Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:Leer isoleert heel slecht.
Bont isoleert wel.
En puur voor de sier bont dragen, ik zie teveel jeugd tegenwoordig rondlopen met jassen waar een echte bontkraag opzit. Jassen die misschien een seizoen gedragen worden, en dat randje bont is echt geen konijnenvacht.
http://www.styleitaly.nl/search/bont/?g ... 3godxmUAmg
Cassidy schreef:Leer isoleert heel slecht.
Bont isoleert wel.
En puur voor de sier bont dragen, ik zie teveel jeugd tegenwoordig rondlopen met jassen waar een echte bontkraag opzit. Jassen die misschien een seizoen gedragen worden, en dat randje bont is echt geen konijnenvacht.
http://www.styleitaly.nl/search/bont/?g ... 3godxmUAmg
Start daar eens een petitie tegen?
Pletje123 schreef:Maar die kids weten lang niet altijd dat het echt bont betreft.
Cassidy schreef:Ceriadwen schreef:In plaats van actievoeren tegen de producent kan er dus beter actiegevoerd worden tegen de afnemer denk ik.
Ga wereldwijd de straat op en besmeur al die bontjassen met verf ofzo.
En wat wil je daarmee bereiken? Dat men vervolgens met dezelfde vaart een nieuwe jas aanschaft?
Vernielen van bontjassen is in het verleden al gedaan, en gaat echt niet de gewenste resultaten opleveren. Je moet in dat hoofd komen van degenen die bontjassen kopen. En dan, in landen als Rusland, Alaska en Groenland is bont het beste wat je dragen kunt. Al die synthetische stoffen die op de markt zijn, zijn niet afbreekbaar en zorgen voor een ecologisch groter en langduriger probleem dan bont en leer. Als je milieubewust bezig bent, dan draag je leer, en geen gore-tex.
Ceriadwen schreef:he, ik geef ook mijn bek maar een douw. Ik heb geen flauw idee hoe je de publieke opinie mbt het dragen van bont moet beïnvloeden. Ik weet wel dat het verplaatsen van het probleem in iedergeval echt de oplossing niet is
Pletje123 schreef:Miracle_ schreef:Ik voel me niet schuldig nee, want ik draag namelijk geen bont. Ik ben niet degene die ernaar vraagt, en er voor zorgt dat die beesten gedood worden voor hun vacht.
Bovendien ben ik van mening, dat iemand ooit eens de eerste stap zal moeten zetten.
Jij en al je medeactivisten zorgen ervoor dat die arme dieren onder erbarmelijke omstandigheden gehouden worden en dan vind je ook nog dat je de wereld verbetert!![]()
Wat gaat er nou mis? Hoe kort voor de kop kan je zijn?
Cassidy schreef:Ceriadwen schreef:he, ik geef ook mijn bek maar een douw. Ik heb geen flauw idee hoe je de publieke opinie mbt het dragen van bont moet beïnvloeden. Ik weet wel dat het verplaatsen van het probleem in iedergeval echt de oplossing niet is
Het vernielen van andermans bezittingen ook niet. Want dat ben je wel aan het doen op dat moment.
magda_90 schreef:Overigens waardeer ik je instelling dat iemand ooit eens de eerste stap zal moeten zetten. Echter hebben we te maken met onder andere Azië. Landen die nog niets eens gehoord hebben van mensenrechten, laat staan van dierenwelzijn. Landen waar de menselijke lijken (!) op straat liggen, waar zeer hoge zelfmoordpercentages zijn; landen die zijn eigen bevolking nog niet eens kan beschermen. Hier verwacht ik geen verbetering in qua mensenrechten, laat staan dierenrechten. Zolang niet aan dit diepgeworteld probleem wordt gewerkt/resultaten worden geboekt, wil ik betreffende dieren in Nederland houden waar hun welzijn gewaarborgd wordt.
Pas wanneer Azië mensenrechten heeft en als gevolg dierenrechten, dan kan ik er over na denken om mijn mening bij te stellen, maar tot die tijd:.
Ik hoop daarom dus dat soortgelijke instellingen als Brooke Hospital (maar dan gericht op andere diersoorten) ook daar kunnen en vooral mogen voorlichten. En dan met nadruk op mogen.