Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:43

Kaitlyn schreef:
Ik vind het van de zotte!
Natuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is maar laten wij eerst maar eens zorgen dat we uit de crisis zijn voordat we zoveel geld aan mensen/dingen gaan doneren.

Meen je dit serieus? Als ik daar buiten in de regen stond zonder bezittingen, zonder water, zonder eten, zonder geld en misschien zonder familie, dan zou ik heeeeeel graag willen dat andere landen te hulp schieten. Vergeleken met de Filipijnen is hier totaal geen crisis.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:45

Ik vind het zo'n egoïstische gedachte van 'wij hebben hier crisis dus we moeten geen andere meer helpen' komop zeg, vrijwel álle Nederlandse burgers hebben een dak boven hun hoofd, en het overgrote gedeelte van de dakloze heeft mogelijkheid op opvang (en zoveel dakloze zijn hier niet), en já er is crisis, maar echt te klagen hebben we hier niet.. en die mensen daar hebben helemaal niks meer, alles is kapot, al hun bezittingen weg, geen eten, niks! Moeten ze die dan maar dood laten gaan, want ja, wij hebben crisis? (want dan zouden álle landen hun handen eraf moeten houden, want ja, je kunt het toch allemaal beter voor jezelf gebruiken?) Ik vind dat ikke-ikke-ikke gedachtes. Ik vind het heel erg goed dat er zo massaal voor ingezet word, want wat er daar met die mensen gebeurt is gun je niemand!

Zo dat moest er even uit, nu ga ik weer onder mijn steen zitten :o
Laatst bijgewerkt door melody7 op 18-11-13 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:45

Als je met zo'n vraag komt, TS, dan begrijp je het verschil niet tussen een bijstandsuitkering krijgen waarbij je in ieder geval nog een dak boven je hoofd kan betalen en naar de voedselbank moeten - en rondlopen met alleen de kleren aan je lijf met dorst, omgeven door water dat je niet mag drinken omdat je er ziektes van krijgt, zonder te weten waar je volgende maaltijd vandaan moet komen, op zoek naar je familie, waarvan je niet weet of ze nog leven of inmiddels anoniem begraven zijn.

En als je dat verschil niet begrijpt... dan ben ik weer helemaal genezen van mijn gedachte dat het wel goedkomt met de mensheid.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:46

takkie_muis schreef:
Als wij ooit een ramp hebben krijgen wij dan 13 miljoen van de Filipijnen? Hoog waarschijnlijk niet

Lekker kort door de bocht. :+

Ik snap wel dat mensen niet doneren, nadat er is gebleken dat er veel geld niet is aangekomen in het verleden bij het rampgebied, maar de redenen die ik hier voorbij zie komen..daar valt mijn mond van open. Zo zie je maar weer hoe egoïstisch de mens is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:46

takkie_muis schreef:
Als wij ooit een ramp hebben krijgen wij dan 13 miljoen van de Filipijnen? Hoog waarschijnlijk niet

Ooit ............ hebben wij ook hier een watersnoodramp gehad en ook toen zijn wij geholpen door andere landen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:47

Joosiien schreef:
Een inzamelingsactie houden voor Nederland, alsjeblieft zeg.. walgelijk gewoon. :r

Wat is hier wagelijk aan? hier worden ook gezinnen op straat gezet,hier zijn ook mensen die elke dag alleen maar een droge snee brood kunnen eten.Alleen zie je dat niet uitgebreid in beeld op t.v.! En NEE het zijn niet wanbetalers die hun huis uitgezet worden.
Ik vind het walgelijk dat iemand dit walgelijk noemt!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:47

Artsen zonder Grenzen heeft inmiddels 143 mensen ter plekke voor het bieden van medische zorg. Stort het dan niet naar giro 555, maar naar Artsen zonder Grenzen. Het Rode Kruis is als een van de weinigen in staat om ter plekke voedselhulp te bieden - geef het aan het Rode Kruis. Al komt maar de helft van het geld dat je geeft bij die mensen, dan is het nog goed besteed geld.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:49

gohya schreef:
Joosiien schreef:
Een inzamelingsactie houden voor Nederland, alsjeblieft zeg.. walgelijk gewoon. :r

Wat is hier wagelijk aan? hier worden ook gezinnen op straat gezet,hier zijn ook mensen die elke dag alleen maar een droge snee brood kunnen eten.Alleen zie je dat niet uitgebreid in beeld op t.v.! En NEE het zijn niet wanbetalers die hun huis uitgezet worden.

Zie mijn eerdere post - er is zelfs dan nog steeds een groot verschil met de nood die er nu op de Filippijnen heerst. Onbegrijpelijk dat je dat in één post kan vergelijken.

Bovendien is er best aandacht voor op tv. Groot amusement zelfs: effe geen cent te makken trekt grootse kijkcijfers...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:50

gohya schreef:
Joosiien schreef:

ze hebben tenminste schoon drinkwater en een snee brood...

chimello

RedPassion schreef:
Kaitlyn schreef:
Ik vind het van de zotte!
Natuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd is maar laten wij eerst maar eens zorgen dat we uit de crisis zijn voordat we zoveel geld aan mensen/dingen gaan doneren.

Crisis?? Het feit dat wij het in dit verwende land crisis noemen zegt al genoeg over hoe veel (of weinig) we gewend zijn. Walgelijk, zo'n instelling! Geen huis meer hebben, geen eten hebben en in het ergste geval geen familie meer hebben, DAT is pas crisis!

Helemaal mee eens. Hoe durven we in godsnaam over crisis te praten terwijl we lekker op bokt kunnen kletsen. 'Crisis' kom zeg.

@gohya Er zijn hier genoeg instanties waar men terecht kan dat is daar niet eens.
http://livingonone.org simpel voorbeeld... Daar krijg je amper 200 dollar lening als je huis kapot is, je medicijnen nodig hebt... Kinderen krijgen geen gratis school. Sorry, snap dat er mensen hier ook in armoede leven maar dan nog zijn de omstandigheden een heel stuk beter dan derde wereld landen.
Laatst bijgewerkt door chimello op 18-11-13 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Yucca

Voor mijn part krijgt de directeur van giro 555 5 van mijn euro's op zijn bankrekening: als die andere 20 euro wel aankomt bij de mensen die het nodig hebben is dat in ieder geval IETS!

En ja hoor, tijdens de watersnoodramp in Nederland kregen we ook hulp uit wellicht onverwachte hoek: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... hulp.dhtml

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 19:51

Zoals gezegd,... ik ben ook niet tegen de inzamelingsactie... maar meer tegen het gezeur over 'de crisis' in Nederland, terwijl er wel gewoon veel geld wordt opgehaald voor andere landen.
Als hier zo'n crisis was ging dat ook niet.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:51

melody7 schreef:
Ik vind het zo'n egoïstische gedachte van 'wij hebben hier crisis dus we moeten geen andere meer helpen' komop zeg, vrijwel álle Nederlandse burgers hebben een dak boven hun hoofd, en het overgrote gedeelte van de dakloze heeft mogelijkheid op opvang (en zoveel dakloze zijn hier niet), en já er is crisis, maar echt te klagen hebben we hier niet.. en die mensen daar hebben helemaal niks meer, alles is kapot, al hun bezittingen weg, geen eten, niks! Moeten ze die dan maar dood laten gaan, want ja, wij hebben crisis? (want dan zouden álle landen hun handen eraf moeten houden, want ja, je kunt het toch allemaal beter voor jezelf gebruiken?) Ik vind dat ikke-ikke-ikke gedachtes. Ik vind het heel erg goed dat er zo massaal voor ingezet word, want wat er daar met die mensen gebeurd gun je niemand!

_/-\o_

Mee eens. Waarom kunnen wij niet één euro missen? En ja, ook hier in Nederland speelt zich genoeg af, maar dit is wel een hele grote ramp waar het om ontzettend veel mensenlevens gaat! Ik vind het nogal egoïstisch dat sommige Nederlanders het de Filipijnen niet eens gunt!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:52

gohya schreef:
Joosiien schreef:

Wat een vergelijking zeg..
Er worden hier gezinnen op straat gezet, maar vervolgens zijn er hier ook plekken en instanties die deze gezinnen kunnen opvangen. En een droog snee brood is heel erg, de situatie die jij schetst is erg, maar niet te vergelijken met wat er in de Filipijnen gebeurd. Men spreekt niet voor niks van een RAMP, men zou daar blij zijn met een snee droog brood.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:52

Laura01234 schreef:
kan er wel crisis zijn, maar in Nederland is dat een verschil tussen een extra keer uit eten of niet, daar is het een verschil op leven en dood

Pardon?? >;)
Dat kan voor jou misschien het geval zijn..
Maar hier is het wel degelijk een verschil tussen een week wel of geen brood...
Ik zou maar oppassen met dit soort uitspraken.. want ja, er zijn zát nederlanders, waaronder ikzelf, die élk dubbeltje moeten omdraaien...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:53

Laptopmuis schreef:
Zoals gezegd,... ik ben ook niet tegen de inzamelingsactie... maar meer tegen het gezeur over 'de crisis' in Nederland, terwijl er wel gewoon veel geld wordt opgehaald voor andere landen.

Met 16 miljoen Nederlanders 13 miljoen ophalen? Er zijn meer dan genoeg mensen die meer dan een euro anders kunnen besteden deze week. Geen vlees maar een eitje bij de rijst en je bent er al.

Eske_B

Laptopmuis schreef:

13 miljoen is niet zoveel als het lijkt. Het begrotingstekort is miljarden. En 1 miljard is 1000 miljoen euro...

Caaroo

Pfffff... Ik hou 't echt nog maar net binnen van al dat gezwans hier! Ik wil de problemen die we in Nederland hebben echt niet ontkennen, die verdienen absoluut aandacht. Maar hoe dúrf je ons land met de Filipijnen te vergelijken in deze situatie? We hebben het hier over primaire levensbehoeften! Elk land heeft problemen die serieus genomen moeten worden maar ons landje is toch echt wel behoorlijk verwend hoor. Ik vind het echt vreselijk dat mensen überhaupt zo kúnnen denken.

En hoewel je vrij snel op 13 miljoen euro zit, is het toch een mooi bedrag dat in NL al gedoneerd is. De kwestie over het aandeel dat er werkelijk terecht komt is een hele serieuze, maar van niks doen (en zéker van zeiken) wordt niemand beter.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:54

Mloei schreef:
melody7 schreef:
Ik vind het zo'n egoïstische gedachte van 'wij hebben hier crisis dus we moeten geen andere meer helpen' komop zeg, vrijwel álle Nederlandse burgers hebben een dak boven hun hoofd, en het overgrote gedeelte van de dakloze heeft mogelijkheid op opvang (en zoveel dakloze zijn hier niet), en já er is crisis, maar echt te klagen hebben we hier niet.. en die mensen daar hebben helemaal niks meer, alles is kapot, al hun bezittingen weg, geen eten, niks! Moeten ze die dan maar dood laten gaan, want ja, wij hebben crisis? (want dan zouden álle landen hun handen eraf moeten houden, want ja, je kunt het toch allemaal beter voor jezelf gebruiken?) Ik vind dat ikke-ikke-ikke gedachtes. Ik vind het heel erg goed dat er zo massaal voor ingezet word, want wat er daar met die mensen gebeurd gun je niemand!

_/-\o_

Mee eens. Waarom kunnen wij niet één euro missen? En ja, ook hier in Nederland speelt zich genoeg af, maar dit is wel een hele grote ramp waar het om ontzettend veel mensenlevens gaat! Ik vind het nogal egoïstisch dat sommige Nederlanders het de Filipijnen niet eens gunt!

Er zijn heel wat mensen die echt moeilijk één euro kunnen missen. Voor jou maar één euro maar voor een ander bijna een hele maaltijd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:55

Ik doneer 1 cent. Heb ik ook mijn steuntje bijgedragen :+

vuurneon

Laptopmuis schreef:

Ik geloof dat zeuren en Nederlanders onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn :')

CM_

Ik persoonlijk vind het ook veel geld wat er op de proppen komt.
Na het schandaal met Thaiti ben ik niet zo gul meer aan goede doelen.
En daarom verbaast mij dit bedrag ook ....

xSlvna

Wat een egoïstische mensen hier, ik schrik er bijna van :oo

Crisis? Wij hebben hier absoluut niks te klagen, helemaal niks. Als die mensen eens net als anderen een diploma hadden gehaald en waren gaan werken ipv kindertjes aan te schaffen stonden ze nu niet op straat, en zo wel, hadden ze gelijk wat nieuws waar ze in konden leven.
Hier komen ze niet langs 'Hey vertrek uit het huis, nu, je mag niks meenemen, hup rot maar op' maar in de Filipijnen word iedereen opeens gedwongen om álles maar dan ook echt álles (oh ja en ze hadden al zoveel :n ) achter te laten en hoogstwaarschijnlijk nooit meer terug te zien.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:56

Caaroo schreef:
Pfffff... Ik hou 't echt nog maar net binnen van al dat gezwans hier! Ik wil de problemen die we in Nederland hebben echt niet ontkennen, die verdienen absoluut aandacht. Maar hoe dúrf je ons land met de Filipijnen te vergelijken in deze situatie? We hebben het hier over primaire levensbehoeften! Elk land heeft problemen die serieus genomen moeten worden maar ons landje is toch echt wel behoorlijk verwend hoor. Ik vind het echt vreselijk dat mensen überhaupt zo kúnnen denken.

En hoewel je vrij snel op 13 miljoen euro zit, is het toch een mooi bedrag dat in NL al gedoneerd is. De kwestie over het aandeel dat er werkelijk terecht komt is een hele serieuze, maar van niks doen (en zéker van zeiken) wordt niemand beter.

Waar staat dat we nederland vergelijken met de Filipijnen? dat staat nergens.
Het gaat er om dat er voor de armen onder ons nooit geen actie word gehouden.
Daarbij als je op straat word gezet of komt,heb je echt niet gelijk onderdak.Je weet niet eens alles wat er gebeurd met mensen in ons land.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:57

Geryon schreef:
Mloei schreef:
[quote="melody7

_/-\o_

Er zijn heel wat mensen die echt moeilijk één euro kunnen missen. Voor jou maar één euro maar voor een ander bijna een hele maaltijd.[/quote]

Ja nou, dan geven die mensen dus gewoon die euro niet he? :)
Het verschil tussen hier en daar is gigantisch groot, hier krijgt iedereen hulp van de regering (of iig bijna iedereen, ik sluit echt niet uit dat hier geen mensen zijn die het echt écht moeilijk hebben) Maar daar staat nu iedereen op straat, zonder ook maar iets dat valt voor het land zelf niet op te vangen, als er dan geen hulp komt van buitenaf dan kunnen ze daar straks de lijken van straat gaan halen, is dat de bedoeling?