Jongens mishandelen conducteur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:44

Wat ik zo jammer vind is dat er dan niemand ingrijpt en die jongens dan zo'n schop meegeeft dat ze het nooit meer doen.. Kom op, 13 jaar...

little_king

Re: Jongens mishandelen conducteur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:46

Dat is wel zo, als op dat moment de hele trein op die rot jochies springt is het zo afgelopen.
Maar helaas gebeurt dat niet en een conducteur alleen kan echt niets doen tegen meerdere personen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:47

Rivaldo schreef:
Wat ik zo jammer vind is dat er dan niemand ingrijpt en die jongens dan zo'n schop meegeeft dat ze het nooit meer doen.. Kom op, 13 jaar...

Omdat de meeste mensen logisch nadenken en dat is dat hun een probleem hebben als ze het wel zouden doen. Je mag niets terug doen. De politie doet ook niets en de ouders ook niet. Als je niet uitkijkt gaan de ouders zelf nog de schuld steken op het slachtoffer. Want hun kind is heilig.
Ze kunnen gewoon hun gang gaan niemand die ze tegen houd.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:51

Tigra_ schreef:
Rivaldo schreef:

Omdat de meeste mensen logisch nadenken en dat is dat hun een probleem hebben als ze het wel zouden doen. Je mag niets terug doen. De politie doet ook niets en de ouders ook niet. Als je niet uitkijkt gaan de ouders zelf nog de schuld steken op het slachtoffer. Want hun kind is heilig.
Ze kunnen gewoon hun gang gaan niemand die ze tegen houd.

Dat is het probleem, het wordt bijna normaal..
Als ik zo'n geval zie hoop ik dat ik niet dichtklap van verbaasdheid en dan ik in zal grijpen.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:31

little_king schreef:
En geef de conducteur wat middelen om zichzelf te verdedigingen.
Stroomstoot wapen, pepperspray als voorbeeld.
Dat tuig mag en kan alles en die beroepen moeten het maar over zich heen laten komen voor een k.t loontje.

En dat is iets wat de meeste van ons dus niet zouden willen.
Maar gelukkig tref je dit soort gasten niet vaak, werk is hartstikke leuk en ja helaas kom je idioten tegen.
En een k.t loontje valt wel mee hoor.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:34

Waarom niet? Omdat het tegen je gebruikt kan worden?
Ik denk toch dat de preventieve werking daarvan dat ze weten dat je het bij hebt zeker wel zal bijdragen een jullie veiligheid.

En ik ken toch mensen in gelijksoortige beroepen die het wel zouden willen hebben.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:42

little_king schreef:
Ik denk toch dat de preventieve werking daarvan dat ze weten dat je het bij hebt zeker wel zal bijdragen een jullie veiligheid.

En ik ken toch mensen in gelijksoortige beroepen die het wel zouden willen hebben.

Omdat dat niet bij ons werk hoort.
Daar zijn de jongens van service&veiligheid voor.
Ik (en andere collega's) willen niet op die manier moeten werken, ons werk is met oog op service.
Klantgericht en informatie geven, en dat zijn juist de leuke dingen van ons werk.
De collega's van service&veiligheid zijn voor dat soort situaties getraind, je kan wettelijk niet zomaar dwangmiddelen geven aan een BOA, daar moeten ze voor getraind worden en daar moet goedkeuring voor komen van justitie.
En dat zal sowieso al niet gebeuren, en daarbij de keren dat het echt fysiek fout gaat (ja het neemt toe) is echt pech hebben.
Geloof mij, het gaat vaker normaal dan abnormaal.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:44

Maar bijvoorbeeld een goeie cursus zelfverdediging lijkt me wel op zijn plaats... Effectief en nauwelijks te misbruiken. En kan ook van pas komen in je privéleven :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:46

Je zou dan eigenlijk altijd een collega van Service & Veiligheid ook op de trein moeten hebben, naast de HC en een eventuele andere conducteur op een superlange trein :j

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:47

Uiteraard hoort daar training en goedkeuring bij. Ik bedoel ook niet dat je morgen zulke middelen in de hand gedrukt krijgt. :)

De mensen van service en veiligheid hebben ook die middelen niet, dus kunnen net zoveel als jullie.
Daarnaast zijn die niet altijd in de buurt.
En dat vind ik erg fout in Nederland. Elke klojo kan alles bij zich hebben en jullie en collega's van veiligheid niets. (en ik denk net zo goed aan ambulance medewerkers en alle soorten hulpverleners)
Ik denk dus dat de preventieve werking veel zal bijdragen en jullie daardoor weer meer service kunnen geven zoals je graag doet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:48

honkbal knuppel bij dienstkleding voegen....maar dat mag niet,want stel je voor dat je jezelf verdedigt.Dan mag niet in Nederland.Dan ga je namelijk wel de bak in....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 12:51

Geerke als je even terugleest wíllen de meeste conducteurs dat dus helemaal niet.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:46

little_king schreef:
Uiteraard hoort daar training en goedkeuring bij. Ik bedoel ook niet dat je morgen zulke middelen in de hand gedrukt krijgt. :)

De mensen van service en veiligheid hebben ook die middelen niet, dus kunnen net zoveel als jullie.
Daarnaast zijn die niet altijd in de buurt.
En dat vind ik erg fout in Nederland. Elke klojo kan alles bij zich hebben en jullie en collega's van veiligheid niets. (en ik denk net zo goed aan ambulance medewerkers en alle soorten hulpverleners)
Ik denk dus dat de preventieve werking veel zal bijdragen en jullie daardoor weer meer service kunnen geven zoals je graag doet.

Niet correct.
De collega's van service&veiligheid zijn getraind, hebben handboeien en zijn geweldsbevoegd.

Jans, klopt, ns zet nu de collega's extra in op de risico lijnen.

Helaas s het vrij simpel, een hc mag geen geweld gebruiken.
Uiteraard mag hij zich wel verdedigen maar beperkt net als iedere burger.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:34

Dat wist ik niet dat ze met handboeien mogen lopen, omdat gewone beveiligers en boa's dit niet mogen.
Ik weet dat ze aanhoudingstechnieken en zelfverdediging krijgen.
Geweldbevoegd, iedereen mag gepast geweld gebruiken maar ook niet meer dan dat.
Fijn dat ze er meer inzetten.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 18:33

Ik ben dus geen geschikte conducteur..ik had ze toch echt bij kop en kont de trein uit gesodemieterd.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:41

Jeannne claudde van damme heeft zich ook gemeld naast eerder al Bruce wilis :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:39

Word leuk hier met al die stoere mannen ;)

Ik heb ook een keer me met een geval bemoeit waarin een chauffeur werd lastiggevallen door zo'n smerig stel eikels. En ik ben niet groot of sterk. Maar het is zo erg als je bespuugd en geslagen wordt en niemand die ook maar iets doet!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:07

Baileys01 schreef:
13 jaar serieus :oo baan of geen baan, film of geen film die hadden toch een paar rotklappen terug gehad van mij >;)

Heel verstandig, de banen liggen tegenwoordig voor het oprapen....

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:21

little_king schreef:
Dat wist ik niet dat ze met handboeien mogen lopen, omdat gewone beveiligers en boa's dit niet mogen.
Ik weet dat ze aanhoudingstechnieken en zelfverdediging krijgen.
Geweldbevoegd, iedereen mag gepast geweld gebruiken maar ook niet meer dan dat.
Fijn dat ze er meer inzetten.

Hun opleiding is meer dan dat.
De trainingen en examens worden gedaan door degene die ook politie (me) en justitie (ibt&lbt) trainen en examineren.
Eisen zijn ook streng.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:44

Wat ik alleen niet zo goed begrijp.. Of dat ligt aan hier, maar de conducteurs bij mij in de regio zie ik nooit alleen?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:06

Hier lopen ze vaak 'naar elkaar toe' om het zo maar te zeggen. En als je een dubbeldekker hebt, de een boven ander onder. Je weet natuurlijk niet wat voor ene soort trein t was en hoelang hij was. Buiten de spits trouwens vaker alleen nu ik het me bedenk :j

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 08:13

Maaike dat weet ik. Gelukkig maar.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:13

little_king schreef:

Ik zou dat dus ook niet willen, daarom ben ik dit werk niet gaan doen. En zelfs al zou ik het willen, je kan gewoon niks met pepperspray of een stroomstok in een volle trein.
Het heeft ook niet persee een preventieve werking. Er zijn ook mensen die juist meer tegen gaan werken omdat ze de handboeien zien.

Astaloca schreef:
Wat ik alleen niet zo goed begrijp.. Of dat ligt aan hier, maar de conducteurs bij mij in de regio zie ik nooit alleen?

Jij bedoelt op de lijn Arnhem-Winterswijk? Daar rijd Breng, dat is een andere maatschappij en daar zit geen vaste conducteur op de trein en werken ze met controleploegen.

Celiien schreef:
Hier lopen ze vaak 'naar elkaar toe' om het zo maar te zeggen. En als je een dubbeldekker hebt, de een boven ander onder. Je weet natuurlijk niet wat voor ene soort trein t was en hoelang hij was. Buiten de spits trouwens vaker alleen nu ik het me bedenk :j

Er word niet gekeken naar spits of geen spits, er word gekeken naar de lengte van de trein en het aantal meldingen van agressief gedrag op een trein. In de spits rijden wel vaker langere treinen dus zit je inderdaad wel vaker met 2 conducteurs :) .