Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:56

Eeeh nou.. Bel91 ik had zo gehoopt op winterse landschappen, jij doet mijn hoop wel helemaal varen. -O-

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:57

Dan ben ik wrs zeldzaam, had van mij vorig jaar wel meer mogen vriezen, veel te weinig kunnen schaatsen (op natuurijs).

Vriezen mag het van mij gerust, daar kun je je op kleden. Veel nattigheid is voor mij veel meer horror. En Sneeuw, mag, maar is niet echt goed voor het ijs;-)
We zullen zien, vorig jaar 6 december 1 dagje kunnen schaatsen en later in het seizoen een weekje op de ijsbaan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:57

Ze voorspellen voor dit jaar ook weer een horror winter hoor. ;)

Stond gisteren op veel websites.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:58

Zit net een intervieuw te lezen met een weerman die snapt niet waar die verhalen van een horrorwinter vandaan komen en hij zelf verwacht een milde winter en ach winters zijn koud het is niet anders :)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:59

Iris82

miezelke

Hebben ze in 't voorjaar niet voorspeld dat het een snertzomer ging worden? k Heb nog nooit zo n prachtige zomer meegemaakt als dit jaar {:}

risje

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:00

precies en een voorspelling is maar een voorspelling, zie het liever zelf;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:01

bel91 schreef:
Dat bericht is van 2011...

Fijn dat ze zover vooruit kunnen voorspellen.
Is al weerlegd op een weersite het word een vrij zachte winter met mogelijk 15 graden in januari

Ik vond het al redelijk raar dat er alwéér over dat strooizout begonnen werd. In mijn beleving was dat vorig jaar prima geregeld?

Maar er kan wat mij betreft wel wat minder heftig gereageerd worden hoor. Ik hou echt niet van de winter dus voor mij is elke sneeuwvlok een te veel. Maar om nu te roep dat vorig jaar niks voorstelde? Er heeft hier echt weken lang een pak sneeuw gelegen, niet drie dagen 5 cm zoals hard geroepen wordt.

Grootste ellende vind ik de sneeuw, dan een dagje klein beetje dooi gevolgd door flinke vorst. Gegradeerd glibberen en glijen.

Iris82

miezelke schreef:
Hebben ze in 't voorjaar niet voorspeld dat het een snertzomer ging worden? k Heb nog nooit zo n prachtige zomer meegemaakt als dit jaar {:}

Nee hoor. Het ging juist een goede zomer worden! Maar dat geloofde niemand. :+

Lante

Ik ga wel paniekerig doen als het zover is... :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:03

Ik heb niet zo veel vertrouwen in de weermannetjes. Ze zitten er al vaak naast als ze het weer van morgen moeten voorspellen. Ze hebben natuurlijk altijd kans dat ze het goed hebben. We zien het vanzelf wel. Ik hoop dat er minder sneeuw is als vorig jaar. Koud vind ik niet erg maar sneeuw hoeft van mij echt niet.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:04

_O-

Weer van die hysterische mensen nu al overal.

Ze voorspellen elk jaar weer een horrorwinter jongens :Z

Wacht t lekker af :D

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:04

Gypsy schreef:
ambre schreef:
Vorig jaar was voor mij wel echt een horrorwinter.
Er leek maar geen einde aan te komen!

Vond je? Ik vond het eigenlijk ook wel weer heel mooi, ik kijk er nu stiekem al weer naar uit, besneeuwde paardjes en zo. :D
Dan neem ik de dreigberichtjes op facebook dat ik mijn beestjes een deken op moet doen of dat anders de DB gebeld word voor lief. :+

dat meen je niet! Krijg je die serieus?

ik hou ook van de winter, heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:05

de datum staat zelfs boven het artikel..

het word echt geen horrorwinter ondanks dat er altijd van die roeptoeters zijn die het graag willen zeggen en dan vervolgens als het niet uitkomt word er gezegd niets zo veranderlijk als het weer

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:07

Ik vind de berichten dat het een hele zachte winter gaat worden veel enger eigenlijk. Tot nu toe hebben ze er steeds flink naast gezeten, dus als ze nu komen met een zachte winter, dan denk ik dat het wel eens fors tegen kan vallen haha.

Maar de afgelopen winters waren geen horrorwinters, maar gewoon normale winters, zoals een winter hoort te zijn. Een paar nachten flink koud, onder normaal, verder gewoon zoals het hoort. We zijn de afgelopen 15 jaar of zo gewoon gewend geraakt aan abnormaal warme kwakkelwinters. Wel was het afgelopen jaar extreem lang fris. Maar horrorwinter? Heb maar 2 x kunnen schaatsen afgelopen jaar en met de gladheid viel het ook wel mee. Niets wat we toen ik klein was niet hadden en ik ben nog geen fossiel. Op oudejaarsdag liep ik nog in een zomerjasje!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:08

We zullen zien bel91! }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:16

we zullen zeker zien haha

ze spreken elkaar tegen dus ik ga er gewoon vanuit dat niemand het weet

en laat het voor een ieder een verrassing zijn toch?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:17

@gypsy:ik kan slecht tegen kou.Met sneeuw is alles moeilijker met de paarden.
En dan verdien ik ook nog eens mijn geld met lesgeven en rijden:het was een arme winter vorig jaar!
Geef mij dus maar regen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:20

pluklief schreef:
linnie050 schreef:
Laten we hopen dat dit niet gaat gebeuren.
Sneeuw is leuk als je vrij bent niet als je met de auto naar je werk moet en daarna nog naar de paarden.

Dus ik hoop dat het meegaat vallen.

Ach toen ik in Canada zat reden we met sneeuw gewoon de steile op rit op, en dan ongeveer 50 km/u want ga je te langzaam dan red je het niet en ga je terug glijden, ga je te snel dan vlieg je uit de bocht tegen een boom :') Daarna valt rijden met sneeuw in NL heel erg mee.

Ik denk dat mijn paard heel blij zou zijn met dit nieuws, die bereid zich ieder jaar voor op minimaal -40 :Y)

Herkenbaar! Het is nu in Canada, waar ik 3 maanden heb gezeten, ook al -25 geweest!!!!! :D Geweldig :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:20

elizexbeau schreef:
Gypsy schreef:

Vond je? Ik vond het eigenlijk ook wel weer heel mooi, ik kijk er nu stiekem al weer naar uit, besneeuwde paardjes en zo. :D
Dan neem ik de dreigberichtjes op facebook dat ik mijn beestjes een deken op moet doen of dat anders de DB gebeld word voor lief. :+

dat meen je niet! Krijg je die serieus?

ik hou ook van de winter, heerlijk!

Ja, maar daar kan ik hartelijk om lachen. Wat kan ik er nu aan doen dat die doos van mij pertinent weigert om van haar schuilstal gebruik te maken. :Y)

ambre schreef:
@gypsy:ik kan slecht tegen kou.Met sneeuw is alles moeilijker met de paarden.
En dan verdien ik ook nog eens mijn geld met lesgeven en rijden:het was een arme winter vorig jaar!
Geef mij dus maar regen.

Dat is waar ja, dat vergeet ik even, voor de hobby is het niet zo erg, maar anders wel ja. :(:)
Zullen we dan gewoon 3 dagen echt winter afspreken, koud bar en boos met sneeuw, en dan warme regen en de rest van de winter prachtig weer? Dan ben ik ook gelukkig. :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:22

Hahaha dat bericht is uit 2011. Goed man, dat ze dat toen al wisten :=

Nee ik ben blij dat ik pas vanaf februari weer conseqent 3-4 dagen per week de deur uit moet, tot die tijd kan ik vanuit huis studeren, lekker hoor. Niks voor mij, die slush op de fietspaden :\ vind het doodeng, ben nog steeds herstellende van een val van mijn fiets vorige winter...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:27

Ik zie het wel als het zover is. Ze kunnen in de meeste gevallen nog niet eens 1 of dagen vooruit goed voorspellen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:32

-25 vind ik niet zo erg, laat het maar vriezen dat het kraakt, alleen die sneeuw...bahbahbah..daar heb ik écht een hekel aan!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:34

we zijn zo knettergek geworden in dit land en zo 'verwend'met winters met hoge temperaturen (en helaas dus ook veel regen) dat we niet eens meer een normale winter herkennen.
Die winter van vorig jaar was niet streng; dat was een normale winter zoals die hoort te zijn in dit deel van de wereld.
Gewoon goede kleding en goede winterschoenen en dan is het prima te doen.