Psychiater geeft toe dat ADHD een verzonnen "ziekte" is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:02

Babeth schreef:
@ stabledoor, maar door wie zijn die gefinancierd en uitgevoerd? Denk je dat daar niet in gesjoemeld kan worden als er wat corporaties door gespekt worden? De overheid is ook iemand die vaak dingen doorlaat die niet waar zijn, ook in onderzoeken. Maar als mensen lezen dat er uitgebreid onderzoek is gedaan door bekende organisaties en bedrijven, dan gelooft men het meteen omdat ze bekend zouden zijn.
Er wordt meer gesjoemeld dan je denkt. Zeker als er geld mee verdiend kan worden.

Nou, ik weet dat het zo is omdat ik weet wat ik heb. Ik zou je graag een kijkje laten nemen in mijn hoofd, maar dat zal erg moeilijk gaan :D
Ik slik zelf (nog) geen medicijnen, maar ik ga het wel proberen, omdat ik graag meer rust in mijn hoofd zou willen, en ik zou dan misschien eindelijk goed kunnen slapen. Overigens heeft AD(H)D ook voordelen!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 21:34

Wilen jullie alsjeblieft wel even mijn reacties goéd lezen, voordat je me beschuldigd van dingen die ik niet heb gezegd.

Goed artikel, plus referencies;

http://www.ncrm.nl/ADHDpage.html

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:06

Ik beschuldig je nergens van hoor :D
Dat artikel vind ik niet betrouwbaar. Er staan namelijk gegevens in van 1987 t/m 2001, terwijl er nu al heel veel onderzoek naar gedaan is. Het is gewoon een feit dat er zoiets als ADHD bestaat, alleen zijn er veel meer vormen van dan alleen de vorm waar men het eerst aan denkt: lichamelijk hyperactief en impulsief. Er zijn nog zó veel meer vormen! Ik heb bijvoorbeeld totaal geen last van lichamelijke hyperactiviteit, maar mijn hoofd is extreem hyperactief.
Ik ben het er overigens wel mee eens dat er overgediagnostiseerd wordt, maar dat vind ik wel erg raar. Bij mij is er namelijk een heel lang onderzoek naar gedaan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:16

Psychiatrie is ook geen exacte wetenschap. Het grootste deel is nog altijd gebaseerd op pure observatie van symptomen en gedrag. Een dokter die een botscan laat zien waarop je een bot in twee ziet, daarvan is het overduidelijk dat je bot gebroken is (hoewel ook in die wetenschap men maar al te vaak dingen over het hoofd ziet). Bij adhd heb je geen exacte hersenscan waarmee je precies kan zeggen "jij hebt adhd, maar jij niet hoewel je erg druk bent want jouw hersenen zijn normaal". Dan is de kans om een fout in je diagnose te maken ook een stuk groter, zonder dat daar opzet achter hoeft te zitten.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 02:38

Babeth schreef:
Safiera schreef:
[MW] ADHD 'bestaat niet'

Volgens mij is dit al een uitgebreid topic hierover :)

Oh die heb ik over het hoofd gezien, dan kan deze gesloten worden.

Bij deze het slotje. :j