Jongen naar jeugdinrichting na aanranden/vermoorden pony

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet deze jongen ooit nog vrijkomen?

Ja
18 (22%)
Nee
61 (77%)

Totaal aantal stemmen: 79

Anke

Re: Jongen naar jeugdinrichting na aanranden/vermoorden pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:53

Als je opgesloten wordt en pas vrij komt als je 'genezen' bent, weet je inmiddels ook precies wat je moet zeggen en hoe je je moet gedragen om weer op vrije voeten te komen.

Ik vind dat er rooskleurig gedacht wordt over behanding, verandering, herstel en 2e kans (vrijlating).

Uiteraard zal onderzoek moeten komen en indien mogelijk een behandeling.
Echter wil men te vaak oogkleppen ophouden in dit soort gevallen.
Niet iedereen is te veranderen/genezen.
Wordt dit ook geaccepteerd en dan gehandeld zoals noodzakelijk is?
Geloven in het goede van elk mens is prachtig....zolang men ook de ogen open blijft houden voor de werkelijkheid.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:55

Anke schreef:
Als je opgesloten wordt en pas vrij komt als je 'genezen' bent, weet je inmiddels ook precies wat je moet zeggen en hoe je je moet gedragen om weer op vrije voeten te komen.

Ik vind dat er rooskleurig gedacht wordt over behanding, verandering, herstel en 2e kans (vrijlating).

Uiteraard zal onderzoek moeten komen en indien mogelijk een behandeling.
Echter wil men te vaak oogkleppen ophouden in dit soort gevallen.
Niet iedereen is te veranderen/genezen.
Wordt dit ook geaccepteerd en dan gehandeld zoals noodzakelijk is?
Geloven in het goede van elk mens is prachtig....zolang men ook de ogen open blijft houden voor de werkelijkheid.

Rooskleurig? Nee hoor bij ons gaan ze echt pas de maatschappij is als ze zich kunnen gedragen. En niemand kan zich 24/7 gedragen als hij geestelijk ziek is. Aangezien de klinieken waar deze mensen verblijven allemaal 24 uurs zorg zijn.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:58

Ik hoop dat de jongen geholpen word, en dus wel echt uiteindelijk spijt heeft van zijn Daad en zijne excuus ook maakt aan de mensen van wie de pony is.
Maar ook dat hij voorderest wel blijft zitten derest van zijn leven Omdat, hij ook een leven heeft ontnomen van een levend wezen :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:02

Het is een beetje lastig om te oordelen over deze jongen. Want we kennen de details niet. Ik kan alleen maar hopen dat hij goede hulp krijgt en uiteindelijk weer kan functioneren in de maatschappij.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 08:42

Je mag geen appels met peren vergelijken, dat weet ik wel, maar wat ik in deze gevallen ook wel moelijk vind is dat voor zo'n patient een heel arsenaal aan hulpverleners (en bijbehorende pakken geld) opengetrokken wordt, en er weer anderen zijn zonder apartige afwijkingen waar de familie zelf maar voor moet zorgen (denk aan ouderen).. En dat blijf ik krom vinden (hoewel het niet helemaal binnen de discussie valt, maar t maakt toch dat ik moeite heb met opname van 'dit soort' mensen. Waarom voor hun wel en voor anderen niet..)

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 09:12

Jeetje als je dit al doet op je 17de, wat brengt dan de toekomst?
Ik hoop van harte dat hij geholpen kan worden met de juiste behandeling, maar heb er een hard hoofd in.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:23

In mijn nabije omgeving meegemaakt.
Jongen rand pony aan, word betrapt en aangehouden.
Zijn vrienden groep heeft hem dusdanig belachelijk gemaakt. Omgeving spuugde hem uit. Kon zich nergens vertonen zonder dat er opmerkingen werden geplaatst. Deze jongen kon in de omgeving niet meer functioneren. En dat vond de rechter toen der tijd genoeg straf. Gezin in verhuisd, maar ook daar kwamen ze erachter waarom ze verhuisd waren. Dus eigenlijk heeft hij, maar ook het gezin heeft levenslang.
Wat ik hier mee wil zeggen is, je kan op diverse manieren gestraft worden.
In dit geval leeft de pony nog wel, heeft er niks aan over gehouden ofzo.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:13

quera schreef:
_Dribbel schreef:
Van mij mogen ze hetzelfde met deze jongen doen, als wat hij met de pony gedaan heeft. Als je dit kunt doen, dan ben je wel echt heel erg ziek.

WALGELIJK! Zo'n jongen mag wat mij betreft levenslang krijgen ja. :)

Heerlijk zulke schreeuwen van mensen die er 0,0 verstand van hebben :Y)

Ik vind jou reactie een beetje raar :Y) .
Ik geef gewoon mijn mening. Wat ik vind, heeft niks te maken met hoeveel verstand je hebt?

Stel dat het een persoon was geweest i.p.v. die pony, hadden de meeste hier ook anders gepiept.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:17

Dit is een discussietopic en je schreeuwt nu iets waar je je zo te lezen blijkbaar niet in verdiept hebt.
Want stel je zou hetzelfde doen met die jongen dan kan iemand anders weer zeggen ja ik ga doen wat hij of zij heeft gedaan met die jongen. Wordt dan erg gezellig.....

En nee ik had niet anders gepiept als het een mens was geweest. Maar goed dat komt misschien omdat ik met deze hele enge mensen werk :=

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:42

quera schreef:
Dit is een discussietopic en je schreeuwt nu iets waar je je zo te lezen blijkbaar niet in verdiept hebt.
Want stel je zou hetzelfde doen met die jongen dan kan iemand anders weer zeggen ja ik ga doen wat hij of zij heeft gedaan met die jongen. Wordt dan erg gezellig.....

En nee ik had niet anders gepiept als het een mens was geweest. Maar goed dat komt misschien omdat ik met deze hele enge mensen werk :=

Maar volgens jou zou je dan dus bijvoorbeeld ook geen doodstraf in moeten voeren? Dat komt op hetzelfde neer. Ik snap jou wel hoor, maar een andere mening mag ook gegeven worden lijkt me? Ik denk: weg ermee, dan kunnen ze ook niet nog een keer de fout in gaan. Want ik denk dat je niet in deze wereld thuishoort, als je tot dit soort dingen in staat bent.

En jij denkt zo misschien niet, maar veel andere wel. Kijk bijvoorbeeld naar het vuurwerkdrama met de kat of de zwaan. Als dit mensen waren geweest, had het merendeel hier heel anders tegenaan gekeken.
Dat vind ik jammer. :)

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:42

quera schreef:

Hiervoor was er nog een Topic ik zei precies het zelfde als Dribbel,
Kvind het storend dat wanneer mensen een andere mening hebben.
Dat ze dan verstand van 0,0 hebben.. of zich er in moeten verdiepen..
Dit is een forum vol met discussie's en meningen en inderdaad iedereen kijkt er anders tegen aan.
Ook dat moet je respecteren! :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:44

Levenslang is in Nederland helaas niet echt levenslang. Ik vind wel dat hij de hoogst mogelijke straf moet krijgen die hij kan krijgen op deze leeftijd. "Mag hij ooit vrijkomen?" lastige vraag omdat iedereen natuurlijk spijt kan krijgen en kan leren van zijn/haar fouten.

Uit de gevangenis komen vind ik nog wel kunnen, maar daarna zal hij toch echt een hele hoop psychische hulp moeten krijgen en nog een tijd in een inrichting moeten komen in mijn ogen. Als je zulke dingen doet zit er wel ergens een steekje los.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:47

Levenslang is levenslang in Nederland. Of je moet gratie krijgen.
En ja, dat is wel echt zo itt tot indianenverhalen die de ronde doen.
In Nederland kan iemand die tot levenslange gevangenisstraf is veroordeeld uitsluitend door gratie eerder vrij komen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:40

BobbieLover schreef:
quera schreef:

Hiervoor was er nog een Topic ik zei precies het zelfde als Dribbel,
Kvind het storend dat wanneer mensen een andere mening hebben.
Dat ze dan verstand van 0,0 hebben.. of zich er in moeten verdiepen..
Dit is een forum vol met discussie's en meningen en inderdaad iedereen kijkt er anders tegen aan.
Ook dat moet je respecteren! :)

Het verschil is dat als je je er in verdiept je er over mee kan discussiëren. En doe je dat niet dan vind ik eigelijk dat je deze discussie niet kan voeren. Puur omdat je er geen verstand van hebt.

En die vele andere die het niet met me eens zijn zijn voor 99% mensen die zich er niet in verdiept hebben. En tuurlijk vind ik het heel erg voor die dieren. Maar die jongen is zeer waarschijnlijk psychisch ziek.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:44

Wat vinden jullie?

Moet zo'n jongen nog vrij komen of niet? Denk jij dat dit de toekomst van dit kind voorspeld?
Ben jij ervan overtuigd dat als ze dit bij dieren doen dat de mens daarna erop volgt als slachtoffer?

Dit zijn de vragen die TS stelt.. dat zijn dus menings vragen.
En op een forum heb je dus meerderen meningen..
En tuurlijk zo'n jongen is niet in orde, en moet hulp krijgen.. maar dat maakt niet uit.
Er is een slachttoffer gevallen en in dit geval een pony.
En als is hij ziek, dat maakt nog niet goed dat dit harstikke fout is toch?
Ik begrijp jou,u .. ook wel.. maar het is ook fijn als je ons begrijpt..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:48

Ik heb zoals je kan lezen meerdere malen aangegeven dat ik het erg vind voor die dieren. Dus ik weet niet welke kant je nu op wilt ?

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:50

quera schreef:
Ik heb zoals je kan lezen meerdere malen aangegeven dat ik het erg vind voor die dieren. Dus ik weet niet welke kant je nu op wilt ?

De kant dat je begrijpt dat er meerderen meningen zijn.
dan alleen die van jou zelf :) (dus niet als iemand een andere mening heeft dat hij bijv 0,0 verstand heeft ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:52

BobbieLover schreef:
quera schreef:

De kant dat je begrijpt dat er meerderen meningen zijn.
dan alleen die van jou zelf :) (dus niet als iemand een andere mening heeft dat hij bijv 0,0 verstand heeft ;)

Dan zou het misschien verstandig zijn als je mijn berichten eens naleest waar dit al lang in staat.

Daarbij blijf ik vinden dat sommige mensen hier er 0,0 verstand van hebben. Die jongen heeft dit echt niet voor z'n plezier gedaan hoor..

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:54

Ik denk als je zoiets doet, dat je of zelf getraumatiseerd bent, of een psychopaat bent. In het eerste geval, zou dit eventueel "genezen" kunnen worden. In het tweede geval mag hij van mij voor altijd uit de maatschappij blijven.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:57

Caatje87 schreef:
Ik denk als je zoiets doet, dat je of zelf getraumatiseerd bent, of een psychopaat bent. In het eerste geval, zou dit eventueel "genezen" kunnen worden. In het tweede geval mag hij van mij voor altijd uit de maatschappij blijven.

Ik zou zeggen lees mijn berichten eens door :)

Dit kan diverse redenen hebben die goed te behandelen zijn :j

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:01

Quera: dit heb ik gedaan en ik geef dus ook aan dat het diverse redenen kan hebben.
Maar de manier waarop dit paard is aangerand en vermoord is lijkt mij toch wel een reden voor grote alarmbellen. Daarnaast zijn er helaas genoeg mensen die vrij worden gelaten en toch een relapse krijgen, puur omdat je niet altijd voor de 100% zeker kan weten of iemand genezen is.
Ik ben in ieder geval van mening, dat als deze jongen nu niet gepakt was, hij dit was blijven doen en dit uiteindelijk ook bij mensen zou gaan doen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:02

Caatje87 schreef:
Quera: dit heb ik gedaan en ik geef dus ook aan dat het diverse redenen kan hebben.
Maar de manier waarop dit paard is aangerand en vermoord is lijkt mij toch wel een reden voor grote alarmbellen. Daarnaast zijn er helaas genoeg mensen die vrij worden gelaten en toch een relapse krijgen, puur omdat je niet altijd voor de 100% zeker kan weten of iemand genezen is.
Ik ben in ieder geval van mening, dat als deze jongen nu niet gepakt was, hij dit was blijven doen en dit uiteindelijk ook bij mensen zou gaan doen.

Er zijn meer opties dan alleen die 2 die je nu noemt :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:21

quera schreef:
Daarbij blijf ik vinden dat sommige mensen hier er 0,0 verstand van hebben. Die jongen heeft dit echt niet voor z'n plezier gedaan hoor..

Daar zou ik mijn handen niet zo gauw voor in het vuur durven steken hoor, ik vermoed dat de kans dat hij het wél voor zijn plezier gedaan heeft niet te onderschatten is. Alleen is plezier niet altijd "gewoon lol".

Dat hij niet voor zijn plezier met zijn brein geboren is en ook liever gewoon net als ieder ander een normaal leven had geleid is weer een heel ander verhaal.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:22

Bedoelde uiteraard het laatste :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:04

Moderatoropmerking:
Klein beetje mosterd na de maaltijd, maar ook hier de opmerking dat verwensingen niet gewenst zijn. Laat je er niet toe verleiden zware bedreigingen aan het adres van de dader op Bokt te zetten. Het heeft ook geen enkele meerwaarde in de discussie. Houdt het hier in elk geval binnen de grenzen van de beschaving... Bedankt.