Meisje met suikerziekte in HEMA aangezien voor junk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:05

Heftig! :oo
Ik werk zelf al jaren in de HEMA, gelukkig in een kleine vesteging daar gebeuren dit soort dingen gelukkig niet... :)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:07

purny schreef:
Je trekt zoiezo geen hokje open... dan heb je iets aan je knar wat niet 100 is...

Dit is puur giswerk van mij, maar ik neem aan dat dit een 'nood' shot insuline was en dat ze zich daarom terug trok in het pashokje. Beveiligers hadden waarschijnlijk al gezien dat er iets niet helemaal oke was met haar (in de war, zenuwachtig, misschien een soort paniekaanval?) en hebben daarom het gordijn opengetrokken.

Is overigens nog steeds geen excuus om uit het niets het gordijn open te trekken en iemand privacy te schenden om vervolgens zo ruw te doen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:10

Als ze denken dat er iemand drugs aan het spuiten is kan ik me voorstellen dat ze wel het gordijn weg schuiven.

Het vervolg is wel apart en daar zou ik graag de andere kant eens horen.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:11

little_king schreef:
Als ze denken dat er iemand drugs aan het spuiten is kan ik me voorstellen dat ze wel het gordijn weg schuiven.

Dat snap ik ook wel, maar het punt is hoe wísten ze dat van te voren? Ik neem aan dat ze niet met haar insulinespuit liep te zwaaien :')

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:15

Als dit waar is is het te triest voor woorden! Moet zo'n meisje aan een medewerker gaan vragen of ze mag spuiten? Nee toch. Het is al K genoed dat ze diabeet is, laat staan om het overal bekend te moeten maken. Dat ze in dr broek pieste is begrijpelijk, je bent iets aan het doen waar je leven vanaf hangt en je doet t op een nette manier, niet op het toilet of midden in de winkel want daar zullen mensen er ook over vallen. Echt, als dit waar is zou ik ze aanklagen vanwege discriminatie en schending van de privacywet. of weet ik veel. Bah! Ik hoop dat ze er geen rare dingen aan overhoud, ze heeft al genoeg aan dr hoofd als diabeet.

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:17

Dat verschilt per persoon. De een lijkt dronken en begint raar te praten, de ander wordt heel druk. Het is vaak wel degelijk op te merken. Ik denk dat het door dat gedrag dat het inderdaad is opgevallen door de beveiligers.

LindyH

Re: Meisje met suikerziekte in HEMA aangezien voor junk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:21

En ze had waarschijnlijk niks bij zich om te passen...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:22

geerke schreef:
Maar wie zijn schuld is dat dan?Dat racial profiling?

De politie natuurlijk, die doen het :)

Maar bovendien betekent het dat de politie niet genoeg heeft begrepen van statistiek. Waarschijnlijk wordt dat ook niet meegenomen in het lesprogramma van de politieschool. Het punt is: zelfs als een groot deel van je arrestanten allochtoon is, kun je niet de conclusie trekken dat de meeste allochtonen gearresteerd moeten worden. Is gewoon een foute redenering, zoals het beroemde 'een koe heeft 4 poten dus alles met 4 poten is een koe'.

Helaas maken teveel mensen die denkfout wel. En dan krijg je dit soort uitwassen.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:23

Je ziet het verschil toch wel tussen een drugsnaald en iets waarmee je insuline spuit? :')

Ik hoop dat het niet gegaan is zoals beschreven, want dat is schandalig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:25

Pearlx schreef:
little_king schreef:

Dat snap ik ook wel, maar het punt is hoe wísten ze dat van te voren? Ik neem aan dat ze niet met haar insulinespuit liep te zwaaien :')

Als iemand echt insuline nodig heeft zie je dat wel hoor... En ik kan me zelfs voorstellen dat dat lijkt op afkickverschijnselen. Mensen kunnen zich dan echt raar gaan gedragen, dat valt wel op.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:29

Als het gegaan is zoals dit verhaal zegt vind ik dit ronduit belachelijk. Maar dan neem ik aan dat je naast ''een boete niet betalen'' gewoon aangifte doet tegen de beveiligers en een klacht indient tegen de politie die haar niet geloofd (en wat tot een gevaarlijke situatie zou kunnen lijden).
Want heeft de politie haar dan de mogelijkheid tot het toedienen van insuline ontzegd of heeft ze zichzelf wel insuline toe kunnen dienen in het pashokje?

Een heel raar verhaal, want ik kan me haast niet voorstellen dat én de beveiliging én de politie zo reageert als je rustig uitlegt en zegt ''ik voel me niet goed, ik ben diabetespatiënt en ik heb nu insuline nodig''. Of als zij niet in staat was de vriendin dit verklaard zou hebben.

Insuline toedienen is vaak zo gedaan en ik kan me voorstellen dat je hiervoor niet een medewerker aan zijn jasje trekt. Ik ben benieuwd naar de andere kant van het verhaal.

Overigens heb ik een keer een collega met diabetes gehad die een hypo/hyper (weet niet meer welke) had en die ineens heel raar reageerde en inderdaad ook dronken leek. Een klant is toen boos op haar geworden vanwege haar gedrag. Gelukkig zag de leidinggevende direct dat er iets niet klopte en die heeft haar mee naar achter genomen om haar bloedsuiker te checken. Die bleek dus flink te laag/te hoog (wederom weet ik niet meer exact welke van de twee ;) ) zijn en zij kon toen gelijk ingrijpen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 13-01-14 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:30

Als mijn suikerspiegel niet goed is kan ik ook bijna uit het niets heel erg gaan zweten, trillen en wankelen. Je gedraagt je dan inderdaad vaak wel even heel anders.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:33

Dat rare gedrag vertoon je vooral als je te weinig suiker in je bloed hebt, bij een hypo dus. Bijsluiten doe je juist als je teveel suiker in je bloed hebt. Dat geeft echt zelden opvallende verschijnselen die buitenstaanders kunnen zien.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:41

Waar ik nu aan denk waren de dames de taal machtig?
Konden ze uitleggen dat het insuline was?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:41

little_king schreef:
Waar ik nu aan denk waren de dames de taal machtig?
Konden ze uitleggen dat het insuline was?

Dat hebben ze geprobeerd, maar dat lukte dus niet :o

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:45

Ja daarom. Lukte het misschien daarom niet?
Dat kunnen we ook niet uit het artikel op maken

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:47

Wat een bizar verhaal zeg.... vraag me af of bovenstaand verhaal ook exact klopt. Zoja, dan is het echt te erg voor woorden....

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:48

Ik ga er vanuit dat er 2 kanten aan dit verhaal zitten. Dit stuk komt vast van een krant dan wel website. Zet mijn vraagtekens erbij of dit de hele waarheid is.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:53

pipo schreef:
Als dit waar is is het te triest voor woorden! Moet zo'n meisje aan een medewerker gaan vragen of ze mag spuiten? Nee toch. Het is al K genoed dat ze diabeet is, laat staan om het overal bekend te moeten maken. Dat ze in dr broek pieste is begrijpelijk, je bent iets aan het doen waar je leven vanaf hangt en je doet t op een nette manier, niet op het toilet of midden in de winkel want daar zullen mensen er ook over vallen. Echt, als dit waar is zou ik ze aanklagen vanwege discriminatie en schending van de privacywet. of weet ik veel. Bah! Ik hoop dat ze er geen rare dingen aan overhoud, ze heeft al genoeg aan dr hoofd als diabeet.

Helemaal mee eens!.. Dat arme meisje -O- .. Als ik het was had ik ze denk ik wel even goed aangeklaagd

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:56

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:57

Maar als dat alleen als excuus gezien wordt ('je hebt dat alleen maar mee om ons voor de gek te houden') helpt dat niet.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:14

Ik vind een pashokje nou ook niet de aangewezen plek om zoiets te doen. De meeste Hema's hebben een toilet, dat was beter geweest. Of ga even naar een cafe naar een toilet. Niet echt handig.

108078

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:16

pillow schreef:
Ik vind een pashokje nou ook niet de aangewezen plek om zoiets te doen. De meeste Hema's hebben een toilet, dat was beter geweest. Of ga even naar een cafe naar een toilet. Niet echt handig.

Dat iemand al suikerziekte heeft moet niet nog erger afgestraft worden door steeds afgezonderd te moeten zitten.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:16

ik vind het hygiënischer dan op een toilet hoor.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:18

Wat is de bron van dit artikel?