Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:_San87_ schreef:
Dat ook. Maar laten we niet vergeten dat de farmaceuten gewoon de grootste graaiers zijn die er bestaan. Die willen niet genezen, die willen rekken.
Dat ben ik deels met je eens. Het zijn uiteindelijk gewoon commerciële bedrijven, die winst moeten maken. Alleen vind ik wel dat er gemakkelijk vergeten wordt hoeveel geld zij uit moeten geven voordat ze een medicijn op de markt kunnen brengen. En als er medicijnen niet door de laatste testfase heen komen dan zijn er miljoenen euro's 'weggegooid' die ze terug moeten verdienen met de verkoop van andere medicatie.
Natuurlijk wordt er dik op verdiend, maar ze lopen ook gigantische risico's.
plovesb schreef:begrijp jullie reacties ook zeker en begrijp me niet verkeerd dat ik het heel erg vind voor de mensen in de filipijnen (heb zelf ook gedoneerd)
Ik vind ook goed dat wij als Nederlanders zorg hebben over ons mede mens in de Filipijnen en dan is het meer als logisch dat wij daaraan doneren. Maar als ik dan ook net hoor dat Nederland zijn AAA+ status vandaag is kwijt geraakt, doen we toch iets verkeerd?
plovesb schreef:begrijp jullie reacties ook zeker en begrijp me niet verkeerd dat ik het heel erg vind voor de mensen in de filipijnen (heb zelf ook gedoneerd)
Ik vind ook goed dat wij als Nederlanders zorg hebben over ons mede mens in de Filipijnen en dan is het meer als logisch dat wij daaraan doneren. Maar als ik dan ook net hoor dat Nederland zijn AAA+ status vandaag is kwijt geraakt, doen we toch iets verkeerd?
Vjestagirl schreef:Dat ben ik deels met je eens. Het zijn uiteindelijk gewoon commerciële bedrijven, die winst moeten maken. Alleen vind ik wel dat er gemakkelijk vergeten wordt hoeveel geld zij uit moeten geven voordat ze een medicijn op de markt kunnen brengen. En als er medicijnen niet door de laatste testfase heen komen dan zijn er miljoenen euro's 'weggegooid' die ze terug moeten verdienen met de verkoop van andere medicatie.
Natuurlijk wordt er dik op verdiend, maar ze lopen ook gigantische risico's.
vuurneon schreef:Wie bepaald welke ziekte, ramp of persoon voorrang heeft?
Ik vind het nobel dat er zoveel geld is gedoneerd aan de Filipijnennet als dat er mensen doneren aan de Nierstichting etc. Je kiest immers zelf een stichting of doel, waar jij je goed bij voelt en dat moedig ik graag aan
![]()
Al doneren ze aan de buurman, als zij daarachter staan, top! Dan ga ik niet met vingertje wijzen: eerst de kankerpatiënten hoor!
Rytir schreef:Ehm, als je refereert aan de berichten in de media vandaag dan vind ik het persoonlijk erg kortzichtig. Het gaat namelijk om geld (vanuit de verzekeringsmaatschappijen) om het leven te rekken van een kanker patient. Dus NIET om een leven te redden. Hoewel het in een aantal gevallen echt wel belangrijk is om het leven te rekken (en dan hebben ze het over weken tot 2 a 3 maanden)denk ik inderdaad wel dat er over nagedacht moet worden tot hoeveel er wordt vergoed door de verzekeringsmaatschappijen. Ik vind het dus vrij kortzichtig om te zeggen dat een kankeratient in NL minder hulp krijgt (of waarover de commotie is ontstaan) dan iemand die in de fillipijnen die alles kwijt is maar nog een heel leven voor zich...
Maartenn schreef:Maartje1990 schreef:Ja, maar m'n organen wil ik nu eigenlijk nog niet missen
Wat egoïstisch zeg! Nederlanders worden steeds egoïstischer en asocialer!!