facebook pagina roept op tot katten moorden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:01

wemkelover schreef:
ach zal vast wel in de media komen en dan komt er ophef over (logisch) en moet facebook het wel verwijderen.

Die mensen die dat soort pagina's openen zijn niet goed bij hun hoofd, verstand zullen ze wel ergens verloren hebben.

Tja, wettelijk gezien is het niet verboden om huisdieren te vermoorden (mishandelen is wel strafbaar).
Dus FB zal geen wettelijke gronden hebben deze site te verwijderen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:03

Brainless schreef:
wemkelover schreef:
ach zal vast wel in de media komen en dan komt er ophef over (logisch) en moet facebook het wel verwijderen.

Die mensen die dat soort pagina's openen zijn niet goed bij hun hoofd, verstand zullen ze wel ergens verloren hebben.

Tja, wettelijk gezien is het niet verboden om huisdieren te vermoorden (mishandelen is wel strafbaar).
Is dat serieus? Wat voor achterlijke wet is dat. :r

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:07

Brainless schreef:
wemkelover schreef:

Mits ze geen pijn hebben!
Als je pijl door een kat zijn lijf heen jaagt lijkt me dat toch wel pijnlijk....
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article20867248.ece

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:07

Ook niet als het dier van een ander is??

Smee__

Re: facebook pagina roept op tot katten moorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:08

Ik wil ook wel graag de link, walgelijk dat beleid van Facebook :n

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:15

ingedebruijn schreef:

Dan mag het niet (zomaar), maar bewijs maar eens als eigenaar dat het jouw kat is die mensen in hun eigen tuin hebben vermoord.

AnnaLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:16

Wat gestoord dat zo iets is toegestaan zeg, stelletje idioten.
Hier kan ik me woest om maken. "Mits het dier geen pijn heeft".
En wie bepaalt het of het dier pijn heeft of niet?? 8)7

Ik snap niet dat Facebook dit toestaat -:(-

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:18

Brainless schreef:
ingedebruijn schreef:

Dan mag het niet (zomaar), maar bewijs maar eens als eigenaar dat het jouw kat is die mensen in hun eigen tuin hebben vermoord.

Nouja dat lijkt me via chip/paspoort toch wel aan te tonen maar dat is iets anders haha. Blijft bizar.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:21

ingedebruijn schreef:
Nouja dat lijkt me via chip/paspoort toch wel aan te tonen maar dat is iets anders haha. Blijft bizar.

Dan moet je a: het beest gechipt hebben en b: de wet aanpassen, want het is nog steeds geen eigendomsbewijs.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:25

AnnaLoes schreef:
Wat gestoord dat zo iets is toegestaan zeg, stelletje idioten.
Hier kan ik me woest om maken. "Mits het dier geen pijn heeft".
En wie bepaalt het of het dier pijn heeft of niet?? 8)7

Ik snap niet dat Facebook dit toestaat -:(-

Nou opzich logische wetgeving dat dat mag als eigenaar. Wie bepaald anders wanneer een beest mag inslapen? Als het dier geen pijn heeft gehad, en de eigenaar beslist het zelf, zie ik het probleem niet zo. Beest heeft er geen last van.
Alle koeien varkens en kippen die elke dag gegeten worden worden ook 'zomaar' gedood. Want zoveel vlees als we eten hebben we ook niet daadwerkelijk nodig.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:31

@Esmeej333, precies daar lijkt me die wet ook voor bedoeld. Lijkt me alleen sterk dat het een ander dus het recht geeft om mijn dieren wat aan te doen. Brr.. eng idee. Gelukkig hebben ze hier alleen maar fans :')

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 13:53

Brainless schreef:
ingedebruijn schreef:

Dan moet je a: het beest gechipt hebben en b: de wet aanpassen, want het is nog steeds geen eigendomsbewijs.

die van mij heeft bandje om met naam koker,maarja die haal je er zo af, en is gechipt.
lijkt me voldoende bewijs, dat hij van mij is hij is gechipt en ik heb paspoort, en kaart van chip

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:56

en vragen katteneigenaren zich nu echt nog steeds niet af, wáárom er zulke pagina's komen? :)
Ik bedoel, je hebt er altijd tussen die dieren haten, maar bij katten zijn mensen over het algemeen wel érg extreem... Is er geen enkele eigenaar die zich af vraagt hoe dat zou komen? Waarom zoveel mensen zó boos zijn op deze onschuldige dieren?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:57

Eerlijk...als facebook deze pagina niet wil verwijderen zou ik de media inschakelen. Ze zouden hun ogen uit hun kop moeten schamen om zoiets toe te laten :n

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:00

Ayasha schreef:
en vragen katteneigenaren zich nu echt nog steeds niet af, wáárom er zulke pagina's komen? :)
Ik bedoel, je hebt er altijd tussen die dieren haten, maar bij katten zijn mensen over het algemeen wel érg extreem... Is er geen enkele eigenaar die zich af vraagt hoe dat zou komen? Waarom zoveel mensen zó boos zijn op deze onschuldige dieren?

Mijn katten komen bijvoorbeeld niet buiten. Mocht die toevallig ontsnappen want dat kan altijd. Moet ik dan maar hopen dat er niks met hun gebeurd.

Ik schiet toch ook al die loslopende niet luisterende honden niet dood :7

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 14:01

Brainless schreef:
wemkelover schreef:

in somige gevallen is het handig dat je als eigenaar het recht heb een dier te mogen (afmaken bah vreselijkwoord)
een keer in het weekend gehad dat me konijn vrolijk rondsprong door zijn ren, en zo lomp gruwelijk verkeerd sprong, dat hij zijn poot zo brak dat het bot er uit stak, dan kun je naar een weekend dierenarts mar kun je eerst uitzoeken waar dat is, vervolgens kon ik ruim een uur rijden, dit vond ik tegen over het beestje on eerlijk, met de DA overlegt, en me instrukties gegeven als ik het durfde en door zetten en goed deed gaf hij mij gelijk als ik het zelf deed om dat heet beestje anders langer moest lijden, toen heb ik hem zelf de nek omgedraaid, ik heb daarna vreselijk lopen huilen, en kon ik na een DA dichterbij had ik het niet gedaan, maar het beestje krijsde van de pijn. en zowel ik als de DA vonden dat het snelste, om het konijntje uitzijn lijden te verlossen. daarna hebben we hem begraven, in een schoenen doos die me zoon beschilderd had (kinderen hebben konijntje niet meer gezien, ook niet toen hij nog leefde ik vond het een te akelig gezicht voor ze)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 14:02

Ayasha schreef:

ik probeer hem voort binnen te houden, maar dat is niet echt makelijk met kids die de deur voor hem open maken en een kat die altijd naar buiten heeft gemogen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:03

Ik zeg ook niet/nergens dat het eerlijk of goed is, zeker niet. De beesten kunnen er hoe dan ook niks aan doen.

Ik vraag me alleen af of katteneigenaren zich echt nooit een keer zouden gaan af vragen of er misschien een reden voor is, dat er zoveel mensen zo boos zijn op katten en dat dat, uitzonderingen daar gelaten, bij andere dieren over het algemeen wel mee valt..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:03

Ayasha schreef:

Ze schijten bij ons de voortuin onder, wij balen daar alleen van en jagen de kat weg (wat natuurlijk niet helpt), maar je hebt natuurlijk idioten die grover geschut gebruiken.

Overigens staat er verder niets op die pagina, of ligt dat aan mij? Behalve dan een hoop boze berichten van andere mensen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 14:08

Ayasha schreef:
Ik zeg ook niet/nergens dat het eerlijk of goed is, zeker niet. De beesten kunnen er hoe dan ook niks aan doen.

Ik vraag me alleen af of katteneigenaren zich echt nooit een keer zouden gaan af vragen of er misschien een reden voor is, dat er zoveel mensen zo boos zijn op katten en dat dat, uitzonderingen daar gelaten, bij andere dieren over het algemeen wel mee valt..

die van mij heeft hier in de straat een streepje voor, tja wat wil je met zo een ongelovelijke slijmbal. :')

maar kan het ook wel begrijpen hoor, ze schijten overal waar het hun uitkomt, en gaan ook graag op warme moterkappen liggen waardoor auto eigenaren bang zijn voor krasjes van de nagels :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:24

hanny_jelke schreef:
die van mij heeft bandje om met naam koker,maarja die haal je er zo af, en is gechipt.
lijkt me voldoende bewijs, dat hij van mij is hij is gechipt en ik heb paspoort, en kaart van chip

Ik heb 2 gechipte katten en 1 hond waarvan ik het paspoort niet heb (en ze staan ook niet op mijn naam).

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:35

Calanddra schreef:
Eerlijk...als facebook deze pagina niet wil verwijderen zou ik de media inschakelen. Ze zouden hun ogen uit hun kop moeten schamen om zoiets toe te laten :n

Daar zat ik ook nog aan te denken....Ik zou de link ook wel willen want ik kan hem niet vinden.

heleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:37

Zou ik ook de link mogen? Kan hem namelijk niet vinden..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:37

K heb hvn gemaild. :j

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 14:50

quera schreef:
K heb hvn gemaild. :j

dat is een goede :j

de link is verwijderd door een mod, want mocht niet.
terwijl het toch open en bloot op internet staat waar ook zere zieltjes kunnen kijken,
ga zo ff de PB's doen,

erg jammer dat als er wel een mod in het topic reageerd er dan niet meteen antwoord gegeven wordt op mijn vraag op de link wel of niet in het topic geplaatst mag worden, door de zelfde mod ook nog, snap ik niks van
Laatst bijgewerkt door hanny_jelke op 06-01-14 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt