Grote iritatatie over buschauffeurs.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Grote iritatatie over buschauffeurs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:52

Ik sta standaard veel te vroeg :') , maar max 5 minuten van te voren staan vindt ik normaal.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:59

Hier vertrekt de bus vrijwel standaard te vroeg. Hoeveel minuten, geen idee, maar vreselijk irritant is het (soms) wel als je dan net je bus gemist hebt, en dan ben je eigenlijk gewoon te vroeg bij de bushalte.

Ik heb hier een klacht over ingediend bij de busmaatschappij en zij hebben dit toen wel gemeld bij de buschauffeurs.

Ik stapte zelf 1 keer uit die bus, toen zag ik iemand aan komen rennen die 'm moest hebben, bus wou (te vroeg) vertrekken en heb toen tegen de busschauffeur gezegd dat hij moest wachten want hij wou te vroeg wegrijden en hij zág zelfs iemand aan komen rennen, was hij kwaad op mij :=

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:41

Rij je ik een dorp dan snap ik of in de stad.
Maar welk verkeer heb je nou op een bus baan ?

In Almere rijden de bussen allemaal op de busbaan en dan nog komen ze te laat of veel te vroeg en dan heb ik het niet over 2/3 min maar over 6/8 min.
Das toch wel heel erg, dat vindt ik te vroeg of te laat.

Maar wat ik het ergste vindt is dat de kostprijs echt heel raar is.
Ik rij elke dag precies de zelfde route die elke keer bijna altijd even lang is.
Maar dan kost het de ene keer 3,85 en de volgende keer is het 4,99 hoe kan dat ??
Heb ik nagevraagd. Geen reactie.

Vandaag wel de leukste gehad. Rij heen naar de stad 1.04
Rij terug ik kijk goed kijk nog eens 0.15 cent.
Das wel heel erg !!

Ik heb respect voor de chauffeurs maar hou ook rekening met de passegiers, wij hebbbben de bus nodig en als die continue een verschrikkelijke tot wordt houdt de bus op.
Mijn collega gaat ondertussen met de trein die is elke maand hetzelfde kwijt.helaas heb ik de mogelijkheid niet

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:46

Dat van die prijzen heeft niets met de buschauffeurs te maken. Daarbij heb je niet overal busbanen, hier bijvoorbeeld niet. Bij mijn ouders in de buurt weer wel, maar daar rijden ook vrachtwagens en bv. taxi's voor mensen met beperkingen op. Dus nee, ook daar gaat stilstaan niet altijd. Buschauffeurs hebben zich ook maar gewoon te houden aan regels die hen zijn opgelegd, die kunnen niet zomaar zelf beslissen dat ze even ergens 10 minuten gaan stilstaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:50

Bij normale haltes is een paar minuten te vroeg of te laat wel ok. Bij tijdhaltes moet de bus wel wachten - daar zijn ze voor. Als die ook niet worden aangehouden is het wel vrij vervelend.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:52

Nee dat snap ikaar dat is bij mij de ergenis 2.
Hier is overal busbaan waar hooguit een politie of ambulance overheen rijdt.
Ze staan hier regelmatig stil terwijl ze al 6 min te laat zijn. Lijkt mij niet echt dat dat een regel is ??
Stil staan 5min wachten en dan vervolgens bij de volgende halte 11 min te laat aankomen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:54

Hier in zoetermeer rijden ze gewoo op de weg, ja kleine stukjes niet maar overall toch echt op de gewone banen. Dan kan hij niet 5 min stilstaan :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:56

Er staat niet voor niks dat de tijd bij nadering is aangegeven. En bovendien sta ik altijd standaard 5 minuten te vroeg bij de halte, dan kan ik hem ook niet missen.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:09

kani_ejj schreef:
Rij je ik een dorp dan snap ik of in de stad.
Maar welk verkeer heb je nou op een bus baan ?

In Almere rijden de bussen allemaal op de busbaan en dan nog komen ze te laat of veel te vroeg en dan heb ik het niet over 2/3 min maar over 6/8 min.
Das toch wel heel erg, dat vindt ik te vroeg of te laat.

Maar wat ik het ergste vindt is dat de kostprijs echt heel raar is.
Ik rij elke dag precies de zelfde route die elke keer bijna altijd even lang is.
Maar dan kost het de ene keer 3,85 en de volgende keer is het 4,99 hoe kan dat ??
Heb ik nagevraagd. Geen reactie.

Vandaag wel de leukste gehad. Rij heen naar de stad 1.04
Rij terug ik kijk goed kijk nog eens 0.15 cent.
Das wel heel erg !!

Ik heb respect voor de chauffeurs maar hou ook rekening met de passegiers, wij hebbbben de bus nodig en als die continue een verschrikkelijke tot wordt houdt de bus op.
Mijn collega gaat ondertussen met de trein die is elke maand hetzelfde kwijt.helaas heb ik de mogelijkheid niet

I share your pain. :')
Ondanks dat ik het ov in Almere wel prima vind, kunnen ze niet altijd op tijd rijden. Het probleem met saldo verschil heb ik ook wel eens gemerkt, terwijl je gewoon hetzelfde traject rijdt! (Over de busbaan, dus het is en blijft dezelfde route..) Kan het bij jou niet zo zijn dat je over hebt gestapt binnen een bepaalde tijd? Dan heb je overstap tarief meen ik?

Sindsdien alleen nog maar met de trein of fiets! :Y)

Maar om even terug te komen op het onderwerp: als een bus twee minuten te vroeg weg rijdt en je bent je hier van bewust, dan zorg je toch dat je wat eerder bij de bushalte klaar staat? Een buschauffeur kan natuurlijk niet overal en altijd op de seconde op tijd rijden.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:11

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in België mogen buschauffeurs wettelijk 5 minuten te vroeg of te laat komen. Het is aan jou om op tijd aan de bushalte te staan ;)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:12

Snollygoster schreef:
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in België mogen buschauffeurs wettelijk 5 minuten te vroeg of te laat komen. Het is aan jou om op tijd aan de bushalte te staan ;)

Hier in Nederland hanteren ze geloof ik dezelfde regeling. :j

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:17

Nee geen overstap stap in bij huis en stap uit bij werk.
Kan er niet komen op de fiets beetje ver haha rn trein komt er niet.

Ik sta nu elke keer 10 min te vroeg op de halte en regelmatig komt die dan pas 10 min later opdagen. Waardoor ik 30 min wacht en daardoor alsnog te laat op werk kom. Terwijl ik dan 20 min op tijd hoor te zijn. En als ik een bus eerder neem ben ik een uur te vroeg

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:20

Ik kan ernaast zitten, maar de laatste keer dat ik het checkte was 10+10 20 en geen 30 :+

Afijn, ik snap je punt. Ik snap ook dat het irritant is maar ik vind dat er altijd wel erg snel wordt afgegeven op 'die verrekte buschauffeurs'.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:26

ik ben er om 6.14 en de bus komt om 6.24 officieel en komt aan om 6.34

Maar idd 20 min haha

xhoppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:07

Ik ben ook altijd vijf minuten voordat de bus weggaat bij de bushalte. Maar nu komt de bus de laatste maand 10 minuten later. Dus dan denk ik, ik ben er gewoon om kwart voor i.p.v. 10 over half. Het word erg vervelend als je constant zo lang moet wachten. Dus ja, volgende dag ben ik er om 44 bleek het dat hij 7 minuten te vroeg was dit keer. >;)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:21

Als je je al aan 2 minuten irriteert... Ik vind binnen de 5 minuten eerder of later acceptabel.

Ik heb vroeger heel veel bus-irritaties gehad.. Ging met de bus naar verzorgpaarden en die bus ging na 19 uur nog maar 1x in het uur (daarvoor 2x). Dus ik stond altijd 15 tot 10 minuten van te voren braaf klaar, moest dan vaak een half uur wachten, want dan was ie natuurlijk weer een kwartier te laat..

Het ergste was dit:

Ik kom aanlopen, heb nog iets van 18 minuten tot de bus hoort te komen en ben er bijna, Zie ik ineens de bus aan komen, dus ik begin te rennen, zwaai en mijn armen.. Chauffeur zwaait vrolijk terug en rijdt door. _-:(
Vervolgens 1,5 uur moeten wachten want de volgende bus was weer een kwartier te laat. ^)

Mijn vriend heeft laatst nog een klacht ingediend, bus gaf gas bij toen hij wou oversteken en reed hem dus bijna aan (bus moest voorrang verlenen). doen ze heir wel vaker, snel voor je langs, terwijl het eigenlijk niet kan.. ze zullen wel haast hebben.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:28

dat is hier ook idd dat ze gaan terug zwaaien zooooo irritant of al optrekken terwijl oudere mensen nog niet zitten en hierdoor onderuit gaan.
Als je er dan wat van zegt krijg je toch een grote bek terug.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:32

Hier in de regio stoppen bussen zodra je bij de halte erop af stapt. Tijdens mn stage wat meer richting randstad, reden de bussen doodleuk door. Pas als je jezelf ervoor wierp, hevig zwaaiend springend, dan pas stopten ze eindelijk.

Laatst ook nog gehad dat de dienstregeling in de bushalte niet correspondeerde met de informatie op internet *zucht!*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:36

2 minuten te vroeg of te laat vind ik normaal.
Ik vind dat je sowieso 5 minuten van te voren bij de bushalte moet zijn. Behalve als het niet anders kan, maar als je dan zelf aan late kant bent kan je de buschauffeur dat niet kwalijk nemen denk ik.. Tuurlijk is het vervelend maarja is dan wel je eigen probleem, dan maar zorgen dat je eerder van huis kan..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:37

Dat de bus wel eens te laat is komt omdat de chauffeurs vaak verschillende lijnen achter elkaar moeten rijden. Wanneer er iets gebeurd op de ene route komt de chauffeur automatisch al in de knoei bij de volgende route.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:09

't Is vooral dat ik het zo vervelend vind om een kwartier in de kou te staan wachten :brr: Dan zijn bussen die precies op tijd komen wel fijn. Maar over het algemeen ben ik wel gelukkig met de bussen hier, gebruik ze vaak.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:15

2 minuten is te overzien, als het richting 5 minuten gaat vind ik het wel een probleem worden.
gewoon 5 minuten te vroeg daar zijn en geen probleem.

Groter probleem vind ik de buschauffeurs die bij beginpunt (gouda bijvoorbeeld) pas om vertrektijd het gebouw uit komen lopen en dan nog alles opgestart moet worden :j