AIVD hackt internetfora

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: AIVD hackt internetfora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 19:24

In heb ik dit soort discussies George Orwell al vaker aangehaald :). Die man had een vooruitziende blik, echt briljant. En toch trappen we allemaal met open ogen in zaken waar hij al voor waarschuwde :').

'Want we hebben niks te verbergen'. Houd toch op, dat hadden de Joden tijdens WWII ook niet. En ik ben heel erg van het niet te snel Godwinnen, maar in dit geval is het wel een uitstekend voorbeeld van wat verregaande administratie kan betekenen wanneer men kwaad wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:15

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:28

_San87_ schreef:
'Want we hebben niks te verbergen'. Houd toch op, dat hadden de Joden tijdens WWII ook niet. En ik ben heel erg van het niet te snel Godwinnen, maar in dit geval is het wel een uitstekend voorbeeld van wat verregaande administratie kan betekenen wanneer men kwaad wil.

J Edgar Hoover is ook een mooi voorbeeld van informatie misbruiken.

De mens wil maar niet leren van de gemaakte fouten in het verleden ;)
Laatst bijgewerkt door PascalB op 30-11-13 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:31

ik heb niks te verbergen :)
Als ze mijn dingen lezen komen ze er snel genoeg achter dat ik geen gevaar ben voor de samenleving en gaan ze verder speuren. Kan me niet veel schelen eigenlijk.

Iemand zei laatst 'wat nou als ik vieze berichten naar m'n vriend stuur? dan lezen ze die ook! Dat moet je toch niet aan denken!' Mijn idee: ze lachen zich dood en gaan verder met het volgende bericht. Boeit ze geen hout

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:41

little_king schreef:
Ik heb er geen moeite mee. Als er zo aanslagen en dergelijke mee voorkomen kunnen worden, graag.
Iemand die geen dreigende plannen heeft wordt ook niet onderzocht.
Ik ben niet bang dat mijn berichtjes hier op bokt of facebook worden bekeken door hen, dan hebben ze het veel te druk als ze dat bij iedereen gaan doen.
Dat gaat echt al om mensen die hele rare berichten plaatsen.

Iemand waarvan zij concluderen dat die geen dreigende plannen heeft wordt niet verder onderzocht zal je bedoelen. Daarnaast kan je er gerust van uit gaan dat de mensen die ze willen vinden wel weten hoe ze zich moeten verstoppen. Het is de gewone burger die het "doelwit" wordt van zijn eigen overheid.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:46

Ik ben dan Belg, ik weet niet in hoeverre die organisatie ook vat op ons heeft, maar iedereen die hier nu zegt 'ik heb niets te verbergen', ik kan dat niet begrijpen. Het gaat niet om iets 'fout' doen of niet. Het gaat erom dat er na een poos zelfs getraceerd zal worden en worden gebruikt dat jij ooit eens een bepaalde mening over een bepaalde kwestie had en op dat bepaalde moment onder die bepaalde regering is dat strafbaar of eerder 'ongewenst' en word je afgevoerd. Zulke zaken! Het gaat niet om een braaf burgertje zijn of niet. Ik kan die redenatie gewoon niet snappen. Wanneer dit bepaalde proporties aanneemt die niet meer 'logisch' zijn worden er mensen aangepakt die niets fout gedaan hebben. En tegen dan is het dik te laat om te zeggen 'Nou, dat vind ik niet echt kunnen hoor Ö'. Daar gaat het om. En dat snapt blijkbaar echt niemand hier. We gaan echt naar een politiestaat. Dat is toch écht niks positiefs! Ik kan me niet voorstellen dat je daar voor kan zijn.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:49

Ben benieuwd wanneer ze mij oppakken met m'n interesse in seriemoordenaars en mentale ziektebeelden etc. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:52

Nu gaat ook weer het kwartje Hoover bij mij vallen, duurde effe. :o?
Mooi voorbeeld en om nog veel harder te gaan schoppen. Ben heel erg bang dat dat groepje idioten wat ons "volgt" wel eens een heel erg verboden boek in de kast heeft staan :x

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 20:52

ThinkAgain schreef:
Ben benieuwd wanneer ze mij oppakken met m'n interesse in seriemoordenaars en mentale ziektebeelden etc. :')

Het kan best zijn (ik zeg niet dat het daadwerkelijk zo is) dat je met dat soort interesses in de gaten wordt gehouden :).

Dat zou toch van de zotten zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:54

ThinkAgain schreef:

En mij vanwege interesse in genetica }>

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:55

_San87_ schreef:
ThinkAgain schreef:

Het kan best zijn (ik zeg niet dat het daadwerkelijk zo is) dat je met dat soort interesses in de gaten wordt gehouden :).

Dat zou toch van de zotten zijn?

vrij zeker weten dat mensen met dat soort interesses wel in de gaten gehouden worden. Konden ze m'n gedachten lezen, zouden ze me helemaal in de gaten houden. Ik was vandaag tijdens het uitmesten aan het nadenken over waarom we eigenlijk geen mensen kunnen fokken :+

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:56

Of omdat je bv tegen de EU bent x)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:00

Inet controle/ Hacken / opslaan
camera controle
Digi-D
traject controle.
vingerafdruk database
Kentekens opslaan.
GSM info opslaan.
openbaar vervoer informatie opslaan.
Kind dossier.
Elektronisch patiëntendossier.
Wettelijk verplicht afgeven encryptiesleutel ( Opstelten)
DNA databank voor iedereen is al een keer geopperd. (Teeven)

Nog meer punten waar je in de gaten wordt gehouden door de staat , of dat de staat wat van je wil weten?

Van wieg tot graf blijft de staat je nu al volgen.
Volgende stap iedereen een RFID chip net als bij de dieren ?
Laatst bijgewerkt door PascalB op 30-11-13 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:06

Citaat:
Volgende stap iedereen een RFID chip net als bij de dieren ?

Roep ik al jaaaaren.
Chip in je donder en iedereen en alles kan je volgen 24/7

Iemand ooit het Edict gelezen??

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:09

Het ergste is dat die chip er al is en op sommige plekken al bij pasgeboren baby's gezet word. De tijd dat je zonder chip nergens meer kunt komen, gaat er echt nog eens van komen.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:12

Waar dan Babeth?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:14

zo'n chip is zo gek niet, net als een internationale dna en vingerafdruk database. Ik ben voor :)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:14

Hmm met mijn posts ben ik nu wel ineens verdacht en redelijk anti .
Ik heb nu niet de denkwijze van het gemiddelde van de bevolking.

Ik kan wel eens staats gevaarlijk worden. ;)

In genoeg landen kan je nu al achter slot en grendel gezet worden omdat je niet in de categorie klapvee hoort
Laatst bijgewerkt door PascalB op 30-11-13 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:15

Ik snap echt niet hoe je voor zoiets kunt zijn...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:16

waarom niet? denk er eens aan als iedereen net als onze paarden een plukje haar afstaat bij de geboorte. Criminaliteit zal gruwelijk dalen, en enorm veel onopgeloste zaken worden opgelost...

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:17

En denk er eens aan hoeveel onschuldige mensen op die manier zonder probleem om wat voor dubieuze reden dan ook aangepakt kunnen worden?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:20

Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk verontrustend hoeveel mensen het hier niks uitmaakt. Of je wat te verbergen hebt of niet, we gaan nu behoorlijk naar iets toe waarin de staat maar van alles en iedereen ongestraft informatie kan opvragen. Hebben we dan helemaal geen recht meer op privacy? Natuurlijk is het goed om eventuele bedreigingen op te sporen maar right now krijg ik meer het idee dat tegenwoordig iedereen maar gezien wordt als mogelijke bedreiging en het maar normaal gevonden gaat worden dat alles uitgeplozen kan worden. Zou haast stoppen met alle social media.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 21:22

Woogy schreef:
waarom niet? denk er eens aan als iedereen net als onze paarden een plukje haar afstaat bij de geboorte. Criminaliteit zal gruwelijk dalen, en enorm veel onopgeloste zaken worden opgelost...

Denk je dat werkelijk :)? Jij wilt alle privacy die je hebt gerust opgeven zodat eventueel criminelen gepakt kunnen worden?

DNA kan mee gesjoemeld worden, met vingerafdrukken kan gesjoemeld worden. Overal kan mee gesjoemeld worden. Ik vind je gedachtegang heel naar.

Iemand zal maar haatdragend zijn en jouw DNA op een crime scene neerleggen. Ben jij even de sjaak. Je DNA ligt er immers.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:23

xHaithi schreef:
En denk er eens aan hoeveel onschuldige mensen op die manier zonder probleem om wat voor dubieuze reden dan ook aangepakt kunnen worden?

*sarcarsme
Dat kan natuurlijk niet onschuldig zijn. Er is een vingerafdruk of DNA van je gevonden, jij moet het dan wel zijn. ;)
Iedereen roept dat hij / zij onschuldig is, het OM negeert nooit informatie of maakt fouten.
/sarcarsme

En een database is niet heilig.
in het paspoort / ID kaart was 20% van de genomen afdrukken al niet goed / bruikbaar.

Om het nog maar niet te hebben over het verkeerd koppelen van een vingerafdruk aan een naam.
Zie jij dan maar uit te leggen dat er een fout is gemaakt, de staat maakt geen fouten.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 30-11-13 21:38, in het totaal 2 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 21:25

Vingerafdrukken zijn inderdaad niet heilig. Je brandt ze er daarnaast ook zo af. Het criminele netwerk lijkt de overheden altijd een stapje voor te zijn. Is dat genoeg reden om overheden toe te staan in onze levens te neuzen?