Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anke schreef:Als je opgesloten wordt en pas vrij komt als je 'genezen' bent, weet je inmiddels ook precies wat je moet zeggen en hoe je je moet gedragen om weer op vrije voeten te komen.
Ik vind dat er rooskleurig gedacht wordt over behanding, verandering, herstel en 2e kans (vrijlating).
Uiteraard zal onderzoek moeten komen en indien mogelijk een behandeling.
Echter wil men te vaak oogkleppen ophouden in dit soort gevallen.
Niet iedereen is te veranderen/genezen.
Wordt dit ook geaccepteerd en dan gehandeld zoals noodzakelijk is?
Geloven in het goede van elk mens is prachtig....zolang men ook de ogen open blijft houden voor de werkelijkheid.
quera schreef:_Dribbel schreef:Van mij mogen ze hetzelfde met deze jongen doen, als wat hij met de pony gedaan heeft. Als je dit kunt doen, dan ben je wel echt heel erg ziek.
WALGELIJK! Zo'n jongen mag wat mij betreft levenslang krijgen ja.
Heerlijk zulke schreeuwen van mensen die er 0,0 verstand van hebben
quera schreef:Dit is een discussietopic en je schreeuwt nu iets waar je je zo te lezen blijkbaar niet in verdiept hebt.
Want stel je zou hetzelfde doen met die jongen dan kan iemand anders weer zeggen ja ik ga doen wat hij of zij heeft gedaan met die jongen. Wordt dan erg gezellig.....
En nee ik had niet anders gepiept als het een mens was geweest. Maar goed dat komt misschien omdat ik met deze hele enge mensen werk
quera schreef:Dit is een discussietopic en je schreeuwt nu iets waar je je zo te lezen blijkbaar niet in verdiept hebt.
Want stel je zou hetzelfde doen met die jongen dan kan iemand anders weer zeggen ja ik ga doen wat hij of zij heeft gedaan met die jongen. Wordt dan erg gezellig.....
En nee ik had niet anders gepiept als het een mens was geweest. Maar goed dat komt misschien omdat ik met deze hele enge mensen werk
BobbieLover schreef:quera schreef:Dit is een discussietopic en je schreeuwt nu iets waar je je zo te lezen blijkbaar niet in verdiept hebt.
Hiervoor was er nog een Topic ik zei precies het zelfde als Dribbel,
Kvind het storend dat wanneer mensen een andere mening hebben.
Dat ze dan verstand van 0,0 hebben.. of zich er in moeten verdiepen..
Dit is een forum vol met discussie's en meningen en inderdaad iedereen kijkt er anders tegen aan.
Ook dat moet je respecteren!
quera schreef:Ik heb zoals je kan lezen meerdere malen aangegeven dat ik het erg vind voor die dieren. Dus ik weet niet welke kant je nu op wilt ?
BobbieLover schreef:quera schreef:Ik heb zoals je kan lezen meerdere malen aangegeven dat ik het erg vind voor die dieren. Dus ik weet niet welke kant je nu op wilt ?
De kant dat je begrijpt dat er meerderen meningen zijn.
dan alleen die van jou zelf(dus niet als iemand een andere mening heeft dat hij bijv 0,0 verstand heeft
Caatje87 schreef:Ik denk als je zoiets doet, dat je of zelf getraumatiseerd bent, of een psychopaat bent. In het eerste geval, zou dit eventueel "genezen" kunnen worden. In het tweede geval mag hij van mij voor altijd uit de maatschappij blijven.
Caatje87 schreef:Quera: dit heb ik gedaan en ik geef dus ook aan dat het diverse redenen kan hebben.
Maar de manier waarop dit paard is aangerand en vermoord is lijkt mij toch wel een reden voor grote alarmbellen. Daarnaast zijn er helaas genoeg mensen die vrij worden gelaten en toch een relapse krijgen, puur omdat je niet altijd voor de 100% zeker kan weten of iemand genezen is.
Ik ben in ieder geval van mening, dat als deze jongen nu niet gepakt was, hij dit was blijven doen en dit uiteindelijk ook bij mensen zou gaan doen.
quera schreef:Daarbij blijf ik vinden dat sommige mensen hier er 0,0 verstand van hebben. Die jongen heeft dit echt niet voor z'n plezier gedaan hoor..