Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jis_ schreef:marlies85 schreef:Ik heb tijdens mijn opleiding biggen onverdoofd moeten couperenSnap waarom zoiets nodig is, maar het kan ook op een andere en diervriendelijkere manier, maar het moet snel en mag geen drol kosten natuurlijk
![]()
Maar hier geen angorawol in de kasten gelukkig, sowieso geen wol...kriebeltruien hou ik niet zo van.
Ik moest in een les een keer onverdoofd biggen castreren en dat heb ik geweigerd, kwam voor de opleiding dierverzorging niet voor een opleiding dierenmishandeling.
wuyts schreef:Hoe ziet zo een etiket eruit?
rapido schreef:De meeste mensen in de landen waar dit gedaan word zijn harteloos voor elk dier helaas
moor schreef:Even een andere vraag: Er zijn ook Angora Geiten en bv Alpaca's
die hebben ook super zachte vachten.
Waarom gebruiken ze deze wol er niet voor?!
Ik ben dan bekend met Alpaca wol maar dat kriebelt dus echt niet
en alpaca's en geiten vinden het scheren niet eens erg
singasong schreef:Hebben jullie toevallig ook nog een donzen dekbed??
Dat dons wordt op dezelfde wijze verkregen (mits er anders vermeld staat op het etiket) maar dan bij ganzen/eenden. Echt ook te gruwelijk voor woorden!
rapido schreef:Een andere manier voor het verkrijgen van Angora is het knippen van de konijnen. Erg arbeids intensief en dus duurder in aanschaf maar wel vriendelijker voor het dier.
Kopen jullie nu dit bekend is nog de goedkopere truitjes bij de grote mode ketens??