Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
finnens schreef:Make-up testen op dieren, ik wist dat het met medicijnen etc. (veel) gebeurd, maar als ik make-up koop denk ik daar nooit aan.
Ik zag dit op facebook langs komen, dat kwam wel binnen![]()
Een vrouw ondergaat de proeven die normaal op dieren gedaan worden:
http://www.nsmbl.nl/erg-heftig-deze-vro ... aan-worden
Denken jullie ooit aan de proeven die op dieren zijn gedaan voor de nagellak/foundation enz. wanneer je make-up koopt? En zijn er mensen die geen make-up kopen omdat het op dieren wordt uitgetest?
En zijn er bepaalde soorten/merken make-up die niet eerst op dieren uitgestest worden?
edit; ik wist niet waar ik het moest zetten, dus verplaats maar als het niet goed staat
Magrathea schreef:Ja precies, maar bij een gedragsonderzoek vind ik het wel wat anders... Zolang het maar niet pijnlijk of irritant is voor een dier. Heb wel eens gehoord van een proefdierlab waar een (vrij hongerige) hond een voerbak had die onder stroom stond, kijken hoe lang het duurt voordat de hond de voerbak links liet liggen omdat hij elke keer een schok kreeg. Ja sorry maar dat vind ik gewoon diertje pesten
Dinniej schreef:Waar heb je die informatie vandaan? Van de onderzoeker zelf of..
Het lijkt me een beetje een kromme proef, maar ik kan me goed voorstellen dat je het leerproces van een hond in kaart wil brengen. Er zijn een hoop huishonden met gedragsproblemen, en als je weet hoe zo'n dier leert is een hoop te voorkomen.