Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kohtje schreef:Het gaat mij niet om het werken. (ik werk ook die dagen) maar meer dat we toch wel 1 dag zonder boodschappen doen kunnen?
Mavelle schreef:Vreemd dat ik steeds lees dat werken met kerst in de winkels vrijwillig is. Dat is echt niet waar. Dr word vaak wel eerst gevraagd wie er geen problemen mee heeft, maar als niemand zich meld dan word er gewoon geloot en ingepland. En zo kan het dus best gebeuren dat je geheel onvrijwillig werkt met de kerst.
Mavelle schreef:Vreemd dat ik steeds lees dat werken met kerst in de winkels vrijwillig is. Dat is echt niet waar. Dr word vaak wel eerst gevraagd wie er geen problemen mee heeft, maar als niemand zich meld dan word er gewoon geloot en ingepland. En zo kan het dus best gebeuren dat je geheel onvrijwillig werkt met de kerst.
chelle_dora schreef:Mavelle schreef:Vreemd dat ik steeds lees dat werken met kerst in de winkels vrijwillig is. Dat is echt niet waar. Dr word vaak wel eerst gevraagd wie er geen problemen mee heeft, maar als niemand zich meld dan word er gewoon geloot en ingepland. En zo kan het dus best gebeuren dat je geheel onvrijwillig werkt met de kerst.
Ik gok dat dit je wel uitgelegd krijgt bij je sollicitatie hoe het zit met werken op feestdagen. Heb je toch nog altijd de keuze om te besluiten er niet te gaan werken
Shadow0 schreef:Mavelle schreef:Vreemd dat ik steeds lees dat werken met kerst in de winkels vrijwillig is. Dat is echt niet waar. Dr word vaak wel eerst gevraagd wie er geen problemen mee heeft, maar als niemand zich meld dan word er gewoon geloot en ingepland. En zo kan het dus best gebeuren dat je geheel onvrijwillig werkt met de kerst.
Dat zou je dan eigenlijk moeten aangeven bij de CAO-toezichthouder. Daar staat namelijk:10. a. Op zondagen en feestdagen wordt geen arbeid verricht, tenzij bijzondere omstandigheden zulks noodzakelijk maken en de desbetreffende wettelijke bepalingen zich daartegen niet verzetten.
b. De werknemer kan niet tot het werken op zondag, Hemelvaartsdag of Eerste Kerstdag worden
verplicht.
http://www.fnvbondgenoten.nl/site/caos/42577/42644
Shadow0 schreef:Het OV rijdt niet gewoon, althans, de bussen hier niet. Die rijden eens per half uur max, en dat is dus beperkter dan de beperkte zomerdienstregeling.
Shadow0 schreef:Dat zou je dan eigenlijk moeten aangeven bij de CAO-toezichthouder. Daar staat namelijk:10. a. Op zondagen en feestdagen wordt geen arbeid verricht, tenzij bijzondere omstandigheden zulks noodzakelijk maken en de desbetreffende wettelijke bepalingen zich daartegen niet verzetten.
b. De werknemer kan niet tot het werken op zondag, Hemelvaartsdag of Eerste Kerstdag worden
verplicht.
http://www.fnvbondgenoten.nl/site/caos/42577/42644
Mavelle schreef:Daar heb je misschien gelijk in. Maar de vraag is of je d'r zo'n stampij van wilt maken. Het gaat vaak tenslotte maar om 1 dag. Denk dat veel mensen het beter vinden om toch maar niets te zeggen en te hopen dat het lang duurt voor ze weer aan de beurt zijn.