Vrouw tien jaar dood in huis, bizar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:44

klopt ja je hoort het wel vaker, wat jij hierboven verteld cayenne vond ik helemaal een toppunt gewoon in zelfde huis. Mensen zijn meer op zichzelf, dan bezig met mensen om zich heen (niet allen hoor!!)

Sammie

ja, maar dat verhaal van die man uit 2010 rammelt aan alle kanten. Die hele familie was 'vreemd'. Die zijn er zelfs nog van verdacht dat ze hem expres zo hebben laten doen/liggen enz..

Cer

Cayenne schreef:
In 2010 werd er zelfs een man in een huis dood aangetroffen. Die lag er ook al 4 jaar en woonde samen met familieleden (!!!), maar hij had hen gezegd dat hij met rust gelaten wilde worden en daarom waren ze dus al 4 jaar niet meer op zijn kamer geweest.

Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers, zoals men zegt...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:45

Cayenne schreef:
In 2010 werd er zelfs een man in een huis dood aangetroffen. Die lag er ook al 4 jaar en woonde samen met familieleden (!!!), maar hij had hen gezegd dat hij met rust gelaten wilde worden en daarom waren ze dus al 4 jaar niet meer op zijn kamer geweest.

En nog meer gevallen beschreven hier: http://www.dichtbij.nl/rotterdam-centru ... traat.aspx

Dat was ook al zo'n absurd verhaal. Die mensen hadden toch een bepaald geloof meen ik me te herinneren?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:49

Dat dacht die buurvrouw, maar denk dat die buurvrouw dat mis had.

Er gaat nooit licht aan, nooit eens vuilnis buiten, gordijnen altijd precies hetzelfde.
De spinnenwebben hangen bijna voor het raam lijkt me.

Nee ik kan dat niet begrijpen.
Betalingen wel, dat loopt gewoon door.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:50

hannahaapje

Re: Vrouw tien jaar dood in huis, bizar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:51

Ik vind het zo ontzettend sneu. Wat moet die arme vrouw eenzaam zijn geweest. Heel verdrietig dit.

Goudlokje1

Re: Vrouw tien jaar dood in huis, bizar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:53

Ik vind het niet normaal. Zo'n oude vrouw die niet eens wordt gemist! Verschrikkelijk!

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:53

Tja ik zelf heb een keer een onderbuurman gehad, die er op eens niet meer was. Ik de woningbouw gewaarschuwd, kreeg de boodschap waar ik me mee bemoeide. Paar maanden later, het was inmiddels winter en nog steeds geen onderbuurman, waren appartementen en ik stookte me ook nog eens rot.
Weer gebeld,nee hoor hij zou er gewoon wonen, want er werd betaald. Niemand kwam kijken. De zomer die volgde kreeg ik twee dames op de stoep, sociale recherche. Onderbuurman bleek met de noorderzon vertrokken en ontving wel al die tijd bijstand. Heeft hij een kaartje gestuurd naar de sociale dienst met de groeten uit Engeland....toen gingen ze toch maar op onderzoek uit. Is wel jaren geleden, maar toch.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:54

Sammie schreef:
Dit (http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =G8A2JVO5N) ook niet op zichzelfstaand vind ik pas écht vies.

Maar dan heb je het vast over een zwaar dementerende persoon of zo. Die doen dat niet met opzet.
Niet te min sneu, want anders was het ook wel eerder ontdekt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 13:54

Sammie schreef:
Dit (http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =G8A2JVO5N) ook niet op zichzelfstaand vind ik pas écht vies.

Ja is ook bizar, maar daar is nog een verklaring voor (mevrouw was in de war en kon klaarblijkelijk haar man niet loslaten). Dit in Rotterdam kan ik echt niet begrijpen, en dan is het nog een bovenwoning ook waarbij je naaste buren hebt.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-11-13 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:54

Cayenne schreef:
Dit in Rotterdam kan ik echt niet begrijpen.

Wie had er iets mee moeten doen dan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:55

hannahaapje schreef:
Ik vind het zo ontzettend sneu. Wat moet die arme vrouw eenzaam zijn geweest. Heel verdrietig dit.

Nou, absoluut zeg, triest.

TS; ook ik hoor nauwelijks tot helemaal geen geluiden van mijn buren.
Ik zie ze wel eens als ze naar hun werk gaan, maar als ik ze niet zou horen zou ik mezelf dus geen vragen stellen.
Er zijn ook mensen hier in de straat die ik nooit zie, ik weet niet eens wie er schuin tegenover me wonen. Zou daar iemand dood in huis liggen zou ik dat dus echt niet in de gaten hebben.
Niet omdat ik alleen met mezelf bezig ben, want ik ben juist veel in de straat ivm de hond, maar puur omdat je sowieso niet overal zicht op hebt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:56

Deze vrouw is door de mazen van het automatische systeem geleden en er was een gebrek aan sociale controle..

Citaat:
Als minister Edith Schippers (Volksgezondheid) een wet kon maken om te voorkomen dat mensen na hun dood jarenlang onopgemerkt in huis blijven liggen, zou ze het doen. 'Maar de oplossing zit in de samenleving', zei ze vandaag voorafgaand aan de ministerraad. Volgens Schippers moeten mensen bij elkaar op de deur kloppen als het lange tijd stil blijft.
Op Ad.nl http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... stad.dhtml

En de minister heeft groot gelijk. De oplossing ligt bij ons in de samenleving. Niet alleen bij de buuf, maar bij iedereen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 22-11-13 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 13:56

Cer schreef:
Cayenne schreef:
Dit in Rotterdam kan ik echt niet begrijpen.

Wie had er iets mee moeten doen dan?

Ik bedoel dat je als buren niet na gaat denken. Wanneer je een week niemand hoort of ziet, ok, maar 10 jaar :?
Ze leefde nou niet bepaald in een hutje op de hei.

Niet dat ik nou de hele dag mijn buren in de gaten houd trouwens :+ Maar wanneer mijn bovenbuurvrouw met straatvrees opeens wel heel erg stil raakt, dan trek ik wel aan de bel ja.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:57

Wij hebben dit ook meegemaakt, alleen werd deze man na een paar dagen/week gevonden

hadden net een nieuw huis gekocht in den haag en onze onder buurman kwam een keer vragen of wij om 8 uur svonds wilden stoppen met verbouwen, want hij had een zware operatie ondergaan aan zijn hart, hij woonde alleen en had geen fam in nl, opeens hoorden we niks meer van hem ook geen geluiden, maar wij woonde er nog niet, waren aan het verbouwen, vriend is nog een keer gaan aanbellen maar hij deed niet open.. achteraf vond een andere buurman het ook vreemd en die had de politie gebeld, en hij lag al een "tijdje" in zijn huis.Weet eigenlijk niet meer hoelang, is al 8 jaar geleden.

Maar 10 jaar kan ik mij niet voorstellen!

xxCYNNxx

Daar sla je de spijker op zn kop hannahaapje, want idd dat is eigenlijk nog het meest vreselijke.
Dat ze 10 jaar dood in huis heeft gelegen is al afgrijselijk genoeg, maar het waarom is nog veel erger natuurlijk; die vrouw was zo eenzaam, die had echt letterlijk niemand meer in haar leven, niemand die dr mistte -O-
Wat een vreselijke laatste periode van dr leven heeft die vrouw gehad.

AnneOmie

19marjo90 schreef:
DJoysDesignz schreef:
Op het nieuws zei de buurvrouw dat ze had vernomen dat de buurvrouw bij d'r dochter was gaan inwonen en dit huis aanhield. Maar iemand houdt toch geen 10 jaar een huis aan.

Dus de vrouw heeft een dochter? Heeft die nooit iets gemerkt dan?...

Ik hoorde op het nieuws dat de vrouw GEEN familie had!? Alleen de buurvrouw zei dat ze dacht dat ze bij haar dochter was ingetrokken... maar dan nog, vraag ik me af vind je het dan niet gek dat je in de 10 jaar geen nieuwe buren krijgt ofzo?? Het is toch raar dat een woning 10 jaar lang leeg staat?

Ik vind het gewoon echt te bizar voor woorden dat iemand in NL 10 jaar lang dood in haar woning kan liggen zonder dat het iemand opvalt -O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:58

Cayenne schreef:
Ik bedoel dat je als buren niet na gaat denken. Wanneer je een week niemand hoort of ziet, ok, maar 10 jaar :?

Maar ze wóónde er niet meer, naar haar idee.. Wat had ze moeten doen dan?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 14:00

Cer schreef:
Cayenne schreef:

Maar ze wóónde er niet meer, naar haar idee.. Wat had ze moeten doen dan?

Ik heb op tv weer een buurvrouw gezien die juist vertelde dat ze geen familie had en dus ook niet bij een dochter was ingetrokken, dus er zullen daar wel verschillende verhalen over rondgaan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:01

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:03

Omdat niemand haar echt kent (anders was ze wel eerder gevonden) zullen nu de verhalen wel komen.
10 jaar te laat ;(

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:04

Ja die beste man was erg op zichzelf.. ik kan me daar best wat bij voorstellen..

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:05

Ik denk dat dit gewoon een nare samenloop van omstandigheden is geweest. Lijkt me niet dat we met dit voorval meteen de gehele samenleving kunnen afvallen. De mensen die je echt 'in de gaten houden' zijn toch vaak directe familie en vrienden, die kan je iets kwalijk nemen, buren vind ik daar niet bij passen, zeker niet als je in een flat in Rotterdam woont.

Vind het vreselijk dat deze vrouw zo eenzaam is geweest aan het einde van haar leven. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat dit ooit zou gebeuren met een van mijn ouders, broer, zus of andere directe familie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:08

Yucca schreef:
buren vind ik daar niet bij passen, zeker niet als je in een flat in Rotterdam woont.

Waarom niet? Waarom spreken wij onze buren dan niet meer aan?

Beter een goede buur dan een verre vriend..

Met deze mentialiteit krijg je dus juist alleen maar meer van zulke gebeurtenissen.. Er zijn nl. zat ouderen die geen familie meer hebben.