Gifstoffen op mandarijnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:55

Anoli schreef:
Maar even zonder gekheid, ik eet al jaren mandarijnen en nog steeds niet ziek..

Tja, mijn opa is 93 geworden terwijl hij een fanatiek roker was, dat maakt roken nu niet ineens gezond...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:06

Anoeska27 schreef:
Anoli schreef:
Maar even zonder gekheid, ik eet al jaren mandarijnen en nog steeds niet ziek..

Tja, mijn opa is 93 geworden terwijl hij een fanatiek roker was, dat maakt roken nu niet ineens gezond...

Uhm quote dan voor de goede orde gelijk even mn hele bericht ;)

Want dan kun je daaruit halen dat ik met deze opmerking bedoel dat we ons niet zo snel bang moeten laten maken. Er zijn onderhand al zoveel producten bestempeld als giftig, kankerverwekkend, etc, dat het langzamerhand onmogelijk wordt om de schijf van 5 binnen te krijgen zonder kanker te kweken bij wijze van spreken.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:37

dat er middelen worden toegevoegd zodat de producten langer houdbaar worden komt door de mensen zelf. Wij willen namelijk niet elke dag (of om de dag) naar de supermarkt om verse producten te halen, nee we halen het liefst alles 1x in de week, en dan moet alles wel goed blijven natuurlijk..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:45

Zolang ik er niet dood aan ga blijf ik lekker fruit eten! Lekkerste wat er is. *\o/*

MarlindeRooz

Re: Gifstoffen op mandarijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:48

Ik werk bij een groenteboer, en wat denk je dat het met andere soorten fruit niks anders is?

Appels worden al bespoten als ze nog niet eens een appel zijn dus dat zit in de appel en niet zoals veel mensen denken op de schil, dat op de schil is alleen maar een glanslaagje.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:36

Gewoon biologisch eten en met de seizoenen mee. Dan ben je niet veel duurder uit en het is gezonder/lekkerder.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 15:34

Precies, ik heb gewoon lekker sinaasappels van mijn eigen bomen. Betekent wel dat ze maar een paar maanden van het jaar beschikbaar zijn, maar wel in de maanden dat je de vitamine C het hardst nodig hebt.
Mandarijnen krijg ik van een buurman van zijn (onbespoten) boom en verder eet ik vijgen van eigen bomen, net weer in andere maanden, en dan houdt het wel een beetje op met het fruit.