Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:30

Vanillia schreef:
Nederlanders zijn gewoon enorme klagers. Ik werk voor een voedselproducent en het aantal klachten van Nederlanders is altijd een veelvoud van de klachten van Belgen :=
Overigens is er niemand die je dwingt om in NL te blijven, als het je niet bevalt ben je vrij om te gaan :)

Dat laatste zal je nog behoorlijk tegenvallen. Ik ben momenteel al een behoorlijk tijd bezig met emigratie maar dat is nog behoorlijk lastig. Mag blij zijn als ik met 2 jaar mijn papieren heb maar ik mag er waarschijnlijk nog wel een paar jaar bij optellen...

little_king

Re: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:37

Elke halve zool kan zich hier vestigen. Wil je echter zelf naar een fatsoenlijk land zijn er zoveel regels dat het jaren duurt.
Iets wat ze hier ook wel in mogen voeren.
Want daarom is het oa een tot land.

Ik zou graag weg willen. Maar mijn vriend niet. En de familie achterlaten is ook niet niks.
Maar het land op zich? Graag.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:47

little_king schreef:
Elke halve zool kan zich hier vestigen. Wil je echter zelf naar een fatsoenlijk land zijn er zoveel regels dat het jaren duurt.

Ik zou graag weg willen. Maar mijn vriend niet. En de familie achterlaten is ook niet niks.

Euhm... Enig idee hóe moeilijk het is om van buiten de eu hier alleen maar op vakantie te mogen... := je komt hier echt niet zomaar :n

Bandaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:47

manzano schreef:
Altijd heerlijk dit soort topics........ altijd maar zeuren op regels en betutteling, maar oh wee als er iets is waar we niet blij mee zijn. Dan moet het meteen verboden worden/geregeld worden en volgen er petities etc. etc.
(denkt aan een vuurwerktopic wat hier ook ergens loopt, edit: dus niet het voorbeeld van TS).

Nou inderdaad. Nederlanders haten regels, tenzij het hunzelf goed uitkomt.. Dat vuurwerktopic is een prachtig voorbeeld inderdaad.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:54

verootjoo schreef:
little_king schreef:

Euhm... Enig idee hóe moeilijk het is om van buiten de eu hier alleen maar op vakantie te mogen... := je komt hier echt niet zomaar :n

Dat ligt er maar net aan waar buiten de EU je woont. Vooral landen met een, om het zo maar even te zeggen, lagere ontwikkeling is het inderdaad vrij lastig. Echter klop maar ergens aan als vluchteling en je krijgt alles toegeworpen. Ik vraag me bijvoorbeeld ook wel af hoe makkelijk het voor dat soort mensen zou zijn om bijvoorbeeld naar Bulgarije oid te gaan om vanuit daar naar welvarendere EU landen te verhuizen, als je eenmaal maar de EU binnen bent en de papieren hebt...
Maar zelfs dan zijn er volgens mij wel genoeg mensen uit andere EU landen waar NL mee vol loopt. Daar zouden niet EUers nog even zonder problemen bij moeten kunnen komen zeker. Alsjeblieft...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 18:59

Bulgarije is ook niet gemakkelijk met vluchtelingen... die moeten ze namelijk houden. Je komt niet zo gemakkelijk de EU binnen...

'Lagere ontwikkeling'? Ik ben bezig met een bezwaarschrift voor iemand met een uiterst leuke baan in de Verenigde Arabische Emiraten (van die landen waar we met handelsmissies heen gaan) die voor zakelijke doeleinden een bezoek aan Nederland wil brengen. Hoogtechnologisch vakgebied. Maar een visum heeft hij niet gekregen... Echt ongelofelijk hoe moeilijk het is om Nederland binnen te komen. Denk niet dat het zo moeilijk geweest zou zijn dezelfde persoon Nederland in te krijgen als hij een Engelse achternaam had gehad en uit Boston zou komen...

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:17

Het ging mij ook niet om vluchtelingen in dat voorbeeld. Ik ken verder de emigratie regels ed van andere landen niet maar wat ik bedoelde is eigenlijk of het voor een bepaald land dat in NL maar moeilijk aan een verblijfsvergunning kan komen misschien in een ander EU land juist wel vrij makkelijk een vergunning kan krijgen dan mogelijk is om zo alsnog makkelijk andere EU landen binnen te komen.

Dat van de VAE had ik inderdaad niet verwacht.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:55

Ik woon op dit moment in Cambridge en moet zeggen dat ik het een opluchting vind. Niet vanwege de regeltjes, maar vanwege de mentaliteit van sommige Nederlanders. Nederlanders hebben het ontzettend goed. Natuurlijk is er armoede, dat kent elk land, maar ze/we hebben het relatief goed. Toch vinden Nederlanders een plek om te zeiken (vergeef me het woord, maar het is van toepassing). Ik moest wachten in het ziekenhuis, de arts deed niet wat ik wilde, de Nederlandse regering doet niks voor ons etc. etc.

Het kan altijd beter, maar ze/we realiseren zich niet hoe goed ze het hier hebben. Er zijn levensmiddelen te kijgen uit de hele wereld. Het aanbod is groter dan bjivoorbeeld in Engeland. Het niveau van de gezondheidszorg is zeer hoog. Toch hebben heel wat mensen genoeg te klagen over hun huisarts, doktor of ziekenhuis. Ik heb vrienden uit Mauritius en Vietnam en die zijn heel erg blij met de Engelse gezondheidszorg. Dat kunnen ze al niet geloven. En in Nederland is dat nog een stuk(je) beter.

Daarnaast is er de kritiek op elk publiek figuur. Als je dat bent, dan kijken mensen strenger naar je, maar het lijkt wel alsof het soms niet goed kan. De koning juicht voor de sporters. Een goed voorbeeld in mijn ogen. Niet alleen een pure liefhebber van sport, maar ook als promotie van sport in het algemeen. Toch zijn er zat mensen die het er niet mee eens waren. En dat is maar 1 voorbeeld.

Ik weet dat de Engelse er ook wat van kunnen. Hun tabloids zijn beroemd en berucht (vooral dat laatste), maar ook wij kennen de Telegraaf etc. Het gaat mij meer om de algemene mentaliteit. Ik ben zelf en weekje in Nederland geweest (even terug naar mijn ouders), maar ik was blij dat ik terug naar Engeland ging.

(en haal adem)....Zo dat was mijn frustratie. Ik snap mensen die emigreren of willen emigeren een stuk beter nu ik zelf in het buitenland woon. Het is nergens perfect, maar ik weet niet of ik nog terug wil naar Nederland.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 10:41

Terwijl dat dus bij buitenlanders niet opvalt... Althans, hier in Oostenrijk hoorde ik laatst dat Nederlanders zo makkelijk zijn en nergens over klagen... Euhh :?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 00:36

Marjoow schreef:
Terwijl dat dus bij buitenlanders niet opvalt... Althans, hier in Oostenrijk hoorde ik laatst dat Nederlanders zo makkelijk zijn en nergens over klagen... Euhh :?

Ligt heel erg aan waar je het vraag. De mensen die ik spreek vinden ze vaak direct en onbeleefd.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:35

Ik vind Nederlanders geen leuke mensen. Zolang je hier woont merk je het verschil niet, maar op vakantie wel. En daarbij het waardeloze klimaat opgeteld....

Ik zou echt graag willen emigreren, meer landinwaarts, in bijvoorbeeld Zuid Duitsland. Maar manlief heeft hier een akkerbouwbedrijf en een politieke carrière. Die wil niet mee.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:42

Tja, niemand is verplicht hier te blijven wonen.

Ik begrijp de frustratie ook wel hoor, het is allemaal soms wel erg betuttelend. Maar ik vraag me dan af of je ergens anders beter af bent. Misschien met minder regels, maar dan is er misschien weer wel wat anders.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:53

Er zal altijd wel ergens iets zijn ja.
Maar toch zou ik graag naar een land willen met minder inwoners, meer natuur, en meer zon. Vooral zon. En minder regen!

Bravour89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:23

calippe schreef:
Maar toch zou ik graag naar een land willen met minder inwoners, meer natuur, en meer zon. Vooral zon. En minder regen!

Westelijke Sahara misschien? Weinig mensen, veel zon, weinig regen en weinig bebouwing (veel natuur dus) :P

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:26

Bravour89 schreef:
calippe schreef:

Westelijke Sahara misschien? Weinig mensen, veel zon, weinig regen en weinig bebouwing (veel natuur dus) :P

Yeah right....... }:0

Als jij zand natuur wilt noemen.

Nee, ik blijf wél graag wonen binnen een eigen cultuur, en niet binnen een anti vrouwen cultuur. En het moet niet té warm zijn, gewoon prettige zomers, en 's winters sneeuw zodat je een witte kerst kunt hebben. Daarvoor hoef je Europa niet uit. Maar meer een landklimaat dus. En aangezien Nederland het dichtstbevolkte land binnen Europa is, zijn veel landen al geschikter.