen van je onsmakelijke opmerking over "buitenlanders" TS.

Ik mis die onsmakelijke opmerking.. Het is gewoon een feit dat buitenlandse srbeiders in ons land voor 65e in de maand een zorgverzekering krijgen en eigen risico vervolgens weggescholden wordt..[/quote]
Omdat deze (hele!) groep zeer weinig zorgkosten heeft in Nederland.[/quote]

Dikke kans dat men in hun eigen land ook nog premie betaalt zolang men niet is uitgeschreven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:06

Brainless schreef:
secricible schreef:

Ik mis die onsmakelijke opmerking.. Het is gewoon een feit dat buitenlandse srbeiders in ons land voor 65e in de maand een zorgverzekering krijgen en eigen risico vervolgens weggescholden wordt..

Omdat deze (hele!) groep zeer weinig zorgkosten heeft in Nederland.

Ja,d at heb ik gelezen. Voor die mensen bestaat er een lage premie met hoog eigen risico, net als dat inwoners van nederland moeten doen. Maar ik ben van mening dat dat eigen risico dan wel geïncasseerd moet worden. En dat dat niet gebeurt omdat ze alweer terug zijn naar hun eigen land en omdat ze het toch niet betalen vind ik echt heel erg krom en heb ik problemen mee.

YellowGray

Re: De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:07

Ik denk dat dat gebeurt omdat het meer kost om dat geld te incasseren dan dat het oplevert aan eigen risico. Ja, dat is inderdaad zonde maar zo doen wel meer bedrijven dat.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:11

KarmaWitch schreef:
Bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Op 7 maart 2014 om 15:00 wordt er een protestactie gehouden tegen alle belachelijk hoge kosten die wij Nederlanders moeten betalen!
Ouderen moeten langer thuis wonen, speciale woongroepen worden gesloten en afgebroken, huurprijzen reizen de pan uit... Nouja ga maar even verder.

Wat houdt deze protestactie in? Om 15:00 op vrijdag middag is het door heel het lang een gigantische spits. Om deze tijd proberen we met zoveel mogelijk chauffeurs (liefst iedereen die een auto kan bemachtigen en die een rijbewijs heeft!) alle Nederlands wegen blokkeren.

Hoe belachelijk is het dat de buitenlanders in ONS land MINDER zorgpremie hoeven te betalen dan WIJ?
Wij Nederlanders met een midden tot lage inkomen liggen krom om de maand door te komen!
Leuke dingen doen zijn bijna alleen nog maar weggelegd voor de mensen met een beetje meer of de gelukshebbers met gewonnen kaarten.

Mijn studiefinanciëring is omlaag gegaan, omdat mijn moeder maar mee moet betalen! Dit KAN gewoon niet. Ma heeft niet die extra's. Zij kan ook bijna niet rondkomen. De OV kaart wordt straks een kortingskaart.
Waar is de Nederlandse regering mee bezig?

Wie doet mee!

Mijn vriend komt uit Turkije en verblijft hier op basis van werk en heeft hier zijn eigen ingenieurs bureau , maar die betaalt toch mooi net zoveel als ik. Ik snap niet zo goed waar dat vandaan komt dat zij minder zouden betalen.

Ik heb overigens echt een hekel aan die stemmingsmakkerij dat we het zo slecht hebben en dat alle polen en roemenn onze banen pikken. We hebben hier nog steeds een verrekte goed leven. En veel van die polen werken hier echt heel hard onder omstandigheden waar een nederlander het echt niet voor zou doen.
Maar het: ik-hou-lekker-mijn-handje-op-en-de-staat-betaald-wel tijdperk is voor bij en we gaan gaan met zijn allen gelijk lopen janken en opzoek naar een zondebok. Ik heb hier maar 1 dinge op te zeggen :r

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:13

purny schreef:
Ben toch wel benieuwd op welke partij TS gestemd heeft tijdens de verkiezingen. En op wie ze in maart gaat stemmen.

Ik gok dat het rijmt op roosvicee.

moonsparkle

Sja ik snap dat men een punt wilt maken.ik betaal 500 aan een sociale huurwoning van 40m2 en de prijs is al 2x met 25 euro gestegen. ik hoorde ook dat het verblijf in een verzorgingsthuis na bijvoorbeeld een operatie door de mensen zelf betaald moet gaan worden voor enkele tientallen euros per dag. Mijn oma revalideert nu bijna 3 maanden...dat zou onbetaalbaar worden als ik het goed heb begrepen althans.

Echter wil ik hier zelf niet nog meer de dupe van worden....geen file aub. Benzine kost ook geld en tijd trouwens ook.

franka75

Ik vind dat de ts gelijk heeft mijn gehandicapte broer is zn huis uitgezet want daar is geen geld meer voor , mijn bijna bejaarde ouders kunnen en willen hem niet opvangen gelukkig valt hij onder de indicatie 5 of 6 want tot en met gradatie 4 gaan alle gehandicapten uit de instelling gezet worden. Met de oudere precies hetzelfde het hele land word afgebroken met alle geweldige voorzieningen die we HADDEN. Ik weet niet of een protest zin heeft op deze manier doe het dan gelijk 3 weken. Mensen dioe het nodig vinden hebben het blijkbaar nog te goed denk ik dan. Je word overal uitgekleed waar je bij staat je teolefoon abonnement omzetten gewoon ff 50 euro extra omzetkosten Waarvoor? En een paard heb ik niet past niet op een balkon van 1 bij twee. Ik ben allang blij dat ik stroom en gas, heb heb geen badkamer geen wastafel alleen een douche in de gang en ben al blij met een pak vla.

Tazzey

Ik merk zelf niet zoveel van al die ellende gelukkig.
Had je niet beter in plaats van die kunstmatige file een plan kunnen bedenken waardoor die bezuinigingen niet nodig zijn?
Overigens als de politie die dag even de mouwen opstroopt en flink gaat schrijven is de pot weer een beetje gevuld. Je mag namelijk niet het verkeer moedwillig hinderen. Kansloze actie dus... Wel schreeuwen maar geen oplossingen aandragen. :roll:

En zoals mij altijd geleerd is: met klagers geen nood...
Laatst bijgewerkt door Tazzey op 22-01-14 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:14

*ziet dat de topicstarter een eigen paard heeft en studeert*

Sjonge ts wat heb jij te klagen dan? Wedden dat jij zonder de regering niet kan studeren? En als je het zo slecht hebt, heb je dan ook een eigen paard? We betalen belasting met zn allen om het makkelijker te maken, dwz studeren, AOW, pensioenen, ziekteregeling noem
maar op. Maar als je het zo slecht hebt ha jij dan lekker naar Spanje, waar mensen tot hun 80e doorwerken omdat ze anders geen geld hebben...
Je moet blij zijn dat die Polen en Roemenen hier werken, wat is er mis mee? Ze gaan echt niet je baanlans verminderen hoor... Ongezonde gedachtes noem ik het maar!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:16

knuffeldier schreef:
KarmaWitch schreef:
Bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Op 7 maart 2014 om 15:00 wordt er een protestactie gehouden tegen alle belachelijk hoge kosten die wij Nederlanders moeten betalen!
Ouderen moeten langer thuis wonen, speciale woongroepen worden gesloten en afgebroken, huurprijzen reizen de pan uit... Nouja ga maar even verder.

Wat houdt deze protestactie in? Om 15:00 op vrijdag middag is het door heel het lang een gigantische spits. Om deze tijd proberen we met zoveel mogelijk chauffeurs (liefst iedereen die een auto kan bemachtigen en die een rijbewijs heeft!) alle Nederlands wegen blokkeren.

Hoe belachelijk is het dat de buitenlanders in ONS land MINDER zorgpremie hoeven te betalen dan WIJ?
Wij Nederlanders met een midden tot lage inkomen liggen krom om de maand door te komen!
Leuke dingen doen zijn bijna alleen nog maar weggelegd voor de mensen met een beetje meer of de gelukshebbers met gewonnen kaarten.

Mijn studiefinanciëring is omlaag gegaan, omdat mijn moeder maar mee moet betalen! Dit KAN gewoon niet. Ma heeft niet die extra's. Zij kan ook bijna niet rondkomen. De OV kaart wordt straks een kortingskaart.
Waar is de Nederlandse regering mee bezig?

Wie doet mee!

Mijn vriend komt uit Turkije en verblijft hier op basis van werk en heeft hier zijn eigen ingenieurs bureau , maar die betaalt toch mooi net zoveel als ik. Ik snap niet zo goed waar dat vandaan komt dat zij minder zouden betalen.

Ik heb overigens echt een hekel aan die stemmingsmakkerij dat we het zo slecht hebben en dat alle polen en roemenn onze banen pikken. We hebben hier nog steeds een verrekte goed leven. En veel van die polen werken hier echt heel hard onder omstandigheden waar een nederlander het echt niet voor zou doen.
Maar het: ik-hou-lekker-mijn-handje-op-en-de-staat-betaald-wel tijdperk is voor bij en we gaan gaan met zijn allen gelijk lopen janken en opzoek naar een zondebok. Ik heb hier maar 1 dinge op te zeggen :r

jou vriend heeft werk en een bedrijf er zijn er zat die dat niet hebben. Ik heb erg veel respect voor de buitenlanders die hier gewoon werken maar helaas zijn er ook zat die hier de boel besodemieteren maar ok dat doen nederlanders ook

Zilfstar

Celiien schreef:
*ziet dat de topicstarter een eigen paard heeft en studeert*

Sjonge ts wat heb jij te klagen dan? Wedden dat jij zonder de regering niet kan studeren? En als je het zo slecht hebt, heb je dan ook een eigen paard? We betalen belasting met zn allen om het makkelijker te maken, dwz studeren, AOW, pensioenen, ziekteregeling noem
maar op. Maar als je het zo slecht hebt ha jij dan lekker naar Spanje, waar mensen tot hun 80e doorwerken omdat ze anders geen geld hebben...
Je moet blij zijn dat die Polen en Roemenen hier werken, wat is er mis mee? Ze gaan echt niet je baanlans verminderen hoor... Ongezonde gedachtes noem ik het maar!

En die studiefinanciering wordt betaald uit.... Idd ONZE belastingcenten! Waar ik wrs een stuk meer aan moet bijdragen dan ts. En mij dan ook nog dwars zitten door alle wegen te blokkeren -O-

Tazzey

Als een hoop van de klagers (let wel niet ALLE) nu eens alle luxe dingen afstoten. Geen telefoon abonnement, prepaid werkt ook prima. Geen paard, geen dure kleding enz enz. Dan zouden ze het al een stuk makkelijker hebben.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:17

Ben trouwens bang dat tegen de tijd dat ik met pensioen mag ik ook tot mn 75e zal moeten werken.