Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
quera schreef:Oh, die bestuurlijke arrogantie! Alle macht aan de incapabelen, want we weten allemaal hoe ambtenaren zijn wanneer ze macht ruiken: "Ja mevrouw, dat kan wel zo zijn dat uw zoontje elke dag zijn hoofd kapot bonkt tegen de deurpost, maar heeft u al eens Sinaspril geprobeerd? Een vertrouwde kinderpijnstiller hoor. Wacht, dan pak ik de cursusmap erbij. Kijk, hier staat het: Sinaspril kauwtabletten, bij voorkeur de frisse pepermuntsmaak. Bent u voor iets meer dan drie euro klaar. Ook handig op vakantie of onderweg. Makkelijk mee te nemen en ze kunnen zonder water overal worden ingenomen. Kunt u daar iets mee? Nee? Hoezo zware gedragsproblematiek en DSM-5? Nu niet met moeilijke termen gaan smijten hè! Vanuit mijn eigen ervaring weet ik dat veel buitenlucht kinderen echt goed doet. Toen ik nog stadswacht was, had ik nooit hoofdpijn. Machtig mooi werk was dat. En over DSM hoeft u mij ook niets te vertellen. Mijn zwager heeft daar nog gewerkt. Nee, nu niet huilen. Heeft u al een helmpje aangeschaft voor uw zoon? Die zijn op Marktplaats helemaal niet duur."
Wat vinden jullie hier nou van?
randalinpony schreef:Ik ben het wel volledig met je eens, dat ambtenaren hier ook niets aan kunnen doen. Maar zij gaan wel degelijk als poortwachter fungeren.
Marrit89 schreef:De berichtgevingen hierover zijn verschillend, kunnen zelfs per gemeente verschillen. Uit de begrotingsplannen van mijn gemeente heb ik kunnen lezen dat er in 2015 niet zoveel jeugdwerkers komen als nodig is, maar dat de kinderen doorverwezen worden naar de arts voor een pilletje. Het voorschrijven van een pilletje is goedkoper dan maatschappelijke zorg, waarmee de gemeente dus miljoenen bespaart. Ze calculeren zelfs in dat er op de lange termijn wel verstrekkende gevolgen zijn, maar die zijn voor dan...
Hoezo, kop in het zand steken??
Collie2008 schreef:Ceriadwen schreef:En die pilletjes worden niet meer vergoed door het ziekenfonds, zijn verslavend en daarnaast symptoombestrijding.
Zijn niet verslavend
Karl66 schreef:Het probleem zit niet in de ambtenaren, ook niet in de overheveling naar de gemeenten. Het probleem zit erin dat er een crisis is en dat de kosten daarvan op de zwaksten in de samenleving worden afgewenteld. Die bezuiniging is het probleem, maar doordat die verstopt is in de overheveling, lijkt de overheveling naar de gemeenten het probleem.
Ankie2011 schreef:Wat een vooroordelen weer zeg. Het betreft hier een cursus zodat ambtenaren wat meer inzicht krijgen in de jeugdpsychiatrie, echter zullen zij niet gaan diagnosticeren of recepten gaan uitdelen. Helemaal niet zelfs, maar ja. Voor de meeste mensen is het natuurlijk teveel moeite even wat meer informatie erbij te gaan zoeken in plaats van op een zo'n suggestieve column in te gaan.
amandananana schreef:Mijn docenten zeggen niet voor niets dat met de WMO de zorg ten onder gaat
Ankie2011 schreef:Wat een vooroordelen weer zeg. Het betreft hier een cursus zodat ambtenaren wat meer inzicht krijgen in de jeugdpsychiatrie, echter zullen zij niet gaan diagnosticeren of recepten gaan uitdelen. Helemaal niet zelfs, maar ja. Voor de meeste mensen is het natuurlijk teveel moeite even wat meer informatie erbij te gaan zoeken in plaats van op een zo'n suggestieve column in te gaan.
Ankie2011 schreef:Wat een vooroordelen weer zeg. Het betreft hier een cursus zodat ambtenaren wat meer inzicht krijgen in de jeugdpsychiatrie, echter zullen zij niet gaan diagnosticeren of recepten gaan uitdelen.