Second love

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:46

Goof schreef:
Het grappige is dat iedereen vreemd gaan uit den boze vind en dat iedereen een lang en gelukkig leven samen met een ander moet leiden.

Wij zijn met dat idee opgevoed, maar maakt dat het meteen 'normaal'? Het is ook alleen maar wat ons ingegoten is.

Vreemdgaan en affaires bestaan al eeuwenlang en werd/ wordt in sommige culturen ook als 'normaal' gezien. Ik vraag me sowieso af of, biologisch gezien, monogamie wel 'normaal' is.

Om maar even een leuke wending in het gesprek te laten plaatsvinden :D

Het gaat mij niet om of je monogaam wil blijven. Het gaat mij om het feit dat er opgeroepen wordt je partner te bedriegen. Met dat 100% discreet erbij :r Dát vind ik er zo erg aan. Als je eens wat anders wilt, je partner zat bent, of weet ik het wat, prima! Maar praat er dan over, maak uit uit, scheid van elkaar, maar ga niet achter elkaars rug om zulke dingen doen, en al helemaal geen reclame ervoor maken.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 22-01-14 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:46

Oh dat vind ik wel een goed punt ja!

Nee, ik heb dus zelf niets tegen polygamie. Ik vind dat mensen vooral fijn moeten doen wat zij prettig vinden, of dat nu met 1 of met meerdere personen is. Ik wil me niet zo mengen in de discussie of monogamie 'natuurlijk' is, dat doet er voor mij niet zo toe, zolang het maar natuurlijk voelt wat je doet.
Wat ik dus wel heel erg vind is iemand anders pijn doen met jouw acties. Als je jezelf dus als polygaam beschouwt, knoop dan niet iets aan met een monogaam iemand, waarna je vervolgens vreemdgaat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:48

YellowGray schreef:
Oh dat vind ik wel een goed punt ja!

Nee, ik heb dus zelf niets tegen polygamie. Ik vind dat mensen vooral fijn moeten doen wat zij prettig vinden, of dat nu met 1 of met meerdere personen is. Ik wil me niet zo mengen in de discussie of monogamie 'natuurlijk' is, dat doet er voor mij niet zo toe, zolang het maar natuurlijk voelt wat je doet.
Wat ik dus wel heel erg vind is iemand anders pijn doen met jouw acties. Als je jezelf dus als polygaam beschouwt, knoop dan niet iets aan met een monogaam iemand, waarna je vervolgens vreemdgaat.

Precies dat ja! Als mensen graag polygaam willen zijn, mij best. Maar praat er dan over idd.

Reclame maken om mensen te kwetsen en te bedriegen is hetgene wat ik er walgelijk aan vind... Dat doe je niet als je een hart in je lijf hebtn. En daar gaat die hele reclame om.

Sababber

Re: Second love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:59

"Ben jij gelukkig getrouwd? Ik ook."
Nou als het allemaal zo gelukkig is waarom heb je dan behoefte aan de jacht op een ander? Ik ben denk ik blij dat ik dit niet snap..

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:15

knuffeldier schreef:
BOKTMANDYY schreef:
Daar hebben jullie gelijk in, het is wel je eigen keuze, maar ik vind het alsnog ronduit belachelijk _O-

Helemaal mee eens. Vreemdgaan doen mensen toch wel, maar vind het wel echt een dieptepunt dat er openlijk reclame voor ggemaakt wordt.

Ja. Echt hoe komt iemand erop om zoiets te verzinnen :wow: (z'n website)

Sababber schreef:
"Ben jij gelukkig getrouwd? Ik ook."
Nou als het allemaal zo gelukkig is waarom heb je dan behoefte aan de jacht op een ander? Ik ben denk ik blij dat ik dit niet snap..

Indd, een hele rare slogan... als ik gelukkig getrouwd zou zijn zou het me in iedergeval niet aanspreken. Eigenlijk nooit....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:33

Goof schreef:
Het grappige is dat iedereen vreemd gaan uit den boze vind en dat iedereen een lang en gelukkig leven samen met een ander moet leiden.

Wij zijn met dat idee opgevoed, maar maakt dat het meteen 'normaal'? Het is ook alleen maar wat ons ingegoten is.

Vreemdgaan en affaires bestaan al eeuwenlang en werd/ wordt in sommige culturen ook als 'normaal' gezien. Ik vraag me sowieso af of, biologisch gezien, monogamie wel 'normaal' is.

eens!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:45

Volgens mij hebben een paar dames hier een wake up call nodig.. Als je vent wil vreemdgaan doet hij dat toch wel, daar heeft hij heus geen site voor nodig. :')

En als hij er voor kiest je trouw te blijven dan gaan een paar vrijblijvende reclames daar geen verandering in brengen, anders hoorde hij vanaf het begin thuis in groep één.

Ik zelf vind aandacht en flirten ook geweldig, lekker spannend en goed voor het humeur. Maar ik heb geen behoefte om verder te gaan, omdat ik mijn vriend belangrijker vind. En de dag dat het niet meer zo zou zijn dan verbreek ik de relatie.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:28

Ik vind het gewoon raar. Ik heb er meer begrip voor dat iemand in het dagelijks leven iemand tegen komt waar je verliefd op wordt dan dat je het op gaat zoeken op een site (als je dan al verliefd bent..) Waarom zou je dit willen? De kick? Omdat je huidige relatie ronduit f*cked up is? Omdat je wel weg wil maar niet kan bij je huidige partner?.. Rare toestand..

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:34

Dat mensen vreemd gaan vind ik al 1 ding, maar dat hier dan ook nog een site voor wordt gemaakt vind ik te ver gaan... Het wordt dan wel niet zo verwoord maar dit is het eigenlijk gewoon wel. Als je een open relatie hebt, oke. Maar: "gelukkig getrouwd? Ik ook." NOT DONE!!!

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:48

Zou die reclame niet bedoelt zijn voor mensen die in een vorige relatie het gevoel hadden dat er niet naar ze geluisterd werd, en nu op zoek zijn naar een nieuwe liefde?

Ik ken de site niet, maar second love. Ja, bedoelen ze een 2e liefde naast je 1e of een 2e liefde NA je 1e?

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 02:20

Ik kende de reclames en kon me er niet zo druk om maken. Nergens in de reclames wordt het woord vreemdgaan gebruikt. Open relaties, openheid in je relatie, polyamorie, steeds meer mensen komen hiervoor uit en zoeken hun weg hierin. Maar toen ik zojuist op de website van Secondlove keek: er wordt wel degelijk reclame gemaakt voor vreemdgaan. En hier ben ook ik heel erg tegen. Je partner bedriegen is iets wat je nooit moet doen, dat maakt altijd iets kapot. Een tweede relatie of andere contacten naast je partner hebben, ben ik helemaal niet op tegen. Zolang jij en je partner daarover praten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 03:34

Goof schreef:

_/-\o_

Natuurlijk is het vanuit de vrouw gezien (even evolutionair geredeneerd) logisch om een man bij zich te willen houden. Immers, die man gaat voor jou en je kind zorgen als hij bij je blijft, wat de kans op overleven vergroot voor jouw nageslacht.
Voor een man is het echter gunstiger om zo veel mogelijk vrouwen te bevruchten, zodat er een grotere kans is dat zijn nageslacht overleeft.

Waar is dan besloten dat het maar moet op de manier zoals de vrouw het wil?

Ik heb trouwens al eens eerder bedacht dat, stel, mijn vriend wil graag SM beoefenen. Hij mag dat dan mooi bij een ander gaan doen. Je kunt stug volhouden dat je man aan jou alleen genoeg heeft dan, maar als mijn relatie goed blijft doordat hij zijn SM-ei bij een ander kwijt kan dan laat ik hem daar geheel vrij in :) niks mis mee toch? (Om maar een voorbeeld te noemen dus)

Wbt discretie, ik denk dat dat ook vooral naar de buitenwereld is, aangezien het voor de meeste mensen nog altijd not done is om een open relatie te hebben bijvoorbeeld.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:22

Magrathea schreef:
Goof schreef:

_/-\o_

Natuurlijk is het vanuit de vrouw gezien (even evolutionair geredeneerd) logisch om een man bij zich te willen houden. Immers, die man gaat voor jou en je kind zorgen als hij bij je blijft, wat de kans op overleven vergroot voor jouw nageslacht.
Voor een man is het echter gunstiger om zo veel mogelijk vrouwen te bevruchten, zodat er een grotere kans is dat zijn nageslacht overleeft.

Waar is dan besloten dat het maar moet op de manier zoals de vrouw het wil?

Ik heb trouwens al eens eerder bedacht dat, stel, mijn vriend wil graag SM beoefenen. Hij mag dat dan mooi bij een ander gaan doen. Je kunt stug volhouden dat je man aan jou alleen genoeg heeft dan, maar als mijn relatie goed blijft doordat hij zijn SM-ei bij een ander kwijt kan dan laat ik hem daar geheel vrij in :) niks mis mee toch? (Om maar een voorbeeld te noemen dus)

Wbt discretie, ik denk dat dat ook vooral naar de buitenwereld is, aangezien het voor de meeste mensen nog altijd not done is om een open relatie te hebben bijvoorbeeld.

Dat jij dat kan en wilt, betekent niet dat een ander dat ook moet willen en kunnen. Ik kies er voor een monogame relatie aan tegaan, en mijn partner dus ook. Wat andere mensen willen moeten ze zelf weten. Ik vind het not done, echt not done, om maar vreemd te gaan als jij niet aan je trekken komt. Dat bespreek je met je partner en anders ga je uit elkaar, maar ga niet vreemd. Dat kan zoveel kapot maken bij iemand van binnen, en ik kan het weten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:46

Een voordeel van de site is dat de betrokken partijen weten met een bezette partij te daten en er minder snel situaties ontstaan dat een affaire slopend is voor de vrijgezel omdat de bezette partij, na jarenlang aanmodderen, er toch voor kiest bij het gezin te blijven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:10

Lara_Silver schreef:
Volgens mij hebben een paar dames hier een wake up call nodig.. Als je vent wil vreemdgaan doet hij dat toch wel, daar heeft hij heus geen site voor nodig. :')

En als hij er voor kiest je trouw te blijven dan gaan een paar vrijblijvende reclames daar geen verandering in brengen, anders hoorde hij vanaf het begin thuis in groep één.

Ik zelf vind aandacht en flirten ook geweldig, lekker spannend en goed voor het humeur. Maar ik heb geen behoefte om verder te gaan, omdat ik mijn vriend belangrijker vind. En de dag dat het niet meer zo zou zijn dan verbreek ik de relatie.

Snap ik, maar dat is met alles. Als mensen willen roken doen ze het toch wel, als mensen zich klem willen zuipen doen ze het ook. En daar mág niet eens reclame voor worden gemaakt. Of er staan waarschuwingen bij. Maar je partner bedriegen moet blijkbaar maar normaal worden. En daar moet reclame voor gemaakt worden. En waar houdt het dan op? Mag je ook je kind bedriegen, mag je je vrienden bedriegen, mag je de staat bedriegen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:30

Lara_Silver schreef:

_O- _O-

DAT is de kern van de zaak. :j

Sterker nog, als je elkaar geen aandacht geeft, kun je ook geen vriendschappen onderhouden!
Ik ga om eentje de rest van de wereld niet haten, echt niet! Ik heb best wat vrienden, waarbij sommigen closer zijn dan anderen. Dat geldt ook voor mijn wederhelft.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:35

ikke schreef:
Lara_Silver schreef:

_O- _O-

Sterker nog, als je elkaar geen aandacht geeft, kun je ook geen vriendschappen onderhouden!
Ik ga om eentje de rest van de wereld niet haten, echt niet! Ik heb best wat vrienden, waarbij sommigen closer zijn dan anderen. Dat geldt ook voor mijn wederhelft.

Dus omdat ik niet flirt met mijn vrienden zijn het geen vrienden? :7

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:51

Ik maak me er niet zo druk om. Ik ben niet zo onzeker. Als mijn man beter kan, dan moet hij beter gaan, ik red me wel.

Dit zijn echt dingen waar ik me absoluut niet druk om kan maken. Een ieder moet doen wat hij/zij leuk en fijn vind.

Ik vind het maar raar dat een reclame voor een website zo veroordeeld wordt door mensen die claimen een hoog moraal te hebben.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:52

Ach ik moet er alleen maar om lachen... Als je je relatie serieus meent voel je je toch niet bedreigd daardoor. En als iemand echt vreemd wilt gaan is dit gewoon één van de zoveel kanalen via waar het kan... (denk aan de wallen, zakenreis of zelfs facebook :D )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:55

Pff die slogan ook idd!
Als ik die hoor.. 'Ben jij gelukkig getrouwd. Ik ook.' Dan roep ik altijd er achteraan: 'Niet lang meer!' :+
Hoe verzin je het :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:56

Het zou van mij direct verboden mogen worden :+ En dat soort dingen roep ik écht niet snel.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:29

Roweentje89 schreef:
Zou die reclame niet bedoelt zijn voor mensen die in een vorige relatie het gevoel hadden dat er niet naar ze geluisterd werd, en nu op zoek zijn naar een nieuwe liefde?

Ik ken de site niet, maar second love. Ja, bedoelen ze een 2e liefde naast je 1e of een 2e liefde NA je 1e?

Dat denk ik toch niet, anders hadden ze vast een andere slogan :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:44

Emotional affairs are necessary to keep a marriage alive.

Ik moest even aan deze quote denken... Maar als het echt om luisteren gaat... ;)

Alleen is het jammer dat ik het idee heb dat het puur om bedsport gaat bij 90% van de mensen daar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:54

Tja... Iedereen gooit het op de man, maar vrouwen kunnen er ook een houtje van :+ Zijn ook genoeg dames die het niet meer zien zitten of buiten de deur eten.

Vreemdgaan doet iedereen wel, ongetwijfeld, als je het niet ziet zitten, dan maakt die website echt geen verschil meer of iemand het wel of niet oke vind, want als je eenmaal op zoek bent naar spanning buiten de deur dan ga je toch wel op zoek. Of dat nou in de kroeg, het theehuis of de website is.

Het gaat mijzelf echter meer om de manier waarop er reclame wordt gemaakt voor de website. Slogans als 'Ik ben gelukkig getrouwd, jij ook?' kunnen echt behoorlijke aanzet geven om te twijfelen aan je relatie.

En geloof me, ik ben echt niet in de waan dat je voor altijd bij elkaar blijft en dat m'n vriend voor aaaaaaaaaltijd bij me blijft; ik kan zelf ook opstappen bij wijze van spreken maar zo'n website heeft er wel een nare invloed op.

En prima dat ze het dan uit willen zenden maar doe het dan na 11 uur 's avonds. Je hebt overdag ook geen 'wil jij met mij spelen? ' reclames. Met reden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:08

Amandavd schreef:
ikke schreef:

Dus omdat ik niet flirt met mijn vrienden zijn het geen vrienden? :7

Oh, is alleen flirten dan aandacht geven? Waar zeg ik dat?
Als dat jouw enige versie van "aandacht geven" is, is jouw belevingswereld ook maar beperkt.